Pagina 3 van 4
Geplaatst: 23.08.2010 - 19:25
door v40jlt4
[quote="Rippie V70"]kijk toch maar eens in de buurt van je intercooler[/quote]
Het deel van de IC dat ik zo kan zien ziet er goed uit. zie nergens troep uitkomen oid.
Kan 'm niet helemaal inspecteren, maar verwacht ook in het lagere toerengebied vermogensverlies indien ie lek is (of zit ik daar fout?). En dat is niet het geval.
1 maand geleden is de airco condensor vervangen, toen is iig uiterlijk de IC gechecked en goed bevonden. Sindsdien zijn zowel verbruik als vermogen hetzelfde gebleven.
Geplaatst: 25.08.2010 - 17:22
door v40jlt4
Heb paar dagen geleden total getankt, vandaag eens wat meer gas (diesel) gegeven (nog geen volgas, ga ik ook niet meer doen op vakantie). Gaat tot nu toe nog steeds goed (verbruik is moeilijk te beoordelen, hier in de bergen)
Geplaatst: 02.09.2010 - 22:29
door Daneel
PS deze turboslang loopt in een soort cassette onder het motorblok door. Deze kun je dus eigenlijk alleen zien als je de auto op de brug hebt staan.
Eigenlijk zou je een waarschuwing in het scherm moeten krijgen:
"Regenereren DPF"
"Motor niet uitzetten"
en aan het einde:
"Regenereren DPF:
"Gereed"
Zo kun je wat vaker voorkomen dat het regenereren voortijdig wordt afgebroken.
Geplaatst: 03.09.2010 - 22:05
door jpwg001
Maar dat regenereren gebeurt toch alleen rijdend? Wanneer je minder hard gaat, houdt het regenereren dan niet ook op? Dan is zo'n melding niet nodig.
Geplaatst: 03.09.2010 - 22:07
door Hans oet Twent
Bij een achteraf gemonteerd roetfilter gebeurt dat dus niet.
Geplaatst: 03.09.2010 - 22:07
door jpwg001
Hans oet Twent schreef:Bij een achteraf gemonteerd roetfilter gebeurt dat dus niet.
Het regenereren bedoel je?
Geplaatst: 03.09.2010 - 22:30
door v40jlt4
Weer terug uit Frankrijk. Laatste tankbeurt was shell Vpower, daarvoor total excellium oid. iig alleen premium spul. Zal morgen eens volgas geven.
Als het roetfilter de afgelopen 2 dagen (1100 km, meeste snelweg) nu nog niet schoon is weet ik het ook niet meer. Verbruik blijft zot. 800 snelweg. nooit te hard gereden, zeker vandaag was er niets te doen op de snelweg, dus constant 130km/uur: 1 op 13.14 (geen dakkoffers aanhangers etc)
Geplaatst: 03.09.2010 - 22:36
door Oceanracer
Ben zeer benieuwd wat er morgen gaat gebeuren...
Geplaatst: 03.09.2010 - 22:36
door Hans oet Twent
jpwg001 schreef:Hans oet Twent schreef:Bij een achteraf gemonteerd roetfilter gebeurt dat dus niet.
Het regenereren bedoel je?
Ja correct, dat bedoel ik.
Geplaatst: 03.09.2010 - 22:38
door Hans oet Twent
v40jlt4 schreef:Weer terug uit Frankrijk. Laatste tankbeurt was shell Vpower, daarvoor total excellium oid. iig alleen premium spul. Zal morgen eens volgas geven.
Als het roetfilter de afgelopen 2 dagen (1100 km, meeste snelweg) nu nog niet schoon is weet ik het ook niet meer. Verbruik blijft zot. 800 snelweg. nooit te hard gereden, zeker vandaag was er niets te doen op de snelweg, dus constant 130km/uur: 1 op 13.14 (geen dakkoffers aanhangers etc)
Mooi dat je weer heelhuids terug bent gekomen. 1 Op 13 klinkt mij niet vreemd in de oren. Doet ie van mij ook, gemiddeled rij ergens tussen de 1 op 10 en 13.
