Pagina 3 van 4
Geplaatst: 04.11.2010 - 17:57
door Discovery
Geplaatst: 04.11.2010 - 20:43
door den toerist
gsx750r schreef: Deze vijfdeurs beschikt over 90 kW sterke lithium-ionbatterijen. De motor is goed voor 80 kW/280 Nm. "
De batterijen hebben een autonomie van 160 km en kunnen met een snelle lader in minder dan een halfuur voor 80% worden bijgevuld. Volledig opladen aan de hand van een eenvoudige contactdoos duurt ongeveer acht uur.
De Leaf zal in 2010 in Japan, de VS en Europa op de markt komen. De prijs zal conform het C-segment zijn (middelgrote auto's).[/i]
Die autonomie kan best met een korrel zout genomen worden lijkt me, er zijn al testen mee gebeurt met zulke electrisch aangedreven wagens, maar in de praktijk zal het wel een heel stuk minder zijn dan de theoretisch opgegeven 160km.
Zo vernieuwend is deze Nissan Leaf nu ook weer niet ten opzichte van de electrisch aangedreven concurentie.
Geplaatst: 04.11.2010 - 21:43
door gsx750r
den toerist schreef:gsx750r schreef: Deze vijfdeurs beschikt over 90 kW sterke lithium-ionbatterijen. De motor is goed voor 80 kW/280 Nm. "
De batterijen hebben een autonomie van 160 km en kunnen met een snelle lader in minder dan een halfuur voor 80% worden bijgevuld. Volledig opladen aan de hand van een eenvoudige contactdoos duurt ongeveer acht uur.
De Leaf zal in 2010 in Japan, de VS en Europa op de markt komen. De prijs zal conform het C-segment zijn (middelgrote auto's).[/i]
Die autonomie kan best met een korrel zout genomen worden lijkt me, er zijn al testen mee gebeurt met zulke electrisch aangedreven wagens, maar in de praktijk zal het wel een heel stuk minder zijn dan de theoretisch opgegeven 160km.
Zo vernieuwend is deze Nissan Leaf nu ook weer niet ten opzichte van de electrisch aangedreven concurentie.
Oei, ik ben toch hopelijk niet
te serieus overgekomen ?
Rob
Geplaatst: 04.11.2010 - 21:52
door John Vermeulen
Op zich is het heel goed dat Volvo op de shortlist van de overgebleven zeven finalisten staat. Langgeleden in 1983 stond de Volvo 760 op de 3e plaats.
Als je kijkt naar welke modellen de afgelopen jaren Car of the Year zijn geworden, dan valt mij op dat het vaak de meer compacte wagens zijn, die a) op een bepaalde manier vernieuwend in techniek en/of design zijn, b) functioneel zijn, c) een goede prijs-kwaliteitsverhouding hebben en d) in uitstraling appeleren aan het grotere publiek. Een enkele uitzondering daargelaten worden dure wagens geen Car of the Year.
In 2009: Opel Isignia
In 2008: Fiat 500
In 2007: Ford S-Max
In 2006: Renault Clio
In 2005: Toyota Prius
In 2004: Fiat Panda
In 2003: Renault Megane
In 2002: Peugeot 307
In 2001: Alfa Romeo 147
In 2000: Toyota Yaris
http://www.caroftheyear.org/previous-wi ... 009_1/coty
Als het de Opel Meriva (fun gezinsauto) zou worden, dan zou Opel twee keer achter elkaar de prijs winnen. Lijkt mij onwaarschijnlijk. De Alfa Romeo Giulietta (sportieve hatchback) lijkt mij een goede kans te maken. De Citroen zou ook nog kunnen. De Ford C-Max niet, want in 2007 was de S-Max al auto van het jaar; riekt te veel naar bevoordeling van Ford. Op de Duster en Nissan heb ik geen kijk.
Als de jury echt gevoelig is voor innovatie in techniek/veiligheid en "durft" te kiezen voor een wat grotere wagen, dan sluit ik de Volvo S60/V60 toch echt niet uit. Sterk punt is ook dat je 2 voor de prijs van 1 krijgt (niet letterlijk uiteraard). Opmerkelijk trouwens: geen Mini, Audi, BMW of Saab op de shortlist.
Geplaatst: 04.11.2010 - 22:06
door Discovery
John Vermeulen schreef:
Als het de Opel Meriva (fun gezinsauto) zou worden, dan zou Opel twee keer achter elkaar de prijs winnen.
Je vergeet dat de VW Polo nu COTY is.
Geplaatst: 04.11.2010 - 22:13
door John Vermeulen
Je hebt helemaal gelijk, ik heb 2010 per ongeluk overgeslagen. Het lijstje is dus:
In 2010: VW Polo
In 2009: Opel Isignia
In 2008: Fiat 500
In 2007: Ford S-Max
In 2006: Renault Clio
In 2005: Toyota Prius
In 2004: Fiat Panda
In 2003: Renault Megane
In 2002: Peugeot 307
In 2001: Alfa Romeo 147
In 2000: Toyota Yaris
Geplaatst: 29.11.2010 - 23:24
door Discovery
En de winnaar is bekend:
http://www.autoweek.nl/autonieuws/15497 ... -Jaar-2011
De s60/v60 zijn uiteindelijk 6de geworden, zie hier de uiteindelijke beoordeling door alle juryleden:
http://www.caroftheyear.org/voting-grid/2011_1/coty
Geplaatst: 29.11.2010 - 23:31
door 945i
Hmm.. Toch wel verrassend..
S/V60 ook niet slecht, voor de Duster.

