Pagina 3 van 13
Geplaatst: 08.08.2010 - 18:18
door bart simpson
exact hetzelfde verhaal, de combinatie four c met een trekhaak werd altijd ontraden
Geplaatst: 08.08.2010 - 18:42
door Gast
bart simpson schreef:exact hetzelfde verhaal, de combinatie four c met een trekhaak werd altijd ontraden
niet om eigenwijs te klinken Bart, maar aangezien het in de originele accessoirelijst stond, werd het niet ontraden.
Net als vele andere automerken heeft Volvo altijd originele accessoires gepropageerd, aangezien deze optimaal werkten en geen schade aan het voertuig zouden toebrengen.
Ik zie nergens een verwijzing naar de incompatibiliteit van FourC en een trekhaak.
Als iemand deze incompatibiliteit zwart op wit weet te krijgen, is dit wellicht een opening voor eventuele toekomstige schade te claimen (men heeft dan immers willens en wetens iets verkocht wat schade toebracht aan de auto).
Dit gezegd hebbende, moeten we denk ik weer terug naar het topic.
Geplaatst: 08.08.2010 - 18:45
door bart simpson
ik vind het allemaal goed....
Geplaatst: 08.08.2010 - 18:52
door Gast
Ik ook.
Wat heeft de topicstarter trouwens aan de wetenschap dat de trekhaak schade zou hebben kunnen toegebracht aan het FourC systeem?
Hij zou kunnen proberen om dit als negatief punt mee te nemen bij de onderhandelingen.
Ik ben echter bang dat de dealer dit snel van tafel veegt en zegt dat het systeem prima werkt.
Moet hij dan de auto laten staan omdat deze een trekhaak heeft? - Ik denk het ook niet, of hij moet al een 1 op 1 vergelijkbare auto op het oog hebben, die geen trekhaak heeft (lijkt me niet echt mee te vallen).
R's zijn er niet veel (dik 150 in NL geleverde V70R en 38 S60R), ik heb niet zo veel gezien met Atacama bekleding.
Maakt het een mooie combinatie. Deukjes en krasjes bijwerken kun je het nog een keer met de verkopende partij over hebben (zijn echt zichtbaar en tastbaar), vermoedens over vermoedelijke schade wordt lastig.
Geplaatst: 08.08.2010 - 18:54
door bart simpson
er staan momenteel 18 V70-R-en te koop in NL
Geplaatst: 08.08.2010 - 18:58
door Gast
Ook vergelijkbaar?
Trouwens ik heb eventjes gekeken bij de verkopende partij - vind het wel een bak geld !
Fors duurder dan mijn 2005 S60R automaat, met 126000 km (10000 km meer dus).
Ook gekocht bij een Volvo dealer met 1 jaar garantie.
Wellicht eventjes verder dan de landgrenzen kijken.
Geplaatst: 08.08.2010 - 19:03
door Silver_R
De krasjes, beschadigingen aan de velgen en het deukje kun je allemaal weg werken.
Deze zijn eigenlijk wel normaal voor een auto van dit bouwjaar als deze gewoon gebruikt is.
Dit zijn ook eventuele onderhandelings punten.
Dat de trekhaak problemen zou kunnen geven aan het FourC systeem wist ik niet.
Zie hier het nut alleen al van dit topic.
Deze trekhaak zou voor mij een reden kunnen zijn om de auto te laten staan.
Beetje afhankelijk van wat de dealer ervan zegt en hoe hij er mee om wil gaan bij evt defect.
Nogmaals, ik heb geen zin om er financieel op leeg te lopen.
Sjoerd
Geplaatst: 08.08.2010 - 19:05
door Silver_R
@dbosker
Je kunt vragen wat je wilt voor een auto.
Voor mij is het alleen belangrijk wat ik er bij moet leggen.
Geplaatst: 08.08.2010 - 19:12
door Gast
klopt, alleen in mijn geval van de S60 was dat niet relevant, omdat ik geen inruil had.
Geplaatst: 08.08.2010 - 19:21
door sbv
v70 is eigenlijk altijd duurder dan een s60.
Geplaatst: 08.08.2010 - 19:26
door Gast
dat is wel zo, maar dit maakt echt heel veel uit - EUR 9.000,--
Geplaatst: 08.08.2010 - 19:28
door bart simpson
een S60 is ook > € 5.000,-- minder waard dan een V70 (wat ook zo zijn voordelen weer heeft, een S biedt veel meer value for money)
Geplaatst: 08.08.2010 - 19:32
door piotrV70
945i schreef:Waar staat dat het import auto's zijn die je koopt?
Dat ligt er nogal dik bovenop. Als je de handel een beetje kent: geen adres, geen bovag, geen kentekens op de auto, alleen een 06 nummer...Kom op zeg, hoeveel hints heb je nodig ?