Geplaatst: 03.09.2010 - 22:42
door jpwg001
Dat is voor een diesel niet zo zuinig. Ik reed op RON 98 met een volle auto (2.4T) zo'n 1 op 11. Op de cruise...
Geplaatst: 04.09.2010 - 16:51
door BlackcurrantV70
Die melding "Regenereren DPF" "Motor niet uitzetten" heb ik nog nooit gezien bij mijn V70 en ik heb een af fabriek roetfilter.
De auto had 35000km als ik hem kocht en ik heb er nu 82000, hij zal toch al wel een keertje geregenereerd zijn hoop ik.
Krijg je deze melding ook bij een af fabriek roetfilter ?
Volgens onze dealer zou onze C70 elke 1000kn ongeveer regenereren, heb niet gevraagd voor de V70, maar ik vermoed dat dit hetzelfde is ?
Geplaatst: 04.09.2010 - 17:37
door v40jlt4
Zojuist een paar keer geplankt,.. zonder probleem... JOEPIE
Blijft een zotte paniekreactie van dat roetfilter vind ik (en daarom ook mijn paniekreactie)
En ik blijf 1 op 13 te onzuinig vinden voor deze bak. Als VAG 10 jaar geleden 2.5TDI's kon maken die in de V70 1 op 18 of beter haalden, waarom Volvo niet?
Maar ik ga iig de oude software eens terugzetten (als RICA OOOOOIT die isoftloader eens gaat leveren! (3 maanden geleden besteld dus)) en kijken of de SW nog iets uitmaakt.
Nogmaals, zou belachelijk zijn, 130km/u is 130km/u. Zelfde blok etc etc, maar je weet maar nooit
Geplaatst: 04.09.2010 - 18:59
door Oceanracer
Blij dat het is opgelost. Blijkt maar weer dat een kwalitatief beetje peut wonderen kan verrichten.
1 op 13 is inderdaad belachelijk duur. Mijn 2.4 haalt zo'n beetje 1 op 11,5.
Geplaatst: 30.12.2010 - 12:01
door cagiva
beste, in de herfstvakantie op reis geweest naar de ardennen met caravan. Na 250 km plots de melding motorservice vereist en geen vermogen meer. De wegenwacht gebeld, die kwam tot de conclusie dat het oranje buisje van de turboslang kapot was. Hij heeft die voorlopig vermaakt zodat ik de reis kon verderzetten. Een week later het buisje laten vervangen.
En maand later kreeg ik de melding roetfilter vol. Dit zou het gevolg zijn van die kapotte slang. Het goede nieuws is dat nadat hij in de garage geweest is de melding terug weg is door hem aan de computer gehangen te hebben en hem tien minuutjes aan 3700rpm te hebben laten draaien. De monteur vermelde wel als dit veel voorkomt er een andere filter op moet van rond de 1500 euro. SLIK!!!
Geplaatst: 30.12.2010 - 14:28
door Gast
Jij hebt toch een filter die er nadien is opgezet, met subsidie-regeling?
Er is een bedrijf wat ze open-knipt/zaagt, schoonmaakt en weer dicht last voor ± 1/5 deel van het geld wat jij noemde.
Geplaatst: 30.12.2010 - 14:54
door Ramon&Ramon
http://www.buchli.nl/
Dit bedrijf brengt ze weer in topconditie die roetfilters.
Geplaatst: 30.12.2010 - 16:30
door Gast
Die bedoelde ik.
In de AMT iets gelezen over prijzen van 300 à 350 euro, meende ik.
Geplaatst: 30.12.2010 - 19:31
door Oceanracer
En dat allemaal voor het milieu. :?
Geplaatst: 30.12.2010 - 21:20
door v40jlt4
Oceanracer schreef:En dat allemaal voor het milieu. :?
Precies,
Zo lukt het me ook nog steeds niet mezelf wijs te maken dat mijn (door het roetfilter) onzuinige diesel goed is voor het milieu.
Roetfilter schoonbranden = veel diesel opstoken = goed voor milieu, jaja, tuuuuurlijk...
En voor de portemonee is het al helemaal niet leuk, zeker als je zo'n roetfilter moet vervangen. Hopelijk is dat schoonmaken iets!