Pagina 3 van 7

Geplaatst: 24.06.2010 - 17:52
door Fransosowitz
De foutmelding "motorsysteem service vereist" is nog steeds weg, maar het regereren gebeurt nog steeds veel te vaak: 3x op ca 200km. Dus opgelost is het probleem nog steeds niet...zucht...

Geplaatst: 24.06.2010 - 18:25
door rsnhakan
Bedankt voor je reactie :) Nog 4 daagjes en dan gaat die van ons ook naar de dealer. Even geduld nog :P

Geplaatst: 24.06.2010 - 20:17
door arnoud
Mijn dealer heeft 'm eergisteren aan de computer gehangen, en niets vreemds aangetroffen.

Mij werd gezegd dat je het regenereren eigenlijk helemaal niet zou moeten voelen, hoogstens bij stationair draaien voor een stoplicht dat het toerental lichtjes zou stijgen. Maar zeker geen vermogensafname.

Ik had volgens mij toch wel een vrij ongelovige blik, maar hij was erg stellig.

Geplaatst: 24.06.2010 - 20:32
door Frederik Welvaert
Ik moet zeggen: op de 180.000km dat mijn pa met z'n V50 2.0D gereden heeft hebben we slechts 1x het regenereren gevoeld, en dat was toen de vloeistof op was en we enkele korte ritten na elkaar deden. Voor de rest hebben we het op 3 jaar tijd geen enkele keer gevoeld...

Geplaatst: 24.06.2010 - 20:43
door rsnhakan
Wij voelen het dus wel tijdens het regenereren. Je voelt af en toe dat de auto iets schokt en het verbruik stijgt.

Geplaatst: 25.06.2010 - 13:58
door Fransosowitz
Voor mij precies hetzelfde als wat rsnhakan beschrijft: vrijwel altijd als de regeneratie start voel je de auto eventjes inhouden en daarna zie je het verbruik aanzienlijk stijgen. Bij het stoppen van de regenratie voel je datzelfde schokje. Op de snelweg is het niet heel erg vervelend, maar in de bebouwde kom wel: dan rij je met lage snelheden en toerentallen in de 3-de en 4-de versnelling en dan schokt de auto en kun je niet vloeiend optrekken en schakelen. Idem voor filerijden. Niet fijn dus... Maar goed, ik val in herhaling... :-(

Geplaatst: 25.06.2010 - 21:56
door rsnhakan
Toen we de auto net wat in de toeren gingen jagen, kregen we de melding "Motor systeem service vereist". Deze verdween een paar seconden later en is tot op heden niet terug gekomen. Ook kwam er zo'n vieze lucht uit de uitlaat, voordat we die melding kregen. Auto schokte net ook vaak en erg.

In deze ongeveer 50 km, heeft die een aantal keer geprobeerd het regenereren van de roetfilter op te starten, maar dit werd al vrij snel onderbroken.

Nog 3 dagen. Ik houd jullie op de hoogte ;)

Geplaatst: 26.06.2010 - 19:47
door rsnhakan
Vandaag een rit van c.a. 450 km achter de rug. Hij heeft in die 450 km 4 keer echt 10-15 minuten lang geregenereerd. En ongeveer 3 keer heeft die het regenereren proberen op te starten, maar heeft die naar ongeveer 20-30 seconden weer af gebroken. Heel raar dus :?

Ohja, en het ergste is... de tank is nu bijna leeg, en we hebben er nu 740 km mee gereden. De boordcomputer laat nog 50 km resterend zien. Normaal gaat die zo'n 850-900 km mee.

Geplaatst: 27.06.2010 - 15:48
door Fransosowitz
Klinkt allemaal erg bekend voor mij. Helaas moet ik daar natuurlijk bij zeggen... ;-)

Bij mij is de duur van het regenerern ook wisselend: soms duurt het ca 25km lang (bij 120km/h), soms stopt ie er al mee na 2-3km.

Gisteren een rit gehad van ongeveer 300km heen en weer 300km terug. Totaal is het regenerern ca 8 keer gebeurt...

