Pagina 3 van 4
Geplaatst: 24.01.2010 - 16:21
door Depom
Ben nog niet veel wijzer geworden, ga wel eens langs naar een dealer hier in de regio. Heb ook van bunningen op het lijstje staan voor onderhoud! Wie is hier bekend mee?
Geplaatst: 24.01.2010 - 16:32
door Walter
Depom schreef:Ben nog niet veel wijzer geworden, ga wel eens langs naar een dealer hier in de regio.
Maak daar eens kennis en kijk eventueel bij een aantal dealers in de buurt. Dan kun je proeven waar je je thuis voelt. Voor wat betreft Assistance op jouw auto even samengevat:
>allereerst moet de geimporteerde auto 'omgezet' worden naar Nederland. Dit doet Volvo NL voor je, kun je eventueel via je dealer doen.
> dan moet de auto bij de dealer een onderhoudsbeurt hebben gehad.
Dan heb je recht op de Volvo Card en op Volvo Assistance
Heb je hier iets aan?
Walter
Geplaatst: 24.01.2010 - 18:45
door Depom
jAWEL!
Geplaatst: 25.01.2010 - 08:27
door piotrV70
Oceanracer schreef:bartv70 schreef:
:?: :?: Kostenloos?, € 35 p/j veel goedkoper? Als ik een voorgeschreven beurt laat uitvoeren bij de off.dealer kost dat veeeeeel meer dan bij een onafhankelijke garage, lees alle relevante topics maar na.
Dit noemen ze een sigaar uit eigen doos
bartv70 schreef:V70 T5 assen schreef:Daar gaan we weer , eindeloze discussie kostprijs dealer vs buurt/dorpsgarage.
TS wil graag langs de dealer om het te regelen icm beurtje, lijkt me vrij logisch als je als nederlandse organisatie (volvo nederland) een garantie geeft deze auto ook eerst "gezien" wilt hebben en in die beurt zit vast wel een bedrag dat die garantie dekt.
Ik werk ook niet alleen omdat ik het zo leuk vind
Ik zeg niet dat de Nederlandse Volvo dealer/importeur ongelijk heeft in hun werkwijze maar vond de conclusie van Oceanracer dat het de 1e 10 jaar "gratis" is en daarna "maar" €35 kost
wat kort door de bocht.
@Bart S. , nergens heb ik vermeld dat de criteria niet zouden kloppen of dat ik het onredelijk vind.
Laat er geen misverstand over bestaan, ook ik ben tevreden met mijn Volvo dealer.
Wat toch altijd weer een oeverloos gezeik van jouw kant over dealers. Ik word daar echt spuugzat van! :pukeright:
Die pechhulp in NL en buitenland wordt jou als klant van Volvo GRATIS aangeboden na het uitvoeren van voorgeschreven onderhoud. Net als dat ik altijd GRATIS een leenauto tot mijn beschikking krijg en GRATIS de auto wordt opgehaald en weer terug gebracht. Bovendien worden defecte lampjes GRATIS vervangen, motorolie GRATIS bijgevuld en zo kan ik nog wel even doorgaan. De hierboven al aangehaalde GRATIS KOFFIE is er ook zo eentje. Daar is helemaal niets "kort door de bocht" aan. Of wil jij alles soms op je factuur (overigens ook gratis, zelfs met postzegel!) gespecificeerd zien?
Ga toch weer lekker Fiat rijden man.
Voor niets gaat de zon op. Al die "gratis" dingen zijn al betaald. Verder is dit een eindeloze discussie waar je nooit uitkomt. Ik ben persoonlijk erg tevreden over de dorpsgarage. Had ik een nieuwere v70 gehad of een bijzondere versie (T5 oid) dan zou ik ook naar een dealer gaan. Met mijn 9 jaar oude simpele 2.4 vind ik dat niet nodig.
Geplaatst: 29.01.2010 - 21:52
door Depom
Ben bij een dealer in de regio geweest en inderdaad na een beurt doe je mee met de assistance.
Geplaatst: 29.01.2010 - 22:45
door BlackcurrantV70
Geldt dit ook als ik met een Belgische V70 bij een NL dealer in onderhoud kom ?
Of werkt dit op NL kenteken ?
Geplaatst: 30.01.2010 - 08:50
door bart simpson
zou voor een belg wel moeten gelden
Geplaatst: 30.01.2010 - 11:10
door BlackcurrantV70
Dus even voor de duidelijkheid, als ik mijn V70 met Belgisch kenteken laat onderhouden bij een Nederlandse dealer, heb ik gratis Volvo Assistance in europa.
Als ik de auto bij een Belgische dealer laat onderhouden moet ik 80 euro per jaar betalen voor dezelfde Volvo Assistance ?
Geplaatst: 30.01.2010 - 12:12
door bart simpson
je voldoet met je onderhoud wel aan de gestelde criteria
Geplaatst: 30.01.2010 - 13:40
door Ben
De praktische vraag is dus of de database van Volvo Nederland adressen buiten Nederland accepteert.
Geplaatst: 30.01.2010 - 13:54
door BlackcurrantV70
Een adres in NL opgeven is geen probleem, daar ik daar ook een studio huur, het probleem zal zijn of dit adres ook gelinkt moet zijn aan het kenteken van de auto.
Welke dealer op dit forum kan dit bevestigen ?

