De yhahama v8 in de xc90

t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Big Blue schreef:
s3wage schreef:
Big Blue schreef:Het type van de motor is B8444S en alle moderne motoren hebben hydraulische klepstoters.

Is dat dus de motor die in de xc90 v8 ligt ?
Idd s3wage, is door Yamaha in opdracht van Volvo gemaakt, ondanks het feit dat Ford zelf veel V8 motoren op de plank heeft liggen ?
Blijkbaar willen Amerikanen in een Europese auto geen Amerikaanse V8.......
En blijkbaar moet het blok veel potentieel hebben gezien Noble deze ook gebruikt in hun M600, maar dan lichtjes aangepast naar 650Pk.
Komt ws omdat alle andere V8s te groot zijn, ivm met de veiligheid wordt elke motor dwars geplaatst. Voorheen waren de V8 motoren te groot daarvoor, vandaar de compacte v8 deal met yamaha
s3wage
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 12.11.2008 - 22:19

En het zeker dat er hydrolische klepstoters inzitten ?(omdat ie in opdracht van volvo is gebouwd en volvo heb vanaf half 2000 helemaal geen hydrolische klepstoters meer)

En Yamaha het de motor in opdracht van volvo gebouwd dus ?
v70 phase2 t5 237.000km's lpi vialle electrisch flashlube systeem vanaf 206.000km's.Op naar de 900.000km,s ! Mesman is DE specialist !
Gebruikersavatar
Big Blue
2nd Gear member
Berichten: 246
Lid geworden op: 27.12.2007 - 21:17
Locatie: West Vlaanderen

s3wage schreef:Haha wat zou het verschil zijn BB ?

En je weet zeker dat er hydrolische klepstoters inzitten ?(omdat ie in opdracht van volvo is gebouwd en volvo heb vanaf half 2000 helemaal geen hydrolische klepstoters meer)
Grootste verschil in opbouw is dat de Yamaha motor cilinders heeft die werken tov elkaar in een hoek van 60° en de meeste andere onder 90°.
Hierdoor is deze ook iets minder breed om in te bouwen.

Spreken jullie in Drente de "au" uit als "o" ?
Ik heb totaal geen verstand van de dialecten die in Nederland gangbaar zijn .
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

s3wage schreef: En je weet zeker dat er hydrolische klepstoters inzitten ?
Er zitten geen hydraulische klepstoters in de V8.
s3wage
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 12.11.2008 - 22:19

Jammer !
v70 phase2 t5 237.000km's lpi vialle electrisch flashlube systeem vanaf 206.000km's.Op naar de 900.000km,s ! Mesman is DE specialist !
s3wage
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 12.11.2008 - 22:19

Hoe weet je dat trouwens Ludo ?(niet dat ik je niet geloof hoor maar ben gewoon benieuwd)

En zijn er verder mensen die iets weten over de yamaha v8 in de xc90 wat in dit topic relevant is ?
v70 phase2 t5 237.000km's lpi vialle electrisch flashlube systeem vanaf 206.000km's.Op naar de 900.000km,s ! Mesman is DE specialist !
eddy3
4th Gear member
Berichten: 732
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11

Even rondkijken op "Motortalk.De".
Daar staan wel wat ervaringen van V8'n op LPG. (En ik dacht wel positieve)

Grtn Eddy
s3wage
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 12.11.2008 - 22:19

Ik kan geen duits ::roll:
v70 phase2 t5 237.000km's lpi vialle electrisch flashlube systeem vanaf 206.000km's.Op naar de 900.000km,s ! Mesman is DE specialist !
Gebruikersavatar
volvo c70 t5
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19

s3wage schreef:Ik kan geen duits ::roll:
Op autoweek sta er ook wat over.
s3wage
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 12.11.2008 - 22:19

Oke dan,en wat lezen jullie dan op dat "Motortalk.De". over de yamaha v8 op lpi in de xc90 ?
v70 phase2 t5 237.000km's lpi vialle electrisch flashlube systeem vanaf 206.000km's.Op naar de 900.000km,s ! Mesman is DE specialist !
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

s3wage schreef:Oke dan,en wat lezen jullie dan op dat "Motortalk.De". over de yamaha v8 op lpi in de xc90 ?
Google translate is your friend
s3wage
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 12.11.2008 - 22:19

Werkt dat dan ?
v70 phase2 t5 237.000km's lpi vialle electrisch flashlube systeem vanaf 206.000km's.Op naar de 900.000km,s ! Mesman is DE specialist !
s3wage
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 12.11.2008 - 22:19

volvo c70 t5 schreef:
s3wage schreef:Ik kan geen duits ::roll:
Op autoweek sta er ook wat over.
Ik stem op jouw als forumlid van het jaar ! :P
v70 phase2 t5 237.000km's lpi vialle electrisch flashlube systeem vanaf 206.000km's.Op naar de 900.000km,s ! Mesman is DE specialist !
Gebruikersavatar
volvo c70 t5
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19

Gebruikersavatar
volvo c70 t5
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19

wat met een volvo blok wel niet kan.

http://www.autoblog.nl/archive/2008/05/ ... wee-turbos
s3wage
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 12.11.2008 - 22:19

Is variabele kleptiming nu hydrolische of conventionele kleppen ?
v70 phase2 t5 237.000km's lpi vialle electrisch flashlube systeem vanaf 206.000km's.Op naar de 900.000km,s ! Mesman is DE specialist !
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

s3wage schreef:Hoe weet je dat trouwens Ludo ?(niet dat ik je niet geloof hoor maar ben gewoon benieuwd)
Van mijn inbouwer. :lol:
Onlangs heb ik nog een inbouw gezien bij een S80 V8.
Zat trouwens een Prins VSI incl valvecare op.
s3wage
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 12.11.2008 - 22:19

Waarom geen vialle ?
v70 phase2 t5 237.000km's lpi vialle electrisch flashlube systeem vanaf 206.000km's.Op naar de 900.000km,s ! Mesman is DE specialist !
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

De V8 heeft 100% vaste stoterbussen systeem is gelijk aan de 5/6 cilinder motoren daar kost stellen ca1000 eu dus voor deze zal het nog (iets) meer zijn. :cussing:
s3wage
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 12.11.2008 - 22:19

Nog meer !
jij begrijpt me tenminste hadico !
v70 phase2 t5 237.000km's lpi vialle electrisch flashlube systeem vanaf 206.000km's.Op naar de 900.000km,s ! Mesman is DE specialist !
Gesloten

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”