zwak punt versnellingsbak?
-
- 2nd Gear member
Ik heb slechts ervaring met 1 exemplaar, 178 dkm lang, en die heeft me nog nooit in de steek gelaten. Een enkele keer start hij iets moeizamer met warme motor, maar dat schijnt normaal te zijn. En natuurlijk distributieriem bij 160 dkm.
- MDA
- 5th Gear member
Of de turbo nog goed is: geen blauwe rook uit de uitlaat. Maar goed: ook zonder turbo is blauwe rook uit de uitlaat geen goed teken.Quota schreef:Zijn er nog bijzonder zaken om in de gaten te houden bij de 2.0t motor?
Verder zijn het best wel storingsvrije auto's.
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
-
- 6th Gear member
Zijn vanmiddag bij een 2.0T gaan kijken (206K km) en hebben er even mee gereden. In eerste instantie had ik niet het idee dat we met een turbomotor onderweg waren, ik had verwacht dat het wat "explosiever" zou rijden, zeker in vergelijking met onze oude V70 D. Maar goed, het reed verder (zeker voor mijn vrouw, dat is niet zo'n sportieve rijdster) en het compleet lederen interieur zag er ook nog redelijk uit.
De auto ziet er redelijk uit, wat supermarktschades, alleen lijkt de achterbumper wat laag te hangen, wannee het kofferdeksel dicht is, krijgen we makkelijk een vinger tussen de onderkant van het deksel en de bovenkant van de bumper. We hebben zo snel geen sporen aangetroffen van een aanrijding oid (desgewenst kan ik wel even kijken of ik de foto's hier op het forum kan krijgen).
Wat zijn eigenlijk de kosten van een distributieriemwissel bij deze auto's? Wt kost een nieuwe koppeling en hoe lang gaan die ongeveer mee?
p.s. blauwe rook = duur? ik ben o.b.v. onze auto niet echt scherp meer op "pluimpjes" als het ware... De auto sloeg wel direct aan bij het starten, al ging voor mijn gevoel de startmotor wel langzaam rond (in vergelijking weer met de diesel). Ook overigens is recent bij de APK de remleidingen vervangen, achterbandjes zijn bijna op, maar de michelins voor zien er nog redelijk uit. Maar we hebben nog een ander ijzertje in het vuur (denken we)
De auto ziet er redelijk uit, wat supermarktschades, alleen lijkt de achterbumper wat laag te hangen, wannee het kofferdeksel dicht is, krijgen we makkelijk een vinger tussen de onderkant van het deksel en de bovenkant van de bumper. We hebben zo snel geen sporen aangetroffen van een aanrijding oid (desgewenst kan ik wel even kijken of ik de foto's hier op het forum kan krijgen).
Wat zijn eigenlijk de kosten van een distributieriemwissel bij deze auto's? Wt kost een nieuwe koppeling en hoe lang gaan die ongeveer mee?
p.s. blauwe rook = duur? ik ben o.b.v. onze auto niet echt scherp meer op "pluimpjes" als het ware... De auto sloeg wel direct aan bij het starten, al ging voor mijn gevoel de startmotor wel langzaam rond (in vergelijking weer met de diesel). Ook overigens is recent bij de APK de remleidingen vervangen, achterbandjes zijn bijna op, maar de michelins voor zien er nog redelijk uit. Maar we hebben nog een ander ijzertje in het vuur (denken we)
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 6th Gear member
Hoe is het overigens gesteld met de betrouwbaarheid van de automatische versnellingsbakken in deze auto's? zijn ze betrouwbaar, of moet je nog op speciale puntjes letten?
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
C30 summum 2.4i
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 2nd Gear member
Blauwe rook = olie. Zou ik laten staan: dure reparaties.
Distributiewissel was circa 600 euro bij de Volvo dealer, meen ik.
Een 2.0T sprint in 8.5 sec naar de 100. Best wel snel. Door de low pressure trubo heb je alleen niet het echte turbo-gevoel. Het rijdt meer als een V6.
Geen ervaring met automaten.
Remleidingen zijn vermoedelijk de handremkabels geweest? Schijnen de controleurs erg scherp op te zijn de afgelopen tijd.
Distributiewissel was circa 600 euro bij de Volvo dealer, meen ik.
Een 2.0T sprint in 8.5 sec naar de 100. Best wel snel. Door de low pressure trubo heb je alleen niet het echte turbo-gevoel. Het rijdt meer als een V6.
Geen ervaring met automaten.
Remleidingen zijn vermoedelijk de handremkabels geweest? Schijnen de controleurs erg scherp op te zijn de afgelopen tijd.
-
- 6th Gear member
Wat is de best wensbare radio die je af fabriek in de V40 kunt wensen? Is dat de HU 1205 of een andere?
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
C30 summum 2.4i
VW Polo 1.4 kaal...
- MDA
- 5th Gear member
Zoals al werd gezegd: baluwe rook is olie ergens in je verbrandingstraject. Dus grof gezegd: of de koppakking lekt, of de turbo lekt. In beide gevallen een dure reparatie (>1000 euro).
