Pagina 3 van 3
Geplaatst: 15.10.2010 - 19:13
door rene69
Ik merk geen verschil in weggedrag.
Met sportnivomaten:

Geplaatst: 20.10.2010 - 23:04
door oddball
rene69 schreef:Ik merk geen verschil in weggedrag.
Met sportnivomaten:
Is dat een voor-of nadeel?
Ik bedoel, drempels gaan nog net zo makkelijk als voorheen? (voordeel)
Of, ik vond de wegligging voorheen te sompig, dit is geen verbetering geweest? (nadeel uiteraard).
Geplaatst: 21.10.2010 - 09:52
door rene69
oddball schreef:rene69 schreef:Ik merk geen verschil in weggedrag.
Met sportnivomaten:
Is dat een voor-of nadeel?
Ik bedoel, drempels gaan nog net zo makkelijk als voorheen? (voordeel)
Of, ik vond de wegligging voorheen te sompig, dit is geen verbetering geweest? (nadeel uiteraard).
De vergelijking ging tussen sportschokbrekers zonder nivomat i.c.m. eibach prokit en de sportnivomaten met originele volvo verlagingsveren.
Hiertussen geen verschil te merken, wel verschil tussen de originele (hoge) nivomaten en deze set maar dat is al uitvoerig toegelicht.
Geplaatst: 21.10.2010 - 11:18
door edraket
Ik vraag me steeds vaker af of er wel een stuggere nivomat demper beschikbaar is. Ik krijg toch de indruk dat er alleen maar een verlaagde versie is, maar het vreemde is dat er op de site van Sachs geen artikelen voor zijn beschreven.
Ik denk wel dat met een iets stuggere achterveer de nivomats wat van hun zompigheid verliest.
Het beste kon ik dat voelen met lange bochten op de snelweg met een richeltje erin. Ik voelde de achterkant dan vaak even wegstappen. Nu met de FSD dempers voel ik het richeltje nog steeds, maar de auto volgt nu wel perfect zijn spoor. Volgens mij wordt dat wegstappen veroorzaakt door de softe demping en met een stuggere veer wordt dat er niet beter op vermoed ik.
Geplaatst: 07.11.2010 - 12:15
door Misha
edraket schreef:
Het beste kon ik dat voelen met lange bochten op de snelweg met een richeltje erin. Ik voelde de achterkant dan vaak even wegstappen.
Dat is inderdaad wat ik ervaar, en dat is met nivomats nadrukkelijker aanwezig dan met een klassieke veer/demper combinatie.