RTI Volvo te slecht voor prijs

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Gebruikersavatar
Nuggie
2nd Gear member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11.09.2009 - 12:06
Contacteer:

bart simpson schreef:zou "thuis" nooit als zodanig in mn navi zetten, wordt je auto gejat ruimen ze "thuis" zomaar even uit voor je
Wellicht een beetje naïef van mij hoor :? , maar waarom is het link om je thuis adres en adressen van familie in je navi te hebben?
Waarom zou de crimineel die je auto jat ook persé je huis willen bezoeken?
mei 2013 - heden: Volvo V70 D4 Nordic Plus Savile grey
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

denk daar dan nog gewoon eens goed over.... (misschien handig om naast je volledige adres ook je pincode erin te zetten)
Volvo for life
Gebruikersavatar
Nuggie
2nd Gear member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11.09.2009 - 12:06
Contacteer:

bart simpson schreef:denk daar dan nog gewoon eens goed over.... (misschien handig om naast je volledige adres ook je pincode erin te zetten)
Ach, zolang je niet je bankpas of rekeningnummer er bij zet kan die pincode achterlaten echt geen kwaad hoor! 8)

Maar, er vanuit gaande dat de auto is gestolen zonder je huissleutels aan de bos, kan ik me geen reden bedenken waarom het zoveel kwaad kan om je thuis adres te vermelden.
mei 2013 - heden: Volvo V70 D4 Nordic Plus Savile grey
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Je zult er nog van opkijken hoevaak er huissleutels los in een auto liggen, met "home" in je navi ben je dan echt snugger bezig.
Volvo for life
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40399
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Oh, dan hoef ik me geen zorgen te maken :-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Nuggie
2nd Gear member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11.09.2009 - 12:06
Contacteer:

bart simpson schreef:Je zult er nog van opkijken hoevaak er huissleutels los in een auto liggen, met "home" in je navi ben je dan echt snugger bezig.
Inderdaad, die combinatie lijkt bijna op een directe uitnodiging. Ik kan me in dat licht dan ook best wel voorstellen dat verzekeringsvoorwaarden een "voorzichtigheidsprincipe" hebben.
mei 2013 - heden: Volvo V70 D4 Nordic Plus Savile grey
2010- mei 2013: Volvo V70 2.0T Kinetic met Polestar upgrade, Caspian Blue
2006-2010: Ford S-Max 2.0 TDCI Titanium
2002-2006: Toyota Avensis Verso 2.0 Sol
2000-2002: Saab 9-3 2.0T S
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

vraag b.v. eens aan je collega's wie zijn huissleutels in zak heeft, > 50% laat ze in de auto achter
Volvo for life
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Een handige functie in de RTI vindt ik trouwens dat je, als je het precieze adres niet weet o.i.d., kan scrollen via de kaart naar een bestemming.
Dat heb ik bij een TT nog niet gezien.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
LoPo
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 11.02.2010 - 17:12

Ik ben het met veel zaken die 'gebla' noemt helemaal eens. Ik zie mezelf als een ervaren navigatie-gebruiker (ben lang geleden begonnen met TT op een Ipaq, daarna andere TT en later uitgebreide Garmin Nuvi, nu RTI).
Het RTI systeem is prachtig ingebouwd en snel te bedienen, maar voor de rest inderdaad sterk verouderd, niet functioneel (alternatieve routes) en heel erg duur (ook de nieuwe kaarten).
Naast wat 'gebla' al noemt, vind ik het aantal POIs volstrekt onder de maat: veel te weinig per categorie en veel te weinig categorieen.
Ik hoop stilletjes dat er nog een een 'step-change' komt voor RTI, maar dat is voor mijn DVD systeem waarschijnlijk een ijdele hoop. Helaas.
Gebruikersavatar
Johan
5th Gear member
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
Locatie: NH

bart simpson schreef:zou "thuis" nooit als zodanig in mn navi zetten, wordt je auto gejat ruimen ze "thuis" zomaar even uit voor je
Ik vertouw op het standaard alarm systeem en anders die van het huis.

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.

Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33096
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

LoPo schreef:Ik ben het met veel zaken die 'gebla' noemt helemaal eens. Ik zie mezelf als een ervaren navigatie-gebruiker (ben lang geleden begonnen met TT op een Ipaq, daarna andere TT en later uitgebreide Garmin Nuvi, nu RTI).
Het RTI systeem is prachtig ingebouwd en snel te bedienen, maar voor de rest inderdaad sterk verouderd, niet functioneel (alternatieve routes) en heel erg duur (ook de nieuwe kaarten).
Naast wat 'gebla' al noemt, vind ik het aantal POIs volstrekt onder de maat: veel te weinig per categorie en veel te weinig categorieen.
Ik hoop stilletjes dat er nog een een 'step-change' komt voor RTI, maar dat is voor mijn DVD systeem waarschijnlijk een ijdele hoop. Helaas.
Hoe oud is je RTI? (en welke auto?)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
LoPo
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 11.02.2010 - 17:12

