Pagina 3 van 5
Geplaatst: 20.10.2010 - 18:05
door fredhead
Leuk filmpje, zo hadden ze het ook beter op de Nederlandse tv kunnen doen.
Gewoon een of andere leuke aflevering maken en die dan op autoblog etc. neerzetten.
jds schreef:En nu nog de vraag zeker: wat zou je nemen de wagen of de vrouw?
Absoluut de vrouw!!
Een Volvo heb ik tenslotte al en vind haar toch een heel stuk knapper dan de S60
Geplaatst: 20.10.2010 - 18:36
door V70 T5 assen
En ja misschien is het rijden op deze dame ook nog een stuk opwindender .
Geplaatst: 20.10.2010 - 18:38
door jds
Paul schreef:En als je hem vergelijkt met je huidige S60?
Heb je de wagen dan nog niet proefgereden?
Het onderstel is harder dan de huidige S60, maar zeker niet minder comfortabel. De demping is veel beter, het crashen van de P2 reeks is weg,m.a.w. op de demping valt er niets op aan te merken.
Het stuur van de wagen die ik gereden heb was zeer licht en direct, wat door mij ook als aangenaam ervaren werd. De P2 generatie stuurde zwaarder en helemaal niet direct( tenzij met H&R, Eibach veren, ten koste van het comfort).
Het zitcomfort werd door mij ervaren als beter dan de P2 comfortstoelen, meer zijdelingse steun en aangenamer om in te zitten.
De D3 motor die zo stil zou zijn vind ik niet stiller dan de eerste generatie D5. De motor is stiller dan de 2° generatie D5, maar opvallend minder stil binnenin dan een 2.0TDI van Audi. Qua kracht kan men niet klagen, af en toe is er onderin geen kracht.
Het heikele punt is de NVH, waar Volvo altijd al kritiek op gekregen heeft.
De rolgeluiden zijn weliswaar beter dan bij de P2 reeks, echter weer in vergelijking met de concurrentie zijn deze verder geevolueerd, daar waar Volvo geen spectaculaire vooruitgang geboekt heeft. Zelfs niet premiummerken scoren beter op dit gebied.
Geplaatst: 20.10.2010 - 19:11
door Quota
jds schreef:En nu nog de vraag zeker: wat zou je nemen de wagen of de vrouw?
De wagen, met die vrouw kom ik het huis niet meer in... :twisted:

Geplaatst: 20.10.2010 - 22:00
door Paul
Jawel JDS, maar ik vroeg me gewoon af hoe je hem zou vergelijken met een S60 uit 2001-2004, of uit welk jaar komt de goudenmachine.
Geplaatst: 21.10.2010 - 08:07
door jds
Paul schreef:Jawel JDS, maar ik vroeg me gewoon af hoe je hem zou vergelijken met een S60 uit 2001-2004, of uit welk jaar komt de goudenmachine.
Er is evulotie tegenover de oude S60, zeker op gebied van ophanging stuurgevoel, maar de concurrentie heeft ook niet stil gezeten en is relatief meer geëvolueerd dan Volvo. De Koreaanse merken beginnen sterk op te zetten en kunnen de vergelijking met Volvo en Saab beginnen doorstaan, echter deze concentreren zich niet op het stuurgevoel etc (90% van de mensen interesseert dit niet), maar op zaken als NVH( wat de wagen meer premium doet overkomen), waar deze beter scoren dan Volvo. Indien de Koreanen hun interieurmaterialen nog wat verbeteren, zetten ze zich tussen Volvo en Audi.
Geplaatst: 21.10.2010 - 08:14
door Paul
En ga je hem nu bestellen of ga je voor de duitsers?
Geplaatst: 21.10.2010 - 08:39
door casper
jds schreef: Indien de Koreanen hun interieurmaterialen nog wat verbeteren, zetten ze zich tussen Volvo en Audi.
Koreanen zijn meesters in het stelen van westerse design en technologie.
Als jij liever een Kia of Hyundai ziet of rijdt in plaats van een Volvo dan vrees ik echt voor jouw Volvoliefde, laat staan voor het aanvoelen wat origineel en goed design is of wat innoverende technologie is.
Als jij die merken trouwens al premium begint aan te voelen dan vrees ik toch voor jouw aanvoelen hoor...
Geplaatst: 21.10.2010 - 08:52
door jds
Paul schreef:En ga je hem nu bestellen of ga je voor de duitsers?
