Pagina 3 van 6

Geplaatst: 18.07.2011 - 18:26
door jds
Waarom 2 waxen?
Iron X is wel zeer goed om de wagen perfect proper te krijgen.

Geplaatst: 18.07.2011 - 18:39
door jds
PeeJay schreef:
asta schreef:
Hiernaast is niet iedere lak hetzelfde, volvo lakken zijn over het algemeen KEIHARD, wil je hier met de hand aan gaan werken zonder ervaring dan kan dat in een grote teleurstelling gaan eindigen
Grappig, volgens 1 van de eigenaren van carclean zijn de lakken van Volvo zacht.
En moet zeggen dat dat ook mijn ervaring is. Dat ik de swirls er met een lichte combinatie (DAP900) heel snel uit had.

Dat was bij een Passat wel anders. Alleen de zwaarste combinatie gaf verbetering, maar wel moeizaam.
Volvolak wordt beschouwd als medium hard, alhoewel ik de lak van mijn S60 wel hard vind.

Geplaatst: 18.07.2011 - 19:03
door Fredhead
jds schreef:Waarom 2 waxen?
Iron X is wel zeer goed om de wagen perfect proper te krijgen.
1 keer sealant en 1 keer wax, de Colinite is ook zeer geschikt om als sealant te gebruiken

Geplaatst: 18.07.2011 - 22:36
door asta
PeeJay schreef:
asta schreef:
Hiernaast is niet iedere lak hetzelfde, volvo lakken zijn over het algemeen KEIHARD, wil je hier met de hand aan gaan werken zonder ervaring dan kan dat in een grote teleurstelling gaan eindigen
Grappig, volgens 1 van de eigenaren van carclean zijn de lakken van Volvo zacht.
En moet zeggen dat dat ook mijn ervaring is. Dat ik de swirls er met een lichte combinatie (DAP900) heel snel uit had.

Dat was bij een Passat wel anders. Alleen de zwaarste combinatie gaf verbetering, maar wel moeizaam.
Heel grappig idd want (dibbuz) van carclean heeft zich over mijn auto gebogen bij een meeting in Rotterdam europoort en gaf dus precies het omgekeerde antwoord.
Mocht je me ooit zien met de V50, spreek me eens aan dan mag je een stukje polijsten :D
Zoals ik ook aangaf verschilt het per auto maar zien wij op de poetsdagen toch erg vaak volvo's die een keiharde lak hebben.
Het is daarom heel erg van belang dit goed te testen alvorens je een machine/pads/polijstmiddel aanschaft.
Polijsten is daarom ook niet echt een bezigheid voor een beginner, liever eerst even wat ervaring opdoen en weten waar je op moet letten alvorens jezelf spullen gaat kopen.

@Hakan,

Sorry, had niet naar de datum gekeken, misschien heb je er ooit nog iets aan, dan heb je alvast antwoord :D
Rij gewoon een paar keer door de krasstraat dan komt het helemaal goed :shock:

Geplaatst: 19.07.2011 - 00:13
door PeeJay
asta schreef:
Heel grappig idd want (dibbuz) van carclean heeft zich over mijn auto gebogen bij een meeting in Rotterdam europoort en gaf dus precies het omgekeerde antwoord.
Mocht je me ooit zien met de V50, spreek me eens aan dan mag je een stukje polijsten :D
Zoals ik ook aangaf verschilt het per auto maar zien wij op de poetsdagen toch erg vaak volvo's die een keiharde lak hebben.
Het is daarom heel erg van belang dit goed te testen alvorens je een machine/pads/polijstmiddel aanschaft.
Polijsten is daarom ook niet echt een bezigheid voor een beginner, liever eerst even wat ervaring opdoen en weten waar je op moet letten alvorens jezelf spullen gaat kopen.
Bij mij was het Tim die het zei ;)
De lakken van de 480 en V70 hier vind ik vrij zacht. Van mijn C30 vond ik gemiddeld.

Als Dibbuz ook een keiharde lak heeft gespot, zit er dus veel verschil in de lakken onderling.
Ik heb al een Polo gezien waar de swirls al in het lak kwamen van een harde hagelbui (bij wijze van ;))
Moraal: elke auto is anders en begin met een lichte combinatie :)

Geplaatst: 19.07.2011 - 09:08
door jds
fredhead schreef:
jds schreef:Waarom 2 waxen?
Iron X is wel zeer goed om de wagen perfect proper te krijgen.
1 keer sealant en 1 keer wax, de Colinite is ook zeer geschikt om als sealant te gebruiken
Er staat geen sealant bij, en Collinite Insulator Wax is dus een wax en geen sealant

Geplaatst: 19.07.2011 - 16:08
door Fredhead
Zoals ik al had vermeld is de Colinite ook zeer geschikt om als sealant te gebruiken.
Schijnbaar bij nogal veel mensen onbekend dat dit kan.

