Pagina 3 van 4

Geplaatst: 23.09.2010 - 19:59
door BlackcurrantV70
En kunnen we dan allemaal in file voor je huis komen staan om onze V70 te laten tunen ? :-)

Geplaatst: 23.09.2010 - 21:45
door edraket
Werkt niet, dit is aan het chassisnummer gekoppeld dus met een andere auto krijg je het niet aan de praat.

Geplaatst: 23.09.2010 - 22:13
door BlackcurrantV70
Het was ook maar als grap bedoeld, ik vind 163PK zat ! :-)

Geplaatst: 24.09.2010 - 08:58
door Hans oet Twent
Het hangt er ook vanaf wat je rijdt. Snelweg/binnendoor/korte stukjes. Die van mij is eigenlijk alleen maar binnen door en te korte stukjes. Dus hoog verbruik. Gisteren naar Amersfoort geweest. Cruis op 130 verbruik op de BC gaf aan 5,2 ltr... Zeg maar ruim 1 op 17/18 in werkelijkheid.

Geplaatst: 24.09.2010 - 15:17
door Turbodesk
Gisteren de auto laten uitlezen. Er stond een aardig waslijstje aan storingen in. Het zijn alleen geen storingscodes die vast zijn. De meeste gingen over slechte communicatie tussen de verschillende computers. Alles is gereset en volgende week even terug om opnieuw uit te lezen. Dan de twee uitgedraaide lijstjes naast elkaar houden en kijken wat er steeds terugkomt.
Dit is dus allemaal na de tuning gekomen. Voordat de tuning erin gezet werd, is ook alles uitgelezen en was er niets aan de hand.

Ik sta op het punt om de tuning ongedaan te maken. Ik wil eerst erachter zien te komen waarom het verbruik zo hoog is. Dus terug naar de 185 paardjes en dan kijken waar en of de storingen nog terugkomen.

Gisteren ook verliefd geworden op een nieuwe set R-velgen (17 Inch) black chroom met Dunlop sport banden eromheen. Die hadden ze daar in de showroom staan. Stond ook de normale R-velg naast. Wat is die black/chroom dan mooi. Binnenkant van de velg is ook zwart gemaakt.
Ik heb ze gereserveerd! :lol:

Geplaatst: 24.09.2010 - 15:20
door Fredhead
Doe daar eens een plaatje van plaatsen :D

Geplaatst: 24.09.2010 - 15:38
door Turbodesk
Ik heb even gegoogled. Komt niet helemaal tot zijn recht vind ik. Onderstaande velgen zijn ook 19 inch, zijn veel te groot.

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 24.09.2010 - 15:49
door Fredhead
Het idee is in ieder geval wel aardig duidelijk :)

Wil mijn (18 inch) R-velgen van een nieuw kleurte voorzien en moet zeggen dat dit wel een gigantisch grote kanshebber is 8)

Geplaatst: 24.09.2010 - 19:31
door edraket
18" is heel mooi onder een V70, deze velgen zijn in 17" echt te klein vind ik. Neem overigens wel originele. Die zijn een heel stuk mooier dan die immitatie dingen.

Geplaatst: 24.09.2010 - 19:33
door Fredhead
Daar spreek je jezelf al tegen, origineel is niet groter geleverd dan 17 inch voor zover ik weet

Geplaatst: 24.09.2010 - 19:34
door edraket
Origineel is in 17 en 18" verkrijgbaar. Had ze zelf (18") onder de S60. Dus ik spreek mezelf zeker niet tegen.

Geplaatst: 24.09.2010 - 19:47
door Fredhead
Dan heb ik niets gezegd :D

Geplaatst: 25.09.2010 - 17:15
door v40jlt4
Inmiddels met de iSoftloader gespeeld.

Werkt iig, ik heb nu de E-power in de auto gestopt (205PK). Duidelijk minder pk's dan 253 :-)

Ik zal er eens een tijdje mee rijden en dan kijken of ie zuiniger is.

Werkt vrij eenvoudig. iSoftloader aan de PC, tooltje opstarten. Uit het lijstje de SW selecteren die je wilt hebben, die stopt ie dan in de iSoftloader. iSoftloader aan de auto hangen en de software in de auto laden.

1 ding is anders dan op de website staat. Er staat dat je 4 tunes in de iSoftloader kan stoppen, da's niet waar.

Eenmaal in de auto kun je kiezen tussen:
- originele SW (origineel uit fabriek)
- Getunede SW. Da's dus de SW, die je als laatste in de iSoftloader gestopt hebt.

Da's een beetje jammer, maar niet onoverkomelijk.

Ben nu voornamelijk benieuwd naar het verbruik.