Geplaatst: 29.11.2010 - 23:55
door Fulaks
De Belgen geven geen punten aan de Volvo. Ik schaam me...
Geplaatst: 30.11.2010 - 07:33
door V480-S60
Tjonge jonge jonge jonge,
Gezien de "vooruitstrevendheid" van de electrische Leaf was ik hier al bang voor. Ton Roks gaf er in het commentaar in de Autovisie van een paar weken terug al een voorproefje van.
Maar ja als ik de commentaren lees op het Autoweek forum zie ik daar ook een paar geïndoctrineerden.
Goed we kunnen discussiëren of dit een terechte auto van het jaar is. (Persoonlijk vind ik het te vroeg hiervoor. Dus nee ik had hem absoluut niet tot auto van het jaar verkozen)
Helaas hebben veel journalisten de Volvo's zwaar ondergewaardeerd. Waarschijnlijk vanwege de relatief hoge instapprijs. (Hoewel de Leaf niet veel goedkoper is.)
Geplaatst: 30.11.2010 - 08:15
door Peter
Moeten we überhaupt blij zijn in dit rijtje genoemd te worden?
Geplaatst: 30.11.2010 - 08:18
door V480-S60
Tja, daar kan je ook vraagtekens bij zetten.

Geplaatst: 30.11.2010 - 09:07
door Walter
De dag dat ik het gevoel krijg dat deze verkiezing rationeel verloopt ga ik niet meer meemaken ben ik bang
Geplaatst: 30.11.2010 - 09:13
door 945i
En wat waren de commentaren geweest als Volvo gewonnen had... :roll:
De auto van het jaar moet revolutionair zijn en het is een statement. In die zin kan ik deze keuze wel billijken.
Dat het een onpraktisch en onooglijk ding is, is in deze onbelangrijk.
Geplaatst: 30.11.2010 - 21:47
door lancer
Zei iemand met het onderschift
"43% of all statistics are worthless"

Geplaatst: 30.11.2010 - 21:51
door bart simpson
945i schreef:En wat waren de commentaren geweest als Volvo gewonnen had... :roll:
De auto van het jaar moet revolutionair zijn en het is een statement. In die zin kan ik deze keuze wel billijken.
Dat het een onpraktisch en onooglijk ding is, is in deze onbelangrijk.
ik heb een heggeschaar op batterijtjes, wat een butding..
Geplaatst: 30.11.2010 - 21:53
door 945i
Alles op batterijen is een slechte vervanging van het origineel.
Geplaatst: 30.11.2010 - 21:54
door bart simpson
945i schreef:Alles op batterijen is een slechte vervanging van het origineel.

Geplaatst: 30.11.2010 - 21:58
door Discovery
Dat de Ford C-max dan voor de Volvo eindigt slaat ook helemaal nergens op. Er zit helemaal niets op wat echt vernieuwend is, ze hebben het alleen over een extra zitplaats en nieuwe motoren, maar die laatste zitten ook in de Volvo.
Geplaatst: 30.11.2010 - 22:00
door bart simpson
iedere nieuwe auto heeft een nieuwe motor....