Pagina 3 van 4

Geplaatst: 24.06.2010 - 10:26
door Koenta Kinte
JuRgenv70 schreef:Behalve dan dat de auto als een pannenkoek op de weg zwabbert
Zou dat zwabberen niet kunnen liggen aan de versleten stuurkogels die de Dekra gevonden heeft tijdens de keuring?

Geplaatst: 24.06.2010 - 10:43
door Vliegende Baksteen
Nja, maar Maarten geeft aan dat vooral de achterkant nogal makkelijk uitbreekt. Dat lijkt me niet direct een gevolg van versleten stuurkogels...

Geplaatst: 24.06.2010 - 10:51
door jpwg001
Wat een mooieauto! Ooit...

Geplaatst: 24.06.2010 - 12:17
door piotrV70
JuRgenv70 schreef: Turbo (optie)
turbo, kompressor, intercooler, schade gedekt tot max. 100.000 km.
4x4 (optie)
verdeelbak, viscokoppeling, sperdifferentieel.
mechanische versnellingsbak
Alle bijbehorende onderdelen, inkl. ritsel, schakelvork, schuifmof, aandrijfas,
hoofdas.
Uitgesloten
versellingsbakhuis, synchromeshringen.
automatische transmissie
Alle bijbehorende onderdelen, inkl. assen, planetaire set, schijven, banden,
kleppen, oliepomp, regelaar, veiligheidsklep, schade gedekt tot max. 140.000 km.
brandstofsysteem
brandstofpomp, inspuitpomp, brandstofdrukregelaar.
aangedreven as
Alle bijbehorende, gesmeerde onderdelen, inkl. differentieel, ritsel, wiellager.
Uitgesloten
sperdifferentieel.
aandrijfassen
Alle onder de rubrieken "mechanische versnellingsbak" en "automatische
transmissie" genoemde onderdelen, inkl. cardanas, cardanaslager, aandrijfas,
elektronische stuuraparatuur.
besturing
stuurpomp, mechanische besturing, stuurbekrachtiging.
remsysteem
rembekrachtiger, hoofdremcilinder, vacuümpomp, remkrachtregelaar,
remkrachtbegrenzer, ABS, ABS stuurunit.
Uitgesloten
ABS sensoren.
ophanging
onderste en bovenste draagarm, afstelringen ophangarm, assen en ophangingen,
fusseepen en ringen, stuurstang, spoorstang.
Uitgesloten
kogelkoppeling, Silentblock.
elektrisch systeem
dynamo, startmotor, ruitenwissermotor, schuifdakmotor, centrale
vergrendelingsmotor van de portieren, Bobine, motormanagementsysteem.
koelsysteem
waterpomp, radiateur, thermostaat, aanjagermotor verwarming, viscokoppeling van
fan, verwarmingsradiateur.
Klimaatregeling
Kompressor, verdamper, condensator.


Da's een mooi lijstje van zaken die zelden stuk gaan.

Geplaatst: 24.06.2010 - 20:07
door JuRgenv70
Maar als ze dan stuk gaan ben je blij dat je een verzekering hebt. Was mijn gedachte dan.

Geplaatst: 24.06.2010 - 23:20
door Niels_#
Geweldig mooie combi!

V.w.b. de wegligging.... ik vind onze D5 ook nogal wollig maar hij gaat verder wel op rails. Je komt wel uit een Duitser hè :wink:

Afspreken met Wim lijkt me een goede win-win. Kan Wim voelen of ie daadwerkelijk vermogen mist en kun jij kijken of ie wel strak stuurt.

Geplaatst: 24.06.2010 - 23:33
door WimS60
De afspraak gaat binnenkort ook wel komen, heb al kontakt via PB

Geplaatst: 25.06.2010 - 10:20
door diesel01
Jurgen wij hebben een S60 uit 05, dit is toch dé Volvo die sportief gereden kan worden met versleten ophangrubbers.
Ook deze auto zwabbert wat(corigeren in lange doordraaiers) het probleem lost zich op door vers rubber in de ophanging.
Ik kreeg het advies om bij de 180.000 beurt de rubbers te laten vervangen maar ik laat ze binnenkort al doen.

Geplaatst: 25.06.2010 - 11:56
door JuRgenv70
Hoi allemaal,

Dank voor alle nuttige raecties.

