Dat lijkt me dan ook bijzonder onpraktischppFreddy schreef:Even op gelet, ......................., chauffeurstoel niet.

Dat lijkt me dan ook bijzonder onpraktischppFreddy schreef:Even op gelet, ......................., chauffeurstoel niet.
Nou, voor lange én brede lading wel een uitkomst natuurlijk...Ben schreef:Dat lijkt me dan ook bijzonder onpraktischppFreddy schreef:Even op gelet, ......................., chauffeurstoel niet.
Beide stoelen naar voren, matrasjes erop en je kunt er met twee personen in kamperen!Goelette schreef:ik moet het nog een keer nakijken, maar volgens mij kan het zelfs met de bestuurdersstoel ook. Maar dat is een beetje een nutteloze optie naar mijn idee
EdwinR schreef:Zitten aan de achterkant, dus vanaf de achterbank te bereiken. Links en rechts samen indrukken en de leuning kan naar voren.Ben schreef:Twee klemmetjes onder aan de rugleuning van de stoelleuning.
Zet de stoel eerst zoveel mogelijk rechtop, de stoel zo ver mogelijk naar achter op de rails, en de hoogteverstelling zo laag mogelijk, dan kom je met de hoofdsteun net langs het dashboard.
Ik heb het zojuist even nagekeken.... In de V40 is de bestuurdersstoel niet naar voren te klappen, maar in mijn V70 wel.... Echt waar! Alleen werkt het dus niet want het stuur zit in de weg, hij kan dus niet helemaal naar voren.Goelette schreef:ik moet het nog een keer nakijken, maar volgens mij kan het zelfs met de bestuurdersstoel ook. Maar dat is een beetje een nutteloze optie naar mijn idee
Ik zou geen enkele reden weten waarom je dat zou "moeten" doen ...sjoerdb schreef:dus eigenlijk moet je in engeland een 'pasagiersstoel' kopen om die te monteren in nederland als bestuurdersstoel. dan kunnen ze wel allebeide naar voren geklapt worden, maar dan nog zit het hoofdsteun tegen het stuur aan.
bij v70 hebben ze daar wel over nagedacht, smalle gedeelte aan bestuurderskant. Maar mijn vorige auto heb ik ook al eens deuren in vervoerd en 1 passagier, zonder dat de stoel naar voren kon klappen.... Gewoon hoofdsteunen verwijderd en de deuren eroverheen gelegd. Of heeft de v50 daarvoor een te schuine achterruit?MauritsvdT schreef:Vandaag ook een ´IKEA´ gevalletje bij de Karwei gehad; planken van 200+ cm moeten vervoeren met z'n tweeën.
Kwam ik toch een puntje tegen waarvan ik dacht: 'had dat niet anders gekund?'
Ik dacht de passagierskant plat te leggen en ook de voorstoel en dat vrouwlief dat achter mij kwam zitten.
Alleen de indeling van de achterbank was in dit geval verkeerd; aan de passagierskant zit het smalle neerklapbare gedeelte en dat was te smal om de planken er tussen te leggen, dus dat idee ging niet op!
Dan toch maar klep een stuk open en een spanband gebruiken, ik had niets anders om handen op dat moment en de aanhangers waren weg !!
Nee, dat gaat ook wel, maar toen had ik nog niet over de neerklapbare passagiersstoel nagedacht ..... :oops:Goelette schreef:bij v70 hebben ze daar wel over nagedacht, smalle gedeelte aan bestuurderskant. Maar mijn vorige auto heb ik ook al eens deuren in vervoerd en 1 passagier, zonder dat de stoel naar voren kon klappen.... Gewoon hoofdsteunen verwijderd en de deuren eroverheen gelegd. Of heeft de v50 daarvoor een te schuine achterruit?MauritsvdT schreef:Vandaag ook een ´IKEA´ gevalletje bij de Karwei gehad; planken van 200+ cm moeten vervoeren met z'n tweeën.
Kwam ik toch een puntje tegen waarvan ik dacht: 'had dat niet anders gekund?'
Ik dacht de passagierskant plat te leggen en ook de voorstoel en dat vrouwlief dat achter mij kwam zitten.
Alleen de indeling van de achterbank was in dit geval verkeerd; aan de passagierskant zit het smalle neerklapbare gedeelte en dat was te smal om de planken er tussen te leggen, dus dat idee ging niet op!
Dan toch maar klep een stuk open en een spanband gebruiken, ik had niets anders om handen op dat moment en de aanhangers waren weg !!
Dat is ook een mogelijkheid uiteraard ....EdwinR schreef:... of dakdragers...