Ik denk dat ik inderdaad ga voor de Duitsers. Ze zijn duurder maar je krijgt meer auto en op lange termijn zijn ze waardevaster. De enige reden om een Volvo te kopen is om compromissen te aanvaarden tegen een lagere prijs. Maar voor 5000-8000€ prijsverschil ga ik toch naar de Duitsers.
Geplaatst: 21.10.2010 - 08:59
door jds
casper schreef:jds schreef: Indien de Koreanen hun interieurmaterialen nog wat verbeteren, zetten ze zich tussen Volvo en Audi.
Koreanen zijn meesters in het stelen van westerse design en technologie.
Als jij liever een Kia of Hyundai ziet of rijdt in plaats van een Volvo dan vrees ik echt voor jouw Volvoliefde, laat staan voor het aanvoelen wat origineel en goed design is of wat innoverende technologie is.
Als jij die merken trouwens al premium begint aan te voelen dan vrees ik toch voor jouw aanvoelen hoor...
Beter goed gekopieerd dan slecht gemaakt.
Mijn Volvoliefde is door de arrogante, onbekwame customer care service kapotgemaakt.
Wat die innoverende technologie betreft, moet je er dan wel de kinderziekten bijnemen, met verminderde bedrijfszekerheid bij. Na 3 jaar wordt dit dan bedrijfszeker veralgemeend en veel van die innovatie is toch maar van relatief belang.
Ik zeg niet dat de Koreanen premium zijn, maar ik vind dit van Volvo ook niet.
Geplaatst: 21.10.2010 - 09:11
door casper
jds schreef:
Beter goed gekopieerd dan slecht gemaakt.
Kopieren is een misdaad. U staat waarschijnlijk niet in het bedrijfsleven anders zou u zulke onzin niet uitkramen.
En rij maar eens een Koreaan en een Volvo, sorry maar ik weet wel wat ik kies hoor.
Geplaatst: 21.10.2010 - 09:57
door John Vermeulen
Ik vind het een erg geinige en leuke videoclip.
Wat je toch wel ziet in deze videoclip is dat Belgen beter kunnen genieten van de leukere dimensies van het leven, zonder altijd over details of ogenschijnlijke minpuntjes te beginnen. Het "savoir vivre".
De videoclip heeft de humor van de Humo. Of die van radiozender 'Studio Brussel', die ik altijd meteen opzet als ik de grens bij Breda over ben.
Geplaatst: 21.10.2010 - 10:14
door jds
casper schreef:jds schreef:
Beter goed gekopieerd dan slecht gemaakt.
Kopieren is een misdaad. U staat waarschijnlijk niet in het bedrijfsleven anders zou u zulke onzin niet uitkramen.
En rij maar eens een Koreaan en een Volvo, sorry maar ik weet wel wat ik kies hoor.
Iedereen kopieert op één of andere manier, zelden worden er baanbrekende nieuwigheden geintroduceerd. De technologie van Volvo wordt waarschijnlijk ook ergens aangekocht. (Bosch, Valeo etc).
Ik begrijp wel dat als Westers(chinees) bedrijf het moeilijk wordt om voor een bepaald bedrag een bepaalde kwaliteit te leveren in vergelijking met landen waar goedkoper geproduceerd wordt, m.a.w. dat er keuzes moeten gemaakt worden die hier moeilijker liggen dan in Oosterse landen.
Ik zou toch maar eens met die Koreaan gaan rijden en een Db meter (objectief) meenemen. De geluidsniveaus in wagens van lagere prijsklassen zijn lager dan in de Volvo's, wat wel een vereiste is om van een premium geluidsinstallatie te kunnen genieten.
Geplaatst: 21.10.2010 - 10:18
door jds
John Vermeulen schreef:Ik vind het een erg geinige en leuke videoclip.
Wat je toch wel ziet in deze videoclip is dat Belgen beter kunnen genieten van de leukere dimensies van het leven, zonder altijd over details of ogenschijnlijke minpuntjes te beginnen. Het "savoir vivre".
De videoclip heeft de humor van de Humo. Of die van radiozender 'Studio Brussel', die ik altijd meteen opzet als ik de grens bij Breda over ben.
Het zijn wel juist de Belgen die hier over details aan het discussieren zijn.
