Pagina 3 van 3

Geplaatst: 25.04.2010 - 16:24
door Volvovanlex
Nee, ik heb helaas geen soldeerbout. Al had ik er wel een gehad: ik zou niet weten hoe solderen gaat :(

Ik ga morgen mijn licht eens opsteken bij de dealer om zeker te weten dat de module het probleem veroorzaakt.

Hoe dan ook: bedankt voor de input

Geplaatst: 25.04.2010 - 21:45
door leip11
zit net nog effe na te denken. kan je zekering niet kapot zijn? werkt je cv wel op de sleutel via de deur

Geplaatst: 25.04.2010 - 22:08
door Volvovanlex
Wel grappig dat het je blijft bezig houden :D

De CV met de sleutel werkt gewoon naar behoren, dus de zekering is nog goed.

Wat wel vreemd is, is dat als ik de module aansluit de binnenverlichting blijft branden, ook met alle deuren gesloten. En dat is dan als de plafonniere gewoon op de stand staat dat de verlichting uitgaat als de deuren dicht zijn. :?: :?:

Geplaatst: 25.04.2010 - 22:25
door leip11
dat zou niet mogen. bij mij is het zo dat als ik de deuren open doe via de sleutel of ab dan gaat de verlichting aan en gaat uit als ik de motor start. en vica versa. dus daar klopt het ook al niet helemaal. maar het kastje werkt wel.

heb net ook in de elektrische schema's zitten kijken alleen is het nadeel dat die van 1992 1993 is. dus ik mis daar de cv met ab in. dus kan daar ook niet zoveel mee. denk dat de dealer je hier complete uitsluiting kan geven over hoe en wat

Geplaatst: 26.04.2010 - 22:03
door SchoutenCC
Volvovanlex schreef:Wat wel vreemd is, is dat als ik de module aansluit de binnenverlichting blijft branden, ook met alle deuren gesloten.
Kijk eens in de slotvanger van je motorkap of daar een deurschakelaar inzit? Grote kans van niet (niet standaard), maar ik meen dat het immobilizer-deel van de module daar wel om vraagt. Geen aangesloten deurschakelaar wordt dan geloof ik geïnterpreteerd als deur (motorkap in dit geval) open dus licht aan. Brandt alleen de cabineverlichting of is ook je icoontje "deur open" aan?

Geplaatst: 26.04.2010 - 22:05
door SchoutenCC
Volvovanlex schreef:Is die 16-polige nodig voor de werking of is die voor bv een immobilizer?
Is inderdaad voor de immobilizer. Optioneel dacht ik, maar je kunt side-effects krijgen zoals je volgens mij al aangeeft met motorkap-deur-open.

Geplaatst: 26.04.2010 - 22:10
door SchoutenCC
Makkelijkste check is misschien als je de dashboardknop hebt of kunt lenen: stekker zit al voorbedraad in je middenconsole. Als je daar op de knop drukt hoor je het relais klikken als hij het doet.

Geplaatst: 26.04.2010 - 23:07
door leip11
deurknop werkt iets anders dan jij zegt.

als er geen knop zit dan is er geen verbinding en ziet de module dit niet. kijk maar in een deur schakelaar. als deze ingedrukt is is deze niet verbonden is de deur open dan is de schakelaar niet ingedrukt en maakt deze contact.

of het bij de motorkap schakelaar ook zo is zou ik niet weten maar lijkt me het zelfde te zijn

Geplaatst: 26.04.2010 - 23:32
door SchoutenCC
Bij de portieren is dat inderdaad zo. Zo is bijv. bij de "budget-uitvoeringen" geen portierschakelaar geplaatst voor de achterportieren (bij de mijne ontbraken ze iig); die schakelen dus puur op massa (niet aangesloten is geen signaal). Je zou inderdaad verwachten dat de motorkap-schakelaar ook zo werkt, maar als het symptoom overeenkomt met deur-open zou het kunnen zijn dat die anders geschakeld is?

Geplaatst: 26.04.2010 - 23:37
door leip11
dat zou best kunnen. zijn er ergens schema's te vinden van het kastje. ik heb ze namelijk nog niet kunnen vinden

Geplaatst: 27.04.2010 - 00:30
door SchoutenCC
Ik ook niet, trial-and-error helaas. Heb wel eens bij de dealer gevraagd, maar die had dezelfde werkplaatshandboeken als wij (t/m 1993)...

Geplaatst: 27.04.2010 - 08:32
door leip11
vind ik wel een beetje jammer eigenlijk. er is qua elektro nog best veel aangepast. maar het is zo. kunnen we verder ook niks aan doen

Geplaatst: 27.04.2010 - 08:37
door SchoutenCC
Idd, al is het maar dus bijv. de toevoeging van cpv op a/b (flinke stekkerbundel toch) en een niet-triviale verplaatsing/verandering zoals bij de el. ramen/spiegels. Maar het zij zo.

Misschien moesten we hier ook maar eens een howto-tje van maken op het 400-forum? (en ik weet, ik moet nodig afmaken wat ik daar begonnen ben...)

Geplaatst: 27.04.2010 - 08:41
door leip11
haha, dat is inderdaad een goede. ik was er ook al met een paar bezig. dus daar gaat wel flink wat bij komen denk ik zo.

Geplaatst: 27.04.2010 - 08:44
door SchoutenCC
Mooi, plaats je anders vast de beginnetjes waar je mee bezig was? Kunnen we elkaar wat aanvullen.

Geplaatst: 27.04.2010 - 08:45
door leip11
ik moet er nog naar kijken het probleem (niet echt probleem) is dat ik super veel foto's heb waar ik er veel van bij ga plaatsen. dus ik moet daar effe de tijd voor nemen

Geplaatst: 29.04.2010 - 09:35
door SchoutenCC
Volvovanlex schreef:ik heb het pdf-je helemaal gevolgd
Ik heb het pdfje nog eens nagekeken en denk dat ik de oplossing al zie: "NOTE: If none of the remote controls operate, diagnostic equipment will have to be used for programming.".

Even langs de dealer dus...