Pagina 3 van 6

Geplaatst: 01.03.2010 - 21:08
door Ludo
bart simpson schreef:ik zei niet dat ik jouw mening waardeerde
Hoeft ook niet, je krijgt ze gratis, en ongezouten.

Geplaatst: 01.03.2010 - 21:08
door dik999
Hallo Ludo,

Krijg van mijn bedrijf te horen dat de kleppen niet meer te stellen zijn. Dit omdat er een soort huisjes gemaakt zijn en de kleppen op een moment "op "zijn. In vorige auto's konden de kleppen wel gesteld worden of ging dat via hydraulische stelling???

dik
Ludo schreef:
bart simpson schreef:Vraag Ludo eens om zijn zo gewaardeerde advies
Als je in het verleden beter mijn berichten gelezen had, en nu Dik999 zijn onderschrift leest, had je gezien dat ik hierover al vaker geschreven heb.
Dus om nu wat stemmingmakerij te komen maken, is niet eens aan de orde.

Verder lees je nergens iets over kleppen stellen, of speling controle?.
Als dat nooit gebeurd is, mag je anders wel je petje afnemen voor die "O zo slechte" Volvo motoren...

Geplaatst: 01.03.2010 - 21:10
door dik999
1325 euro voor de 10 kleppen en 455 euro voor arbeidsloon van mijn garage.
Totaal 1780 euro ex BTW
AlexV70 schreef:Lijkt mij ook verstandig dat ze de kosten even gaan specificeren.
  • Arbeidsloon
  • Materiaal (wat dan allemaal?)
  • Koprevisie (toch geen nieuwe hé?)

Geplaatst: 01.03.2010 - 21:16
door mad
Waarom hang je er geen revisiemotor in? Ben je meteen van de LPG af en voor het geld van de kleppen kun je volgens mij met gemak een gereviseerde motor aanschaffen. Kun je weer fors vooruit...

Geplaatst: 01.03.2010 - 21:17
door jpwg001
er staat op MP een R-blok te koop...

Geplaatst: 01.03.2010 - 21:19
door dik999
ik rijd veel kilometers. Zal dan toch een dieselblok moeten worden. Weet niet of dit zomaar gaat
mad schreef:Waarom hang je er geen revisiemotor in? Ben je meteen van de LPG af en voor het geld van de kleppen kun je volgens mij met gemak een gereviseerde motor aanschaffen. Kun je weer fors vooruit...

Geplaatst: 01.03.2010 - 21:22
door Gast
dik999 schreef:Hebben nu alleen de kop eraf gehaald.
Heb een overzicht gekregen wat het moet gaan kosten.
Kop wordt weggebracht en de arbeidskosten van mijn garagebedrijf zijn € 477 voor totaal arbeidsloon exclusief BTW. Dan zit alles ook weer op zijn plek wanneer kop gereviseerd is
Arbeidsloon totaal ± € 575,- (koopje trouwens)
Materiaal kosten incl. distributieriem en waterpomp + rollen enz. zal ongeveer € 5 à 600,- zijn.
Ik houd dan ruim € 2000,- over voor de revisie van de kop. Dat is wel heel erg veel.

De clinderkop die ik heb laten reviseren incl 10 nieuwe zittingen en 1 nieuwe klep koste (zo betalen :wink: ) € 350,-
Mag dus iets meer zijn voor een paar kleppen meer.

Edit: je bent net weer even voor. :P Ik ging uit van € 3250,-
Alle 10 kleppen?

Geplaatst: 01.03.2010 - 21:23
door Voorn
Inderdaad balen zeg :?
Heb eens een Opel Omega 2.5 TD gehad die met 275.000 km vastliep :x
Motor had vele km's meer moeten kunnen rijden.
Voor ongeveer €2750 (matsprijs) is er een revisiemotor ingezet. Motor had 170.000 km gelopen.
Heb nog 150.000 km gereden en toen de Opel weggedaan. Dus totaal had de revisiemotor 320.000 km gereden. Niet gek dus.
Toen heb ik mijn volvo gekocht. Had ik veel eerder moeten doen :P

Geplaatst: 01.03.2010 - 21:24
door bart simpson
Dat was toch zo'n Beiers dieselblok?

Geplaatst: 01.03.2010 - 21:26
door jpwg001
Voor een dieselblok moet je wel erg veel vervangen, ook in het interieur van je auto. Andere klokkenwinkel nl. En volgens mij alles in het vooronder. Ik weet niet of de motorsteunen op de juiste plekken zitten. En een revisie? Er staat ergens een V70 uit, ik meen, 2004 met schade waar ze de onderdelen van verkopen. Misschien een passend blok. Zoek even op MP.

Geplaatst: 01.03.2010 - 21:28
door dik999
Zal het nog eens navragen . Zoals ik het nu bij jou lees, kan het voor veel minder. Verhaal van de garage is dat er steeds elke klep moet worden afgesteld. Inhalen, uithalen en dat een paar keer.. Weet er zelf te weinig van, maar heb, nogmnaals een paar lijntjes uit staan
Volgens mij is het alleen maar revisie kop en geen distribiutie en verder zoals jij aan geeft
Ga morgen verder informeren bij garage
AlexV70 schreef:
dik999 schreef:Hebben nu alleen de kop eraf gehaald.
Heb een overzicht gekregen wat het moet gaan kosten.
Kop wordt weggebracht en de arbeidskosten van mijn garagebedrijf zijn € 477 voor totaal arbeidsloon exclusief BTW. Dan zit alles ook weer op zijn plek wanneer kop gereviseerd is
Arbeidsloon totaal ± € 575,- (koopje trouwens)
Materiaal kosten incl. distributieriem en waterpomp + rollen enz. zal ongeveer € 5 à 600,- zijn.
Ik houd dan ruim € 2000,- over voor de revisie van de kop. Dat is wel heel erg veel.

