Geplaatst: 30.01.2011 - 08:38
Ik ben heel goed verzekerd, maar van Aarle is geen Bovag bedrijf en dan dekt de verzekering niets.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
dmenace schreef:Wat te doen?
De mankementen:
1. De ABS is kapot
2. Er is iets goed mis met de gasinstallatie (Mesman zei dit ook al)
3. De versnellingsbak is naar zijn grootje
4. Er was iets belangrijks met Lampda sondes
5. Er is een remschijf krom, een ander is te dun
6. Uitlaat gescheurd
7. Cardan/differentieel voor kapot
8. Diverse stabilisatorstangen en fuseekogels zijn kapot/versleten
9. Dynamo is kapot
Nogal wat dus. Dit los je niet zomaar op
Bij 300.000 is er een nieuwe motor in gelegd. Dat kan wel weer gunstig zijn
Hij heeft zo'n beetje alles aan boord en lederen interieur. Telefoon, navigatie, dure stereo, etc etc etc. Idem gunstig
Is het zinvol om hem te laten repareren en dan verkopen? Laten repareren kost je de hoofdprijs, misschien ben je zelf handig
Verkopen aan een sloper? Een opkoper wellicht
In onderdelen verkopen? Dan haal meestal het meeste geld eruit maar kost je wel veel werk en tijd
Iets anders wellicht? Probeer te adverteren,misschien dat iemand er een hobby project inziet
Als je een rechtsbijstand verzekering afsluit, gaat deze pas na 6 maanden zaken in behandeling nemen.crackedtooth schreef:dan zou je bijna advies krijgen om vlak voor aankoop van welke auto dan ook een zeer goede rechtsbijstandverzekering af te sluiten (en dus niet DAS) waar ook rechtzaken in vergoed wordendmenace schreef:Zover laat ik het niet komen. Mijn jurist zegt dat ik juridisch gezien wel gelijk heb, maar om dat te halen, ben ik meer geld kwijt dan dat het ding waard is. Dus dan krijg ik mijn gelijk bij de rechter, maar dan kost het me nog meer.
Is dat zo? Zegt dat nog niet genoeg?dmenace schreef:Ik ben heel goed verzekerd, maar van Aarle is geen Bovag bedrijf en dan dekt de verzekering niets.
Ja, dat weet ik nu ook. Ben niet zo heel ervaren in het kopen van auto's (altijd bij de dealer) en heb niet eens gelet op of het een Bovag bedrijf is. Dure les.Silver_R schreef:Is dat zo? Zegt dat nog niet genoeg?dmenace schreef:Ik ben heel goed verzekerd, maar van Aarle is geen Bovag bedrijf en dan dekt de verzekering niets.
Opknappen heb ik echt geen tijd voor, dan zou ik het moeten laten doen (bij van Aarle haha). Een opkoper geeft er max 2000 voor lijkt me. In delen verkopen kan, maar dan staat dat ding hier natuurlijk lang voor de deur.Silver_R schreef:dmenace schreef:Wat te doen?
De mankementen:
1. De ABS is kapot
2. Er is iets goed mis met de gasinstallatie (Mesman zei dit ook al)
3. De versnellingsbak is naar zijn grootje
4. Er was iets belangrijks met Lampda sondes
5. Er is een remschijf krom, een ander is te dun
6. Uitlaat gescheurd
7. Cardan/differentieel voor kapot
8. Diverse stabilisatorstangen en fuseekogels zijn kapot/versleten
9. Dynamo is kapot
Nogal wat dus. Dit los je niet zomaar op
Bij 300.000 is er een nieuwe motor in gelegd. Dat kan wel weer gunstig zijn
Hij heeft zo'n beetje alles aan boord en lederen interieur. Telefoon, navigatie, dure stereo, etc etc etc. Idem gunstig
Is het zinvol om hem te laten repareren en dan verkopen? Laten repareren kost je de hoofdprijs, misschien ben je zelf handig
Verkopen aan een sloper? Een opkoper wellicht
In onderdelen verkopen? Dan haal meestal het meeste geld eruit maar kost je wel veel werk en tijd
Iets anders wellicht? Probeer te adverteren,misschien dat iemand er een hobby project inziet
:banghead:dmenace schreef:Opknappen heb ik echt geen tijd voor, dan zou ik het moeten laten doen (bij van Aarle haha). Een opkoper geeft er max 2000 voor lijkt me. In delen verkopen kan, maar dan staat dat ding hier natuurlijk lang voor de deur.
Misschien gewoon maar 2000 voor zien te krijgen, uithuilen en verder gaan met leven.
Ik heb mijn lesje wel geleerd. De Avantime is bij een dealer gekocht met super garantie.Silver_R schreef::banghead:dmenace schreef:Opknappen heb ik echt geen tijd voor, dan zou ik het moeten laten doen (bij van Aarle haha). Een opkoper geeft er max 2000 voor lijkt me. In delen verkopen kan, maar dan staat dat ding hier natuurlijk lang voor de deur.
Misschien gewoon maar 2000 voor zien te krijgen, uithuilen en verder gaan met leven.
En dan nooit meer doen hè.
Zij stelde voor om hem te laten keuren. Dat heb ik gedaan en toen daar een waslijst uit kwam, ontkenden ze alles.Rippie V70 schreef:Heb je nog wel enige reactie uit Nuland gehad?
Voorstel van hun zijde??