gsx750r schreef:En daar schuilt nu juist het gevaar.volvo schreef:Daarnaast staat in alle instructie boekjes duidelijk aangewezen dat de bestuurder niet op City safety (en ik verwacht in de toekomst bij Ped. safety) mag en kan rekenen en het alleen dient als ondersteuning. De bestuurder is en blijft eind verantwoordelijk en moet in alle situaties zelf remmen. Dus verwacht geen claims
Heel veel mensen lezen het instructieboekje helemaal niet of in ieder geval erg slecht. Er wordt vaak pas in gekeken indien zich er een probleem voordoet.En v.w.b. claims ? Vergeet niet dat verzekeringsmaatschappijen een 'leger' van juristen in dienst hebben met als enige opdracht: "Probeer onder de uitkering van een schadevergoeding uit te komen !"
Getuige alle terugroepacties zijn autofabrikanten zich daar terdege van bewust !
En betrek het nu eens op jezelf. Jij bent een voorbeeldig chauffeur en je bent met je XC60 onderweg. Door wat voor reden dan ook let je even niet op maar, helaas laat het systeem van jouw XC60 het afweten en ...... boem !
Nu denk jij natuurlijk 'ach dat kan gebeuren, gewoon pech gehad' ? Wedden dat jouw verzekeringsmaatschappij daar anders over denkt.
Een claim dus !
Nogmaals, veiligheidssysteem prima, maar je kunt er nooit blindelings op vertrouwen en je zult je altijd bewust moeten zijn van de fysieke grenzen.........van jezelf én de auto !
Rob
'' Vergeet niet dat verzekeringsmaatschappijen een 'leger' van juristen in dienst hebben met als enige opdracht: "Probeer onder de uitkering van een schadevergoeding uit te komen !''
Ja net zoals Auto fabrikanten ook een leger van huristen hebben met als enige opdracht, dek ons zo goed mogelijk in.
'' Heel veel mensen lezen het instructieboekje helemaal niet of in ieder geval erg slecht""
Helemaal waar, echter dat is niet het probleem van volvo. Als ik me computer openschroef terwijl er ergens in kleine lettertjes staat dat dan de garantie vervalt, heb ik super pech. Ik heb de plicht nl om dat boekje te lezen. Doe ik het niet, prima, maar dan kan je achteraf niet gaan zeuren.
'' Door wat voor reden dan ook let je even niet op maar, helaas laat het systeem van jouw XC60 het afweten en ...... boem ! ''
Dat is nu toch ook al het geval in auto's die dat systeem niet hebben ? Volvo beloofd niks, het dient ter ondersteuning niet ter vervanging van de bestuurder.
Net zo als ABS, je kan ook geen claim indienen.. Ik reed tegen die auto aan omdat ABS niet werkte en mijn wielen blokkeren. Nope, je hield te weinig afstand.