Pagina 3 van 3
Geplaatst: 17.05.2010 - 21:21
door 945i
Dan raad ik iedereen aan om morgen in België te gaan rijden, niet moeilijk om daar zo'n kuiltje te vinden.
(ikzelf zal er niet van profiteren, mijn auto is ongevoelig voor dit soort deukjes in het wegdek)
Geplaatst: 17.05.2010 - 22:36
door Gast
945i schreef:Alex, heb je dat kuiltje op de foto's al eens goed bekeken?
Ja.
En wat bedoel?
Geplaatst: 17.05.2010 - 23:07
door 945i
Denk jij dat je daar 2 velgen/banden op stuk kan rijden?
Geplaatst: 17.05.2010 - 23:07
door Erik!
bart simpson schreef:Kun je in België ook zo makkelijk je zelfgereden schades verhalen op een wegbeheerder?
Nee, maar wij reageren wel normaal en niet op een insinuerende manier.
Geplaatst: 17.05.2010 - 23:28
door Gast
945i schreef:Denk jij dat je daar 2 velgen/banden op stuk kan rijden?
Ik zou niet weten waarom niet.
Wat ik wel weet is dat je op een foto geen diepte kan zien.
En uit ervaring weet ik dat als je een "kuiltje" daadwerkelijk op gaat meten, het een gat blijkt te zijn. (met scherpe randen)
Geplaatst: 17.05.2010 - 23:50
door 945i
Ik ben van mening dat je er nog geen fietsband op stuk rijdt.
Als er 0.5 bar in een autoband zit, zou er eventueel iets van een deukje in de velg kunnen komen ja, maar niet on-reparabel.
Maar neem niet aan de een dergelijk verantwoordelijk en goed chauffeur de weg op gaat met een te lage bandenspanning.
Maar goed, ik ben ook nog wel benieuwd naar dat spoor in het gras....
Geplaatst: 18.05.2010 - 07:16
door mad
Wat mij betreft einde verhaal... het is me glashelder. Zolang er geen foto is van stukgereden banden en velgen geloof ik het gewoon niet en blijf ik bij mijn reacties zoals geschreven. Is niet insinuerend, niet beledigend bedoeld, gewoon in feite de vraag... hoe kan dit mogelijk zijn. En volgens mij kan dat gewoon hier.. naar aanleiding van het starten van dit topic. Ik betaal ook verzekeringspremie... en oorspronkelijk is er de solidariteitsgedachte achter betalen premie.. dus (mogelijk) de zaak belazeren prikkelt mij enorm. Het gaat niet om de centen, het gaat om het principe. Meldt iemand zijn schade op dit topic, kom dan met het héle verhaal, want dit vráágt om reacties als boven. Reden temeer voor mijn achterdocht vind ik het niét meer reageren van
Black 2.4T en de ontbrekende foto's. Ik neem aan dat hij toch niet écht geschrokken is van de reacties en nog steeds zit bij te komen

....en
Black 2.4T kan wel wat hebben.. Citeer: "wij Groningers kunnen ook heel kortaf zijn"....
Geplaatst: 18.05.2010 - 07:50
door bart simpson
Erik! schreef:bart simpson schreef:Kun je in België ook zo makkelijk je zelfgereden schades verhalen op een wegbeheerder?
Nee, maar wij reageren wel normaal en niet op een insinuerende manier.
Laat ik daar dan nu eens niet nader op reageren..
Geplaatst: 18.05.2010 - 08:53
door Erik!
Kinderachtig
Geplaatst: 18.05.2010 - 08:55
door piotrV70
AlexV70 schreef:945i schreef:Ik zou een auto kopen die tegen een stootje kan.
janpie schreef:niet zo'n (lullig)schade gefalletje.
mad schreef:Geen reacties van topicstarter, je laat je dan wel in de kaart kijken zeg....wél een foto van het gat, géén foto van banden en velgen.
Tja, na onder andere deze ongenuanceerde opmerkingen van forumleden zou ik ook even niet reageren.
