Advies V70R 2004, vandaag opgehaald 28-08
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
exact hetzelfde verhaal, de combinatie four c met een trekhaak werd altijd ontraden
Volvo for life
niet om eigenwijs te klinken Bart, maar aangezien het in de originele accessoirelijst stond, werd het niet ontraden.bart simpson schreef:exact hetzelfde verhaal, de combinatie four c met een trekhaak werd altijd ontraden
Net als vele andere automerken heeft Volvo altijd originele accessoires gepropageerd, aangezien deze optimaal werkten en geen schade aan het voertuig zouden toebrengen.
Ik zie nergens een verwijzing naar de incompatibiliteit van FourC en een trekhaak.
Als iemand deze incompatibiliteit zwart op wit weet te krijgen, is dit wellicht een opening voor eventuele toekomstige schade te claimen (men heeft dan immers willens en wetens iets verkocht wat schade toebracht aan de auto).
Dit gezegd hebbende, moeten we denk ik weer terug naar het topic.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik vind het allemaal goed....
Volvo for life
Ik ook.
Wat heeft de topicstarter trouwens aan de wetenschap dat de trekhaak schade zou hebben kunnen toegebracht aan het FourC systeem?
Hij zou kunnen proberen om dit als negatief punt mee te nemen bij de onderhandelingen.
Ik ben echter bang dat de dealer dit snel van tafel veegt en zegt dat het systeem prima werkt.
Moet hij dan de auto laten staan omdat deze een trekhaak heeft? - Ik denk het ook niet, of hij moet al een 1 op 1 vergelijkbare auto op het oog hebben, die geen trekhaak heeft (lijkt me niet echt mee te vallen).
R's zijn er niet veel (dik 150 in NL geleverde V70R en 38 S60R), ik heb niet zo veel gezien met Atacama bekleding.
Maakt het een mooie combinatie. Deukjes en krasjes bijwerken kun je het nog een keer met de verkopende partij over hebben (zijn echt zichtbaar en tastbaar), vermoedens over vermoedelijke schade wordt lastig.
Wat heeft de topicstarter trouwens aan de wetenschap dat de trekhaak schade zou hebben kunnen toegebracht aan het FourC systeem?
Hij zou kunnen proberen om dit als negatief punt mee te nemen bij de onderhandelingen.
Ik ben echter bang dat de dealer dit snel van tafel veegt en zegt dat het systeem prima werkt.
Moet hij dan de auto laten staan omdat deze een trekhaak heeft? - Ik denk het ook niet, of hij moet al een 1 op 1 vergelijkbare auto op het oog hebben, die geen trekhaak heeft (lijkt me niet echt mee te vallen).
R's zijn er niet veel (dik 150 in NL geleverde V70R en 38 S60R), ik heb niet zo veel gezien met Atacama bekleding.
Maakt het een mooie combinatie. Deukjes en krasjes bijwerken kun je het nog een keer met de verkopende partij over hebben (zijn echt zichtbaar en tastbaar), vermoedens over vermoedelijke schade wordt lastig.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
er staan momenteel 18 V70-R-en te koop in NL
Volvo for life
Ook vergelijkbaar?
Trouwens ik heb eventjes gekeken bij de verkopende partij - vind het wel een bak geld !
Fors duurder dan mijn 2005 S60R automaat, met 126000 km (10000 km meer dus).
Ook gekocht bij een Volvo dealer met 1 jaar garantie.
Wellicht eventjes verder dan de landgrenzen kijken.
Trouwens ik heb eventjes gekeken bij de verkopende partij - vind het wel een bak geld !
Fors duurder dan mijn 2005 S60R automaat, met 126000 km (10000 km meer dus).
Ook gekocht bij een Volvo dealer met 1 jaar garantie.
Wellicht eventjes verder dan de landgrenzen kijken.
- Silver_R
- 6th Gear member
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23
De krasjes, beschadigingen aan de velgen en het deukje kun je allemaal weg werken.
Deze zijn eigenlijk wel normaal voor een auto van dit bouwjaar als deze gewoon gebruikt is.
Dit zijn ook eventuele onderhandelings punten.
Dat de trekhaak problemen zou kunnen geven aan het FourC systeem wist ik niet.
Zie hier het nut alleen al van dit topic.
Deze trekhaak zou voor mij een reden kunnen zijn om de auto te laten staan.
Beetje afhankelijk van wat de dealer ervan zegt en hoe hij er mee om wil gaan bij evt defect.
Nogmaals, ik heb geen zin om er financieel op leeg te lopen.
Sjoerd
Deze zijn eigenlijk wel normaal voor een auto van dit bouwjaar als deze gewoon gebruikt is.
Dit zijn ook eventuele onderhandelings punten.
Dat de trekhaak problemen zou kunnen geven aan het FourC systeem wist ik niet.
Zie hier het nut alleen al van dit topic.
Deze trekhaak zou voor mij een reden kunnen zijn om de auto te laten staan.
Beetje afhankelijk van wat de dealer ervan zegt en hoe hij er mee om wil gaan bij evt defect.
Nogmaals, ik heb geen zin om er financieel op leeg te lopen.
Sjoerd
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een S60 is ook > € 5.000,-- minder waard dan een V70 (wat ook zo zijn voordelen weer heeft, een S biedt veel meer value for money)
Volvo for life
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Dat ligt er nogal dik bovenop. Als je de handel een beetje kent: geen adres, geen bovag, geen kentekens op de auto, alleen een 06 nummer...Kom op zeg, hoeveel hints heb je nodig ?945i schreef:Waar staat dat het import auto's zijn die je koopt?