Die Boma is van hetzelfde laken een pak, als je als "bedrijf" geen adres vermeldt, dan heb je kennelijk iets te verbergen. Ben het dit keer helemaal met Bart Simpson eens

Geplaatst: 08.08.2010 - 19:38
door Gast
bart simpson schreef:een S60 is ook > € 5.000,-- minder waard dan een V70 (wat ook zo zijn voordelen weer heeft, een S biedt veel meer value for money)
Dat is zo, de estates waren altijd duurder, en brachten ook meer op bij inruil.
Neem echter ook in ogenschouw dat ik het heb over een vergelijkbare km-stand, maar dan 1 jaar jonger en automaat (alhoewel je daar met een R over kunt discussieren)
De S stuurt echter wel weer scherper dan de V.
Geplaatst: 08.08.2010 - 20:09
door marcelV70R
piotrV70 schreef:945i schreef:Waar staat dat het import auto's zijn die je koopt?
Dat ligt er nogal dik bovenop. Als je de handel een beetje kent: geen adres, geen bovag, geen kentekens op de auto, alleen een 06 nummer...Kom op zeg, hoeveel hints heb je nodig ?
en wat is er nou eigenlijk mis met een import auto???
heb diverse import auto's gehad
en nooit een probleem mee gehad
wat te maken zou kunnen hebben omdat het een import was
Marcel
Geplaatst: 08.08.2010 - 20:25
door bart simpson
dbosker schreef:bart simpson schreef:een S60 is ook > € 5.000,-- minder waard dan een V70 (wat ook zo zijn voordelen weer heeft, een S biedt veel meer value for money)
Dat is zo, de estates waren altijd duurder, en brachten ook meer op bij inruil.
De S stuurt echter wel weer scherper dan de V.
geef mij dan ook maar een S
Geplaatst: 08.08.2010 - 21:01
door Gast
Kijk Bart, daar zijn we het dan roerend over eens.
Geplaatst: 08.08.2010 - 21:17
door Koenta Kinte
marcelV70R schreef:piotrV70 schreef:945i schreef:Waar staat dat het import auto's zijn die je koopt?
Dat ligt er nogal dik bovenop. Als je de handel een beetje kent: geen adres, geen bovag, geen kentekens op de auto, alleen een 06 nummer...Kom op zeg, hoeveel hints heb je nodig ?
en wat is er nou eigenlijk mis met een import auto???
heb diverse import auto's gehad
en nooit een probleem mee gehad
wat te maken zou kunnen hebben omdat het een import was
Marcel
Zie er ook niks op tegen. Als je b.v een mooie in Duitsland ziet eventueel bij een Volvo dealer en hij is goed onderhouden zou ik er zelf ook niks om geven. Heb nu een V70 T5 uit Duitsland echt een prima auto. Ook minder km's en meer accesoires dan menig Nederlandse T5. Er staan er nu twee te koop in DE bij een Volvo dealer zie
http://www.ucl.volvocars.de/
Geplaatst: 08.08.2010 - 23:24
door 945i
piotrV70 schreef:945i schreef:Waar staat dat het import auto's zijn die je koopt?
Dat ligt er nogal dik bovenop. Als je de handel een beetje kent: geen adres, geen bovag, geen kentekens op de auto, alleen een 06 nummer...Kom op zeg, hoeveel hints heb je nodig ?
Die Boma is van hetzelfde laken een pak, als je als "bedrijf" geen adres vermeldt, dan heb je kennelijk iets te verbergen. Ben het dit keer helemaal met Bart Simpson eens

Ikke niks weten van die handel.
Geplaatst: 09.08.2010 - 08:00
door piotrV70
Koenta Kinte schreef:marcelV70R schreef:piotrV70 schreef:
Dat ligt er nogal dik bovenop. Als je de handel een beetje kent: geen adres, geen bovag, geen kentekens op de auto, alleen een 06 nummer...Kom op zeg, hoeveel hints heb je nodig ?
en wat is er nou eigenlijk mis met een import auto???
heb diverse import auto's gehad
en nooit een probleem mee gehad
wat te maken zou kunnen hebben omdat het een import was
Marcel
Zie er ook niks op tegen. Als je b.v een mooie in Duitsland ziet eventueel bij een Volvo dealer en hij is goed onderhouden zou ik er zelf ook niks om geven. Heb nu een V70 T5 uit Duitsland echt een prima auto. Ook minder km's en meer accesoires dan menig Nederlandse T5. Er staan er nu twee te koop in DE bij een Volvo dealer zie
http://www.ucl.volvocars.de/
Dat bedoel ik, dar heb je geen vage handelaar met alleen een 06 nummer voor nodig.