Pagina 3 van 3

Geplaatst: 17.04.2010 - 09:33
door 945i
In dat kader vind ik dat vulkanen ook afgeschaft dienen te worden..

Geplaatst: 18.04.2010 - 00:58
door Daneel
Mmm.. Vulkanen hebben wel weer een positief effect op de opwarming van de aarde. De asdeeltjes in de hogere atmosfeer reflecteren de zonnewarmte. Het kon wel eens een frisse zomer worden.

Geplaatst: 23.09.2010 - 19:49
door NielsPHEV
Waarom uberhaupt een nieuwe 2.0 5 cil D3 hij verbruikt net zo veel als de 2.4 D5 ! en heeft een pak minder vermogen

Geplaatst: 23.09.2010 - 21:25
door trimitie
in ons klein belgie landje is het jammer genoeg voor alles belastingen te betalen. en 2.0D (D3) is 170€ minder belasting per jaar dan D3 AWD of D5

Geplaatst: 23.09.2010 - 21:38
door 945i
Ga je klagen over belastingen..? Wat moeten wij dan wel niet..:)

Een XC60 D3 kost hier naast de aanschafbelastingen.... Al 16 tot 1700 euro aan motorrijtuigenbelasting per jaar..... :roll:

Geplaatst: 23.09.2010 - 22:35
door NielsPHEV
trimitie schreef:in ons klein belgie landje is het jammer genoeg voor alles belastingen te betalen. en 2.0D (D3) is 170€ minder belasting per jaar dan D3 AWD of D5
wanneer de "gewone" D5 software matig zou zijn geknepen naar 163 hadden jullie toch hetzelfde belastingvoordeel ?

Geplaatst: 23.09.2010 - 23:32
door Autogek
Ik heb trouwens gehoord dat de D3 in de v50/s40/c30 een andere turbo heeft dan in de XC60 en dat daarom de xc60 maar te chippen is naar 177 pk i.p.v. de andere versie,s naar 200pk?
Weet iemand of dit waar is?

Geplaatst: 24.09.2010 - 12:39
door jbuure
NielsV70 schreef:
trimitie schreef:in ons klein belgie landje is het jammer genoeg voor alles belastingen te betalen. en 2.0D (D3) is 170€ minder belasting per jaar dan D3 AWD of D5
wanneer de "gewone" D5 software matig zou zijn geknepen naar 163 hadden jullie toch hetzelfde belastingvoordeel ?
Neen, de jaarlijkse taks is op basis van cilinderinhoud, enkel bij de kosten voor eerste inschrijving (is per kenteken dus ook wanneer je 2ehands koopt) kijkt men naar de hoogste van cinilnder inhoud dan wel vermogen vb de D3 is qua cilinderinhoud een 11PK auto maar bij eerste inschrijving betaal je alsof het een 15PK auto is ivm het vermogen

1e inschrijving (10% vermindering per jaar dat de auto oud is, minimum te betalen is 61,50)
Indien het vermogen van eenzelfde motor uitgedrukt in fiscale paardekracht (PK) en in kilowatt (KW) een verschillend bedrag opleveren, wordt voor de belasting op inverkeerstelling steeds het hoogste bedrag genomen.
Benzine & Diesel Euro 4 LPG
tot 8 PK en/of tot 70 KW 61.50€ -
9 en 10 PK en/of vanaf 71 tot 85 KW 123.00€ -
11 PK en/of vanaf 86 tot 100 KW 495.00€ 197,00€
vanaf 12 tot 14 PK en/of vanaf 101 tot 110 KW 867.00€ 569,00€
15 PK en/of vanaf 111 tot 120 KW 1.239.00€ 941,00€
16 et 17 PK en/of vanaf 121 tot 155 KW 2.478,00€ 2.180,00€
meer dan 17 PK en/of meer dan 155 KW 4.957.00€ 4.659,00€

Jaarlijkse taks:
Voor benzine en diesel (CV=PK)
3 CV : 69,70€ 22 CV : 1.978,67€
4 CV : 69,70€ 23 CV : 2.075,95€
5 CV : 87,25€ 24 CV : 2.173,23€
6 CV : 126,06€ 25 CV : 2.270,51€
7 CV : 164,74€ 26 CV : 2.367,79€
8 CV : 203,81€ 27 CV : 2.465,07€
9 CV : 242,75€ 28 CV : 2.562,35€
10 CV : 281,29€ 29 CV : 2.659,63€
11 CV : 365,11€ 30 CV : 2.756,91€
12 CV : 448,80€ 31 CV : 2.854,19€
13 CV : 532,36€ 32 CV : 2.951,47€
14 CV : 616,18€ 33 CV : 3.048,75€
15 CV : 699,86€ 34 CV : 3.146,03€
16 CV : 916,61€ 35 CV : 3.243,31€
17 CV : 1.133,62€ 36 CV : 3.340,59€
18 CV : 1.350,62€ 37 CV : 3.437,87€
19 CV : 1.567,10€ 38 CV : 3.535,15€
20 CV : 1.784,11€ 39 CV : 3.632,43€
21 CV : 1.881,39€ 40 CV : 3.729,71€


Bijkomende jaarlijkse belasting voor wagens met LPG-installatie
minder dan 7 PK en 7 PK : 89,16€
van 8 PK tot 13 PK : 148,68€
14 PK en meer : 208,20€