Pagina 3 van 4
Geplaatst: 22.06.2010 - 13:47
door 945i
Of sidemarkers verplicht zijn... Denk het wel.. Achter is dat makkelijk op te lossen door het nieuwere type achterlichten met de LEDjes erin..
Maarrr, als je 2 jaar de LPG installatie niet gebruikt, zou dat niet voor problemen kunnen zorgen (uitdroging)?? Ik neem aan dat er in de USA weinig of geen LPG tank mogelijkheden zijn. :? :?
edit, heb het even gecheckt, je kan heel goed LPG tanken in die area.
Geplaatst: 22.06.2010 - 13:51
door PeerTronic
haagcaab schreef:Gaandeweg is voor mij wel duidelijk dat ik met name door de recente inbouw van LPG installatie (en sensilub inspuitsysteem om de kleppen tegen verbranding te beschermen)
LPG? Hoe common is dat in de States? Ook niet weer een of andere extra liabilty verzekering voor gas en of verboden toegang tot parkeergarages e.d. ?
Geen 'waarheid' gewoon een vraag....
Ik blijf erbij dat je je een hoop op de hals haalt, hoe zit het bijv. met je onderhoud v/d LPG installatie? Misschien wordt die installatie wel een obstakel voor de invoer aldaar.
Bezint eer gij begint.....
Geplaatst: 22.06.2010 - 14:23
door V70 D5 Ed. II Geartronic
Tot slot nog dit:
Je schrijft: Helaas zit jij er hier helemaal naast!! Ga geen waarheden verkopen als je er geen verstand van hebt.
Dit hele forum staat vol 'waarheden'. Jammer dat jij van mening bent dat, indien zo'n 'waarheid' slechts een halve 'waarheid' of zelfs een onwaarheid blijkt te zijn, de verkondiger er van onmiddellijk kwalificeert als 'iemand die er geen verstand van heeft' !
Rob
Mijn reactie laat inderdaad aan duidelijkheid niets te wensen over. Dat was met name ingegeven door de stelligheid van jouw reactie. Lezers nemen het dan voor waar aan (wat hier ook gebeurde) en kunnen daardoor op het verkeerde been worden gezet. Te vaak worden op fora allerlei stellingen als waarheid geponeerd door allerlei vermeende deskundigen terwijl er sprake is van klepels en klokken.
Ik ben in elk geval blij dat we het over de eindconclusie eens zijn.
Geplaatst: 22.06.2010 - 15:20
door PeerTronic
V70 D5 Ed. II Geartronic schreef:
Te vaak worden op fora allerlei stellingen als waarheid geponeerd door allerlei vermeende deskundigen terwijl er sprake is van klepels en klokken.
Dat is de kracht en het gevaar van fora en wikipagina's en waarschijnlijk van de hele internet communicatie. Misschien een disclaimer meenemen aan het eind van elke post in de trant van:
de tekst en/of mening hierboven vertegenwoordigd niet de mening van de jurische entiteit "Volvo-forum" en is niet noodzakelijkerwijs gecontroleerd door zakendeskundigen. Gebruik van en/of uitvoering van beschreven handelingen komen volledig op rekening van de eindgebruiker en schade voortvloeiend uit gebruik ervan kunnen op geen enkele wijze worden verhaald op het Volvo-forum en/of geregistreerde gebruikers.

