Pagina 3 van 3
Geplaatst: 21.10.2010 - 11:28
door Cavallino
Ralf T schreef:Cavallino schreef:
Welke BMW's waren dat dan? Als ik de C30 vergelijk met de 1-serie van mijn vriendin dan onderschrijf ik jouw ervaring niet...
M'n vorige 2007 BMW 118dA (facelift, 3-deurs) en daarvoor had ik een E46 320d. Ik weet niet of je vriendin een 1 Serie heeft van na de facelift, maar die van voor de facelift is inderdaad 'n stuk minder qua materiaalgebruik.
Verder blijf ik erbij dat het materiaalgebruik en afwerking gewoon van een veel lager niveau zijn dan dat van de echte premiummerken: Mercedes, BMW en Audi.
Mijn vriendin heeft een 1-serie van na de facelift, dus met het betere materiaalgebruik op deurpanelen en dashboard. De BMW zit goed in elkaar, maar is ook behoorlijk 'grof'. De afwerking en vormgeving van de Volvo vind ik verfijnder (middenconsole!), zonder dat de pasvorm eronder lijdt. Uitzondering zijn de zijpanelen achterin en de onderkant van de portieren, dat had beter materiaal moeten zijn. Beide auto's voelen overigens lekker 'stijf', de BMW gaat een tandje lekkerder de bocht om (achterwielaandrijving), de Volvo voelt 'vierkanter' en rijdt rustiger in rechte lijn.
Over slecht materiaalgebruik gesproken... Ooit in een Mercedes C-klasse van de vorige generatie gezeten?
Geplaatst: 22.10.2010 - 01:23
door Ralf T
Zeker. De vorige C is inderdaad alles behalve geweldig afgewerkt. Dat is bij de huidige een stuk beter, maar zo goed als een vergelijkbare Audi A4 is het zeker niet. Audi's zijn zeer goed afgewerkt met mooie materialen, maar ik vind ze gewoon niet zo geweldig rijden. Ik heb zelf nog een oude E-Klasse uit 1989 en die zijn echt prachtig afgewerkt, maar die heeft alleen weer het probleem dat 'ie niet vrij is van roest.
Een Audi neem je voor het design en de afwerking, een BMW voor de sportiviteit en een Mercedes voor het comfort.
Ik ben allang blij dat deze V50 een stuk comfortabeler is dan die stuiterende 1 Serie. Dat begon me echt enorm te irriteren en ik ben ook echt blij dat ik er vanaf ben (dat ik dat ooit zou zeggen van een BMW

Geplaatst: 22.10.2010 - 09:24
door 945i
Dat jij hem zo hard wilde, kan je BMW niet de schuld van geven.
Geplaatst: 22.10.2010 - 12:17
door Ralf T
Dat doe ik ook niet. Toen vond ik het super, maar het begon mij gewoon te irriteren.
Geplaatst: 02.11.2010 - 23:53
door hotpants
Martinvh schreef:Is er overigens al iets bekend over het tunen van de D2 motor.
Ik heb een C30 D2, die eigenlijk wel wat meer vermogen kan gebruiken.
Al powerboxen of chiptuning beschikbaar?
Is nog niet leverbaar. De computer is anders dan die van de 1.6D en schijnt vrij moeilijk te kraken zijn;)
Geplaatst: 09.11.2010 - 09:24
door pt.
Heb dit weekend ook voor het eerst getankt in m'n nieuwe D2 en ben ook wel wat teleurgesteld in het verbruik; 6.5 liter / 100 km. Op de site van de leasemaatschappij staat een norm van 23.256 (4.3 liter / 100 km) en dat zie ik nog niet zo gauw gebeuren. Heb heel netjes geprobeerd te rijden, 50 km/h in z'n 4 en bij 80 al in de 6. Met de Ford Focus 1.6 TDCI automaat die ik als voorloopauto had haalde je met gemak 5.6 liter / 100 km.
De motor is wel beresterk en rijdt heerlijk!
De afwerking is anders dan die van m'n eerste V50 (2.4 uit 2004) - heb het idee dat sommige kunststof delen meer "plastic" zijn geworden heb ik het idee.
Maar een super fijne auto, ben er echt heel blij mee. De iPod en telefoon integratie is subliem, kunnen heel veel merken nog van leren. De hele ergonomie van het dashboard is uberhaupt zeer doordacht en zit heel logisch in elkaar.
Geplaatst: 09.11.2010 - 17:53
door Hjalmar
De eerste kilometers heb je altijd hoger verbruik, dat had ik ook met mijn 2.0D. Ook ik reed heel netjes en lette er goed op nooit door te trekken maar alsnog nooit onder 7.6l/100km gekomen. Nu na 3 jaar rijden naar de 5.3l/100km gegaan, dus er is hoop

Geplaatst: 09.11.2010 - 18:36
door Edgar
De eerste duizenden KM's wel hoor..
Geplaatst: 09.11.2010 - 19:13
door Hjalmar
Dat vergat ik te melden
