Pagina 3 van 3
Geplaatst: 01.02.2010 - 11:57
door Ben
Op zo'n auto kun je als zelfstandig merk alleen wat verdienen als je er heel veel van kunt verkopen. Vandaar dat dan samenwerking wordt gezocht. Kijk maar naar de Aygo, C1 en nog een waarvan ik even niet weet hoe dat ding heet. Dezelfde auto met een andere badge en daardoor grote productieaantallen.
Volvo heeft die stap nooit gewaagd maar je weet niet wat er in de nieuwe toekomst gaat gebeuren.
ik zou het boodschappenkoekblik dat hier nu op de oprit staat zo inruilen voor een kleine auto met Volvo op de neus.
Geplaatst: 01.02.2010 - 12:48
door FrankS60
Ben schreef: Kijk maar naar de Aygo, C1 en nog een waarvan ik even niet weet hoe dat ding heet. Dezelfde auto met een andere badge en daardoor grote productieaantallen.
De peugeot 107

Geplaatst: 01.02.2010 - 12:49
door Ben
Oh ja, dat is 'm

Geplaatst: 01.02.2010 - 13:04
door 945i
Echt een topproduct zo'n C1/107/Aygo, mijn schoonvader heeft een C1 in de meest luxe uitvoering (van na de facelift) en dat rijdt voortreffelijk voor zo'n kleine auto. 1:20 met een normale rijstijl is makkelijk te doen. Zelfs met de automaat.
Restwaarde van die dingen zijn ook zeer hoog.
De anderen zijn eigenlijk al te laat met zo een modelletje.
Geplaatst: 01.02.2010 - 13:15
door Peter-V50
Echt een topproduct zo'n C1/107/Aygo
Ze moeten alleen even terug naar de dealer omdat het gaspedaal kan blijven hangen. Dat is levensgevaarlijk, maar verder vast een topproduct!

Geplaatst: 01.02.2010 - 13:28
door Auk
Geplaatst: 01.02.2010 - 13:29
door volvo
Mercedes, Volvo, BMW, Toyota vroeg of laat moet een auto altijd weer terug voor een "foutje". Geen probleem. Het is maar goed dat voor de PC-industrie niet dezelfde criteria v.w.b. productbetrouwbaarheid wordt aangehouden. Anders werd er geen PC meer verkocht!
Overigens de C1/Peugeot-107/Aygo hebben alle 3 dezelfde motor on wel een topproduct van Toyota. Mijn vrouw heeft een 107. Een zonnetje. Wat een heerlijke wagen. Probleemloos! Geen wegenbelasting, minimaal 1 op 20. 5 deurs, stuurbekrachtiging noem maar op. Nieuw voor minder dan 9000 euries.
Geplaatst: 01.02.2010 - 13:57
door 945i
@ Peter, Als dat het enige "MOGELIJKE foutje" is, dan kan je daar met een V50 jaloers op zijn..
Telegraaf berichten....[-(
Motortje komt trouwens van Daihatsu en ze worden in Tsjechië in elkaar geschroefd.

Geplaatst: 01.02.2010 - 17:19
door Maurice Pierik
Ben schreef:Op zo'n auto kun je als zelfstandig merk alleen wat verdienen als je er heel veel van kunt verkopen. Vandaar dat dan samenwerking wordt gezocht. Kijk maar naar de Aygo, C1 en nog een waarvan ik even niet weet hoe dat ding heet. Dezelfde auto met een andere badge en daardoor grote productieaantallen.
Volvo heeft die stap nooit gewaagd maar je weet niet wat er in de nieuwe toekomst gaat gebeuren.
ik zou het boodschappenkoekblik dat hier nu op de oprit staat zo inruilen voor een kleine auto met Volvo op de neus.
Volvo verkocht in de jaren '75-'80 anders wel de Volvo 66. Dus die stap heeft Volvo wel gewaagd...
Geplaatst: 01.02.2010 - 17:52
door Carlsson 900
Maurice Pierik schreef:
Volvo verkocht in de jaren '75-'80 anders wel de Volvo 66. Dus die stap heeft Volvo wel gewaagd...
Maar dat was in een andere tijd, en een
gezinsauto.
En vaak ook nog de alleréérste auto in dat gezin.
Geplaatst: 01.02.2010 - 17:56
door Ben
Maurice Pierik schreef:Ben schreef:Op zo'n auto kun je als zelfstandig merk alleen wat verdienen als je er heel veel van kunt verkopen. Vandaar dat dan samenwerking wordt gezocht. Kijk maar naar de Aygo, C1 en nog een waarvan ik even niet weet hoe dat ding heet. Dezelfde auto met een andere badge en daardoor grote productieaantallen.
Volvo heeft die stap nooit gewaagd maar je weet niet wat er in de nieuwe toekomst gaat gebeuren.
ik zou het boodschappenkoekblik dat hier nu op de oprit staat zo inruilen voor een kleine auto met Volvo op de neus.
Volvo verkocht in de jaren '75-'80 anders wel de Volvo 66. Dus die stap heeft Volvo wel gewaagd...
Ik bedoel met die stap, eenzelfde model als andere merken verkopen onder eigen label.
Geplaatst: 01.02.2010 - 18:31
door Maurice Pierik
Mwah... de Volvo 66 verraadt in alle opzichten zijn afkomst bij DAF.
Maar da's wellicht flauw.
Het lijkt me overigens onwenselijk dat Volvo klakkeloos een model van een ander merk omgelabeld zou aanbieden. Ik vind dat iets dat volumemerken maar moeten doen. Volvo pretendeert iets meer te zijn dan dat.
Dat Volvo nu grootschalig techniek van onder andere Ford deelt wordt door velen al als onwenselijk gezien. Dus een complete auto inkopen lijkt me funest voor het imago.
Dat was de Volvo 66 (en in mindere mate de vooral eerdere generaties van de 343) trouwens ook.
Geplaatst: 01.02.2010 - 18:38
door 945i
Ford doet het wel met Fiat (Ka en 500), zou Volvo best kunnen aanhaken met een leuk kleintje. Maar ja, Ford had er een 'premium" label aangehangen, dan doe je zoiets (schijnbaar) niet. :roll: