Nee, dat denk ik niet! In juni wordt cruise control ingebouwd, daarna wil ik gaan kijken wat ik met de stereo ga doen...
Van de week teruggegaan naar de garage. Banden waren gecupped; dus die zijn (garantie) vervangen door 4 nieuwe Michelins... Ook krakende stoelen, slecht functionerend linkerachter slot en nog een paar kleine issues perfect opgelost.
Stoelen beginnen helaas alweer een beetje te kraken...iemand anders dit gehad? ze hebben de stoelen er helemaal uitgehaald, alles gesmeerd, maar het begint alweer te kraken...
Even voorstellen: Volvo XC70 aangeschaft
- mad
- 6th Gear member
Banden vervangen als garantie? Knap zeg, en dan meteen maar 4 nieuwe Michelins 4x4? Krakende stoelen.. geen idee, nooit iets over gelezen hier.
Ze kunnen niet dóórgezeten zijn met die km stand. Kraakt het leer niet?
Ze kunnen niet dóórgezeten zijn met die km stand. Kraakt het leer niet?
XC70 D5 2009 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
Nee, het is echt het leer niet. Het element waarmee het vasstaat aan de bodem is wat kraakt. Kwestie van nog een keer goed smeren denk ik, en misschien wat rubbers vervangen....
Banden niet helemaal garantie: omdat de banden nog 4-5 mm hadden stelde de garage voor om 50/50 te doen; ik heb dus alleen 2 Michelins betaald (inderdaad de 4x4, iets van Tour HP of zo). Dat vond ik een super voorstel, zeker omdat het verwisselen van de banden (voor weer naar achteren) het probleem in principe ook verholpen zou hebben. Maar man man man, WAT een verschil met de Pirelli's... met de Michelins rijdt het echt ongelooflijk stil.
Moet volgende week nog een keertje terug. Er wordt een nieuw deurslot in gezet (de volledige unit) en dat was niet op voorraad. De monteur zei al om even aan te kijken hoe het met de stoelen ging; als het weer ging kraken zou hij er weer naar kijken...
Da's nog eens service!
Banden niet helemaal garantie: omdat de banden nog 4-5 mm hadden stelde de garage voor om 50/50 te doen; ik heb dus alleen 2 Michelins betaald (inderdaad de 4x4, iets van Tour HP of zo). Dat vond ik een super voorstel, zeker omdat het verwisselen van de banden (voor weer naar achteren) het probleem in principe ook verholpen zou hebben. Maar man man man, WAT een verschil met de Pirelli's... met de Michelins rijdt het echt ongelooflijk stil.
Moet volgende week nog een keertje terug. Er wordt een nieuw deurslot in gezet (de volledige unit) en dat was niet op voorraad. De monteur zei al om even aan te kijken hoe het met de stoelen ging; als het weer ging kraken zou hij er weer naar kijken...
Da's nog eens service!
-
- 2nd Gear member
Yep, dat weet ik! Zo rijdt het ook! Wisselen zal eenvoudig zijn; in de winter ga ik op winterbanden rijden (heeft iemand nog tips...velgen, staal, welke banden, waar?) en dan zal het makkelijk zijn voor de dealer om v&a te wisselen.
-
- 2nd Gear member
Trouwens, vraagje hier. Ik vroeg of bij de aflever beurt de distributie riem / spanrollen / waterpomp vervangen zouden worden, omdat de auto al 9 jaar oud is.
Antwoord was dat volgens Volvo de distributie riem bij OF 120k OF 10 jaar vervangen moest worden. Maw het is dus niet gedaan.
Nu lees ik op het V70 forum dat het na 8 jaar moet? Ze hebben alles wel bekeken en zeiden dat het er nog heel goed uitzag....advies?
UPDATE: even de volvo dealer gebeld; inderdaad 10 jaar of 150k... :roll:
Antwoord was dat volgens Volvo de distributie riem bij OF 120k OF 10 jaar vervangen moest worden. Maw het is dus niet gedaan.
Nu lees ik op het V70 forum dat het na 8 jaar moet? Ze hebben alles wel bekeken en zeiden dat het er nog heel goed uitzag....advies?
UPDATE: even de volvo dealer gebeld; inderdaad 10 jaar of 150k... :roll:
- mad
- 6th Gear member
Helemaal niet nodig.. maarjadatvind ik.... het verschil met winterbanden is minimaal.jelleeelco schreef:Yep, dat weet ik! Zo rijdt het ook! Wisselen zal eenvoudig zijn; in de winter ga ik op winterbanden rijden (heeft iemand nog tips...velgen, staal, welke banden, waar?) en dan zal het makkelijk zijn voor de dealer om v&a te wisselen.
En er komen/ zijn forummers (zie Volvo-plaza) die een set Volvo-velgen 16 inch (gaan) aanbieden.

XC70 D5 2009 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
Verschil vind ik toch aanzienlijk! Afgelopen winter met een subaru legacy gereden (en da's ECHT 4wd), eerst zomerbanden toen winterbanden. Wel degelijk verschil in grip...uiteraard minder dan met een FWD, maar remweg ed zijn toch wel beter.
Daarnaast rijden wij vaak door Duitsland en ik meen dat het daar verplicht is.
Daarnaast rijden wij vaak door Duitsland en ik meen dat het daar verplicht is.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Maar dat is toch iets anders.
Standaard liggen op de XC70 M+S-banden (all weather). Dat zijn geen echte sneeuwbanden, maar voldoen wel in landen als Duitsland, oostenrijk e.d. als winterband.
Als je dus die M+S-banden hebt, hoef je geen winterbanden te wisselen.
Standaard liggen op de XC70 M+S-banden (all weather). Dat zijn geen echte sneeuwbanden, maar voldoen wel in landen als Duitsland, oostenrijk e.d. als winterband.
Als je dus die M+S-banden hebt, hoef je geen winterbanden te wisselen.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 2nd Gear member
Oh, ik dacht dat M+S banden in Duitsland niet erkent werden als winterbanden.
Van de ANWB site:
"
Het bekende M+S logo zegt, in tegenstelling tot wat algemeen wordt aangenomen, niets over de pure wintereigenschappen van een moderne band. De betekenis van M+S: modder + sneeuw, stamt nog uit de tijd van de grote blokkenprofielen en gaf de aanpassing van het profiel aan dit soort ondergrond aan. Het M+S logo vindt men op alle winterbanden, all season banden en soms ook op zomerbanden. Het logo mag naar eigen inzicht van de fabrikant op de band geplaatst worden. Het kan dus gebeuren dat dit logo er alleen maar op staat zodat banden met een lagere snelheidscode gemonteerd kunnen en mogen worden. Het M+S logo alleen zegt dus niets over de wintereigenschappen van een band.
Het sneeuwvlokje symbool is wel een indicatie voor wintereigenschappen van een band. Om het symbool te mogen gebruiken is slechts een remtest (voorzien voor Europa) of een tractietest (standaard in de USA) op sneeuw voorgeschreven. Het symbool geeft slechts het voldoen aan minimale eisen op sneeuw weer. Het gezamenlijke niveau van alle veiligheidsrelevante eigenschappen van een winterband kan alleen in een omvangrijke winterbandentest worden vastgesteld, die alle mogelijke wegcondities (droog, nat, sneeuw, ijs) afdekt. Bij onze winterbandentest kijken we daarnaast nog naar de slijtvastheid, de geluidsproductie, de rolweerstand (verbruik), de hoeveelheid giftige stoffen (PAK's), die vrijkomen bij slijtage van de banden en beproeven we de banden op hoge snelheid.
"
...weet niet of de Michelin Tour HP banden nou geaccepteerd worden in Duitsland als winterbanden; ik zal het nakijken.
Van de ANWB site:
"
Het bekende M+S logo zegt, in tegenstelling tot wat algemeen wordt aangenomen, niets over de pure wintereigenschappen van een moderne band. De betekenis van M+S: modder + sneeuw, stamt nog uit de tijd van de grote blokkenprofielen en gaf de aanpassing van het profiel aan dit soort ondergrond aan. Het M+S logo vindt men op alle winterbanden, all season banden en soms ook op zomerbanden. Het logo mag naar eigen inzicht van de fabrikant op de band geplaatst worden. Het kan dus gebeuren dat dit logo er alleen maar op staat zodat banden met een lagere snelheidscode gemonteerd kunnen en mogen worden. Het M+S logo alleen zegt dus niets over de wintereigenschappen van een band.
Het sneeuwvlokje symbool is wel een indicatie voor wintereigenschappen van een band. Om het symbool te mogen gebruiken is slechts een remtest (voorzien voor Europa) of een tractietest (standaard in de USA) op sneeuw voorgeschreven. Het symbool geeft slechts het voldoen aan minimale eisen op sneeuw weer. Het gezamenlijke niveau van alle veiligheidsrelevante eigenschappen van een winterband kan alleen in een omvangrijke winterbandentest worden vastgesteld, die alle mogelijke wegcondities (droog, nat, sneeuw, ijs) afdekt. Bij onze winterbandentest kijken we daarnaast nog naar de slijtvastheid, de geluidsproductie, de rolweerstand (verbruik), de hoeveelheid giftige stoffen (PAK's), die vrijkomen bij slijtage van de banden en beproeven we de banden op hoge snelheid.
"
...weet niet of de Michelin Tour HP banden nou geaccepteerd worden in Duitsland als winterbanden; ik zal het nakijken.
- Wolfs XC
- 5th Gear member
....er moet een (sneeuw)vlokje op de band staan. Staat ie er niet dan wordt de band niet als winterband erkent. Meningen lopen uiteen op het forum maar dit is wat mijn Duitse collega's mij hebben verteld en wat de Duitse politie bij een controle me ook hebben verteld!
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
-
- 2nd Gear member
Dat is ook wat ik heb begrepen (ik heb het bij de ANWB ook nagevraagd toen ik winterbanden voor de subaru nodig had).
Daarbij komt: of het nou heel veel verschil uitmaakt of niet, als je met 170km/h over de duitse autobahn knalt kan een klein verschil in banden al een groot verschil in veiligheid zijn! En dat voor die paar centen....
Daarbij komt: of het nou heel veel verschil uitmaakt of niet, als je met 170km/h over de duitse autobahn knalt kan een klein verschil in banden al een groot verschil in veiligheid zijn! En dat voor die paar centen....
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Kijk maar op Duitse sites: M+S is weliswaar geen echte winterband (maar allweather), maar is wettelijk voldoende.
Hier spreken juristen met verstand van verkeerszaken:
http://www.rechtlegal.de/aktuellesnews/ ... eifen.html
Politie bekeurt niet op M+S banden, wél op zomerbanden. Weliswaar adviseert de politie om banden met een sneeuwvlokje te nemen, maar bekeurt er niet voor.
ANWB en ADAC geven alleen adviezen en zeggen weinig over de wet.
Als je de échte sneeuw ingaat is een échte winterband (of liever kettingen) beter, maar met M+S banden (en dat heeft de sneeuwrijke winter in NL wel bewezen) kun je in stevige winterse omstandigheden gewoon doorrijden, zeker met een XC.
O ja, op een XC liggen van nature geen vage Aziatische M+S-banden, maar Pirelli's.
Hier spreken juristen met verstand van verkeerszaken:
http://www.rechtlegal.de/aktuellesnews/ ... eifen.html
Politie bekeurt niet op M+S banden, wél op zomerbanden. Weliswaar adviseert de politie om banden met een sneeuwvlokje te nemen, maar bekeurt er niet voor.
ANWB en ADAC geven alleen adviezen en zeggen weinig over de wet.
Als je de échte sneeuw ingaat is een échte winterband (of liever kettingen) beter, maar met M+S banden (en dat heeft de sneeuwrijke winter in NL wel bewezen) kun je in stevige winterse omstandigheden gewoon doorrijden, zeker met een XC.
O ja, op een XC liggen van nature geen vage Aziatische M+S-banden, maar Pirelli's.
Volvo Rules the Road
- Wolfs XC
- 5th Gear member
Die vage Aziatische banden zullen vast niet veel slechter zijn dan de befaamde Scorpions..... 

XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
Non-Volvo's