Pagina 3 van 6
Geplaatst: 31.07.2010 - 22:13
door RVF
allen,
ik wil jullie bedanken voor het delen van ervaringen op forums zoals deze.. na het vaststellen van schurend metaalgeluid rechtsachter afgelopen woensdag en het merken dat dit met de handrem te maken had, heb ik de oorzaak in deze topic gevonden. donderdag is deze auto meteen naar de garage gegaan en daar bleken inderdaad zowat alle rempads losgekomen te zijn. het is nu hersteld.
't is trouwens de eerste keer dat ik echt iets met de wagen voorhad. niet slecht met 160.000 km.
groeten,
r.
Geplaatst: 07.08.2010 - 18:14
door delangem
Mijn pa heeft met zijn V70 2,4T MY2001 125.000km dat zelfde probleem gehad. Het was op het moment dat het gebeurde net of je over iets groots heen reed zo´n knal gaf het zij hij.
Na verder inspecteren bleek idd dat de voering was afgebrokkled en was vast komen te zitten en daardoor dus ook de alluminiumblokje afgebroken is.
Bij navraag bij de dealer kwamen de kosten ongeveer op een kleine €1500,-
Ben daarna zelf even aan het rondbellen gegaan en heb bij een volvo sloop in Enter een goed fuseestuk (compleet met wiellager, voering en stofplaat) gekocht voor €75,-
Ben er ongeveer 5 uur mee bezig geweest om het spul te vervangen en de totale kosten incl. nieuwe voering, veertjes en uitlijnen kwamen op ongeveer €300,- uit.
gr, Marcel
Geplaatst: 07.08.2010 - 19:58
door sbv
Bij mij was de voering aan 1 kant helemaal weg en lagen er wat losse brokstukken in de remtrommel.
Kosten heb ik geen idee, viel nog onder garantie. Men heeft alles heel goed schoongemaakt en handremschoenen aan beide kanten vervangen.
Er was gelukkig verder niets afgebroken
Geplaatst: 08.08.2010 - 09:44
door VolvoRob
@sbv; viel nog onder de garantie? Met een '05 V70? Da's erg coulant!
Geplaatst: 08.08.2010 - 11:54
door Garfield
Ik laat binnenkort misschien bij de dealer een trekhaak onder m'n auto monteren, ik denk dat ik ze dan meteen maar vraag om de voeringen preventief te vervangen. Liever €150,- oid. preventief uitgeven dat het tienvoudige als het kapot gaat.
Geplaatst: 08.08.2010 - 12:39
door VolvoRob
Garfield schreef:Ik laat binnenkort misschien bij de dealer een trekhaak onder m'n auto monteren, ik denk dat ik ze dan meteen maar vraag om de voeringen preventief te vervangen. Liever €150,- oid. preventief uitgeven dat het tienvoudige als het kapot gaat.
Erg slim!
Geplaatst: 08.08.2010 - 21:34
door elianmars
VolvoRob schreef:@sbv; viel nog onder de garantie? Met een '05 V70? Da's erg coulant!
Sander heeft de wagen een tijdje geleden (tweedehands) gekocht met garantie

Geplaatst: 09.08.2010 - 08:57
door sbv
elianmars schreef:VolvoRob schreef:@sbv; viel nog onder de garantie? Met een '05 V70? Da's erg coulant!
Sander heeft de wagen een tijdje geleden (tweedehands) gekocht met garantie