Paul schreef:
LoPo schreef:Ik ben het met veel zaken die 'gebla' noemt helemaal eens. Ik zie mezelf als een ervaren navigatie-gebruiker (ben lang geleden begonnen met TT op een Ipaq, daarna andere TT en later uitgebreide Garmin Nuvi, nu RTI).
Het RTI systeem is prachtig ingebouwd en snel te bedienen, maar voor de rest inderdaad sterk verouderd, niet functioneel (alternatieve routes) en heel erg duur (ook de nieuwe kaarten).
Naast wat 'gebla' al noemt, vind ik het aantal POIs volstrekt onder de maat: veel te weinig per categorie en veel te weinig categorieen.
Ik hoop stilletjes dat er nog een een 'step-change' komt voor RTI, maar dat is voor mijn DVD systeem waarschijnlijk een ijdele hoop. Helaas.
Hoe oud is je RTI? (en welke auto?)
V70 van 2007. RTI DVD versie 2009.1
XC60 T8 2019, Electric Silver, Inscription
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

bart simpson schreef:vraag b.v. eens aan je collega's wie zijn huissleutels in zak heeft, > 50% laat ze in de auto achter
Ook ik... schuldig. Heb erg veel vertrouwen in mijn Volvo.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21034
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ze hangen aan dezelfde bos als de autosleutels, die weer in mijn broekzak zitten.
Ik ken maar één persoon die daar met haar handen in mag komen. :mrgreen:
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

:) Zelfs dat is niet altijd veilig..;)

Ik/wij hebben niet eens huissleutels (bij ons als we weg zijn).
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21034
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

945i schreef::) Zelfs dat is niet altijd veilig..;)

Ik/wij hebben niet eens huissleutels (bij ons als we weg zijn).
Doet de hond of kat open? 8)
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Nee, de garagedeur "ziet" dat ik eraan kom..;)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

blijven we even ontopic heren?
Remco.Smit
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 24.07.2009 - 14:00
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Ik ben ook zeer tevreden met RTI. Ik heb het scherm ook in tweeen gedeeld: links 5 km en rechts 100 meter. Rijdt erg prettig. Bij een afslag krijg ik de info links te zien terwijl de 100 meter kaart gewoon blijft staan.

De enige 'nadelen' die ik zo kan bedenken zijn:
- De zoom gaat niet verder dan 100 meter. Alle straten staan dan wel op het scherm, maar toch nog erg klein. Schaal 50 of misschien zelfs 25 meter zou beter zijn.
- Het is onmogelijk om eigen POI's (flitspalen) toe te voegen.
- DVD's zijn veel te duur (180 euro voor een upgrade vs. 90 euro bij TT).
- 'Echte' snelheid wordt niet weergegeven. Wanneer bij mijn vorige auto de teller op 120 km/h stond, gaf TT net 110 aan. Harder rijden dus. De volvo teller is trouwens erg accuraat; ik heb het een keer getest met de TT en het scheelde maar een km of 3 (bij 120).

Dat de RTI soms files aangeeft die er helemaal niet (meer) zijn ligt volgens mij niet aan het systeem, maar aan het radiostation dat de verkeersinfo uitzendt.

Iemand schreef dat de TT soms in de bergen zijn sat-link verliest. Volvo zal het zelfde probleem hebben (de mijne ziet soms ook maar 4 satelieten, niet optimaal dus), maar dat wordt niet zichtbaar omdat de RTI gekoppeld is aan een gyroscoop en aan de snelheidsmeter. Dus zonder sat-link kan de RTI toch nog redelijk plaats bepalen. Rijdt maar eens een parkeergarage in. Geen enkele navi heeft nog ontvangst diep onder de grond. Volvo blijft gewoon doorgaan met het pijltje draaien als je een bocht maakt. Mooi spul toch?
2009 Volvo V70 D5 MY05 Geartronic Summum
2006 Volkswagen Bora 2.0 Autom.
2004 Ford Focus Wagon TDcI
2001 Volkswagen Golf 1.9 TDI
1999 Volkswagen Polo 1.4 LPG
1997 Volvo 340 GL
1996 Suzuki Alto
Gebruikersavatar
Bobbie
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 15.06.2010 - 19:46

- inmiddels gaat de zoom wel tot 25 50m
- HMC is wat dubieus inderdaad

Mis een snelle aan/uit optie voor begeleiding door de vriendelijke dame die in de RTI zit. Is mij tot nu alleen via aantal stappen in menu gelukt.

Eigen POI's laden zou handig zijn
XC70 D5 Nordic+ Polestar MY2014 G-tronic
V70 2.4D LE MY2010 G-tronic
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”