Pagina 3 van 3
Geplaatst: 30.06.2012 - 10:23
door Annemia
Ik snap het niet meer. Als je de link volgt die Oceanracer geeft, zie je op blz. 11 de gegevens van de dieselmotoren.
In de tekst staat inderdaad Max.koppel/rpm 400/2000-2750
Maar als ik naar het grafiekje kijk zie ik het rode lijntje voor Torque op 400 staan tussen de pakweg 1100 en 2100 toeren.
Hoe moet ik een en ander met elkaar rijmen?
Geplaatst: 30.06.2012 - 10:47
door Thijs
Tekst klopt, grafiek niet.
Geplaatst: 30.06.2012 - 12:10
door V50 R
Annemia schreef:Ik snap het niet meer. Als je de link volgt die Oceanracer geeft, zie je op blz. 11 de gegevens van de dieselmotoren.
In de tekst staat inderdaad Max.koppel/rpm 400/2000-2750
Maar als ik naar het grafiekje kijk zie ik het rode lijntje voor Torque op 400 staan tussen de pakweg 1100 en 2100 toeren.
Hoe moet ik een en ander met elkaar rijmen?
Maak het toch niet zo ingewikkeld voor jezelf, je geeft zelf aan dat je veel ervaring hebt, luister dan gewoon naar de motor zoals Han aangeeft. Getallen zeggen niet zoveel.. En moderne D5's hoor je echt wel brullen als je hem aan het martelen bent met 1700kg extra gewicht.. Hoor je hem niet meer, dan zou ik me zorgen maken..
Geplaatst: 30.06.2012 - 13:12
door Oceanracer
Dus gewoon met 80 km/u in z'n 3 de berg op!
Geplaatst: 30.06.2012 - 16:36
door Hans oet Twent
V50 R schreef:Annemia schreef:Ik snap het niet meer. Als je de link volgt die Oceanracer geeft, zie je op blz. 11 de gegevens van de dieselmotoren.
In de tekst staat inderdaad Max.koppel/rpm 400/2000-2750
Maar als ik naar het grafiekje kijk zie ik het rode lijntje voor Torque op 400 staan tussen de pakweg 1100 en 2100 toeren.
Hoe moet ik een en ander met elkaar rijmen?
Maak het toch niet zo ingewikkeld voor jezelf, je geeft zelf aan dat je veel ervaring hebt, luister dan gewoon naar de motor zoals Han aangeeft. Getallen zeggen niet zoveel.. En moderne D5's hoor je echt wel brullen als je hem aan het martelen bent met 1700kg extra gewicht.. Hoor je hem niet meer, dan zou ik me zorgen maken..
+1 Vake bin ie te bange.......

Geplaatst: 30.06.2012 - 16:52
door E.T.
Oceanracer schreef:Dus gewoon met 80 km/u in z'n 3 de berg op!
+1
Is veel beter dan met 70 km/u in z'n 5 :?
Laat die diesel maar roken

Geplaatst: 04.07.2012 - 21:02
door nklaver
Ik heb een OT-2 van Innovate motorsports op de OBDC poort aangesloten. Zit mooi weggewerkt en is draadloos met iPhone uit te lezen.
De standaard gratis app is dramatisch en loopt telkens vast maar met de app Dashcommand van Palmer Performance werkt het super.
O.a. Koelwatertemp en motorlast maar ook veel andere gegevens zijn direct zichtbaar op de iPhone. Heb er nog geen caravan achter gehad maar heb dan ook een hele andere motor en bak.
Geplaatst: 04.07.2012 - 21:29
door BlackcurrantV70
mmmm, dit interesseert me wel, gekocht in USA ?
Geplaatst: 04.07.2012 - 21:42
door Annemia
Zou je voor een leek als ik iets kunnen toelichten waar ik de OBCD poort kan vinden en hoe ik het aan moet sluiten? Of is dat allemaal in de manuals te lezen. Aansluitend op bovenstaande vraag, waar in Nederland te koop?
Gelukkig vond ik dat er ook een app voor Android is?
Geplaatst: 04.07.2012 - 21:47
door V50 R
Annemia schreef:Zou je voor een leek als ik iets kunnen toelichten waar ik de OBCD poort kan vinden en hoe ik het aan moet sluiten? Of is dat allemaal in de manuals te lezen. Aansluitend op bovenstaande vraag, waar in Nederland te koop?
Gelukkig vond ik dat er ook een app voor Android is?
Deze werkt via de obd poort, is een stekker die te vinden is ter hoogte van de hendel (in de auto) om de motorkap te ontgrendelen. Let wel op dat apps op android en apple iOS vaak anders kunnen werken!
Geplaatst: 04.07.2012 - 22:13
door BlackcurrantV70
Dit lijkt me iets voor een group buy !
Is het in Europa te verkrijgen of alleen in de US ?
Geplaatst: 04.07.2012 - 22:18
door NJ8
je hebt ze ook via Marktplaats. zoek maar eens op elm 327.
Voor android heb je de app torque nodig, voor iphone de app dashcommand.
Geplaatst: 04.07.2012 - 22:29
door nklaver
Ik heb de OT-2 besteld bij
http://www.performance-parts.nl/
Met een paar dagen in huis.
Geen ervaring met android maar met iPhone werkt het heel simpel. Communiceerd met WiFi met de iPhone en 3G internet blijft ook gelijktijdig werken.
Weet iemand wat de verhoudingen zijn van de versnellingen en de eindoverbrenging voor een V70 T4 Powershift? Het schijnt dat somige waarden nauwkeriger worden als dit wordt ingevuld in DashCommand.
Geplaatst: 04.07.2012 - 22:44
door Annemia
Als echte Nederlander valt mij wel op dat er nogal een prijsverschil zit tussen de beide,ongeveer € 160 via performanceparts of ongeveer € 30 via Marktplaats.
Werken beide evengoed??
Geplaatst: 05.07.2012 - 06:40
door nklaver
Geen idee of ze even goed werken. Als iemand in de buurt van Nieuwegein een elm 327 heeft wil ik wel een vergelijkend onderzoekje doen!
Geplaatst: 05.07.2012 - 08:21
door BlackcurrantV70
nklaver, kan je eventueel eens een screenshot maken (of een filmpje) van die van jou ?
Mij interesseert vooral olie en koelvloeistoftemperatuur.Zijn die accuraat af te lezen ?
Geplaatst: 05.07.2012 - 10:19
door nklaver
Olietemp is er bij mijn weten niet. Alleen koelwater
Geplaatst: 05.07.2012 - 10:54
door NJ8
de ot-2 werkt via Wifi, dat mogelijk snellere overdracht dan bluetooth heeft. De apps zijn het zelfde. Voordeel is dat je bluetooth carkit blijft werken naast de wifi link met dashcommand.
Dit is een schermprintje van dashcommand voor koelwatertemp. Let op, alle eenheden zijn ook in europese standaard in te stellen!

Geplaatst: 05.07.2012 - 14:04
door Thijs
Das een wannahave! Leuk!
Geplaatst: 15.07.2012 - 00:15
door diesel01
Net terug van de vakantie in het zuiden van Frankrijk en het blijft een bijzondere automaat die GT.
Hij schakelt rustig naar de 5 bij een behoorlijke klim terwijl de snelheid 62km/h is de bak wordt dan gelockt en laat de motor op 400nm koppel door modderen, best wel een bijzondere eigenschap en een beetje autoliefhebber heeft in de gaten dat je dat gewoon handmatig moet overroolen.
Ook bijzonder is bij het afdalen de vrijloop van de bak, ik heb de bak dan ook veel handmatig gereden.