Pagina 3 van 4

Geplaatst: 09.05.2010 - 13:01
door Live
gsx750r schreef:
volvo schreef:Daarnaast staat in alle instructie boekjes duidelijk aangewezen dat de bestuurder niet op City safety (en ik verwacht in de toekomst bij Ped. safety) mag en kan rekenen en het alleen dient als ondersteuning. De bestuurder is en blijft eind verantwoordelijk en moet in alle situaties zelf remmen. Dus verwacht geen claims
En daar schuilt nu juist het gevaar.
Heel veel mensen lezen het instructieboekje helemaal niet of in ieder geval erg slecht. Er wordt vaak pas in gekeken indien zich er een probleem voordoet.En v.w.b. claims ? Vergeet niet dat verzekeringsmaatschappijen een 'leger' van juristen in dienst hebben met als enige opdracht: "Probeer onder de uitkering van een schadevergoeding uit te komen !"

Getuige alle terugroepacties zijn autofabrikanten zich daar terdege van bewust !
En betrek het nu eens op jezelf. Jij bent een voorbeeldig chauffeur en je bent met je XC60 onderweg. Door wat voor reden dan ook let je even niet op maar, helaas laat het systeem van jouw XC60 het afweten en ...... boem !

Nu denk jij natuurlijk 'ach dat kan gebeuren, gewoon pech gehad' ? Wedden dat jouw verzekeringsmaatschappij daar anders over denkt.
Een claim dus !

Nogmaals, veiligheidssysteem prima, maar je kunt er nooit blindelings op vertrouwen en je zult je altijd bewust moeten zijn van de fysieke grenzen.........van jezelf én de auto !

Rob

'' Vergeet niet dat verzekeringsmaatschappijen een 'leger' van juristen in dienst hebben met als enige opdracht: "Probeer onder de uitkering van een schadevergoeding uit te komen !''

Ja net zoals Auto fabrikanten ook een leger van huristen hebben met als enige opdracht, dek ons zo goed mogelijk in.

'' Heel veel mensen lezen het instructieboekje helemaal niet of in ieder geval erg slecht""

Helemaal waar, echter dat is niet het probleem van volvo. Als ik me computer openschroef terwijl er ergens in kleine lettertjes staat dat dan de garantie vervalt, heb ik super pech. Ik heb de plicht nl om dat boekje te lezen. Doe ik het niet, prima, maar dan kan je achteraf niet gaan zeuren.

'' Door wat voor reden dan ook let je even niet op maar, helaas laat het systeem van jouw XC60 het afweten en ...... boem ! ''

Dat is nu toch ook al het geval in auto's die dat systeem niet hebben ? Volvo beloofd niks, het dient ter ondersteuning niet ter vervanging van de bestuurder.
Net zo als ABS, je kan ook geen claim indienen.. Ik reed tegen die auto aan omdat ABS niet werkte en mijn wielen blokkeren. Nope, je hield te weinig afstand.

Geplaatst: 09.05.2010 - 13:03
door Live
''Nogmaals, veiligheidssysteem prima, maar je kunt er nooit blindelings op vertrouwen en je zult je altijd bewust moeten zijn van de fysieke grenzen.........van jezelf én de auto ! ''

en dat is natuurlijk helemaal juist. Daar doelt volvo ook op. Ga niet alleen van dit systeem uit, het is ondersteunend !

Geplaatst: 09.05.2010 - 15:32
door 945i
Maar, wat was dan de gedachte achter deze "test", met 35 km/h werkt het niet... :roll:

Geplaatst: 09.05.2010 - 17:49
door mightyspawn
Brr elektronica die het zogenaamd veilig moet maken. Heb zelfs ooit van een ongeluk gehoord dat de ABS faalde. Niet dat het zo'n ramp is, de schijven remmen toch wel. Maar wel als de bestuurder denkt dat de ABS hem niet in de slip brengt. Nou ik weet wel beter met mijn ouwe bakken, ik rem nog steeds pompend.

Wat denkt men straks, ach schijt aan die voetgangers. Het automatische voetganger detectie systeem zorgt er wel eventjes voor dat ik niemand aanrijd. Nee zorgt er wel voor dat je onder een vrachtwagen komt en je hersenen uit je schedel vliegen.

Geplaatst: 09.05.2010 - 22:47
door volvo
Enfin, gelukkig is het een optie die ook niet standaard in één van de pakketten zit. Ik geef mijn portie wel aan fikkie. Het lijkt me wel iets voor Top Gear om dit "life" te gaan testen. Wie van de 3 heren zullen ze als voetganger aanwijzen?? Ik heb wel zo'n idee ::lol:

Geplaatst: 10.05.2010 - 11:05
door Goelette
gsx750r schreef:
Goelette schreef:
Dus ben benieuwd wat nou precies de bedoeling en werking van het systeem is. Iemand precies van op de hoogte?
Misschien wordt het door dit te lezen duidelijker.

