Pagina 3 van 5
Geplaatst: 11.05.2010 - 13:38
door bart simpson
Die kost in NL € 50,57 incl. de btw
Geplaatst: 11.05.2010 - 17:45
door robemer
Ga ik 'm bestellen zodat hij nog voor oplevering gemonteerd kan worden.
Voor die 50 EURIE ga ik niet eerst testen of het nodig is of niet.....
Bedankt voor de input
Geplaatst: 14.05.2010 - 13:33
door kmser
Leuke wagen, ziet er goed uit. En met die military en diplomatic sales kan je probleemloos jaarlijks veranderen van wagen zonder dat je je broek eraan scheurt financieel gezien.
Is alvast een opvallende verschijning.
Geplaatst: 18.05.2010 - 14:35
door nossy
vdotinga schreef:@ivo Nee ik heb nog geen last van een trage Powershift, echter heb ik ook pas 1000km gereden. Ik gebruik de auto ook alleen maar voor prive ritten, voor zakelijke ritten heb ik nog een 307 Break. Neemt niet weg dat ik hoop dat mijn C70 probleemvrij blijft en dat jou probleem met de Powershift opgelost gaat worden. Ben trouwens wel benieuwd of die nieuwe olie het probleem weet op te lossen.
@robemer de veerpootbrug kun je gewoon bij je dealer bestellen. (het is tenslotte een origineel Volvo onderdeel). Het onderdeelnummer is 30736345 en kostte bij mijn dealer in Duitsland €54,25 incl MwSt (BTW)
Gr Vincent
raakt de veerpotbrug dan het motordeksel niet? want normaal dien je 4 tapeinden te gebruiken zoals er bij jou 1 tje zit links!.
tapeinden zelf kosten ook nog eens 7.91€ stuk
Geplaatst: 18.05.2010 - 20:27
door vdotinga
@nossy
nee, de veerpootbrug raakt het motordeksel niet. Al scheelt het niet veel, zie
hier
Ik heb de veerpootbrug ook bij andere C70's zo gemonteerd gezien en die berijders melden eveneens geen problemen. Sterker nog, bij sommigen van hen is het zelfs door hun dealer zo ingebouwd.
Geplaatst: 18.05.2010 - 20:43
door nossy
vdotinga schreef:@nossy
nee, de veerpootbrug raakt het motordeksel niet. Al scheelt het niet veel, zie
hier
Ik heb de veerpootbrug ook bij andere C70's zo gemonteerd gezien en die berijders melden eveneens geen problemen. Sterker nog, bij sommigen van hen is het zelfs door hun dealer zo ingebouwd.
Hey tnx,
ik dacht dt ie zou raken thv de veerpoot opstulpje.
Ik merk het wel als ik hem monteer, is reeds besteld!!
zal voor de V50 ook wel passen!
Geplaatst: 29.05.2010 - 00:27
door Frank09
Bedankt voor het verhaal over de veerpootbrug Vincent
Naar aanleiding van jouw ervaringen heb ik er ook een besteld, vandaag heeft de dealer die bij mij ingebouwd en het verschil is echt opmerkelijk.

Veel meer dan ik ooit verwacht had. De auto stuurt scherper en voelt veel directer dan ervoor. Ik had niet verwacht dat het zo goed voelbaar zou zijn. Bedankt voor de tip.
Over de bevestiging: de garage heeft inderdaad speciale bouten gebruikt. Zo op het eerste gezicht bestaan die bouten uit 2 trappen of niveaus. Het eerste niveau vervangt de oorspronkelijke bout en met de juiste kracht vastgeschroefd. Vervolgens wordt de veerpootbrug erbovenop gelegd en met een eigen moer vastgeschroefd. Zal er binnenkort een paar fotos van maken.
Geplaatst: 29.05.2010 - 12:01
door Firechief
Kan iemand het bestelnummer eens vermelden van die veerpootbrug?
Geplaatst: 29.05.2010 - 12:03
door liquid_force
vdotinga schreef:de veerpootbrug kun je gewoon bij je dealer bestellen. (het is tenslotte een origineel Volvo onderdeel). Het onderdeelnummer is 30736345 en kostte bij mijn dealer in Duitsland €54,25 incl MwSt (BTW)
paar postings omhoog

Geplaatst: 29.05.2010 - 12:13
door Firechief
oeps, sorry. Heb erover gekeken :s
Geplaatst: 29.05.2010 - 19:14
door Frank09
Geplaatst: 29.05.2010 - 20:23
door Frenk
Wanneer dit het rijgedrag ten goede komt vraag ik mij af waarom dit niet standaard gemoteerd wordt in de fabriek.
Heeft het monteren van zo'n staaf nadelen of enkel maar voordelen?
Geplaatst: 29.05.2010 - 20:36
door bart simpson
op de eerste S40/V50 2.0D van 2004 zat hij std. dat heeft niet lang geduurd
Geplaatst: 29.05.2010 - 20:37
door nossy
Frenk schreef:Wanneer dit het rijgedrag ten goede komt vraag ik mij af waarom dit niet standaard gemoteerd wordt in de fabriek.
Heeft het monteren van zo'n staaf nadelen of enkel maar voordelen?
ik denk dat het nadeel stugheid is. waardoor het comfort wel een beetje zal zijn.
neen?
Geplaatst: 29.05.2010 - 20:40
door nossy
bart simpson schreef:op de eerste S40/V50 2.0D van 2004 zat hij std. dat heeft niet lang geduurd
op de 2.0D r-design V50 en S40 voor de UK zit die er nog steeds in!
Geplaatst: 29.05.2010 - 20:41
door bart simpson
om bij je accu te komen moet je hem wel demonteren
Geplaatst: 30.05.2010 - 13:47
door Frank09
@ Frenk: aan de kosten zou het niet mogen liggen. De brug kost ruim 50 euro (daar komen de bouten dan nog wel bij). Het (veer) comfort is niet minder, wel de rol in de bochten. De auto voelt strakker en scherper.
@ bart: inderdaad, diverse onderdelen vlakbij het schutbord worden slechter bereikbaar. Dan moet de brug dus wel gedemonteerd worden, maar dat lijkt me ook geen groot drama.
Geplaatst: 01.06.2010 - 15:27
door BlackcurrantV70
Persoonlijk kan ik toch echt moeilijk geloven dat dit echt een voelbaar verschil geeft in rijgedrag, is het niet een beetje stoer doen en wishful thinking ?
Ik hoop dat ik nu geen haat emails ga krijgen

Geplaatst: 01.06.2010 - 15:34
door liquid_force
ik heb de veerpootbrug ook maar besteld ... zeker met de 18" Heico velgen heb ik het gevoel dat de voorkant wat meer tordeert ... donderdag bij de service wordt hij gelijk gemonteerd
Geplaatst: 02.06.2010 - 11:23
door drowel
Ivo Philips schreef:Persoonlijk kan ik toch echt moeilijk geloven dat dit echt een voelbaar verschil geeft in rijgedrag, is het niet een beetje stoer doen en wishful thinking ?
Ik hoop dat ik nu geen haat emails ga krijgen

Heb hem er ook nog niet in, maar geloof zonder meer dat het verschil maakt in positieve zin. klinkt meer dan logisch dat de auto namelijk minder tordeert in bochten.
Ik dacht dat er meer modellen was waarop het standaard geleverd was eerder, of heb ik dat mis en is het dus alleen de 2.0d geweest?