Pagina 3 van 8
Geplaatst: 30.03.2010 - 08:59
door Paul
zou dan een winterline nemen, waar xenon in zit en stoelverwarming (of hebben we dat pakket niet in de S60?)
Want ga jij leder nemen, is dat wel lekker in de winter hoor!
Geplaatst: 30.03.2010 - 13:03
door John Vermeulen
Klopt ja, het Xenon pakket uit de Intro Edition bestaat uit Xenon koplampen,
koplampreinigingssysteem en verwarmbare voorstoelen.
Geplaatst: 11.04.2010 - 16:57
door peed
nog 2 weekjes en dan zijn het opendeurdagen bij de volvo garages hier in belgie.
ik ga dan eens een offerte aanvragen voor de s60
Geplaatst: 11.04.2010 - 19:23
door Fulaks
De S60 zal nog niet te zien zijn volgens mijn informatie, eerste auto's pas eind mei/begin juni bij de dealer. In mei zou er een eerste statische presentatie zijn bij de invoerder.
Geplaatst: 11.04.2010 - 19:29
door bart simpson
Fulaks schreef:De S60 zal nog niet te zien zijn volgens mijn informatie, eerste auto's pas eind mei/begin juni bij de dealer. In mei zou er een eerste statische presentatie zijn bij de invoerder.
a.s. juli mag de NL dealerorganisatie life kennismaken tijdens een Europese dealerintroductie waarbij er (voor het eerst) uitgebreid gereden kan gaan worden, kan me niet echt voorstellen dat men in België de auto dan al 1 maand in de showrooms heeft staan.
Geplaatst: 11.04.2010 - 19:40
door Fulaks
Da's inderdaad onwaarschijnlijk, gelet op de fratsen die we van de Belgische invoerder al hebben mogen meemaken. Dus nu weer foute info, sneu...
Geplaatst: 11.04.2010 - 19:41
door bart simpson
daar kun je dan ook een iso certficaat voor kijgen

Geplaatst: 11.04.2010 - 20:11
door peed
hey, in de showroom zal hij zeker niet staan, maar heb vernomen dat er 25 april opendeurdagen zijn en ze de introductie en kortingen dan kunnen bekend maken.
Geplaatst: 12.04.2010 - 13:23
door Fulaks
De kortingen zijn reeds een week of twee bekend hoor. Voor "kleine fleet" krijg je een bepaald % korting op de basisprijs van de auto, ik dacht 7%, je krijgt 750 € forfaitaire korting en de paketten Xenium en Motion krijg je voor 1.000 € minder dan wat de prijslijst zegt. De details, en of dit met of zonder BTW is, heb ik hier niet bij de hand, dat ligt elders.
Kortingen voor particulieren ken ik niet.
Wel is mij nog gezegd dat de D3 met enkele duizenden euro's gaat stijgen in prijs wanneer de DRIVe-versie beschikbaar komt in of rond januari 2011.
Geplaatst: 06.05.2010 - 19:31
door Volvoman
Für die Deutschen Kunden:
Preise Volvo S60
Modell Hubraum/l Leistung/PS Preis/Euro
Volvo S60 T3 1,6 150 27.000
Volvo S60 T4 1,6 180 29.900
Volvo S60 2.0T 2,0 203 31.750
Volvo S60 T5 2,0 240 33.950
Volvo S60 T6 Geartronic 3,0 304 44.900
Volvo S60 D3 2,0 163 31.650
Volvo S60 D5 2,4 205 33.950
Volvon S60 D5 Geartronic 2,4 205 38.550
Geplaatst: 07.05.2010 - 10:48
door 945i
Das ist ja toll!

Geplaatst: 07.05.2010 - 10:54
door diesel01
Het is toch een heerlijk land.
Geplaatst: 07.05.2010 - 11:36
door Volvoman
diesel01 schreef:Het is toch een heerlijk land.
zeker, maar ik betaalde voor een litertje diesel wel €1,30. Ik moest 65 liter tanken....