De clinderkop die ik heb laten reviseren incl 10 nieuwe zittingen en 1 nieuwe klep koste (zo betalen :wink: ) € 350,-
Mag dus iets meer zijn voor een paar meer kleppen.

Geplaatst: 01.03.2010 - 21:28
door VolvoTech
Maarru, als je nu die reparatie laat uitvoeren (en misschien mis ik wat hoor) maar ben je dan niet voor de komende 100.000km's weer van het gezeur af? Dan is elke verkoop/inruil "duur" volgens mij...

Geplaatst: 01.03.2010 - 21:29
door dik999
doe ik

dik
jpwg001 schreef:Voor een dieselblok moet je wel erg veel vervangen, ook in het interieur van je auto. Andere klokkenwinkel nl. En volgens mij alles in het vooronder. Ik weet niet of de motorsteunen op de juiste plekken zitten. En een revisie? Er staat ergens een V70 uit, ik meen, 2004 met schade waar ze de onderdelen van verkopen. Misschien een passend blok. Zoek even op MP.

Geplaatst: 01.03.2010 - 21:33
door dik999
twijfel nu of ik de reparatie moet laten uitvoeren of niet
Wanneer dit het laatste zou zijn, buiten normale onderhoud, is het nog te doen, al heb ik wel veel probelemen gehad. Voor dit geld heb ik geen andere goede auto. Snap ik ook. Maar mijn probleem is waar houdt het op.
Heb er nu net 100.000 mee gereden en al veel pech gehad met bijpassende reparatiebedragen. Het houdt een keer op
VolvoTech schreef:Maarru, als je nu die reparatie laat uitvoeren (en misschien mis ik wat hoor) maar ben je dan niet voor de komende 100.000km's weer van het gezeur af? Dan is elke verkoop/inruil "duur" volgens mij...

Geplaatst: 01.03.2010 - 21:35
door Gast
Als de kop naar een gespecialiseerd bedrijf wordt gebracht, krijgen ze de kop terug met de juiste klepspeling.
Daar slijpen ze namelijk iets van de klepsteel om te stellen.
Alleen het monteren van de kop is wat jouw garage nog moet doen.

Laat je niets op de mouw spelden.... :P

Geplaatst: 01.03.2010 - 21:37
door Gast
dik999 schreef:twijfel nu of ik de reparatie moet laten uitvoeren of niet
Wanneer dit het laatste zou zijn, buiten normale onderhoud, is het nog te doen, al heb ik wel veel probelemen gehad. Voor dit geld heb ik geen andere goede auto. Snap ik ook. Maar mijn probleem is waar houdt het op.
Heb er nu net 100.000 mee gereden en al veel pech gehad met bijpassende reparatiebedragen. Het houdt een keer op
Nu brengt ie ook niets op, na reparatie kan je hem in ieder geval met fatsoen inruilen.

Geplaatst: 01.03.2010 - 21:38
door dik999
dit klopt wel met wat mijn bedrijf vertelde.
Jij blijft het toch een te hoog bedrag vinden denk ik. Zal er morgen over hebben met mijn garage

dik
AlexV70 schreef:Als de kop naar een gespecialiseerd bedrijf wordt gebracht, krijgen ze de kop terug met de juiste klepspeling.
Daar slijpen ze namelijk iets van de klepsteel om te stellen.
Alleen het monteren van de kop is wat jouw garage nog moet doen.

Laat je niets op de mouw spelden.... :P

Geplaatst: 01.03.2010 - 21:41
door dik999
dank voor meedenken
AlexV70 schreef:
dik999 schreef:twijfel nu of ik de reparatie moet laten uitvoeren of niet
Wanneer dit het laatste zou zijn, buiten normale onderhoud, is het nog te doen, al heb ik wel veel probelemen gehad. Voor dit geld heb ik geen andere goede auto. Snap ik ook. Maar mijn probleem is waar houdt het op.
Heb er nu net 100.000 mee gereden en al veel pech gehad met bijpassende reparatiebedragen. Het houdt een keer op
Nu brengt ie ook niets op, na reparatie kan je hem in ieder geval met fatsoen inruilen.

Geplaatst: 01.03.2010 - 21:46
door Gast
dik999 schreef:Jij blijft het toch een te hoog bedrag vinden denk ik. Zal er morgen over hebben met mijn garage
Ja, dat denk ik wel. Ik heb natuurlijk niets gezien.
Maar nmm mag de koprevisie ± 500,- kosten.
Het materiaal zal ongeveer ook 500, mogen kosten
Het arbeidsloon mag dan ongeveer € 600,- zijn.

Dus voor max. € 1700,- (100,- voor onvoorzien) moet het te klaren zijn.

Geplaatst: 01.03.2010 - 21:48
door dik999
zag alleen 1 klep in de hoek weggebrand. Andere kleppen waren nog goed maar worden uit voorzorg vervangen.
kop ligt er nu dus al af. Wacht morgen verdere verhaal van garage af
dik
AlexV70 schreef:
dik999 schreef:Jij blijft het toch een te hoog bedrag vinden denk ik. Zal er morgen over hebben met mijn garage
Ja, dat denk ik wel. Ik heb natuurlijk niets gezien.
Maar nmm mag de koprevisie ± 500,- kosten.
Het materiaal zal ongeveer ook 500, mogen kosten
Het arbeidsloon mag dan ongeveer € 600,- zijn.

Dus voor max. € 1700,- (100,- voor onvoorzien) moet het te klaren zijn.