Dit is mij door een ervaren autodetailer verteld en hij gebruikt de Colinite ook altijd als sealant

Geplaatst: 19.07.2011 - 16:38
door jds
Liquid Insulator Wax (No. 845)

Liquid/Gel Protector
A liquid/gel version of the S-238, this heavy-duty pure wax is ideal for new and old insulators and bushings alike, providing an almost indestructible protective coating against the adhesion of foreign elements. With its ease-of-use the No. 845 makes an excellent choice for fleet maintenance where both lasting protection and timely job completion are paramount. Makes future electrical maintenance quicker and easier. Contains no abrasives or cleaners. For longest-lasting results on heavily contaminated surfaces, first apply Collinite’s No. 237 High Voltage Cleaner.

Geplaatst: 19.07.2011 - 16:41
door jds
Collinite Liquid Insulator Wax was originally developed for power companies to protect against high voltage power failure, electrical fires, and explosions. If it stands up to these conditions, imagine how well it will protect your vehicle’s paint.

Collinite has been making car care products since 1912. Collinite is one of those companies whose products have been kept virtually secret outside of professional detailing and body shops, and car show circles. That’s why there is no flashy packaging and labels on Collinite products. The truth is, it’s not really necessary. Collinite products sell themselves.

Collinite Liquid Insulator Wax, for example, is one of the finest liquid carnauba waxes you can buy. It has the shine and wetness of carnauba but its longevity is more like a paint sealant. You can expect up to 5 months of protection and incredible water-beading, even on non-garaged vehicles.

Liquid Insulator Wax is in a class all its own when it comes to long-term durability, easy application, and paint enhancement. The liquid car wax was created to insulate electrical components, but it has become one of the foremost liquid car waxes on the market by word-of-mouth of Collinite’s very satisfied customers.

Liquid Insulator Wax is used on automobiles, trucks, buses and aircraft where protection is key, but frequent reapplications are not practical. The wax is excellent for fleets. It leaves a high gloss, nearly indestructible clear coating that repels water, pollution, sun, salt spray, bugs, and more.

Liquid Insulator Wax provides tough protection against adverse weather conditions. It makes a great “winter wax” when you want tough paint protection against road salt, snow and ice, without sacrificing shine. Collinite’s headquarters are in New York where harsh winters are the norm. They know a thing or two about durable paint protection.

In the summer, Insulator Wax stands up to the heat and UV rays better than most carnauba waxes. You can even use 845 on boats to guard the hull against salt water oxidation. Now that’s a tough wax!

Geplaatst: 19.07.2011 - 16:51
door Fredhead
Erg moeilijk om een bericht te lezen en te begrijpen... als ik nog een keer een goede tip krijg van een detailer zal ik hem wel voor mezelf houden.

Schijnbaar is het erg moeilijk om iets van iemand aan te nemen

Geplaatst: 19.07.2011 - 16:56
door jds
Een detailer die het onderscheid tussen een sealant en een wax niet kent, zou ik niet erg vertrouwen. Bovenstaande teksten zijn nochtans duidelijk.
Onderstaand verschil tussen wax en sealant:

Natural Carnauba Waxes VS Synthetic Polymer Sealants

Once cleaned and polished, painted surfaces then require protection against the elements if the long-term quality of the finish is to be preserved. Protection comes in the form of natural carnauba waxes, synthetic polymer sealants and products that combine the two, and may be defined as an invisible barrier that adheres to the surface of your paint and shields it against every day dust and grime, industrial fallout, honeydew, bug splatter, bird droppings and UV radiation. Obviously any protection that you apply to your paint, whether it be a sealant or a wax or even a combination of the two, is subject to chemical and physical erosion by the weather. As such, it will be gradually worn away over time, necessitating periodical reapplication if a high level of protection is to be maintained.