Wie weet er een gecertificeerd volvo/ garagebedrijf in de buurt van Amsterdam die op korte termijn (zo snel mogelijk) een diagnose kan stellen aan mijn auto. Dit ivm vakantie en afspraak bij mijn eigen dealer die pas op de 15e een gaatje heeft en het op de hoogte stellen van de Dekra zodat zij de reparatie kunnen goedkeuren.

Dank,

Groet Maarten

Geplaatst: 25.06.2010 - 12:50
door BlackcurrantV70
Ik ben heel erg te spreken over Bangarage in Amstelveen, erg behulpzaam.

Geplaatst: 26.06.2010 - 08:02
door v70r2004
Dag Maarten,
Ik heb je relaas gelezen, op welke stand van de chassis instelling voelt de auto "zwabberig" aan?,(comfort, sport of advanced)

Geplaatst: 26.06.2010 - 10:00
door JuRgenv70
Het grappige is dat het volgens mij op advanced het ergst is. Je voelt wel dat de auto "stugger" is over kleine oneffenheden maar als je het stuur snel van links naar rechts beweegt op de snelweg is het net als of je aqua-planed auto voelt dan echt heel onveilig aan.

Maarten

Geplaatst: 26.06.2010 - 10:09
door jpwg001
Kun je niet eens een hele goede uitlijner naar de wielvlucht, camber en caster laten kijken? Misschien staan de wielen niet perfect onder de auto. Een stoeprandje kan al iets aan schade opleveren.

Geplaatst: 26.06.2010 - 11:11
door JuRgenv70
Die hebben nu al twee keer al deze zaken die je noemt bekeken. Over de kwaliteit van de garage kan ik weinig zeggen maar had er wel een goed gevoel bij. Ik denk zelf toch meer in de richting van vering/ ophangrubbers. Is dit heel onnozel gedacht?

Geplaatst: 26.06.2010 - 11:14
door v70r2004
Hoe veel verschil zit er tussen het profiel van de nieuwe 2 wielen en de oude (bij groot verschil zal de elektronica de achterkant, all wheel drive,laten "bijtrekken" bij snel bochtenwerk). Is de bandenspanning minstens 2.2bar?. Zijn de wielbouten goed aangedraaid? (bij een goede bandenleverancier gebeurt dit met een momentsleutel). Zijn het wel originele Volvo Pegasusvelgen? (er zijn imitatievelgen op de markt waarvan de ET waarde afwijkt, waardoor de wielen ten opzichte van de as te ver naar binnen of buiten staan).
Ben erg benieuwd naar de oplossing van het probleem

Geplaatst: 26.06.2010 - 14:19
door JuRgenv70
Bandenspanning is tussen 2.4 en 2.7 bar getest. Achterbanden zijn nieuw en voorbanden hebben 5.5 en 5.2 mm profiel. Dat van die velgen weet ik niet, hoe kan ik zien of ik orginele pegasus "R" velgen heb? Mag toch aannemen dat ze bij de profile tyre-centre met een momentsleutel je wielbouten aandraaien.

Geplaatst: 27.06.2010 - 13:08
door Huit
Mijn T5 zwabberde ook vlak na aankoop en deed dit niet tijdens de testrit die ik enekel weken daar voor had gemaakt. Het viel vooral op bij hogere snelheid. 160 was onverantwoord, dan had ik de indruk dat ik dronken slingerde op de snelweg.

Wat bleek, moer van schokbreker linksachter zat niet goed vast en in de reactie/spoorstang rechtsachter zat een bout los. Vastgezet en probleem was opgelost.

Geplaatst: 27.06.2010 - 14:18
door edraket
Dat moet je dan ook gehoord hebben (rammelen).

Geplaatst: 27.06.2010 - 22:59
door S60 170pk Lpi
Wat een schitterende auto!! Mooie kleur en die interieurkleur zou elke R moeten hebben als je het mij vraagt. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening.

Geplaatst: 29.06.2010 - 15:02
door Huit
edraket schreef:Dat moet je dan ook gehoord hebben (rammelen).
Ik heb niets gehoord, maar moet toegeven dat ik ook niet precies weet waar ik op had moeten letten. Ik hoor in ieder geval geen verschil tussen voor en na vastzetten.