Rob
Dat is wat op de Xc60 zit, die begrijp ik. Met uitzondering van dat ik me afvraag of hij ook in de gaten houdt of er niet heel toevallig een 30tonner op 2 meter achter je zit voordat hij op de rem gaat...

Maar dit heeft toch helemaal niets met voetgangers te maken, waar in dit topic over gaat? Of is er verwarring en is dat gewoon een en hetzelfde systeem? Is dit dan een heel oud bericht, aangezien het inmiddels standaard geleverd wordt ( en dus de problemen opgelost zullen zijn)

Geplaatst: 10.05.2010 - 22:17
door Dennis C30
Wat ik al dacht wordt nu dus bevestigd. We slaan door met al die elektronica aan boord. Nu is het dit voetgangers beveiligings systeem maar zo ken ik er nog wel een paar:

adaptieve cruise controle, je rijd lekker met je auto op de derde baan, de adaptieve cruise controle grijpt niet in terwijl het verkeer voor je snelheid mindert.

line assist, je wilt van rijbaan veranderen en je vertrouwt op dat kleine lampje op de buitenspiegel, maar ja dat weigert. toch nog maar eens over de schouder kijen zoals we dat geleerd hebben.

Dan heb je nog een systeem wat ingrijpt als je niet tussen de witte lijntjes blijft.........

Zullen we gewoon auto's blijven besturen met ons verstand er bij en niet op al die hulpmiddelen vertrouwen, anders worden we steeds gemakzuchtiger.

groet, Dennis

Geplaatst: 11.05.2010 - 07:02
door Paul
Nou dit is niet het voetgangerssysteem...

En het komt gewoon omdat alles was uitgeschakeld, dit is puur een menselijke fout en niet van het systeem.

Je blijft zelf altijd de baas over de auto, dus dat komt wel goed met het zelf besturen....

Geplaatst: 11.05.2010 - 16:34
door Frederik Welvaert
Stond vandaag ook nog in het groot in de krant hier...
Ook in dat artikel werd het nog snel opladen van de batterij als oorzaak aangewezen. Best wel lullig bij Volvo dat ze dan niet nog snel eens testen voordat ze de boel voorstellen met de hele pers erbij... Getuigd volgens mij toch van een slechte voorbereiding...

Ofwel is het hele ding gewoon in scene gezet voor extra reclame (negatieve berichtgeving is ook reclame) Als de test goed was verlopen had geen enkele krant het erover gehad en ging je hooguit in een automagazine een artikeltje gevonden. Nu staat het gewoon in alle kranten en weet plots iedereen dat de S60 eraan komt...

Geplaatst: 11.05.2010 - 18:33
door Live
Hmm.. goeie idd! I dont know

Geplaatst: 11.05.2010 - 18:41
door 945i
Ach ja, Toyota heeft dit jaar ook al (tot April) meer auto's verkocht dan vorig jaar...

En toch hadden ze die hele heisa liever niet gehad.

Geplaatst: 11.05.2010 - 20:41
door Dennis C30
(negatieve berichtgeving is ook reclame) Als de test goed was verlopen had geen enkele krant het erover gehad en ging je hooguit in een automagazine een artikeltje gevonden. Nu staat het gewoon in alle kranten en weet plots iedereen dat de S60 eraan komt...
Zal het een stunt zijn van de marketing afdeling?

Maar aan de andere kant er is al genoeg over geschreven dus we weten dat hij er aan komt. Ik hoop dat we ze veel zullen zien in het straatbeeld want hij is zoooo mooooi

Geplaatst: 11.05.2010 - 21:12
door Nuggie
Dennis C30 schreef: Zal het een stunt zijn van de marketing afdeling?
Wat denk je zelf...een merk als Volvo wat al decennia lang zich profileert als vooruitstrevend in veiligheid gaat dit misbruiken om (negatieve) publiciteit te genereren?

Echt niet.....

Geplaatst: 15.05.2010 - 11:03
door Volvoman
Vandaag, zaterdag 15-5, Volkskrant katern wetenschap. Een mooi verhaal over 10 jaar Safety Centre in Torslanda, met een beschrijving van de S60 crash en een verklaring.
Aanrader.

Geplaatst: 16.05.2010 - 11:18
door Live
vertel vertel (A)

Geplaatst: 16.05.2010 - 12:31
door Volvoman
De accu's waren niet opgeladen, snel even gedaan, maar niet gecontroleerd of alle systemen al werkten. Had een persoon in de auto gezeten dan had die kunnen zien dat alle waarschuwingslampjes brandden.

Geplaatst: 16.05.2010 - 12:33
door Ben
En de Dummy ging er vandoor, kon nog net een plaatje van gemaakt worden.
Afbeelding

Geplaatst: 16.05.2010 - 12:49
door rsnhakan
Hij is geen 18!! :evil: vandaar dat die crashte...

Geplaatst: 16.05.2010 - 12:54
door Ben
dat zal het geweest zijn.

Geplaatst: 16.05.2010 - 21:56
door Trucker
Citaat uit de Volkskrant van zaterdag 15-05-2010