Geplaatst: 07.05.2010 - 12:13
door diesel01
Volvoman schreef:diesel01 schreef:Het is toch een heerlijk land.
zeker, maar ik betaalde voor een litertje diesel wel €1,30. Ik moest 65 liter tanken....
Dat jeukt dan wel, maar op autogebied zou ik zo willen ruilen gezien alle belastingen hier, en nog komen ze steeds te kort.
Geplaatst: 01.06.2010 - 16:02
door Fulaks
Vandaag bij Volvo-invoerder in Brussel naar een statische presentatie van de S60 geweest, een soort privé audiëntie samen met de dealer. Er staan er drie : twee Vibrant Copper en één Ember Black. Allemaal Summum-uitvoeringen met bruin leer en bling-bling hout binnenin en allemaal op 18" Sleipner-wielen.
Foto's kan ik vanavond pas uploaden vanaf mijn mobieltje, weet nog niet of de kwaliteit goed is.
Auto valt in 't echt zeer goed mee. Bestuurderspositie is toch een beetje anders dan we gewend zijn, is meer ingebed tussen dashboard en middenconsole, dashboard lijkt me ook wat hoger. Je zit meer IN het dashboard als het ware. Alles mooi afgewerkt, interieur heeft een erg goede kwaliteitsindruk. Mooi is ook dat je nu alles op één schermpje krijgt, alle knopjes zien en voelen degelijk. Bediening van de navigatie nu vooraan op het stuur i.p.v. achteraan.
Het generfd leer is erg mooi van kwaliteit, maar het bruin, zeker in combinatie met Vibrant Copper buiten, is mij teveel bruin. Gelukkig is er ook zwart...
In- en uitstap achteraan gaat niet zo vlot, plaats achteraan is erg beperkt. Koffer valt zoals verwacht tegen. Ook de variabiliteit is niet die van een V70 (logisch...) door de opstaande rand tussen koffer en achterbank, achterbank klapt niet helemaal neer, er ontstaat geen vlakke laadvloer.
Laadopening van de koffer is klein doordat de achterruit erg ver en schuin naar achter komt, wat de auto wel wat coupé-allure geeft, maar dus ten koste van de kofferopening. Ook de kofferdekselscharnieren zijn gigantisch groot, en de plaats die daarvoor nodig is in gesloten toestand, versmalt de kofferruimte aanzienlijk.
Samengevat : erg mooie auto, zowel van buiten als van binnen, en zeer goede indruk van de afwerkingskwaliteit. Ruimte achterin en koffer valt wat tegen. Wie daar moeite mee heeft wacht op de V60 (niet echt groter, maar probleem van de kleine kofferopening is dan opgelost, en hopelijk wel vlakke laadvloer...) of kiest een S80.
Als zakenauto die bijna uitsluitend met 1 of 2 personen wordt gereden, is de S60 een prima keuze. Ook voor rijpere dames en heren waarbij de kinderen al het huis uit zijn...
Het imago dat Volvo deze auto wil geven, namelijk een ondeugende "naughty" auto, ontgaat mij toch. Hij is mooi, maar het blijft allemaal toch braaf, maar dat vind ik niet erg.
Nog iets over de heen- en terugrit : was met een XC60 van de dealer, en nu heb ik voor 't eerst de adaptieve cruise controle in werking gezien en alle andere veiligheidssystemen. Indrukwekkend, maar het is een gepiep en geflikker dat het een lieve lust is...
Goed, auto gezien maar nog niet gereden. Dat wordt blijkbaar ten vroegste september, en als je zo lang wacht om te bestellen, dan zit je qua levringen al in december of januari. Vandaag bestellen is rijden in oktober.
Wie durft het aan om nu al te bestellen zonder gereden te hebben ? Volvo zegt dat de auto sportief is en harder afgeveerd. Je kan uit de optielijst een "comfort chassis" specifiëren, of de bekende 4-C. Samen met de standaard ophanging zijn dat 3 mogelijkheden, waartussen ik wel eens een vegrelijking wil lezen/zien/voelen. Voorlopig denk ik dat de standaard ophanging de juiste keuze is.
