Volvo C70 2.0D Momentum Facelift besteld

Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Die kost in NL € 50,57 incl. de btw
Volvo for life
Gebruikersavatar
robemer
4th Gear member
Berichten: 569
Lid geworden op: 12.04.2010 - 17:23
Locatie: Beuningen

Ga ik 'm bestellen zodat hij nog voor oplevering gemonteerd kan worden.
Voor die 50 EURIE ga ik niet eerst testen of het nodig is of niet.....

Bedankt voor de input
Afbeelding
MY2010 Volvo C70 Intro edition, 2.0D Powershift APEC tuning, Flamenco Red metalic met Calcite Off black interieur, smarttop en afneembaar kogeltje
Gebruikersavatar
kmser
4th Gear member
Berichten: 776
Lid geworden op: 05.10.2007 - 10:07
Locatie: de westhoek

Leuke wagen, ziet er goed uit. En met die military en diplomatic sales kan je probleemloos jaarlijks veranderen van wagen zonder dat je je broek eraan scheurt financieel gezien.
Is alvast een opvallende verschijning.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
Gebruikersavatar
nossy
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 16.01.2008 - 23:05

vdotinga schreef:@ivo Nee ik heb nog geen last van een trage Powershift, echter heb ik ook pas 1000km gereden. Ik gebruik de auto ook alleen maar voor prive ritten, voor zakelijke ritten heb ik nog een 307 Break. Neemt niet weg dat ik hoop dat mijn C70 probleemvrij blijft en dat jou probleem met de Powershift opgelost gaat worden. Ben trouwens wel benieuwd of die nieuwe olie het probleem weet op te lossen.

@robemer de veerpootbrug kun je gewoon bij je dealer bestellen. (het is tenslotte een origineel Volvo onderdeel). Het onderdeelnummer is 30736345 en kostte bij mijn dealer in Duitsland €54,25 incl MwSt (BTW)

Gr Vincent
raakt de veerpotbrug dan het motordeksel niet? want normaal dien je 4 tapeinden te gebruiken zoals er bij jou 1 tje zit links!.

tapeinden zelf kosten ook nog eens 7.91€ stuk
vdotinga
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 22.02.2008 - 17:58
Locatie: Xanten

@nossy
nee, de veerpootbrug raakt het motordeksel niet. Al scheelt het niet veel, zie hier
Ik heb de veerpootbrug ook bij andere C70's zo gemonteerd gezien en die berijders melden eveneens geen problemen. Sterker nog, bij sommigen van hen is het zelfs door hun dealer zo ingebouwd.
vanaf 09-03-2011: MY11 Volvo C70 D3 Summum Geartronic - Twilight Bronze [foto's]
30-04-2010 - 09-03-2011: MY10 Volvo C70 2.0D Momentum Powershift - Flamenco Red Metallic
26-06-2008 - 09-04-2010: MY09 Volvo C30 2.0D Momentum - Gecko Green
29-05-2004 - 26-06-2008: MY97 Volvo S70 2.5T Exclusive-Line + Comfort-Line Nautic Blue Pearl
Gebruikersavatar
nossy
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 16.01.2008 - 23:05

vdotinga schreef:@nossy
nee, de veerpootbrug raakt het motordeksel niet. Al scheelt het niet veel, zie hier
Ik heb de veerpootbrug ook bij andere C70's zo gemonteerd gezien en die berijders melden eveneens geen problemen. Sterker nog, bij sommigen van hen is het zelfs door hun dealer zo ingebouwd.
Hey tnx,

ik dacht dt ie zou raken thv de veerpoot opstulpje.

Ik merk het wel als ik hem monteer, is reeds besteld!!

zal voor de V50 ook wel passen!
Gebruikersavatar
Frank09
2nd Gear member
Berichten: 130
Lid geworden op: 10.06.2009 - 23:05
Locatie: Noord-holland

Bedankt voor het verhaal over de veerpootbrug Vincent
Naar aanleiding van jouw ervaringen heb ik er ook een besteld, vandaag heeft de dealer die bij mij ingebouwd en het verschil is echt opmerkelijk. :o Veel meer dan ik ooit verwacht had. De auto stuurt scherper en voelt veel directer dan ervoor. Ik had niet verwacht dat het zo goed voelbaar zou zijn. Bedankt voor de tip. :D

Over de bevestiging: de garage heeft inderdaad speciale bouten gebruikt. Zo op het eerste gezicht bestaan die bouten uit 2 trappen of niveaus. Het eerste niveau vervangt de oorspronkelijke bout en met de juiste kracht vastgeschroefd. Vervolgens wordt de veerpootbrug erbovenop gelegd en met een eigen moer vastgeschroefd. Zal er binnenkort een paar fotos van maken.
C70 Tourer 2.4i Geartronic (2009)
Gebruikersavatar
Firechief
3rd Gear member
Berichten: 342
Lid geworden op: 20.02.2007 - 18:10
Locatie: Ninove, België
Contacteer:

Kan iemand het bestelnummer eens vermelden van die veerpootbrug?
Firechief's Volvo's
Voertuigen
Volvo C70 2.0D MY10
Volvo V50 2.0D MY07 --> To be replaced by ??? XC60/V60/X1/X3
Opel Astra G 2.0 Di '98 - '09
Suzuki Baleno 1.3i '96 - '98
Opel Kadett 1.3 '94 - '96
Opel Corsa 1.2 '93 - '94
Yamaha FJR 1300A '04 - '08
Yamaha FJR 1300A '08 - '16
Yamaha FJR 1300A '16 - ...
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

vdotinga schreef:de veerpootbrug kun je gewoon bij je dealer bestellen. (het is tenslotte een origineel Volvo onderdeel). Het onderdeelnummer is 30736345 en kostte bij mijn dealer in Duitsland €54,25 incl MwSt (BTW)
paar postings omhoog ;)
Gebruikersavatar
Firechief
3rd Gear member
Berichten: 342
Lid geworden op: 20.02.2007 - 18:10
Locatie: Ninove, België
Contacteer:

oeps, sorry. Heb erover gekeken :s
Firechief's Volvo's
Voertuigen
Volvo C70 2.0D MY10
Volvo V50 2.0D MY07 --> To be replaced by ??? XC60/V60/X1/X3
Opel Astra G 2.0 Di '98 - '09
Suzuki Baleno 1.3i '96 - '98
Opel Kadett 1.3 '94 - '96
Opel Corsa 1.2 '93 - '94
Yamaha FJR 1300A '04 - '08
Yamaha FJR 1300A '08 - '16
Yamaha FJR 1300A '16 - ...
Gebruikersavatar
Frank09
2nd Gear member
Berichten: 130
Lid geworden op: 10.06.2009 - 23:05
Locatie: Noord-holland

Bijgaand de foto's van de bevestiging van de veerpootbrug.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De veerpootbrug "zweeft" dus een 6-7 mm boven de veerpoten. De witte spetters zijn overigens vogelpoep. Het beest heeft kans gezien precies op de rand van de motorkap te mikken, waar het door de kier met het spatbord is heengeslagen. :(
C70 Tourer 2.4i Geartronic (2009)
Gebruikersavatar
Frenk
3rd Gear member
Berichten: 290
Lid geworden op: 03.08.2008 - 12:43
Locatie: Oost-Vlaanderen

Wanneer dit het rijgedrag ten goede komt vraag ik mij af waarom dit niet standaard gemoteerd wordt in de fabriek.

Heeft het monteren van zo'n staaf nadelen of enkel maar voordelen?
Volvo C70 (MY 07) 2.4 Summum BSR
Volvo C30 (MY 09) 1.6 D
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

op de eerste S40/V50 2.0D van 2004 zat hij std. dat heeft niet lang geduurd
Volvo for life
Gebruikersavatar
nossy
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 16.01.2008 - 23:05

Frenk schreef:Wanneer dit het rijgedrag ten goede komt vraag ik mij af waarom dit niet standaard gemoteerd wordt in de fabriek.

Heeft het monteren van zo'n staaf nadelen of enkel maar voordelen?
ik denk dat het nadeel stugheid is. waardoor het comfort wel een beetje zal zijn.

neen?
Gebruikersavatar
nossy
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 16.01.2008 - 23:05

bart simpson schreef:op de eerste S40/V50 2.0D van 2004 zat hij std. dat heeft niet lang geduurd
op de 2.0D r-design V50 en S40 voor de UK zit die er nog steeds in!
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

om bij je accu te komen moet je hem wel demonteren
Volvo for life
Gebruikersavatar
Frank09
2nd Gear member
Berichten: 130
Lid geworden op: 10.06.2009 - 23:05
Locatie: Noord-holland

@ Frenk: aan de kosten zou het niet mogen liggen. De brug kost ruim 50 euro (daar komen de bouten dan nog wel bij). Het (veer) comfort is niet minder, wel de rol in de bochten. De auto voelt strakker en scherper.

@ bart: inderdaad, diverse onderdelen vlakbij het schutbord worden slechter bereikbaar. Dan moet de brug dus wel gedemonteerd worden, maar dat lijkt me ook geen groot drama.
C70 Tourer 2.4i Geartronic (2009)
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8446
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Persoonlijk kan ik toch echt moeilijk geloven dat dit echt een voelbaar verschil geeft in rijgedrag, is het niet een beetje stoer doen en wishful thinking ?

Ik hoop dat ik nu geen haat emails ga krijgen :-(
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

ik heb de veerpootbrug ook maar besteld ... zeker met de 18" Heico velgen heb ik het gevoel dat de voorkant wat meer tordeert ... donderdag bij de service wordt hij gelijk gemonteerd
Gebruikersavatar
drowel
5th Gear member
Berichten: 1906
Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08

Ivo Philips schreef:Persoonlijk kan ik toch echt moeilijk geloven dat dit echt een voelbaar verschil geeft in rijgedrag, is het niet een beetje stoer doen en wishful thinking ?

Ik hoop dat ik nu geen haat emails ga krijgen :-(
Heb hem er ook nog niet in, maar geloof zonder meer dat het verschil maakt in positieve zin. klinkt meer dan logisch dat de auto namelijk minder tordeert in bochten.

Ik dacht dat er meer modellen was waarop het standaard geleverd was eerder, of heb ik dat mis en is het dus alleen de 2.0d geweest?
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2006”