@ ludo, vraag me toch af waarom je met al jouw deskundigheid en ervaringen geen Volvospecialist wordt
"Precies dezelfde" is natuurlijk heel aardig omschreven maar niet een feitelijk juiste omschrijving, producten ontwikkelen zich (worden doorontwikkeld), er zijn allerlei detailverschillen door de loop der jaren, daar mag je dan ineens ook weer allerlei afwijkende producteigenschappen aan toeschrijven... maar dat wist jij natuurlijk ook wel
2.4 houdt in bij ingeschakelde airco
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Volvo for life
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Wat heeft dat ermee te maken?.bart simpson schreef:@ ludo, vraag me toch af waarom je met al jouw deskundigheid en ervaringen geen Volvospecialist wordt
Jij begint over ervaringen.
Diegene die geïnteresseerd is in ervaringen, kan ze lezen op de vele Volvo forums.
Ze zijn allemaal publiek toegankelijk, ook voor Volvodealers.
Dus niet uit de hoogte komen doen Bart, of is dat jou eigenschap?.

- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
tja, ik heb mogelijk minder van horen zeggen dan jij...
Volvo for life
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Dat kan.bart simpson schreef:tja, ik heb mogelijk minder van horen zeggen dan jij...
Echter, heb ik toch méér vertrouwen in deze gebruikerservaringen, dan wat een Volvodealertje komt vertellen, zonder énige vorm van onderbouwing.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat weet ik, alleen zijn deze paar gebruikerservaringen slechts een klein percentage van het grotere totaal, een paar negatieve worden vaak erg breed uitgemeten en het grote deel positieve wordt in het geheel niet besproken.
Vooral jij hoeft van mij niets aan te nemen, je weet immers alles als het om Volvo gaat en niet eens uit eigen ervaringen, ik blijf het knap vinden!
Vooral jij hoeft van mij niets aan te nemen, je weet immers alles als het om Volvo gaat en niet eens uit eigen ervaringen, ik blijf het knap vinden!
Volvo for life
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27446
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Kunnen we het ook nog gezellig houden hier? :roll:
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Koidream
- 3rd Gear member
- Berichten: 474
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 12:22
- Locatie: Limburg
Is het tochfredhead schreef:Kunnen we het ook nog gezellig houden hier? :roll:



BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik repareerde ongeveer 1000 Volvo.s per jaar en de veelgehoorde klacht was het inhouden iets bij het inschakelen van de airco.
Degeen die het op kan lossen moet even contact opnemen met de Volvo importeur in Beesd.
Ik denk dat ze erg blij zullen zijn met je oplossing..
Degeen die het op kan lossen moet even contact opnemen met de Volvo importeur in Beesd.
Ik denk dat ze erg blij zullen zijn met je oplossing..

-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Even tellen nu,gemiddeld drie Volvo,s per dag maal 365 dagen,die 1000 klopt ongeveer wel,voor het geval ik weer is overdrijf..

-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Gemotiveerder kan bijna niet:)
- Elvis
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 03.02.2010 - 08:58
- Locatie: Noord-Holland (NL)
Nog even een update:
Ca. 3 weken geleden had ik bij de dealer een afspraak voor een proefritje met een monteur. Deze vertelde na de rit dat het schokken debet was aan het systeem en niet te verhelpen was.
Niet geheel overtuigd ben ik vervolgens doorgereden naar Ton van Kuijk in Alkmaar alwaar na uitleg van de situatie (nog in garantieperiode bij andere dealer, second opinion, etc.) direct een proefrit werd aangeboden en hierna de oorzaak wel degelijk werd gewijd aan de airco. Volgens TvK was het vloeistof niveau te hoog of te laag waardoor de airco constant teveel belast werd met het schokken tot gevolg.
Met deze wetenschap heb ik nogmaals de dealer benaderd en werd een nieuwe afspraak gemaakt.
Vanochtend heen geweest en bij de controle bleek er te weinig vloeistof in het systeem te zitten. Na afvullen met de juiste hoeveelheid is het voortdurend schokken zo goed als verdwenen. De zeer lichte schokjes die ik nu nog voel horen hoogstwaarschijnlijk bij het aanslaan van de pomp, maar dit voel ik niet meer elke 2 seconden zoals voorheen maar met veel langere tussenposes.
Dus eind goed, al goed !!!
Ca. 3 weken geleden had ik bij de dealer een afspraak voor een proefritje met een monteur. Deze vertelde na de rit dat het schokken debet was aan het systeem en niet te verhelpen was.
Niet geheel overtuigd ben ik vervolgens doorgereden naar Ton van Kuijk in Alkmaar alwaar na uitleg van de situatie (nog in garantieperiode bij andere dealer, second opinion, etc.) direct een proefrit werd aangeboden en hierna de oorzaak wel degelijk werd gewijd aan de airco. Volgens TvK was het vloeistof niveau te hoog of te laag waardoor de airco constant teveel belast werd met het schokken tot gevolg.
Met deze wetenschap heb ik nogmaals de dealer benaderd en werd een nieuwe afspraak gemaakt.
Vanochtend heen geweest en bij de controle bleek er te weinig vloeistof in het systeem te zitten. Na afvullen met de juiste hoeveelheid is het voortdurend schokken zo goed als verdwenen. De zeer lichte schokjes die ik nu nog voel horen hoogstwaarschijnlijk bij het aanslaan van de pomp, maar dit voel ik niet meer elke 2 seconden zoals voorheen maar met veel langere tussenposes.
Dus eind goed, al goed !!!

Cupra Formentor VZ (11-2022) 7-Speed DSG, 310 pk, 4WD, ACC, afn. trekhaak
V40 T5 R-Design Polestar (1-2017) Winterline, 8-speed GT, ACC, BLIS, standkachel, afn. trekhaak
V40 T3 R-Design Polestar (2-2014) Winterline
V50 2.4 Kinetic (11-2004)
V40 T5 R-Design Polestar (1-2017) Winterline, 8-speed GT, ACC, BLIS, standkachel, afn. trekhaak
V40 T3 R-Design Polestar (2-2014) Winterline
V50 2.4 Kinetic (11-2004)
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Ik zie die "Producteigenschappen" nooit in de folder staan.lkort schreef:Ben een beetje allergisch voor het woord producteigenschap, wordt mij te vaak door een dealer genoemd als hij de oplossing van een probleem (binnen de garantietermijn) niet kan vinden.