Klopt, had 6 maanden garantie op de auto en daar toch wel de nodige zaken nog uit weten te halen.
Geplaatst: 28.09.2010 - 18:23
door M@rcel
elianmars schreef:capslock schreef:Mijn handgeschakelde V70 heeft inmiddels 240.000 gelopen en is uit 2003. De handrem gebruik ik alleen waar die voor is (hellingen, parkeren). Moet ik nu ongerust worden van deze verhalen? :shock:
Ik denk dat ik binnenkort even onder de auto duik. Is het een korte klus om te inspecteren :?:
Handrem ontspannen, auto opkrikken en op assteunen zetten. Achterwielen verwijderen, remklauwen loshalen en ophangen, remschijven verwijderen en dan kun je de remschoenen zien (en eventueel gelijk vervangen).
Ik krijg één schijf er helemaal niet af. Zit MUURvast. Het wiel draait prima, maar de schijf komt niet los van de naaf. Ik heb echt even een advies nodig. Natuurlijk kan ik er een reuze-poelietrekker opzetten, maar de schijven achter zijn nog niet aan vervanging toe...
Handrem is natuurlijk helemaal teruggesteld.
Wie o wie? [-o<
Geplaatst: 28.09.2010 - 21:34
door buikijn
heb je er al een paar tikken met een hamer op gegeven? (zware kunststof hamer werkt goed) schijf rond draaien en rondom een paar tikjes.
Er zit roest tussen. De passing is aardig goed, dat icm met roest en het zit inderdaad goed vast.
Geplaatst: 28.09.2010 - 21:40
door M@rcel
Dank je voor je reaktie.
Ik heb me inmiddels wild getikt (en gedraaid). Met een kunstof hamer én met een vuistje en blokje hout. Ook al behoorlijk wat WD40 gebruikt, wat mooi van wielboutgat tot wielboutgat loopt.
muurvast...
Geplaatst: 28.09.2010 - 22:16
door toedeledoki
@Marcel
Dus dáárom horen we zo weinig meer van de VolCanExt. Te druk met kapotte sirene's en vaste schijven

. Hopelijk ben je hierna voorlopig even verlost van tegenslagen.
Geplaatst: 28.09.2010 - 22:34
door M@rcel
toedeledoki schreef:@Marcel
Dus dáárom horen we zo weinig meer van de VolCanExt. Te druk met kapotte sirene's en vaste schijven

. Hopelijk ben je hierna voorlopig even verlost van tegenslagen.
Zo erg is het niet hoor. Maar met een kabinet Rutten/Verhagen op komst leek het me een goed idee om een aantal onderhoudswerkzaamheden zelf te gaan doen. Ik heb behoorlijk wat sleutelervaring, maar die is wel van meer dan 25 jaar geleden. Ik dacht met wat simpele dingetjes mijn vaardigheid weer wat op peil te brengen.
Maar de schijf linksachter verwijderen is verre van simpel...
Geplaatst: 28.09.2010 - 23:19
door Morgenstond
Na het lezen van deze verhalen ga ik ook maar eens preventief deze zaken laten vervangen bij m'n S80. Zo bewijst dit forum weer zijn waarde!
Geplaatst: 28.09.2010 - 23:40
door M@rcel
Morgenstond schreef:Na het lezen van deze verhalen ga ik ook maar eens preventief deze zaken laten vervangen bij m'n S80. Zo bewijst dit forum weer zijn waarde!
Better safe than sorry!
Maar hoe krijg ik die schijf er nou af? :?: :?: :?:
Geplaatst: 29.09.2010 - 08:02
door HansEindhovenV70
Ik denk dat je te voorzichtig tikt. Je hebt weinig ruimte erachter.. Probeer toch zo hard mogelijk te slaan anders, dan moet ie loskomen.
Geplaatst: 29.09.2010 - 11:22
door M@rcel
HansEindhovenV70 schreef:Ik denk dat je te voorzichtig tikt. Je hebt weinig ruimte erachter.. Probeer toch zo hard mogelijk te slaan anders, dan moet ie loskomen.
Met een blokje is er ruimte genoeg. Maar als ik nog harder sla, ben ik bang dat de schijf breekt...
Geplaatst: 29.09.2010 - 11:30
door edraket
Gewoon met een vuistje tegen de schijf meppen. Beetje van voren en een beetje van achteren. Hij komt vanzelf los. Wel flinke meppen geven. Het is je moeder niet! Een schijf breekt overigens niet zomaar hoor.
Geplaatst: 29.09.2010 - 11:40
door M@rcel
edraket schreef:Gewoon met een vuistje tegen de schijf meppen. Beetje van voren en een beetje van achteren. Hij komt vanzelf los. Wel flinke meppen geven. Het is je moeder niet! Een schijf breekt overigens niet zomaar hoor.
Ik heb ook al de tip gekregen om met kokend water de schijf wat uit te laten zetten. Met een dot extra zware klappen gaan we dat maar eens proberen.
Maar dan moet ik eerst een setje nieuwe schijven regelen, want je weet maar nooit...
Wat denkt zo'n schijf wel niet! :wrestler5:
Geplaatst: 29.09.2010 - 13:01
door diesel01
[quote="M@rcel
Wat denkt zo'n schijf wel niet! :wrestler5:[/quote]
Bar weinig denk ik.
