Roetfilter
- Fransosowitz
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 09.07.2009 - 15:40
- Locatie: Drenthe
De foutmelding "motorsysteem service vereist" is nog steeds weg, maar het regereren gebeurt nog steeds veel te vaak: 3x op ca 200km. Dus opgelost is het probleem nog steeds niet...zucht...
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Bedankt voor je reactie
Nog 4 daagjes en dan gaat die van ons ook naar de dealer. Even geduld nog 


- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11742
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Mijn dealer heeft 'm eergisteren aan de computer gehangen, en niets vreemds aangetroffen.
Mij werd gezegd dat je het regenereren eigenlijk helemaal niet zou moeten voelen, hoogstens bij stationair draaien voor een stoplicht dat het toerental lichtjes zou stijgen. Maar zeker geen vermogensafname.
Ik had volgens mij toch wel een vrij ongelovige blik, maar hij was erg stellig.
Mij werd gezegd dat je het regenereren eigenlijk helemaal niet zou moeten voelen, hoogstens bij stationair draaien voor een stoplicht dat het toerental lichtjes zou stijgen. Maar zeker geen vermogensafname.
Ik had volgens mij toch wel een vrij ongelovige blik, maar hij was erg stellig.
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Ik moet zeggen: op de 180.000km dat mijn pa met z'n V50 2.0D gereden heeft hebben we slechts 1x het regenereren gevoeld, en dat was toen de vloeistof op was en we enkele korte ritten na elkaar deden. Voor de rest hebben we het op 3 jaar tijd geen enkele keer gevoeld...
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Wij voelen het dus wel tijdens het regenereren. Je voelt af en toe dat de auto iets schokt en het verbruik stijgt.
- Fransosowitz
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 09.07.2009 - 15:40
- Locatie: Drenthe
Voor mij precies hetzelfde als wat rsnhakan beschrijft: vrijwel altijd als de regeneratie start voel je de auto eventjes inhouden en daarna zie je het verbruik aanzienlijk stijgen. Bij het stoppen van de regenratie voel je datzelfde schokje. Op de snelweg is het niet heel erg vervelend, maar in de bebouwde kom wel: dan rij je met lage snelheden en toerentallen in de 3-de en 4-de versnelling en dan schokt de auto en kun je niet vloeiend optrekken en schakelen. Idem voor filerijden. Niet fijn dus... Maar goed, ik val in herhaling... 

Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Toen we de auto net wat in de toeren gingen jagen, kregen we de melding "Motor systeem service vereist". Deze verdween een paar seconden later en is tot op heden niet terug gekomen. Ook kwam er zo'n vieze lucht uit de uitlaat, voordat we die melding kregen. Auto schokte net ook vaak en erg.
In deze ongeveer 50 km, heeft die een aantal keer geprobeerd het regenereren van de roetfilter op te starten, maar dit werd al vrij snel onderbroken.
Nog 3 dagen. Ik houd jullie op de hoogte
In deze ongeveer 50 km, heeft die een aantal keer geprobeerd het regenereren van de roetfilter op te starten, maar dit werd al vrij snel onderbroken.
Nog 3 dagen. Ik houd jullie op de hoogte

- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Vandaag een rit van c.a. 450 km achter de rug. Hij heeft in die 450 km 4 keer echt 10-15 minuten lang geregenereerd. En ongeveer 3 keer heeft die het regenereren proberen op te starten, maar heeft die naar ongeveer 20-30 seconden weer af gebroken. Heel raar dus :?
Ohja, en het ergste is... de tank is nu bijna leeg, en we hebben er nu 740 km mee gereden. De boordcomputer laat nog 50 km resterend zien. Normaal gaat die zo'n 850-900 km mee.
Ohja, en het ergste is... de tank is nu bijna leeg, en we hebben er nu 740 km mee gereden. De boordcomputer laat nog 50 km resterend zien. Normaal gaat die zo'n 850-900 km mee.
- Fransosowitz
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 09.07.2009 - 15:40
- Locatie: Drenthe
Klinkt allemaal erg bekend voor mij. Helaas moet ik daar natuurlijk bij zeggen... 
Bij mij is de duur van het regenerern ook wisselend: soms duurt het ca 25km lang (bij 120km/h), soms stopt ie er al mee na 2-3km.
Gisteren een rit gehad van ongeveer 300km heen en weer 300km terug. Totaal is het regenerern ca 8 keer gebeurt...
Ben benieuwd naar wat de dealer gaat vinden bij jullie. Bij mij hebben alle gedane acties niet geholpen (behalve de foutmelding weg krijgen).

