Paul schreef:En als je hem vergelijkt met je huidige S60?
Heb je de wagen dan nog niet proefgereden?
Het onderstel is harder dan de huidige S60, maar zeker niet minder comfortabel. De demping is veel beter, het crashen van de P2 reeks is weg,m.a.w. op de demping valt er niets op aan te merken.
Het stuur van de wagen die ik gereden heb was zeer licht en direct, wat door mij ook als aangenaam ervaren werd. De P2 generatie stuurde zwaarder en helemaal niet direct( tenzij met H&R, Eibach veren, ten koste van het comfort).
Het zitcomfort werd door mij ervaren als beter dan de P2 comfortstoelen, meer zijdelingse steun en aangenamer om in te zitten.
De D3 motor die zo stil zou zijn vind ik niet stiller dan de eerste generatie D5. De motor is stiller dan de 2° generatie D5, maar opvallend minder stil binnenin dan een 2.0TDI van Audi. Qua kracht kan men niet klagen, af en toe is er onderin geen kracht.
Het heikele punt is de NVH, waar Volvo altijd al kritiek op gekregen heeft.
De rolgeluiden zijn weliswaar beter dan bij de P2 reeks, echter weer in vergelijking met de concurrentie zijn deze verder geevolueerd, daar waar Volvo geen spectaculaire vooruitgang geboekt heeft. Zelfs niet premiummerken scoren beter op dit gebied.