Pagina 3 van 6

Geplaatst: 16.11.2010 - 19:12
door redikim
Zover ik weet is er binnen Volvokringen sprake van een nieuwmodel V40 en een nieuwe XC40.
Dat zijn de benamingen en type's die Volvo op dit moment in de mond neemt.
Verder is er nog weinig bekend.

Geplaatst: 16.11.2010 - 19:29
door Paul
Nou ik denk dat de kans op een nieuwe V40 niet zo groot is, eerder een V30 ofzo.
Als ik zo kijk naar het huidige programma van de 60-lijn
S60-V60-XC60

Geplaatst: 04.01.2011 - 10:15
door michel-C30
Volvo plans new XC30
Tuesday, January 04, 2011

Volvo has prioritised the development of an entry-level SUV as part of a broader future model strategy instigated by its new boss, Stefan Jacoby.

Aimed at significantly increasing sales in Europe, where Volvo has seen market share plummet in recent years, the new four-wheel drive is also being looked upon to provide a basis for planned production activities in China following the Swedish car maker’s recent purchase by Geely.

The compact SUV, due to hit UK showrooms by the end of 2013 and be sold under the name XC30, has been conceived to compete on performance, features and price with the new BMW X1 as well as the upcoming Audi Q3 and a junior off-roader presently under development at Mercedes-Benz, expected to be called the GLC.

Read more on Volvo's future plans

Based on a four-wheel-drive version of the existing C30’s contemporary unitary platform, known internally as the P1 structure, the XC30 is being conceived to provide Volvo with increased appeal among younger buyers.

It’s also being designed to provide the sort of profitability achieved by the XC60, the company’s best-selling model.

Insiders describe the five-seat XC30 as being instantly recognisable as a Volvo with an appearance “in the mould of the XC60 but with added visual dynamism and a class-leading interior”.

At around 4350mm in length, the new Volvo is 280mm shorter than the two-year-old XC60. The XC30’s prioritisation has come at the expense of the new S40, which has been placed on indefinite hold some 18 months out from its planned introduction in a bid to free up engineering capacity.

Read more on the Audi Q3 that will rival the XC30

Speaking about the decision to delay the five-door S40, Volvo’s new boss Jacoby said: “I’d rather get two or three cars right than attempt to compete in every market segment.”

There may be two different versions of the XC30: a standard-wheelbase version for Europe and a stretched model for China and, perhaps, North America.

The move would mirror the strategy of Jacoby’s former employee, Volkswagen, whose Tiguan is sold with a 2605mm wheelbase in Europe but is lengthened by 115mm to 2720mm for sale in China.

autocar

Geplaatst: 04.01.2011 - 10:22
door Paul
Mooi!

Geplaatst: 04.01.2011 - 12:06
door Ben
Dat vertelde Jacoby eind vorig jaar al. (www.Volvo-plaza.nl)
Maar een mooie ontwikkeling en de moeite waard om in de gaten te houden

Geplaatst: 04.01.2011 - 20:17
door John Vermeulen
Hetzelfde bericht, maar wat ingekort en in het Nederlands:
http://www.telegraaf.nl/autovisie/86430 ... html?p=9,2

Geplaatst: 04.01.2011 - 22:46
door casper
John Vermeulen schreef:Hetzelfde bericht, maar wat ingekort en in het Nederlands:
http://www.telegraaf.nl/autovisie/86430 ... html?p=9,2
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/11 ... /index.xml

Afbeelding

Geplaatst: 04.01.2011 - 22:58
door 945i
Ik denk dat je dat hele XC verhaal moet vergeten, is helemaal uit als dat ding uit gaat komen.
Meer stationcar achtig als bijvoorbeeld een X1, beter voor de leasemarkt ook.
Maakt Volvo een mooie mid-size station voor een scherpe prijs, succes gegarandeerd.

Geplaatst: 05.01.2011 - 09:00
door Ben
945i schreef: Maakt Volvo een mooie mid-size station voor een scherpe prijs, succes gegarandeerd.
Die is er al, heet V50.

Hier gaat het om een XC30, daar lijkt behoefte aan te zijn.

Geplaatst: 05.01.2011 - 09:42
door 945i
V50...Tja, als je daarmee wil meedoen in 2011-12, kan je het vergeten. Vooral als er geen fatsoenlijke benzinemotor is.

Die schijnbare behoefte aan een XC30 zal wel... Maar ik zie er geen toekomst in.
Komende jaren gaat de vinexwijktraktor uit de gratie.

Geplaatst: 05.01.2011 - 10:01
door John Vermeulen
Ik was in eerste aanleg ook sceptisch over nut en noodzaak van een XC30, maar ik begrijp van mijn verkoopadviseur dat er wel degelijk nu concreet vraag is naar een compact SUV-model. Met automaat dan, waarbij het vooral gaat om de hogere instap, wat vooral de wat oudere mensen erg waarderen. Een dergelijk model is er nu niet. Het gaat dus nadrukkelijk niet om het formaat van een "tractor".
Ik lees in het persbericht tussen de regels door wel dat mogelijk de opvolging van de S40/V50 uitgesteld gaat worden; dat lijkt me bepaald geen goede zaak. Het is en en, niet of of.

Geplaatst: 05.01.2011 - 16:53
door v70bio
Eind 2013 de XC30, lijkt me een beetje laat? Toch denk ik ook dat er een markt is voor dit soort auto's. Of je nou 10L/100km verbruikt in een SUV of in een station of sedan maakt toch niet uit....

Geplaatst: 05.01.2011 - 17:00
door Ben
John Vermeulen schreef:waarbij het vooral gaat om de hogere instap, wat vooral de wat oudere mensen erg waarderen.
Dankjewel :D

Geplaatst: 05.01.2011 - 17:46
door 945i
Een 340 had/heeft ook een prettige instap, daar hoef je geen suf voor te hebben.

Geplaatst: 05.01.2011 - 17:48
door bart simpson
maar een 340 stond weer suf

Geplaatst: 05.01.2011 - 17:57
door 945i
Toch was het de best verkochte Volvo ooit in NL, dus het mag best suf zijn volgens de klant.. ;)
Maar dat was nog in de tijd van de RWD Volvo's, toen er nog meer dan 20000 exemplaren per jaar verkocht werden... Die goeie oude tijden, waar zijn ze gebleven.... ;)

Geplaatst: 05.01.2011 - 18:03
door Carlsson 900
bart simpson schreef:maar een 340 stond weer suf
Vooral als de carburator spoeier weer eens verstopt was.

Geplaatst: 05.01.2011 - 21:07
door toppertje
Carlsson 900 schreef:
bart simpson schreef:maar een 340 stond weer suf
Vooral als de carburator spoeier weer eens verstopt was.
bij een premium merk hoort premium benzine.
(oeps,dat bestond toen nog niet)

Geplaatst: 05.01.2011 - 21:11
door toppertje
VW had indertijd de golf croscountry,dit was ook
geen doorslaand succes,maar wel eenzelfde soort concept.

Geplaatst: 05.01.2011 - 22:59
door Discovery
BMW heeft vorig jaar meer dan 1600 X1's verkocht, dus er is zeker wel vraag naar. Daarnaast denk ik dat de trend van steeds kleinere SUV's doorzet. Mensen willen toch een wat hogere auto met stoere uitstraling, en de grotere SUV's worden alleen maar duurder om in te rijden.