How do we measure or test how well our paint is protected? All types of protection create an invisible surface layer that repels water and contaminants. This water hating or hydrophobic layer causes water droplets to either bead up on or sheet off of the paint surface, depending on the type of protectant in question. Natural carnauba wax finishes are extremely hydrophobic and tend to repel water more strongly than synthetic polymer sealants. As a result, it is usual for waxed finishes to bead up strongly in wet weather, with water droplets literally appearing to be pushed upwards off of the paint surface. In contrast, sealed finishes tend to be much slicker and less hydrophobic, meaning that water droplets don't tend to bead up as much but instead run off quickly and freely. Both of these characteristics are indicative of a high level of paint protection. In contrast, if water just sits on your car without beading or running off, then the chances are the level of protection is low.

As we mentioned at the outset, paint protection comes in three different forms that offer varying degrees of gloss, reflectivity, slickness and durability. If you are relatively new to detailing and have visited any of the major detailing forums you may have been a bit baffled by the meaning of such terms in discussions about last step products (which is the all encompassing term for paint protection products). In addition, you may be feeling overwhelmed by the broad choice of last step products on offer in our store. In the rest of this guide, we will define what these descriptive terms mean and attempt to show you how your choice of last step product can affect the appearance of your paint. We hope that this information will enable you to choose suitable products and achieve the look you desire from your paint. However, before we go on we should take a minute or two to summarise a little more about the differences between natural carnauba waxes, synthetic polymer sealants and products that combine the two.

Carnauba wax is derived from a type of palm tree that is native to Brazil and is nature's hardest, purest and most transparent wax. Many show car owners and car care enthusiasts (we'll call them the purists) have long argued that natural carnauba wax produces a richer, darker, glossier finish than other types of last step product, particularly when used on darker coloured cars. A coating of carnauba wax always beads water nicely and can help to mask minor defects in your paint. However, in most cases the durability of carnauba wax is quite low; under our climate in the UK a coat of an average quality carnauba wax will typically last somewhere between two to three months, depending on the time of year, the mileage you do and whether or not you garage your car overnight.

In contrast to naturally derived carnauba wax, synthetic polymer sealants are the product of modern technology and typically comprise very complex formulas containing either polyamino-siloxane or polyethylene-acrylic polymers. Many car care enthusiasts (we'll call them the realists) have long argued that synthetic polymer sealants are superior to other types of last step product, as they produce an ultra slick finish that is extremely durable. Under our climate in the UK, a coat of synthetic polymer protection will typically last somewhere between three to four months, depending on the time of year, the mileage you do and whether or not you garage your car overnight. However, the finish produced by sealants is typically less glossy and far sharper looking than that produced by carnauba wax and can actually highlight defects rather than mask them.

Geplaatst: 19.07.2011 - 17:10
door Fredhead
Tja of eentje met meer praktijkervaring

Geplaatst: 19.07.2011 - 18:19
door jds
Ervaring komt voort uit kennis. Maar goed indien de bovenstaande lectuur niets zegt, dient er hierover niet verder meer gediscussieerd te worden.

Geplaatst: 19.07.2011 - 19:02
door liquid_force
use the liquid_force ;)

Geplaatst: 19.07.2011 - 19:37
door V70/2.4D/2003
In dat geval: Schroom niet, wees vooral welkom met de juiste spullen en ga los, hij staat op de oprit en de koffie is altijd klaar! :mrgreen:

Geplaatst: 19.07.2011 - 19:56
door The Volvoboy
't is jammer dat ik nog geen rijbewijs heb, anders had ik al lang voor de deur gestaan :D

Geplaatst: 20.07.2011 - 12:13
door Hans oet Twent
Het bewijs! Er wordt wel degelijk aan de S60 gewerkt!
Afbeelding
Resultaat tot nu toe is perfect.!

Thnx voor de gastvrijheid en leuk jullie weer even gesproken te hebben.

Geplaatst: 20.07.2011 - 15:08
door rsnhakan
Haha.. Grr. Verkeerde lach haha

Leuk je weer eens gesproken te hebben!

Ik ben na 5 uur poetsen klaar. Ik denk dat het resultaat er mag zijn :) Ik zal straks in het rubriek Foto van mijn Volvo de paar foto's die ik heb gemaakt plaatsen.

Geplaatst: 29.07.2011 - 15:34
door rsnhakan
Ik heb Nivea cream gekocht om de bekleding van de S60 schoon te maken. Dat helpt niet.. ik krijg de afdruk van mijn spijkerbroek niet weg..

Geplaatst: 29.07.2011 - 15:53
door The Volvoboy
Ik heb hier toevallig nog een Volvo Leer verzorgingssetje staan. Kom maar langs als je tijd/zin hebt ;)