Ben benieuwd naar wat de dealer gaat vinden bij jullie. Bij mij hebben alle gedane acties niet geholpen (behalve de foutmelding weg krijgen).

Geplaatst: 27.06.2010 - 15:53
door 945i
Met de Alfa heb je dat gezeur niet Hakan :)

Geplaatst: 28.06.2010 - 08:48
door rsnhakan
De V50 staat nu bij de dealer. Hij zei dat er nog iemand was met hetzelfde probleem. Hij vroeg of we ook minder konden doen met één tank, en dat was het geval. Misschien dat ze iets op het spoor zijn, we zien het aan het einde van de dag wel. Hij vond mijn/ons lijstje wel erg lang :P (zijn ook nog andere (kleine) probleempjes)

Geplaatst: 28.06.2010 - 11:11
door Fransosowitz
Ben benieuwd!

Geplaatst: 28.06.2010 - 13:04
door BlackcurrantV70
Met onze C70 2.0D powershift nog nooit iets gevoeld van regenereren, de auto heeft nu 13.000km.

Volgens de dealer zou de auto ongeveer 1 keer tussen de 700 en 1000km regenereren.

Gemiddeld verbruik zit om en bij de 6,7l/100km, maar wel vrij veel stadsritten

Geplaatst: 28.06.2010 - 17:48
door rsnhakan
De V50 is inmiddels terug. Er wordt een sensor vervangen. En een software update. Dit gebeurd volgende week maandag, ze moeten namelijk iets bestellen. Dit is volgens mij wel een andere sensor dan die van jou Frans.

Geplaatst: 29.06.2010 - 07:21
door Fransosowitz
Geen idee of dat dezelfde sensor is of een andere... Het zou zomaar toch dezelfde kunnen zijn aangezien we min of meer hetzelfde probleem hebben.

Gisteren heb ik overigens de dealer gebeld om mijn afspraak van a.s. donderdag (voor de turboslang) uit te breiden met opnieuw kijken naar dat roetfilter probleem. De man die ik aan de telefoon had zij dat de werkplaatschef maar eens met Volvo NL moet gaat bellen of dit regenereer probleem een bekend iets is (waar dan hopelijk een oplossing voor is). Dit omdat ze er al meerdere keren naar gekeken hebben en het nog steeds niet opgelost is.

Geplaatst: 29.06.2010 - 07:31
door rsnhakan
Misschien kan je dealer contact opnemen met onze dealer?

Geplaatst: 29.06.2010 - 11:06
door Fransosowitz
Eerst maar eens afwachten of het probleem bij jullie wel verholpen is... Tot nu toe lijken de werkzaamheden die gedaan zijn aan jullie auto dezelfde als die bij mijn auto gedaan zijn. En die dingen hebben het probleem helaas niet opgelost.

Geplaatst: 04.07.2010 - 12:18
door Fransosowitz
Afgelopen donderdag is mijn V50 weer naar de dealer geweest voor de lekkende turboslang en het nog steeds aanwezige regeneren roetfilter probleem. De olielekkage is opgelost met de nieuwe turboslang.

Voor het te vaak regeneren kon men geen enkele oorzaak vinden. En dit is dus nog steeds niet opgelost. Men gaat nu nog een keertje met Volvo NL contact zoeken om te kijken of er een andere methode mogelijk is om toch een oorzaak en oplossing vast te stellen. Hiervoor zou de dealer binnenkort weer contact met mij opnemen.

Als dat nog lang duurt hoeft het straks niet meer aangezien het einde van het leasecontract in zicht begint te komen.

Geplaatst: 04.07.2010 - 19:22
door rsnhakan
Als het goed is wordt morgen bij ons het probleem opgelost. (dat hopen we tenminste)

Hij verbruikt echt veel, het maximum ligt nu rond de 750-800 km! Dit was altijd 850-900 km.

Geplaatst: 04.07.2010 - 21:20
door arnoud
Ik heb zojuist weer een melding gehad "Roetfilter vol"... Schiet niet op zo...