Pagina 3 van 4
Geplaatst: 06.08.2010 - 10:33
door jippen
Wie die "men"zijn dat weet ik niet juist, maar op mijn vraag of dit nog zou kunnen komen, was het antwoord, dat zou kunnen, alles hangt af van Zweden(VCC) Als er echt vraag naar is binnen een markt, dan ligt het aan die markt om vcc er van te overtuigen, dit te doen of aan te passen.(bvb de 1.6d in een V70/S80 )
Hoe meer markten hoe beter. Er is nu een verschuiving bezig van lokaal naar europees, zodat er sneller en betere beslissingen kunnen genomen worden voor de globale markt.
Geplaatst: 21.10.2010 - 21:46
door sequence
Het is natuurlijk wel blits als je op het knopje van je AB kunt drukken en de achterklep gaat open. Dan maar een SuperB ?

Geplaatst: 29.10.2010 - 09:02
door jds
Bij het configureren van een gelijkaardig uitgeruste Audi A4 avant heb ik gezien dat de Audi deze electrische achterklep blijkbaar wel aanbiedt. Voorts zijn de prijzen van de Audi avant gelijkllopend met die van de V60. Indien Volvo dan toch in de prijsklasse van Audi wil vertoeven moet men dan ook maar zien dat men een gelijkaardige luxe kan aanbieden.
Geplaatst: 29.10.2010 - 10:42
door Walter
jij zit dicht bij het vuur, peuter het ze even aan het verstand aub
Geplaatst: 29.10.2010 - 11:07
door casper
jds schreef:Bij het configureren van een gelijkaardig uitgeruste Audi A4 avant heb ik gezien dat de Audi deze electrische achterklep blijkbaar wel aanbiedt. Voorts zijn de prijzen van de Audi avant gelijkllopend met die van de V60. Indien Volvo dan toch in de prijsklasse van Audi wil vertoeven moet men dan ook maar zien dat men een gelijkaardige luxe kan aanbieden.
Geen gelijkaardige luxe? Een A4 is een duffe saaie bak met alles behalve beter comfort dan de V60.
En als je objectief alles tegen mekaar afweegt (maar dan ook alle appelen met peren vergelijkt) dan is de V60 wel degelijk goedkoper dan de A4. Er is nog niemand die mij van het tegendeel heeft kunnen overtuigen.
Geplaatst: 29.10.2010 - 11:12
door 945i
Is dat überhaupt mogelijk?