Geplaatst: 03.06.2010 - 20:41
door John Vermeulen
Begin april heb ik bij mijn vaste dealer (Henk Scholten) een nieuwe S60 gekocht. Ik heb gekozen voor de Intro Edition, kleur Seashell metallic, met de 203 pk benzine 2.0T motor, handgeschakeld 6 versnellingen, voorzien van Winter Line (Xenon verlichting, koplampreiniging, verwarmbare voorstoelen), Driver Support Line, lederen stoelen (zwart), Premium Sound Multimedia, Njord velgen, Shimmer Graphite Inleg, stuurwiel met aluminium inleg, waterafstotend glas en - last but not least - een Alarmklasse III systeem.
Ik heb lang getwijfeld tussen Seashell en Caspian Blue, maar uiteindelijk toch gekozen voor een lichte, sportief-sjieke en wat tijdloze kleur. Het was de eerste S60 die door de dealer (5 vestigingen) is verkocht.
Van mijn dealer begreep ik dat de productie in Gent is gepland voor week 32 en dat in principe 2 weken later de auto bij de dealer staat. Het Open Huis bij de dealers zal waarschijnlijk zaterdag 4 september a.s. zijn. Voor verkoopadviseurs is er in juli in Lissabon een Dealer Working Conference.
De verzekering bij Volvo Cars Insurance in Beesd is inmiddels aangevraagd. Opvallend:
- als je de Driver Support Line hebt krijg je vanwege City Safety en Pedestrian Detection 20% korting op de verzekeringspremie. De S60 is hiermee goedkoper in de verzekering dan mijn huidige S40 (Sport Edition, RTI);
- de verzekering (niet alleen Volvo Cars Insurance) eist minimaal een Alarmklasse III systeem, anders wordt de auto niet in verzekering genomen.
Uiteraard ben ik er super blij mee! Dit wordt een leuke nazomer! Ook heel bijzonder dat je nu een auto hebt waarvan je de ontwikkeling vanaf de introductie van de Concept Car in Detroit hebt kunnen volgen, dankzij de uitgekiende marketingstrategie van Volvo gedurende het laatste jaar.
Het blijft natuurlijk een gok dat je nog niet met de auto hebt kunnen rijden, wel twee keer al in het echt gezien, maar ik vertrouw op Volvo. Als die Wouter op Autoblog.nl het in zijn videoclip heeft over een "heerlijke auto voor lange reizen", dan weet ik wel genoeg. En... een nieuwbouwhuis koop je doorgaans ook vanaf de tekening. Het komt vast allemaal heel goed...
Geplaatst: 03.06.2010 - 22:05
door Fulaks
Oh ja, ik had nog wat foto's beloofd van mijn bezoekje aan het Belgische hoofdkwartier. Let vooral op de schitterende oldies ! Ik heb een boontje voor de lichtblauwe ES. Ik ken de eigenaar, en zie de auto wel vaker.
Geplaatst: 09.06.2010 - 13:57
door V480-S60
MODS BREAK.
Zo, en nu gaan we absoluut weer on topic.
Vanaf nu alleen aangeven of je een new S60 gaat aanschaffen en zo ja welke.
De discussie over de wegligging is verplaatst .
Zie Hier
Geplaatst: 10.06.2010 - 09:44
door Fulaks
Fulaks schreef:Hoe dan ook, de S60 was voor mijn vader bestemd, en hij is helemaal afgeknapt op de koffer. Hij is een ruime hatchback gewend, en dat heeft Volvo niet in de aanbieding. Het wordt dus hoogstwaarschijnlijk terug een nieuwe Mazda 6
Ik heb heel erg m'n best gedaan om er een nieuwe Volvist van te maken, maar alle moeite is tevergeefs geweest.
Het kalf is misschien nog niet helemaal verdronken, pa wil eventueel nog wel op de V60 wachten...
Geplaatst: 10.06.2010 - 15:37
door Hans
In Juli ga ik er mee rijden. Ik over weeg of een S60 of een V70. Met name de intro edition 2.0T met powershift is een lekkere aanbieding hoor!
Voor dat geld heb maar een vrij kale V70.