Pagina 3 van 5

Geplaatst: 30.01.2011 - 08:38
door dmenace
Ik ben heel goed verzekerd, maar van Aarle is geen Bovag bedrijf en dan dekt de verzekering niets.

Geplaatst: 30.01.2011 - 08:43
door Silver_R
dmenace schreef:Wat te doen?

De mankementen:
1. De ABS is kapot
2. Er is iets goed mis met de gasinstallatie (Mesman zei dit ook al)
3. De versnellingsbak is naar zijn grootje
4. Er was iets belangrijks met Lampda sondes
5. Er is een remschijf krom, een ander is te dun
6. Uitlaat gescheurd
7. Cardan/differentieel voor kapot
8. Diverse stabilisatorstangen en fuseekogels zijn kapot/versleten
9. Dynamo is kapot

Nogal wat dus. Dit los je niet zomaar op

Bij 300.000 is er een nieuwe motor in gelegd. Dat kan wel weer gunstig zijn
Hij heeft zo'n beetje alles aan boord en lederen interieur. Telefoon, navigatie, dure stereo, etc etc etc. Idem gunstig

Is het zinvol om hem te laten repareren en dan verkopen? Laten repareren kost je de hoofdprijs, misschien ben je zelf handig

Verkopen aan een sloper? Een opkoper wellicht

In onderdelen verkopen? Dan haal meestal het meeste geld eruit maar kost je wel veel werk en tijd

Iets anders wellicht? Probeer te adverteren,misschien dat iemand er een hobby project inziet

Geplaatst: 30.01.2011 - 08:45
door Silver_R
crackedtooth schreef:
dmenace schreef:Zover laat ik het niet komen. Mijn jurist zegt dat ik juridisch gezien wel gelijk heb, maar om dat te halen, ben ik meer geld kwijt dan dat het ding waard is. Dus dan krijg ik mijn gelijk bij de rechter, maar dan kost het me nog meer.
dan zou je bijna advies krijgen om vlak voor aankoop van welke auto dan ook een zeer goede rechtsbijstandverzekering af te sluiten (en dus niet DAS) waar ook rechtzaken in vergoed worden
Als je een rechtsbijstand verzekering afsluit, gaat deze pas na 6 maanden zaken in behandeling nemen.
Dit om zaken, als nu een verzekering afsluiten en morgen claimen, te voorkomen.

Geplaatst: 30.01.2011 - 08:47
door Silver_R
dmenace schreef:Ik ben heel goed verzekerd, maar van Aarle is geen Bovag bedrijf en dan dekt de verzekering niets.
Is dat zo? Zegt dat nog niet genoeg?

Geplaatst: 30.01.2011 - 08:50
door dmenace
Silver_R schreef:
dmenace schreef:Ik ben heel goed verzekerd, maar van Aarle is geen Bovag bedrijf en dan dekt de verzekering niets.
Is dat zo? Zegt dat nog niet genoeg?
Ja, dat weet ik nu ook. Ben niet zo heel ervaren in het kopen van auto's (altijd bij de dealer) en heb niet eens gelet op of het een Bovag bedrijf is. Dure les.

Geplaatst: 30.01.2011 - 08:52
door dmenace
Silver_R schreef:
dmenace schreef:Wat te doen?

De mankementen:
1. De ABS is kapot
2. Er is iets goed mis met de gasinstallatie (Mesman zei dit ook al)
3. De versnellingsbak is naar zijn grootje
4. Er was iets belangrijks met Lampda sondes
5. Er is een remschijf krom, een ander is te dun
6. Uitlaat gescheurd
7. Cardan/differentieel voor kapot
8. Diverse stabilisatorstangen en fuseekogels zijn kapot/versleten
9. Dynamo is kapot

Nogal wat dus. Dit los je niet zomaar op

Bij 300.000 is er een nieuwe motor in gelegd. Dat kan wel weer gunstig zijn
Hij heeft zo'n beetje alles aan boord en lederen interieur. Telefoon, navigatie, dure stereo, etc etc etc. Idem gunstig

Is het zinvol om hem te laten repareren en dan verkopen? Laten repareren kost je de hoofdprijs, misschien ben je zelf handig

Verkopen aan een sloper? Een opkoper wellicht

In onderdelen verkopen? Dan haal meestal het meeste geld eruit maar kost je wel veel werk en tijd

Iets anders wellicht? Probeer te adverteren,misschien dat iemand er een hobby project inziet
Opknappen heb ik echt geen tijd voor, dan zou ik het moeten laten doen (bij van Aarle haha). Een opkoper geeft er max 2000 voor lijkt me. In delen verkopen kan, maar dan staat dat ding hier natuurlijk lang voor de deur.
Misschien gewoon maar 2000 voor zien te krijgen, uithuilen en verder gaan met leven.

