Ach ja altijd makkelijk commentaar te geven wanneer je er geen verstand van hebt.Skollie schreef:Tom tom loopt soms zelfs op de muziek vooruit. Hoe ze er aan komen weet ik niet maar een geplande rotonde bij ons dorp stond in 2006 al op hun kaart. Sinds dit jaar hebben ze hem er af gehaald want hij is er idd niet gekomen.
Ik heb het idee dat tomtom via bv provincies gegevens krijgt van geplande aanpassingen. Dit is in beider voordeel. Tom tom is up to date en de nieuwe wegen worden vanaf het eerste moment benut zoals de wegbeheerder dit heeft bedacht.
Navteq leest denk ik gewoon luchtfoto's in. Deze worden meestal 1 keer per 2 jaar ingevlogen.
Groet S
Luchtfoto's zijn leuk maar alleen voor eventuele basis gegevens. Belangrijker is om alles na te rijden met opgeleide mensen, dus niet met studenten zoals TeleAtlas vaak doet/deed. Zowel bij te vroege introductie als te late introductie heb je problemen. Ook NAVTEQ heeft contact met locale bestuurders om vernieuwingen door te krijgen. Persoonlijk heb ik een nieuwe situatie liever te laat dan te vroeg. Voorbeeld ipv de provinciale weg komt er een snelweg een paar km verderop. Wanneer die snelweg er te vroeg in staat rijd je verloren omdat je geen route kan krijgen (en veel mensen stompzinnig blind varen op de navi). Staat ie er iets later in heb je de keus tussen de provinciale o volgens de planning of wanneer je op de borden let via de nieuwe snelweg en kom je dus hoe dan ook op je bestemming!