Geplaatst: 29.10.2010 - 11:38
door jds
casper schreef:jds schreef:Bij het configureren van een gelijkaardig uitgeruste Audi A4 avant heb ik gezien dat de Audi deze electrische achterklep blijkbaar wel aanbiedt. Voorts zijn de prijzen van de Audi avant gelijkllopend met die van de V60. Indien Volvo dan toch in de prijsklasse van Audi wil vertoeven moet men dan ook maar zien dat men een gelijkaardige luxe kan aanbieden.
Geen gelijkaardige luxe? Een A4 is een duffe saaie bak met alles behalve beter comfort dan de V60.
En als je objectief alles tegen mekaar afweegt (maar dan ook alle appelen met peren vergelijkt) dan is de V60 wel degelijk goedkoper dan de A4. Er is nog niemand die mij van het tegendeel heeft kunnen overtuigen.
Eigenlijk wou ik geen A4 avant kopen en heb ik deze nog niet proefgereden (enkel de A5(sportback) en die is toch een klasse hoger dan de S60), maar ik ga deze toch eens proefrijden, enkel om het verschil tussen de V60 en de A4 avant te weten.
Audi weet ook beter in te spelen op de fiscale realiteit en is indien men het puur verstandelijk bekijkt interessanter: laadruimte, inruilwaarde.
Geplaatst: 29.10.2010 - 11:41
door casper
jds schreef:
Audi weet ook beter in te spelen op de fiscale realiteit.
Als je voor België spreekt klopt dat al helemaal niet.
De V50 DRIVe bijvoorbeeld is een absolute topper dankzij de gunstige fiscaliteit, daar kan Audi helemaal niet tegen op.
Geplaatst: 29.10.2010 - 11:43
door jds
casper schreef:jds schreef:
Audi weet ook beter in te spelen op de fiscale realiteit.
Als je voor België spreekt klopt dat al helemaal niet.
De V50 DRIVe bijvoorbeeld is een absolute topper dankzij de gunstige fiscaliteit, daar kan Audi helemaal niet tegen op.
V50 is toch geen vergelijk("appels en peren") met de A4/V60 en van een saaie wagen gesproken.
Geplaatst: 29.10.2010 - 11:47
door casper
jds schreef:casper schreef:jds schreef:
Audi weet ook beter in te spelen op de fiscale realiteit.
Als je voor België spreekt klopt dat al helemaal niet.
De V50 DRIVe bijvoorbeeld is een absolute topper dankzij de gunstige fiscaliteit, daar kan Audi helemaal niet tegen op.
V50 is toch geen vergelijk("appels en peren") met de A4/V60 en van een saaie wagen gesproken.
Er komt ook nog een zuinige variant binnenkort van de S60/V60, dus maak je geen zorgen.
Geplaatst: 29.10.2010 - 12:07
door Fulaks
Ik ken de cijfers niet, maar ik betwijfel of de koffer van een A4 Avant groter is dan die van een V60.
Die van de V60 heb ik nog niet in 't echt gezien, die van de Audi wel, en dat valt toch wat tegen, achterklep is vrij schuin.
Geplaatst: 29.10.2010 - 12:11
door jds
casper schreef:Er komt ook nog een zuinige variant binnenkort van de S60/V60, dus maak je geen zorgen.
Ik zoek geen zuinigere variant, enkel een fiscaal interessante vijfcylinder diesel zoals de S60 2.4d 130pk vroeger
Geplaatst: 29.10.2010 - 17:59
door jds
Fulaks schreef:Ik ken de cijfers niet, maar ik betwijfel of de koffer van een A4 Avant groter is dan die van een V60.
Die van de V60 heb ik nog niet in 't echt gezien, die van de Audi wel, en dat valt toch wat tegen, achterklep is vrij schuin.
Koffer van A4 avant 490l, V60 430l
Achterklep van V60 is naar het schijnt ook zeer schuin
Geplaatst: 29.10.2010 - 18:04
door bart simpson
Dat lijkt idd een alarmerend verschil.
Heb bij de intro van de V70 de A6 Avant er naast gehad, de V70 heeft 575 liters, de A6 565, 10 liters lijkt verwaarloosbaar, toch pasten er in de V70 2 koffers meer, de vorm was daarbij bepalend.
Laat je dus nooit leiden door een niet alles zeggende litermaat maar altijd door de feitelijke bruikbaarheid.
Geplaatst: 29.10.2010 - 18:36
door jds
bart simpson schreef:Dat lijkt idd een alarmerend verschil.
Heb bij de intro van de V70 de A6 Avant er naast gehad, de V70 heeft 575 liters, de A6 565, 10 liters lijkt verwaarloosbaar, toch pasten er in de V70 2 koffers meer, de vorm was daarbij bepalend.
Laat je dus nooit leiden door een niet alles zeggende litermaat maar altijd door de feitelijke bruikbaarheid.
Naast de schuine achterklep speelt de breedte van de koffer ook een grote rol, bij Audi maar 1 meter, bij de V60 weet ik het niet.
Geplaatst: 29.10.2010 - 19:00
door 945i
Bij de A6 in de breedte tussen de wielkasten 105cm. bij het oude model V70 Is de grootste breedte 121 cm.
V60 zou ik niet weten.
V70 is gewoon een pakezel vergeleken met Audi und freunden.
Door de makkelijke vorm en rechte achterkant.
Geplaatst: 29.10.2010 - 19:13
door ZX10r
V60 lijkt qua afmeting van de koffer op de XC60, V is iets dieper maar de XC veel hoger.
Beide zijn even lang, V is 26 mm smaller maar is van binnen (voor) 8 mm breeder, achterin is deze een mm smaller. De lijnen van XC zijn heel anders.
Geplaatst: 29.10.2010 - 19:22
door Paul
Maar V60 is toch veel mooier dan een A4?

Geplaatst: 29.10.2010 - 19:49
door ZX10r
De neus van de A4 heeft wel wat, verder heb ik niets met audi. Meer met Mercedes.
Geplaatst: 29.10.2010 - 21:43
door Hans
Zit nu een paar dagen in Rome. Je ziet dat alle Bobo's enkel en alleen vervoerd worden per Mercedes en Audi. Niks nada niente Volvo...
Moet zeggen dat die grote Mercedessen wel chique ogen in het Rome-verkeer. Ondanks dat ik het een verschrikkelijk merk vindt.
Kofferbak van de V60 heb ik gezien. Heb er ook een foto van geplaatst hier. Mooie brede bruikbare ruimte. Enkel de achterruit loopt zeer schuin af waardoor de wasmachine niet gaat passen...