Advies V70R 2004, vandaag opgehaald 28-08

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

exact hetzelfde verhaal, de combinatie four c met een trekhaak werd altijd ontraden
Volvo for life
Gast

bart simpson schreef:exact hetzelfde verhaal, de combinatie four c met een trekhaak werd altijd ontraden
niet om eigenwijs te klinken Bart, maar aangezien het in de originele accessoirelijst stond, werd het niet ontraden.
Net als vele andere automerken heeft Volvo altijd originele accessoires gepropageerd, aangezien deze optimaal werkten en geen schade aan het voertuig zouden toebrengen.
Ik zie nergens een verwijzing naar de incompatibiliteit van FourC en een trekhaak.
Als iemand deze incompatibiliteit zwart op wit weet te krijgen, is dit wellicht een opening voor eventuele toekomstige schade te claimen (men heeft dan immers willens en wetens iets verkocht wat schade toebracht aan de auto).
Dit gezegd hebbende, moeten we denk ik weer terug naar het topic.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

ik vind het allemaal goed....
Volvo for life
Gast

Ik ook.
Wat heeft de topicstarter trouwens aan de wetenschap dat de trekhaak schade zou hebben kunnen toegebracht aan het FourC systeem?
Hij zou kunnen proberen om dit als negatief punt mee te nemen bij de onderhandelingen.
Ik ben echter bang dat de dealer dit snel van tafel veegt en zegt dat het systeem prima werkt.
Moet hij dan de auto laten staan omdat deze een trekhaak heeft? - Ik denk het ook niet, of hij moet al een 1 op 1 vergelijkbare auto op het oog hebben, die geen trekhaak heeft (lijkt me niet echt mee te vallen).
R's zijn er niet veel (dik 150 in NL geleverde V70R en 38 S60R), ik heb niet zo veel gezien met Atacama bekleding.
Maakt het een mooie combinatie. Deukjes en krasjes bijwerken kun je het nog een keer met de verkopende partij over hebben (zijn echt zichtbaar en tastbaar), vermoedens over vermoedelijke schade wordt lastig.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

er staan momenteel 18 V70-R-en te koop in NL
Volvo for life
Gast

Ook vergelijkbaar?
Trouwens ik heb eventjes gekeken bij de verkopende partij - vind het wel een bak geld !
Fors duurder dan mijn 2005 S60R automaat, met 126000 km (10000 km meer dus).
Ook gekocht bij een Volvo dealer met 1 jaar garantie.
Wellicht eventjes verder dan de landgrenzen kijken.
Silver_R
6th Gear member

De krasjes, beschadigingen aan de velgen en het deukje kun je allemaal weg werken.
Deze zijn eigenlijk wel normaal voor een auto van dit bouwjaar als deze gewoon gebruikt is.
Dit zijn ook eventuele onderhandelings punten.

Dat de trekhaak problemen zou kunnen geven aan het FourC systeem wist ik niet.
Zie hier het nut alleen al van dit topic.
Deze trekhaak zou voor mij een reden kunnen zijn om de auto te laten staan.
Beetje afhankelijk van wat de dealer ervan zegt en hoe hij er mee om wil gaan bij evt defect.
Nogmaals, ik heb geen zin om er financieel op leeg te lopen.

Sjoerd
Silver_R
6th Gear member

@dbosker

Je kunt vragen wat je wilt voor een auto.

Voor mij is het alleen belangrijk wat ik er bij moet leggen.
Gast

klopt, alleen in mijn geval van de S60 was dat niet relevant, omdat ik geen inruil had.
sbv
6th Gear member

v70 is eigenlijk altijd duurder dan een s60.