Geplaatst: 30.01.2011 - 08:54
door Paul
Heb blijkbaar wat gemist, dat dacht de T5 terug was naar van Aarle en dat je een Renault had gekocht.
Maar je hebt die T5 dus nog.

Geplaatst: 30.01.2011 - 09:00
door Silver_R
dmenace schreef:Opknappen heb ik echt geen tijd voor, dan zou ik het moeten laten doen (bij van Aarle haha). Een opkoper geeft er max 2000 voor lijkt me. In delen verkopen kan, maar dan staat dat ding hier natuurlijk lang voor de deur.
Misschien gewoon maar 2000 voor zien te krijgen, uithuilen en verder gaan met leven.
:banghead:
En dan nooit meer doen hè.

Geplaatst: 30.01.2011 - 09:03
door Ben
Voordat we het hele topic nogmaals gaan overdoen:
Verkoop de restanten.
Maar op het forum is daar geen plaats voor.

Probeer de gebruikelijke verkoopsites en www.volvo-plaza.nl

Geplaatst: 30.01.2011 - 09:28
door dmenace
Silver_R schreef:
dmenace schreef:Opknappen heb ik echt geen tijd voor, dan zou ik het moeten laten doen (bij van Aarle haha). Een opkoper geeft er max 2000 voor lijkt me. In delen verkopen kan, maar dan staat dat ding hier natuurlijk lang voor de deur.
Misschien gewoon maar 2000 voor zien te krijgen, uithuilen en verder gaan met leven.
:banghead:
En dan nooit meer doen hè.
Ik heb mijn lesje wel geleerd. De Avantime is bij een dealer gekocht met super garantie.

Ik ga dat Volvo plaza eens opzoeken.

Geplaatst: 30.01.2011 - 09:33
door 945i
Ik geef je meer kans op MP.

Geplaatst: 30.01.2011 - 10:47
door donald1957
Conclusie: wil je een 2e hands Volvo kopen, sluit dan 6 maanden van tevoren een rechtsbijstandverzekering af.

Geplaatst: 30.01.2011 - 10:59
door 945i
Bij de betreffende handelaar wel ja.

Geplaatst: 30.01.2011 - 11:39
door Rippie V70
Heb je nog wel enige reactie uit Nuland gehad?
Voorstel van hun zijde??

Geplaatst: 30.01.2011 - 12:00
door pimsam
[quote="donald1957"]Conclusie: wil je een 2e hands Volvo kopen, sluit dan 6 maanden van tevoren een rechtsbijstandverzekering af.[/quote]

Conclusie: koop gewoon bij een particulier. Heb je geen kennis van de auto, technische keuring bij een dealer of de ANWB. Je betaald die garantie gewoon hoor(naast winst, overhead etc). En als je ook nog een flink stuk moet rijden om gebruik te maken van de garantie, heeft het al helemaal weinig zin.
Mijn regel is: eerste eigenaar en dealer onderhouden. Zoniet, niet eens gaan kijken. Dergelijke auto's worden voor duizenden euro's meer door garagebedrijven verkocht als top occasion.
Vorig jaar een XC90 D5 uit 2004 gekocht. Een vergelijkbare XC90 D5 stond toen voor 8000 euro meer te koop bij een dealer. Voor dat geld kun je heel veel laten repareren.

Geplaatst: 30.01.2011 - 12:35
door Philken
Mijn conclusie na het lezen van het verhaal in beide topics: ik had de deal met Van Aarle voor de 850€ verlies gekozen & als extra een (overdraagbare) tegoedbon van 850€ gevraagd voor een eventuele volgende aankoop bij hen

Geplaatst: 30.01.2011 - 13:16
door dmenace
Rippie V70 schreef:Heb je nog wel enige reactie uit Nuland gehad?
Voorstel van hun zijde??
Zij stelde voor om hem te laten keuren. Dat heb ik gedaan en toen daar een waslijst uit kwam, ontkenden ze alles.

Rechtsbijstandverzekering heb ik al eeuwen, maar van Aarle is niet aangesloten bij de Bovag, dus doet de rechtsbijstand niets.

Achteraf had ik beter kunnen kiezen voor die 850 euro inderdaad, maar ook dat voelde echt helemaal niet oké.

Ik kan hem altijd nog daar voor de deur zetten met een "wrak van de weg" poster achter de ramen. Misschien schenkt dat voldoening...

Geplaatst: 30.01.2011 - 13:39
door ...
...

Geplaatst: 30.01.2011 - 17:28
door Paul
Nee het is een 10 jaar oude T5, dus geen MY05 ;-)

Geplaatst: 30.01.2011 - 17:40
door BlackcurrantV70
Met black chrome Thor velgen ?