Geplaatst: 22.06.2010 - 15:44
door menjo
Ik zou helemaal geen auto meenemen. Het transport duurt zo'n 4 tot 8 weken dus je zit zowiezo een tijd zonder auto, en het kost rond de 5000 euro (20 voet container), ik zou de baas vragen om dat gewoon uit te betalen (in de VS, zodat je niet zo veel belasting erover kwijt bent), voor dat bedrag kun je hier met gemak een veel leukere auto kopen waar je in Europa nooit mee zou kunnen rijden (ivm benzinekosten of simpelweg nooit geleverd), zodat je nog wat extra kan genieten van je tijd in de VS.
Bijvoorbeeld een Ford Mustang SVT Cobra convertible van eind jaren 90, die kosten rond de $4000 in goede staat en daar krijg je 2 jaar later gewoon weer hetzelfde bedrag voor terug als je hem verkoopt. Redelijk betrouwbaar en goedkoop in onderhoud (vergeleken met een Volvo). En zo zijn er veel meer auto's natuurlijk.
Hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf hoe veel je moet gaan rijden daar, maar als het onder de 10000 mijl per jaar blijft zou ik zeker geen auto meenemen en gewoon in de VS iets leuks uitzoeken.
LPG bestaat hier trouwens niet, alleen CNG. Gemeentewerken (vuilniswagens enzo) en stadsbussen rijden daar mee, de enige tankstations zijn meestal op terrein van de gemeente en niet publiek toegankelijk.
Ik vraag me af hoe "legaal" het hebben van een voor de VS totaal onbekende gasinstallatie is, is vast wel uit te vinden.
Het kan ook best zijn dat een garage geen onderhoud of reparaties wil uitvoeren als zo'n systeem geinstalleerd is, ivm aansprakelijkheid.
Geplaatst: 22.06.2010 - 16:02
door PeerTronic
Ik wil wel op je V70 passen voor een geringe vergoeding... \:D/
Geplaatst: 22.06.2010 - 16:15
door gsx750r
PeerTronic schreef:V70 D5 Ed. II Geartronic schreef:
Te vaak worden op fora allerlei stellingen als waarheid geponeerd door allerlei vermeende deskundigen terwijl er sprake is van klepels en klokken.
Dat is de kracht en het gevaar van fora en wikipagina's en waarschijnlijk van de hele internet communicatie. Misschien een disclaimer meenemen aan het eind van elke post in de trant van:
de tekst en/of mening hierboven vertegenwoordigd niet de mening van de jurische entiteit "Volvo-forum" en is niet noodzakelijkerwijs gecontroleerd door zakendeskundigen. Gebruik van en/of uitvoering van beschreven handelingen komen volledig op rekening van de eindgebruiker en schade voortvloeiend uit gebruik ervan kunnen op geen enkele wijze worden verhaald op het Volvo-forum en/of geregistreerde gebruikers.