Geplaatst: 28.09.2010 - 20:42
door Turbodesk
Vandaag is de Eco-tuning eruit gehaald. Ik heb wel de Egr klep softwarematig dicht laten zetten door Rica. Dus weer de 185 pktjes.
Nu even eerlijk :) Ik dacht echt van te voren dat word leuk als ik wegrijd met het originele vermogen. Dat zal ik echt wel gaan merken. Nou niet dus! Heb nog wat auto`s ingehaald. Het is dat ik weet dat het eruit is anders had ik het niet gemerkt. Ik vind dit toch erg vreemd.

Wat ik wel duidelijk merkte, is dat het langer duurd voordat de motor op temperatuur is. Komt waarschijnlijk omdat de motor zichzelf nu niet meer opwarmt met de warme uitlaatgassen via de egr klep.

Auto is ook weer uitgelezen, geen enkele storing in het log. Erg vreemd, maar ook weer prima.

De velgen komen er vrijdag op. Ze hadden niet gezien dat de velgen die er stonden voor een V50 waren. Is namelijk hetzelfde, alleen het naafgat komt niet overeen. Er is een identieke set besteld.

Ik ga nu weer het brandstof verbruik in de gaten houden. Ik tank altijd bij de BP, ga toch ook eens ergens anders tanken om te kijken of dat wat uitmaakt.

Geplaatst: 29.09.2010 - 11:26
door edraket
Denk dat het verschil tussen 185 en 205 pk inderdaad als erg klein aanvoelt. Ik ben van 163 naar 226 gegaan, en vond zeker bij rustig rijden het verschil heel erg klein. Pas als je op de snelweg het gas intrapt merk je hoeveel makkelijker de auto doorstoomt in de hogere versnellingen. Daarnaast si de auto ook gewoon stiller en rustiger.

Het vile me vanochtend overigens ook op dat het langer duurt voordat de auto op temp is. Nooit aan de EGR gedacht, maar dat moet de verklaring zijn.

Geplaatst: 01.10.2010 - 22:28
door Turbodesk
Het is eigenlijk wel topic vervuiling, maar ik wil toch even mijn nieuwe velgen laten zien. Ben ik toch best wel een beetje trots op. Het zijn R-Velgen, 17 Inch, in de kleur Antraciet.

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 01.10.2010 - 22:58
door Bart
Mooi hoor!

Geplaatst: 09.10.2010 - 13:19
door Edgar
Velgen staan super, ga je om nog iets verlagen? Staat helemaal mooi met de velgen.

jammer van de Eco tuning..

Ik heb toch veel positive verhalen over eco tuning gehoord (van "mijn" huis tuner) ;-)

Geplaatst: 09.10.2010 - 22:01
door Turbodesk
Edgar schreef:Velgen staan super, ga je om nog iets verlagen? Staat helemaal mooi met de velgen.

jammer van de Eco tuning..

Ik heb toch veel positive verhalen over eco tuning gehoord (van "mijn" huis tuner) ;-)
Nee, ik ga niet verlagen. Heb Nivomats achter en dat is erg lastig en duur om daarmee te gaan verlagen.

Had ook veel positieve verhalen over de Eco-tuning gehoord, maar als het brandstofverbruik met nog geen 0,1 liter omlaag gaat dan heb je er niet zo veel aan. Dan kan je net zo goed een tuning erin laten zetten met wat meer power.

Geplaatst: 17.10.2010 - 18:40
door Turbodesk
Gisteravond weer getankt en even terug gerekend. Ik rijd nu ineens 1 op 12,6. Dat heb ik nog niet eerder gehaald. Het waren niet alleen maar snelweg kilometers. Ik denk dat het 70% alleen maar korte stukjes waren.
Zijn natuurlijk wel verschillende dingen veranderd. Egr dicht laten zetten, andere banden en velgen. Heb de laatste tank een busje Forte diesel conditioner erin gedaan, om het hele inspuitsysteem te reinigen.

Ik ga vanaf nu ook de eerst komende tijd bij de shell tanken i.pv. bij de Bp. Ik heb sinds twee maanden ook een nieuwe leaseauto (ford focus) en tankte daar ook Bp diesel mee. Hij liep niet lekker, als ik file aan het rijden was dan ging ie spontaan bokken. Af en toe van die hikjes. Kortom geen lekker rijgevoel. Ik heb trouwens alleen met ultimate gereden.
Ik ben een paar weken geleden op shell overgestapt met de leaseauto, en wat een verschil. Hij bokt niet meer, rijd ineens veel soepeler, kan ook makkelijker wegrijden zonder dat ie ineens afslaat. Heb trouwens V-power getankt.

Ga dus nu ook in de V70 shell gooien en kijken of dat beter rijd en misschien kan ik er ook wat meer kilometers mee maken.

Deze overstap heb ik gemaakt omdat ik op verschillende forums heb gelezen over automobilisten die ook problemen hadden met brandstof van Bp. Hun motor liep ook niet lekker en verbruikte ook meer.