Pagina 3 van 5
Geplaatst: 09.01.2010 - 20:41
door t5power
Big Blue schreef:s3wage schreef:Big Blue schreef:Het type van de motor is B8444S en alle moderne motoren hebben hydraulische klepstoters.
Is dat dus de motor die in de xc90 v8 ligt ?
Idd s3wage, is door Yamaha in opdracht van Volvo gemaakt, ondanks het feit dat Ford zelf veel V8 motoren op de plank heeft liggen ?
Blijkbaar willen Amerikanen in een Europese auto geen Amerikaanse V8.......
En blijkbaar moet het blok veel potentieel hebben gezien Noble deze ook gebruikt in hun M600, maar dan lichtjes aangepast naar 650Pk.
Komt ws omdat alle andere V8s te groot zijn, ivm met de veiligheid wordt elke motor dwars geplaatst. Voorheen waren de V8 motoren te groot daarvoor, vandaar de compacte v8 deal met yamaha
Geplaatst: 09.01.2010 - 20:51
door s3wage
En het zeker dat er hydrolische klepstoters inzitten ?(omdat ie in opdracht van volvo is gebouwd en volvo heb vanaf half 2000 helemaal geen hydrolische klepstoters meer)
En Yamaha het de motor in opdracht van volvo gebouwd dus ?
Geplaatst: 09.01.2010 - 21:06
door Big Blue
s3wage schreef:Haha wat zou het verschil zijn BB ?
En je weet zeker dat er hydrolische klepstoters inzitten ?(omdat ie in opdracht van volvo is gebouwd en volvo heb vanaf half 2000 helemaal geen hydrolische klepstoters meer)
Grootste verschil in opbouw is dat de Yamaha motor cilinders heeft die werken tov elkaar in een hoek van 60° en de meeste andere onder 90°.
Hierdoor is deze ook iets minder breed om in te bouwen.
Spreken jullie in Drente de "au" uit als "o" ?
Ik heb totaal geen verstand van de dialecten die in Nederland gangbaar zijn .
Geplaatst: 09.01.2010 - 21:09
door Ludo
s3wage schreef:
En je weet zeker dat er hydrolische klepstoters inzitten ?
Er zitten
geen hydraulische klepstoters in de V8.
Geplaatst: 09.01.2010 - 21:13
door s3wage
Jammer !
Geplaatst: 10.01.2010 - 16:44
door s3wage
Hoe weet je dat trouwens Ludo ?(niet dat ik je niet geloof hoor maar ben gewoon benieuwd)
En zijn er verder mensen die iets weten over de yamaha v8 in de xc90 wat in dit topic relevant is ?
Geplaatst: 10.01.2010 - 17:31
door eddy3
Even rondkijken op "Motortalk.De".
Daar staan wel wat ervaringen van V8'n op LPG. (En ik dacht wel positieve)
Grtn Eddy
Geplaatst: 10.01.2010 - 17:46
door s3wage
Ik kan geen duits ::roll:
Geplaatst: 10.01.2010 - 17:48
door volvo c70 t5
s3wage schreef:Ik kan geen duits ::roll:
Op autoweek sta er ook wat over.
Geplaatst: 10.01.2010 - 17:51
door s3wage
Oke dan,en wat lezen jullie dan op dat "Motortalk.De". over de yamaha v8 op lpi in de xc90 ?
Geplaatst: 10.01.2010 - 17:53
door t5power
s3wage schreef:Oke dan,en wat lezen jullie dan op dat "Motortalk.De". over de yamaha v8 op lpi in de xc90 ?
Google translate is your friend
Geplaatst: 10.01.2010 - 17:54
door s3wage
Werkt dat dan ?
Geplaatst: 10.01.2010 - 17:55
door s3wage
volvo c70 t5 schreef:s3wage schreef:Ik kan geen duits ::roll:
Op autoweek sta er ook wat over.
Ik stem op jouw als forumlid van het jaar !

Geplaatst: 10.01.2010 - 17:56
door volvo c70 t5
Geplaatst: 10.01.2010 - 18:01
door volvo c70 t5
Geplaatst: 10.01.2010 - 18:12
door s3wage
Is variabele kleptiming nu hydrolische of conventionele kleppen ?
Geplaatst: 10.01.2010 - 19:23
door Ludo
s3wage schreef:Hoe weet je dat trouwens Ludo ?(niet dat ik je niet geloof hoor maar ben gewoon benieuwd)
Van mijn inbouwer.
Onlangs heb ik nog een inbouw gezien bij een S80 V8.
Zat trouwens een Prins VSI incl valvecare op.
Geplaatst: 10.01.2010 - 19:49
door s3wage
Waarom geen vialle ?
Geplaatst: 10.01.2010 - 19:52
door hadico
De V8 heeft 100% vaste stoterbussen systeem is gelijk aan de 5/6 cilinder motoren daar kost stellen ca1000 eu dus voor deze zal het nog (iets) meer zijn. :cussing:
Geplaatst: 10.01.2010 - 20:01
door s3wage
Nog meer !
jij begrijpt me tenminste hadico !