Die Boma is van hetzelfde laken een pak, als je als "bedrijf" geen adres vermeldt, dan heb je kennelijk iets te verbergen. Ben het dit keer helemaal met Bart Simpson eens

Dat is zo, de estates waren altijd duurder, en brachten ook meer op bij inruil.bart simpson schreef:een S60 is ook > € 5.000,-- minder waard dan een V70 (wat ook zo zijn voordelen weer heeft, een S biedt veel meer value for money)
Neem echter ook in ogenschouw dat ik het heb over een vergelijkbare km-stand, maar dan 1 jaar jonger en automaat (alhoewel je daar met een R over kunt discussieren)
De S stuurt echter wel weer scherper dan de V.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 19:40
- Locatie: soest
en wat is er nou eigenlijk mis met een import auto???piotrV70 schreef:Dat ligt er nogal dik bovenop. Als je de handel een beetje kent: geen adres, geen bovag, geen kentekens op de auto, alleen een 06 nummer...Kom op zeg, hoeveel hints heb je nodig ?945i schreef:Waar staat dat het import auto's zijn die je koopt?![]()
heb diverse import auto's gehad
en nooit een probleem mee gehad
wat te maken zou kunnen hebben omdat het een import was
Marcel
V70 D5 Summum plus standkachel GT 2010
V60 D4 Summum plus 8 traps AT 2015
[V60 D3 GT Summum 2011
XC90 2.5T Exclusive 2004
Ford Focus 1.6 D wagon 2012
V70 2.5 T 2006 black sapphire
citroen Xsara break 2005
citroen ax
V70 R 2004 black Sapphire
V70 R 1998 saffron pearl
855 T5 1995 nautic blue
Amazone 1966 rood
460 zilvergrijs 1995
V60 D4 Summum plus 8 traps AT 2015
[V60 D3 GT Summum 2011
XC90 2.5T Exclusive 2004
Ford Focus 1.6 D wagon 2012
V70 2.5 T 2006 black sapphire
citroen Xsara break 2005
citroen ax
V70 R 2004 black Sapphire
V70 R 1998 saffron pearl
855 T5 1995 nautic blue
Amazone 1966 rood
460 zilvergrijs 1995
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
geef mij dan ook maar een Sdbosker schreef:Dat is zo, de estates waren altijd duurder, en brachten ook meer op bij inruil.bart simpson schreef:een S60 is ook > € 5.000,-- minder waard dan een V70 (wat ook zo zijn voordelen weer heeft, een S biedt veel meer value for money)
De S stuurt echter wel weer scherper dan de V.
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 09.03.2008 - 14:22
- Locatie: Nederland
Zie er ook niks op tegen. Als je b.v een mooie in Duitsland ziet eventueel bij een Volvo dealer en hij is goed onderhouden zou ik er zelf ook niks om geven. Heb nu een V70 T5 uit Duitsland echt een prima auto. Ook minder km's en meer accesoires dan menig Nederlandse T5. Er staan er nu twee te koop in DE bij een Volvo dealer zie http://www.ucl.volvocars.de/marcelV70R schreef:en wat is er nou eigenlijk mis met een import auto???piotrV70 schreef:Dat ligt er nogal dik bovenop. Als je de handel een beetje kent: geen adres, geen bovag, geen kentekens op de auto, alleen een 06 nummer...Kom op zeg, hoeveel hints heb je nodig ?945i schreef:Waar staat dat het import auto's zijn die je koopt?![]()
heb diverse import auto's gehad
en nooit een probleem mee gehad
wat te maken zou kunnen hebben omdat het een import was
Marcel
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Ikke niks weten van die handel.piotrV70 schreef:Dat ligt er nogal dik bovenop. Als je de handel een beetje kent: geen adres, geen bovag, geen kentekens op de auto, alleen een 06 nummer...Kom op zeg, hoeveel hints heb je nodig ?945i schreef:Waar staat dat het import auto's zijn die je koopt?
Die Boma is van hetzelfde laken een pak, als je als "bedrijf" geen adres vermeldt, dan heb je kennelijk iets te verbergen. Ben het dit keer helemaal met Bart Simpson eens
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Dat bedoel ik, dar heb je geen vage handelaar met alleen een 06 nummer voor nodig.Koenta Kinte schreef:Zie er ook niks op tegen. Als je b.v een mooie in Duitsland ziet eventueel bij een Volvo dealer en hij is goed onderhouden zou ik er zelf ook niks om geven. Heb nu een V70 T5 uit Duitsland echt een prima auto. Ook minder km's en meer accesoires dan menig Nederlandse T5. Er staan er nu twee te koop in DE bij een Volvo dealer zie http://www.ucl.volvocars.de/marcelV70R schreef:en wat is er nou eigenlijk mis met een import auto???piotrV70 schreef: Dat ligt er nogal dik bovenop. Als je de handel een beetje kent: geen adres, geen bovag, geen kentekens op de auto, alleen een 06 nummer...Kom op zeg, hoeveel hints heb je nodig ?![]()
heb diverse import auto's gehad
en nooit een probleem mee gehad
wat te maken zou kunnen hebben omdat het een import was
Marcel