Daarin is al voorzien
Punt 2 van de Forumregels
2. Aansprakelijkheid.
Aangezien dit forum een interactief forum is, is het onmogelijk de inhoud van de door jou geposte berichten te verifiëren. Onthoud dat dit forum niet constant wordt gemonitord en volvo-forum.nl dus ook geen enkele aansprakelijkheid draagt voor de inhoud van berichten die door onze leden (jij dus) worden gepost! volvo-forum.nl draagt geen aansprakelijkheid voor de juistheid, (on)volledigheid of wettelijke toelaatbaarheid van het bericht. Ieder lid is verantwoordelijk voor zijn eigen bericht! Wij kunnen berichten verwijderen, en zullen dit - indien wij zelf van mening zijn dat dit ook dient te gebeuren – zeker en zonder nadere aankondiging doen. Een ieder die zich niet kan vinden in de inhoud van een bepaald bericht dient zich schriftelijk (in dit geval via e-mail) te melden bij de forum eigenaar. volvo-forum.nl zal jouw klacht op juistheid of wettelijke grond controleren en indien noodzakelijk actie ondernemen. Klachten dienen gemotiveerd te zijn! Een duidelijke uitleg over jouw bezwaar is dus noodzakelijk. volvo-forum.nl zal jouw bezwaren, indien nodig, door onze juridisch adviseur laten behandelen.
Overigens dat er enerzijds een zeker gevaar schuilt zoals je aangeeft onderschrijf ik volledig, maar anderzijds geeft de aanwezigheid van deskundigen en 'vermeend deskundigen' bestaansrecht aan een forum als dit.
Immers als iedereen zou volstaan met elke vraag te beantwoorden met de verwijzing naar een link en/of handleiding dan ...............
Zo lang het uitgangspunt is dat alle deelnemers met de beste bedoelingen hun 'deskundigheid' etaleren én dat iedereen zich dat bewust is, zullen de 'gevaren' wel meevallen !
Dit
Te vaak worden op fora allerlei stellingen als waarheid geponeerd door allerlei vermeende deskundigen terwijl er sprake is van klepels en klokken, is zonder meer een waarheid als een koe maar, wellicht teleurstellend, enige deskundigheid aan de zijde van de schrijver kan ik daar nog niet uit afleiden !
Rob
auto exporteren naar de VS
Geplaatst: 22.06.2010 - 16:22
door haagcaab
menjo schreef:Ik zou helemaal geen auto meenemen. Het transport duurt zo'n 4 tot 8 weken dus je zit zowiezo een tijd zonder auto, en het kost rond de 5000 euro (20 voet container), ik zou de baas vragen om dat gewoon uit te betalen (in de VS, zodat je niet zo veel belasting erover kwijt bent), voor dat bedrag kun je hier met gemak een veel leukere auto kopen waar je in Europa nooit mee zou kunnen rijden (ivm benzinekosten of simpelweg nooit geleverd), zodat je nog wat extra kan genieten van je tijd in de VS.
Bijvoorbeeld een Ford Mustang SVT Cobra convertible van eind jaren 90, die kosten rond de $4000 in goede staat en daar krijg je 2 jaar later gewoon weer hetzelfde bedrag voor terug als je hem verkoopt. Redelijk betrouwbaar en goedkoop in onderhoud (vergeleken met een Volvo). En zo zijn er veel meer auto's natuurlijk.
Hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf hoe veel je moet gaan rijden daar, maar als het onder de 10000 mijl per jaar blijft zou ik zeker geen auto meenemen en gewoon in de VS iets leuks uitzoeken.
LPG bestaat hier trouwens niet, alleen CNG. Gemeentewerken (vuilniswagens enzo) en stadsbussen rijden daar mee, de enige tankstations zijn meestal op terrein van de gemeente en niet publiek toegankelijk.
Ik vraag me af hoe "legaal" het hebben van een voor de VS totaal onbekende gasinstallatie is, is vast wel uit te vinden.
Het kan ook best zijn dat een garage geen onderhoud of reparaties wil uitvoeren als zo'n systeem geinstalleerd is, ivm aansprakelijkheid.
Ik mag de auto gratis vervoeren heen en weer. en inderdaad daar is genoeg lekker ste koop. een mooie jag XKR voor 10.000 dollar bijv..
Maar ik neem de volvo lekker mee. rijdt me veel te lekker en ik zag al dat er rond washington dc lpg te koop is alleen is het helemaal niet voordelig!
Geplaatst: 22.06.2010 - 16:24
door V70 D5 Ed. II Geartronic
Dit Te vaak worden op fora allerlei stellingen als waarheid geponeerd door allerlei vermeende deskundigen terwijl er sprake is van klepels en klokken, is zonder meer een waarheid als een koe maar, wellicht teleurstellend, enige deskundigheid aan de zijde van de schrijver kan ik daar nog niet uit afleiden !
Gezien het feit dat jij van mening bent dat deze stelling een waarheid is als een koe, veronderstel ik mij deskundig genoeg om dit soort stellingen te kunnen poneren.
Ten aanzien van mijn inhoudelijke bijdrage durf ik mij beroepsmatig een bovengemiddelde deskundigheid aan te mogen meten, in dit geval blijkend uit het feit dat mijn antwoord juist was.
Re: auto exporteren naar de VS
Geplaatst: 22.06.2010 - 16:58
door menjo
haagcaab schreef:
Maar ik neem de volvo lekker mee. rijdt me veel te lekker en ik zag al dat er rond washington dc lpg te koop is alleen is het helemaal niet voordelig!
Niets mis met een Volvo natuurlijk

Ik denk dat die LPG alleen voor BBQ's is, maar kan het mis hebben, misschien dat je bij zo'n propaan pompje zo je auto vol pompt