Over die achterklep: daar zit altijd wel een aardige gleuf. Als de bumper goed aansluit op de vaste panelen (onder de tankklep totaan de achterlichten) is er weinig aan de hand. Deze kier moet veel kleiner zijn dan een vinger.
koppeling is vrij prijzig omdat het blok aan de takel moet om de bak er af te halen (onderste motorsteun moet er af). afhankelijk van waar je dat laat doen: 600 tot 1200 euro?
Over die achterklep: daar zit altijd wel een aardige gleuf. Als de bumper goed aansluit op de vaste panelen (onder de tankklep totaan de achterlichten) is er weinig aan de hand. Deze kier moet veel kleiner zijn dan een vinger.
koppeling is vrij prijzig omdat het blok aan de takel moet om de bak er af te halen (onderste motorsteun moet er af). afhankelijk van waar je dat laat doen: 600 tot 1200 euro?
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
-
- 6th Gear member
hmm, de auto is binnen gestart en ik heb geen noemenswaardige pluim gezien of iets raars geroken...
Is het vervangen van de koppeling standaard zo duur, of alleen bij de 2.0 T? Er stond trouwens nergens op de motor "turbo" vermeld, klopt dat?
En heb je met de HU 1205 ook standaard een subwoofer achterin zitten?
Is het vervangen van de koppeling standaard zo duur, of alleen bij de 2.0 T? Er stond trouwens nergens op de motor "turbo" vermeld, klopt dat?
En heb je met de HU 1205 ook standaard een subwoofer achterin zitten?
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
C30 summum 2.4i
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 2nd Gear member
Gevaarlijk om MDA aan te vullen, maar olie kan ook worden veroorzaakt door lekkende zuigerveren, of dichtingen van de klepstelen. Ook duur om te repareren.
Het is mogelijk om een 1205 te hebben zonder sub, maar het zal niet veel voorkomen. De sub zit rechtsachter en kun je makkelijk zien zitten als je de klep opent.
Overigens kan Volvo nederland je precies vertellen hoe de wagen oorspronkelijk is uitgeleverd als je hun het VIN geeft.
Het is mogelijk om een 1205 te hebben zonder sub, maar het zal niet veel voorkomen. De sub zit rechtsachter en kun je makkelijk zien zitten als je de klep opent.
Overigens kan Volvo nederland je precies vertellen hoe de wagen oorspronkelijk is uitgeleverd als je hun het VIN geeft.
- MDA
- 5th Gear member
Koppeling vervangen is zo duur bij alle V40 (of in ieder geval de benzine modellen. De diesels ken ik minder goed).
En met die olie uit de uitlaat: het is niet een typisch euvel van dit model hoor. Je hoeft er niet specifiek naar te zoeken. Het is makkelijk te spotten clue waaraan je zou kunnen zien dat de turbo aan het einde van zijn leven zit. Maar geen blauwe rook is prima mogelijk. Kijk ook effe als de motor warm is (stilstaand bij stoplicht na een proefrit, effe in de spiegel turen...)
En @ripley: helemaal gelijk, er zijn meer bronnen van olie(lekken) uiteraard. Alleen zijn koppakking en turbo toch meestal wel de eerste verdachten
En met die olie uit de uitlaat: het is niet een typisch euvel van dit model hoor. Je hoeft er niet specifiek naar te zoeken. Het is makkelijk te spotten clue waaraan je zou kunnen zien dat de turbo aan het einde van zijn leven zit. Maar geen blauwe rook is prima mogelijk. Kijk ook effe als de motor warm is (stilstaand bij stoplicht na een proefrit, effe in de spiegel turen...)
En @ripley: helemaal gelijk, er zijn meer bronnen van olie(lekken) uiteraard. Alleen zijn koppakking en turbo toch meestal wel de eerste verdachten

-
- 1st Gear member
Ik weet dat het 2 jaar geleden is dat er voor het laatst gepost is in dit topic, ik wil er toch ff op terug komen.
Ik lees heel veel over die kunstof schakelbusjes die nogal snel slijten.
Is er misschien een manier om die busjes van teflon te maken, teflon slijt niet zo snel en kan ook goed tegen warmte en kou!
Het is gewoon een idee hoor, heb die busjes nog nooit gezien, maar heb ook nieuwe nodig als ik men hoor praten.
Ik lees heel veel over die kunstof schakelbusjes die nogal snel slijten.
Is er misschien een manier om die busjes van teflon te maken, teflon slijt niet zo snel en kan ook goed tegen warmte en kou!
Het is gewoon een idee hoor, heb die busjes nog nooit gezien, maar heb ook nieuwe nodig als ik men hoor praten.
Volvo V40 1,8 16v 1997 blue
-
- 1st Gear member
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=80433
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=80434
erg handig!
Die busjes zijn puur voor opvulling?
Kun je ze beter van rvs laten draaien, zonder die o-ringen want die doen helemaal niks.
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=80434
erg handig!
Die busjes zijn puur voor opvulling?
Kun je ze beter van rvs laten draaien, zonder die o-ringen want die doen helemaal niks.
Volvo V40 1,8 16v 1997 blue
- dutchlimits
- 5th Gear member
Wat voor bak (welk merk) ligt er in de Phase 2 1.8 van de S40/V40?
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001