Geplaatst: 01.03.2010 - 21:08
Hoeft ook niet, je krijgt ze gratis, en ongezouten.bart simpson schreef:ik zei niet dat ik jouw mening waardeerde
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Hoeft ook niet, je krijgt ze gratis, en ongezouten.bart simpson schreef:ik zei niet dat ik jouw mening waardeerde
Ludo schreef:Als je in het verleden beter mijn berichten gelezen had, en nu Dik999 zijn onderschrift leest, had je gezien dat ik hierover al vaker geschreven heb.bart simpson schreef:Vraag Ludo eens om zijn zo gewaardeerde advies
Dus om nu wat stemmingmakerij te komen maken, is niet eens aan de orde.
Verder lees je nergens iets over kleppen stellen, of speling controle?.
Als dat nooit gebeurd is, mag je anders wel je petje afnemen voor die "O zo slechte" Volvo motoren...
AlexV70 schreef:Lijkt mij ook verstandig dat ze de kosten even gaan specificeren.
- Arbeidsloon
- Materiaal (wat dan allemaal?)
- Koprevisie (toch geen nieuwe hé?)
mad schreef:Waarom hang je er geen revisiemotor in? Ben je meteen van de LPG af en voor het geld van de kleppen kun je volgens mij met gemak een gereviseerde motor aanschaffen. Kun je weer fors vooruit...
Arbeidsloon totaal ± € 575,- (koopje trouwens)dik999 schreef:Hebben nu alleen de kop eraf gehaald.
Heb een overzicht gekregen wat het moet gaan kosten.
Kop wordt weggebracht en de arbeidskosten van mijn garagebedrijf zijn € 477 voor totaal arbeidsloon exclusief BTW. Dan zit alles ook weer op zijn plek wanneer kop gereviseerd is
AlexV70 schreef:Arbeidsloon totaal ± € 575,- (koopje trouwens)dik999 schreef:Hebben nu alleen de kop eraf gehaald.
Heb een overzicht gekregen wat het moet gaan kosten.
Kop wordt weggebracht en de arbeidskosten van mijn garagebedrijf zijn € 477 voor totaal arbeidsloon exclusief BTW. Dan zit alles ook weer op zijn plek wanneer kop gereviseerd is
Materiaal kosten incl. distributieriem en waterpomp + rollen enz. zal ongeveer € 5 à 600,- zijn.
Ik houd dan ruim € 2000,- over voor de revisie van de kop. Dat is wel heel erg veel.
De clinderkop die ik heb laten reviseren incl 10 nieuwe zittingen en 1 nieuwe klep koste (zo betalen) € 350,-
Mag dus iets meer zijn voor een paar meer kleppen.
jpwg001 schreef:Voor een dieselblok moet je wel erg veel vervangen, ook in het interieur van je auto. Andere klokkenwinkel nl. En volgens mij alles in het vooronder. Ik weet niet of de motorsteunen op de juiste plekken zitten. En een revisie? Er staat ergens een V70 uit, ik meen, 2004 met schade waar ze de onderdelen van verkopen. Misschien een passend blok. Zoek even op MP.
VolvoTech schreef:Maarru, als je nu die reparatie laat uitvoeren (en misschien mis ik wat hoor) maar ben je dan niet voor de komende 100.000km's weer van het gezeur af? Dan is elke verkoop/inruil "duur" volgens mij...
Nu brengt ie ook niets op, na reparatie kan je hem in ieder geval met fatsoen inruilen.dik999 schreef:twijfel nu of ik de reparatie moet laten uitvoeren of niet
Wanneer dit het laatste zou zijn, buiten normale onderhoud, is het nog te doen, al heb ik wel veel probelemen gehad. Voor dit geld heb ik geen andere goede auto. Snap ik ook. Maar mijn probleem is waar houdt het op.
Heb er nu net 100.000 mee gereden en al veel pech gehad met bijpassende reparatiebedragen. Het houdt een keer op
AlexV70 schreef:Als de kop naar een gespecialiseerd bedrijf wordt gebracht, krijgen ze de kop terug met de juiste klepspeling.
Daar slijpen ze namelijk iets van de klepsteel om te stellen.
Alleen het monteren van de kop is wat jouw garage nog moet doen.
Laat je niets op de mouw spelden....
AlexV70 schreef:Nu brengt ie ook niets op, na reparatie kan je hem in ieder geval met fatsoen inruilen.dik999 schreef:twijfel nu of ik de reparatie moet laten uitvoeren of niet
Wanneer dit het laatste zou zijn, buiten normale onderhoud, is het nog te doen, al heb ik wel veel probelemen gehad. Voor dit geld heb ik geen andere goede auto. Snap ik ook. Maar mijn probleem is waar houdt het op.
Heb er nu net 100.000 mee gereden en al veel pech gehad met bijpassende reparatiebedragen. Het houdt een keer op
Ja, dat denk ik wel. Ik heb natuurlijk niets gezien.dik999 schreef:Jij blijft het toch een te hoog bedrag vinden denk ik. Zal er morgen over hebben met mijn garage
AlexV70 schreef:Ja, dat denk ik wel. Ik heb natuurlijk niets gezien.dik999 schreef:Jij blijft het toch een te hoog bedrag vinden denk ik. Zal er morgen over hebben met mijn garage
Maar nmm mag de koprevisie ± 500,- kosten.
Het materiaal zal ongeveer ook 500, mogen kosten
Het arbeidsloon mag dan ongeveer € 600,- zijn.
Dus voor max. € 1700,- (100,- voor onvoorzien) moet het te klaren zijn.