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gast

dat is wel zo, maar dit maakt echt heel veel uit - EUR 9.000,--
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

een S60 is ook > € 5.000,-- minder waard dan een V70 (wat ook zo zijn voordelen weer heeft, een S biedt veel meer value for money)
Volvo for life
piotrV70
5th Gear member

945i schreef:Waar staat dat het import auto's zijn die je koopt?
Dat ligt er nogal dik bovenop. Als je de handel een beetje kent: geen adres, geen bovag, geen kentekens op de auto, alleen een 06 nummer...Kom op zeg, hoeveel hints heb je nodig ? :)

Die Boma is van hetzelfde laken een pak, als je als "bedrijf" geen adres vermeldt, dan heb je kennelijk iets te verbergen. Ben het dit keer helemaal met Bart Simpson eens :)
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gast

bart simpson schreef:een S60 is ook > € 5.000,-- minder waard dan een V70 (wat ook zo zijn voordelen weer heeft, een S biedt veel meer value for money)
Dat is zo, de estates waren altijd duurder, en brachten ook meer op bij inruil.
Neem echter ook in ogenschouw dat ik het heb over een vergelijkbare km-stand, maar dan 1 jaar jonger en automaat (alhoewel je daar met een R over kunt discussieren)
De S stuurt echter wel weer scherper dan de V.
marcelV70R
4th Gear member

piotrV70 schreef:
Dat ligt er nogal dik bovenop. Als je de handel een beetje kent: geen adres, geen bovag, geen kentekens op de auto, alleen een 06 nummer...Kom op zeg, hoeveel hints heb je nodig ? :)
en wat is er nou eigenlijk mis met een import auto???
heb diverse import auto's gehad
en nooit een probleem mee gehad
wat te maken zou kunnen hebben omdat het een import was

Marcel
V70 D5 Summum plus standkachel GT 2010

V60 D4 Summum plus 8 traps AT 2015
[V60 D3 GT Summum 2011
XC90 2.5T Exclusive 2004
Ford Focus 1.6 D wagon 2012
V70 2.5 T 2006 black sapphire
citroen Xsara break 2005
citroen ax
V70 R 2004 black Sapphire
V70 R 1998 saffron pearl
855 T5 1995 nautic blue
Amazone 1966 rood
460 zilvergrijs 1995
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

dbosker schreef:
bart simpson schreef:een S60 is ook > € 5.000,-- minder waard dan een V70 (wat ook zo zijn voordelen weer heeft, een S biedt veel meer value for money)
Dat is zo, de estates waren altijd duurder, en brachten ook meer op bij inruil.
De S stuurt echter wel weer scherper dan de V.
geef mij dan ook maar een S
Volvo for life
Gast

Kijk Bart, daar zijn we het dan roerend over eens.
Koenta Kinte
2nd Gear member

marcelV70R schreef:
piotrV70 schreef:

Marcel
Zie er ook niks op tegen. Als je b.v een mooie in Duitsland ziet eventueel bij een Volvo dealer en hij is goed onderhouden zou ik er zelf ook niks om geven. Heb nu een V70 T5 uit Duitsland echt een prima auto. Ook minder km's en meer accesoires dan menig Nederlandse T5. Er staan er nu twee te koop in DE bij een Volvo dealer zie http://www.ucl.volvocars.de/
945i
8th Gear member

piotrV70 schreef:

Die Boma is van hetzelfde laken een pak, als je als "bedrijf" geen adres vermeldt, dan heb je kennelijk iets te verbergen. Ben het dit keer helemaal met Bart Simpson eens :)
Ikke niks weten van die handel.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
piotrV70
5th Gear member

Koenta Kinte schreef:
marcelV70R schreef:
piotrV70 schreef: Dat ligt er nogal dik bovenop. Als je de handel een beetje kent: geen adres, geen bovag, geen kentekens op de auto, alleen een 06 nummer...Kom op zeg, hoeveel hints heb je nodig ? :)

Marcel
Zie er ook niks op tegen. Als je b.v een mooie in Duitsland ziet eventueel bij een Volvo dealer en hij is goed onderhouden zou ik er zelf ook niks om geven. Heb nu een V70 T5 uit Duitsland echt een prima auto. Ook minder km's en meer accesoires dan menig Nederlandse T5. Er staan er nu twee te koop in DE bij een Volvo dealer zie http://www.ucl.volvocars.de/
Dat bedoel ik, dar heb je geen vage handelaar met alleen een 06 nummer voor nodig.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”