Wij hebben inderdaad meer " savoir vivre ", maar qua organisatie, logistiek van allerlei zaken staan we toch veel achter op Nederland en proberen wij dit nu toch ook bij te schaven.
Trouwens moet je nu niet alle Belgen over één kam scheren, er zijn er ook die meer Germaans gericht zijn.
Geplaatst: 21.10.2010 - 10:29
door 945i
Honda maakt al jaren topklasse auto's, terwijl vroeger de "Japanners" ook beticht werden van plagiaat op alle fronten.
Zo zal het met Koreanen ook gaan. Die jongens zijn gewoon heel slim daar, eerst namaken daarna beter maken.
Geplaatst: 21.10.2010 - 10:49
door casper
jds schreef:Ik zou toch maar eens met die Koreaan gaan rijden en een Db meter (objectief) meenemen. De geluidsniveaus in wagens van lagere prijsklassen zijn lager dan in de Volvo's, wat wel een vereiste is om van een premium geluidsinstallatie te kunnen genieten.
Ik heb al met zulke wagens gereden en helaas, wat jij schrijft klopt helemaal niet.
In die Koreaanse SUV's wordt je trouwens geconfronteerd met veel gekraak en gerammel.
Het heeft geen zin in dit S60-topic een vergelijking met Koreanen te gaan voeren, het slaat trouwens nergens op.
Geplaatst: 21.10.2010 - 16:07
door den toerist
Klopt, je moet geen appelen met peren gaan vergelijken.
Geplaatst: 26.10.2010 - 15:38
door Fulaks
Vanmiddag bij de dealer geweest voor de winterbandenwisseltruuk, en die bood me aan om tijdens het wachten een ritje te maken met een S60 D3 MT. Het alternatief was de krant en een kopje koffie, dus ik spoorslags richting S60. Enkele bevindingen :
- D3-motor is een aangename verrassing, ruim voldoende vlot, pakt m.i. vrij goed op vanuit lage toerentallen, ondanks tegengestelde berichten in de pers...
- motorgeluid is zeker niet verkeerd, geluidsniveau correct
- licht stuur (ik weet niet of de testwagen de regelbare stuurbekrachtiging had);
- op een kasseiweggetje toch niet geheel rammelvrij
- vrij hard afgeveerd (17" Balder), maar zeker niet onaangenaam
- erg mooi interieur, mooi scherm van de multimedia-unit
- erg veel mogelijkheden op dat schermpje, zomaar eventjes alles uitproberen was er niet bij zonder het allemaal eens even rustig te bekijken als je stilstaat
- achteruirijcamera is erg handig, goed beeld (vraag me af hoe dat in 't donker eruit ziet)
- city safety dierf ik niet uitproberen (YouTube-filmpjes over falende city safety indachtig)
- de adaptieve cruisecontrol kreeg ik niet aan de praat voor wat betreft de afstandregeling, maar dat ligt ongetwijfeld aan mij (minder intuitief dan verwacht, maar is waarschijnlijk gewoon een weet)
- perfecte zithoudeing en stoelen
- de auto was ingesteld op 24°C en stoelverwarming op stand 2, dus toch even een zweetreet tegen dat ik dat doorhad :oops: (er was ook zoveel om naar te kijken, en tussendoor moet je toch ook nog af en toe eens op de weg letten)
Kortom : mocht ik een S60 of V60 willen, dan zou de D3 zeker de juiste keuze zijn, omdat de fiscaliteit nu eenmaal ook een realiteit is.
Geplaatst: 26.10.2010 - 19:10
door jds
Eigenaardig, ik heb dezelfde wagen getest en vond de motor toch niet zo stil, of eigenlijk had ik hem stiller verwacht (na het rijden met de concurrentie) , rammels heb ik niet gehoord, het stuur was inderdaad zeer licht (maar een Audi stuurt minstens even licht), wat ik wel aangenaam vind. Qua vering idem, zoals reeds beschreven. Vond wel dat de wagen onderin bij lage toerentallen inhield. Qua geluidsisolatie is er vooruitgang tov de P2 generatie, maar de concurentie is daar ook in geevolueerd en meer.
Besluit: ik had meer evolutie van de nieuwe S60 D3 verwacht.
Geplaatst: 26.10.2010 - 20:31
door Rudyvg
Maarruh, nog even over dat filmpje: jammer dat de gordel en haar haar af en toe in de weg zat!