Als je niet weet hoe het in elkaar zit, brand dan niet gelijk iemand af. Dat is niet zo netjes.
Nogmaals, de wegbeheerder is gewoon verantwoordelijk:
Lees hier ook maar even:
aansprakelijkheid wegbeheerder incl. voorbeeld brief
Die voorbeeldbrief is al onbruikbaar: er is geen sprake van ongeval maar van een stuurfout. Bestuurder rijdt op een landweggetje met te hoge snelheid door de berm en op het platteland zitten er wel eens gaten in de berm. Eigen schuld, dikke bult.
We moeten vooral doorgaan met dit rare claimgedrag, zo worden de gezamenlijke kosten nog veel hoger. Weet je wat zo'n raamambtenaar bij de provincie kost ? Die moet zo'n brief lezen (8 uur), bespreken met z'n meerdere (weer 8 uur) en beantwoorden (nog eens 8 uur). Gevolg: premies weer omhoog. Het moet allemaal betaald worden, is het niet linksom danwel rechtsom.
Geplaatst: 18.05.2010 - 09:35
door advolvos
Misschien is de topicstarter wel zo'n raamambtenaar die zijn vraagtekens zet bij een met deze foto's ingediende claim?
Geplaatst: 18.05.2010 - 09:49
door jpwg001
Ik mag hopen dat, als dit het geval is, die raamambtenaar zelf in staat is een claim te beoordelen op juistheid en het feit of de schade verhaalbaar is. Als hij ons, door de bank genomen leken (niet beledigend bedoeld en enkele uitzonderingen daargelaten) daarvoor nodig heeft, wil ik weleens weten wat de startkwalificaties zijn die voor deze baan gevraagd worden. Ik vermoed dat enige juridische kennis een vereiste is en dat een dergelijke 'raamambtenaar' toch minimaal een 4-jarige MBO opleiding heeft doorlopen. Dus ik hoop eigenlijk van ganser harte dat je geen gelijk hebt, advolvos.
Geplaatst: 18.05.2010 - 12:54
door hans98
hans98 schreef:(Ik heb zo het gevoel dat dit een heeeeeel lang topic gaat worden)
Told you so!
En aangezien we nu van een kuil in de weg al aangekomen zijn bij de opleiding van raamambtenaren, kan een Godwin (
Google die maar even) niet ver weg zijn! (hoewel ik denk dat wij als Volvo rijders toch wel geciviliseerd genoeg zijn om niet tot dat niveau af te dalen).
Geplaatst: 18.05.2010 - 13:12
door 945i
Nee, dat zal niet gebeuren.
Zeg Bob, kan jij die 2 kapotte wielen niet even schilderen?

Geplaatst: 18.05.2010 - 13:17
door piotrV70
jpwg001 schreef:Ik vermoed dat enige juridische kennis een vereiste is en dat een dergelijke 'raamambtenaar' toch minimaal een 4-jarige MBO opleiding heeft doorlopen.
Daar zul je nog versteld van staan, anciënniteit is bij overheidsinstellingen nog steeds het belangrijkste criterium.
Geplaatst: 18.05.2010 - 13:31
door Battlecruiser
Verdorie, nou ben ik mijn "Weinig-verheffend-topic"-stempel weer kwijt!
Geplaatst: 18.05.2010 - 13:38
door jpwg001
piotrV70 schreef:jpwg001 schreef:Ik vermoed dat enige juridische kennis een vereiste is en dat een dergelijke 'raamambtenaar' toch minimaal een 4-jarige MBO opleiding heeft doorlopen.
Daar zul je nog versteld van staan, anciënniteit is bij overheidsinstellingen nog steeds het belangrijkste criterium.
Dan hoop ik dat iemand door zijn/haar ervaring niet zijn/haar toevlucht zoekt tot ons leken op dit prachtige forum.
Geplaatst: 18.05.2010 - 19:54
door liquid_force
nou,ook hier komt niet echt veel nieuws verder meer langs ... dus ook maar een slotje om escalatie te voorkomen.