Bij mij is de duur van het regenerern ook wisselend: soms duurt het ca 25km lang (bij 120km/h), soms stopt ie er al mee na 2-3km.
Gisteren een rit gehad van ongeveer 300km heen en weer 300km terug. Totaal is het regenerern ca 8 keer gebeurt...
Ben benieuwd naar wat de dealer gaat vinden bij jullie. Bij mij hebben alle gedane acties niet geholpen (behalve de foutmelding weg krijgen).
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
De V50 staat nu bij de dealer. Hij zei dat er nog iemand was met hetzelfde probleem. Hij vroeg of we ook minder konden doen met één tank, en dat was het geval. Misschien dat ze iets op het spoor zijn, we zien het aan het einde van de dag wel. Hij vond mijn/ons lijstje wel erg lang
(zijn ook nog andere (kleine) probleempjes)

- Fransosowitz
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 09.07.2009 - 15:40
- Locatie: Drenthe
Ben benieuwd!
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8514
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Met onze C70 2.0D powershift nog nooit iets gevoeld van regenereren, de auto heeft nu 13.000km.
Volgens de dealer zou de auto ongeveer 1 keer tussen de 700 en 1000km regenereren.
Gemiddeld verbruik zit om en bij de 6,7l/100km, maar wel vrij veel stadsritten
Volgens de dealer zou de auto ongeveer 1 keer tussen de 700 en 1000km regenereren.
Gemiddeld verbruik zit om en bij de 6,7l/100km, maar wel vrij veel stadsritten
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
De V50 is inmiddels terug. Er wordt een sensor vervangen. En een software update. Dit gebeurd volgende week maandag, ze moeten namelijk iets bestellen. Dit is volgens mij wel een andere sensor dan die van jou Frans.
- Fransosowitz
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 09.07.2009 - 15:40
- Locatie: Drenthe
Geen idee of dat dezelfde sensor is of een andere... Het zou zomaar toch dezelfde kunnen zijn aangezien we min of meer hetzelfde probleem hebben.
Gisteren heb ik overigens de dealer gebeld om mijn afspraak van a.s. donderdag (voor de turboslang) uit te breiden met opnieuw kijken naar dat roetfilter probleem. De man die ik aan de telefoon had zij dat de werkplaatschef maar eens met Volvo NL moet gaat bellen of dit regenereer probleem een bekend iets is (waar dan hopelijk een oplossing voor is). Dit omdat ze er al meerdere keren naar gekeken hebben en het nog steeds niet opgelost is.
Gisteren heb ik overigens de dealer gebeld om mijn afspraak van a.s. donderdag (voor de turboslang) uit te breiden met opnieuw kijken naar dat roetfilter probleem. De man die ik aan de telefoon had zij dat de werkplaatschef maar eens met Volvo NL moet gaat bellen of dit regenereer probleem een bekend iets is (waar dan hopelijk een oplossing voor is). Dit omdat ze er al meerdere keren naar gekeken hebben en het nog steeds niet opgelost is.
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Misschien kan je dealer contact opnemen met onze dealer?
- Fransosowitz
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 09.07.2009 - 15:40
- Locatie: Drenthe
Eerst maar eens afwachten of het probleem bij jullie wel verholpen is... Tot nu toe lijken de werkzaamheden die gedaan zijn aan jullie auto dezelfde als die bij mijn auto gedaan zijn. En die dingen hebben het probleem helaas niet opgelost.
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
- Fransosowitz
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 09.07.2009 - 15:40
- Locatie: Drenthe
Afgelopen donderdag is mijn V50 weer naar de dealer geweest voor de lekkende turboslang en het nog steeds aanwezige regeneren roetfilter probleem. De olielekkage is opgelost met de nieuwe turboslang.
Voor het te vaak regeneren kon men geen enkele oorzaak vinden. En dit is dus nog steeds niet opgelost. Men gaat nu nog een keertje met Volvo NL contact zoeken om te kijken of er een andere methode mogelijk is om toch een oorzaak en oplossing vast te stellen. Hiervoor zou de dealer binnenkort weer contact met mij opnemen.
Als dat nog lang duurt hoeft het straks niet meer aangezien het einde van het leasecontract in zicht begint te komen.
Voor het te vaak regeneren kon men geen enkele oorzaak vinden. En dit is dus nog steeds niet opgelost. Men gaat nu nog een keertje met Volvo NL contact zoeken om te kijken of er een andere methode mogelijk is om toch een oorzaak en oplossing vast te stellen. Hiervoor zou de dealer binnenkort weer contact met mij opnemen.
Als dat nog lang duurt hoeft het straks niet meer aangezien het einde van het leasecontract in zicht begint te komen.
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Als het goed is wordt morgen bij ons het probleem opgelost. (dat hopen we tenminste)
Hij verbruikt echt veel, het maximum ligt nu rond de 750-800 km! Dit was altijd 850-900 km.
Hij verbruikt echt veel, het maximum ligt nu rond de 750-800 km! Dit was altijd 850-900 km.
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11742
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Ik heb zojuist weer een melding gehad "Roetfilter vol"... Schiet niet op zo...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green