Geplaatst: 22.06.2010 - 17:23
door Paul
Maar nog wel even over die gasinstallatie. Je mag hier in Europa met een LPG tank niet in een auto-trein en in parkeergarages. Mag je er dan wel mee in een container over zee?
Geplaatst: 22.06.2010 - 17:33
door V70 T5 assen
Paul schreef:Maar nog wel even over die gasinstallatie. Je mag hier in Europa met een LPG tank niet in een auto-trein en in parkeergarages. Mag je er dan wel mee in een container over zee?
Hebben ze dan lpg in de usa ??
Wat betreft de overtocht de tank kan ook leeg toch??
Geplaatst: 22.06.2010 - 17:36
door diesel01
Paul schreef:Maar nog wel even over die gasinstallatie. Je mag hier in Europa met een LPG tank niet in een auto-trein en in parkeergarages. Mag je er dan wel mee in een container over zee?
In Frankrijk weet ik dat ze liever niet hebben dat je met je lpg auto de parkeergarage ingaat.
Dat het voor heel europa gaat is nieuw voor mij.
Geplaatst: 22.06.2010 - 17:37
door menjo
Je mag niet eens een aansteker meeverhuizen in de container, maar ik neem aan dat als je de tank(s) leeghaalt er geen probleem is.
Re: auto exporteren naar de VS
Geplaatst: 22.06.2010 - 17:50
door haagcaab
menjo schreef:haagcaab schreef:
Maar ik neem de volvo lekker mee. rijdt me veel te lekker en ik zag al dat er rond washington dc lpg te koop is alleen is het helemaal niet voordelig!
Niets mis met een Volvo natuurlijk

Ik denk dat die LPG alleen voor BBQ's is, maar kan het mis hebben, misschien dat je bij zo'n propaan pompje zo je auto vol pompt

Mag ik jou dan wel even attenderen op het feit dat (maar nu gaan we off topic) een auto met LPI inspuiting tegenwoordig meer pk's levert dan op benzine!
Dus ik rij lekker goedkoop en op LPG...
Re: auto exporteren naar de VS
Geplaatst: 22.06.2010 - 19:03
door menjo
haagcaab schreef:menjo schreef:haagcaab schreef:
Maar ik neem de volvo lekker mee. rijdt me veel te lekker en ik zag al dat er rond washington dc lpg te koop is alleen is het helemaal niet voordelig!
Niets mis met een Volvo natuurlijk

Ik denk dat die LPG alleen voor BBQ's is, maar kan het mis hebben, misschien dat je bij zo'n propaan pompje zo je auto vol pompt

Mag ik jou dan wel even attenderen op het feit dat (maar nu gaan we off topic) een auto met LPI inspuiting tegenwoordig meer pk's levert dan op benzine!
Dus ik rij lekker goedkoop en op LPG...
Oh haha

dat bedoelde ik niet, maar snap de verwarring met "gas is om op te koken". Ik bedoel dat die propaan pompen in de VS bedoeld zijn om je BBQ tank te vullen

Ik heb totaal geen problemen met op LPG rijden.
Geplaatst: 22.06.2010 - 19:08
door menjo
Verhuis je naast je auto trouwens nog meer spullen mee? Dan kan ik je misschien via PB nog wat tips geven.
Geplaatst: 22.06.2010 - 20:04
door haagcaab
Ja we hebben een 40 voets container en 1 container voor de Volvo...
Je hebt PB, Menjo.
Geplaatst: 23.06.2010 - 09:14
door Quota
En toch blijft de rest van ons nieuwsgierig naar de verdere verloop van dit verhaal...
Ik ben geen deskundige, maar ik zou er nooit over nadenken om een auto vanuit nederland mee te nemen naar de VS. Ik zou inderdaad de werkgever om een tegemoetkoming in de kosten vragen (heb net een auto gekocht, verliezen op investeringen tav tuning en LPG e.d.). Tenzij je dmv loting naar de vs gaat en er meerdere capabele medewerkers zijn die in jouw plaats zouden kunnen gaan.
Lekker wat centjes sparen daar en over twee jaar een V70 R uit 2006 kopen... iesse siempel...
Maar verder vind ik het wel een interessant topic, dus ga vooral door!
Geplaatst: 23.06.2010 - 12:47
door haagcaab
Kijk dit kan ook ben je voor onder de € 9000 klaar... en heb je een mooie Porsche Boxster S uit 2000... met 250 PK.
klikkkk