Geplaatst: 30.01.2010 - 14:00
door BlackcurrantV70
Helaas, auto moet volgens de Volvo Assistance brochure een NL kenteken hebben, zie extract hieronder :
WAT?
Onder Volvo Assistance valt de Volvo met een Nederlands kenteken, dat vermeld staat op de Volvo Card.
Reparaties aan de aangekoppelde caravan of aanhanger zijn uitgesloten, met uitzondering van het wisselen van een lekke band.
Geplaatst: 30.01.2010 - 14:38
door Oceanracer
Nooit geweten dat ze wel de lekke band van m'n caravan komen wisselen! Weer wat geleerd.
Geplaatst: 30.01.2010 - 14:45
door BlackcurrantV70
Misschien alleen als die caravan ook een Volvo is of tenminste Volvo onderhouden

Geplaatst: 30.01.2010 - 15:53
door bart simpson
dat doet deze inderdaad
Geplaatst: 08.02.2010 - 20:16
door denkweb
Alles valt en staat met de coulance van de dealer jegens de klant.
Ik ken bijvoorbeeld iemand die zijn V70 naar Hongaars kenteken heeft laten zetten en de auto binnen fabrieksgarantie en dealeronderhoud in NL heeft. Deze gebruikt ook Volvo Assistance met zijn nieuwe kenteken.
Bij het melden van pech (1x lege accu gehad) moest echter wel het oorspronkelijke NL-kenteken teruggezocht worden...

volvo card
Geplaatst: 04.05.2010 - 18:03
door joepjazz
Reeds mijn derde volvo aangeschaft nu bij van Aarle met een grote beurt. Nu pleeg ik altijd onderhoud bij de Beemd maar ik geen recht meer op een volvo card omdat er nog geen beurt bij de volvo dealer is geweest en kan er ook geen meer aanvragen (was 35 euro)dus ben weer bij de anwb gegaan. Ik kom al jaren bij de Beemd voor onderhoud en nu heb ik tot de volgende beurt nergens recht op dus overweeg ik om niet meer het onderhoud te laten plegen door de Beemd ..niet dat de Beemd iets aan dit protocol kan doen maar ik voel me als goede klant niet helemaal happy met de gang van zaken bij Volvo.
Warempel krijg ik vandaag toch een nieuwe assitence kaart van Volvo
zonder dat de auto ooit een beurt heeft gehad!!
Goeie service.
Geplaatst: 04.05.2010 - 19:20
door Oceanracer
Je kunt ook je WW weer opzeggen na het laten uitvoeren van de beurt bij de dealer.
Re: volvo card
Geplaatst: 05.05.2010 - 08:55
door Walter
joepjazz schreef:...maar ik voel me als goede klant niet helemaal happy met de gang van zaken bij Volvo.
Volvo Assistance is kostenloos (bij auto's ouder dan 10 jaar 35 euro) indien de betreffende auto door de Volvo dealer is onderhouden in het voorafgaande jaar. Die Assistance wordt gefinancieerd door Volvo NL en de gezamenlijke Volvo dealers, de 35 euro voor de 10-jaar+ auto's is maar een bijdrage in de daadwerkelijke kosten.
Aan Assistance zijn dan voorwaarden gesteld, zoals die van het onderhoud. Dat lijkt me niet zo gek toch? Had je jouw nieuwe Volvo niet bij Van Aarle maar bij De Beemd (of willekeurige welke andere dealer) gekocht, dan had je gewoon weer Assistance gehad.
Ik kan me voorstellen dat je je niet helemaal happy voelt. maar zoals bij al dit soort programma's zijn er spelregels...
Geplaatst: 06.05.2010 - 20:59
door denkweb
Heb zelf de auto in onderhoud in Zevenaar bij de dealer. Net als de 850 in het verleden. Vorig jaar zijn eerste beurt + APK genoten aldaar en gelijk ook een pasje, ondanks dat de auto enkele jaren dealer-onderhoud heeft gemist. Gewoon service. En de kosten voor oudere voertuigen nemen zij ook voor rekening... gewoon klantvriendelijk.
En nu even een beurt regelen voor eind juni... gewoon doen.
