Pagina 3 van 8
Geplaatst: 06.01.2011 - 23:14
door Shockwave
Die leuke pakketjes van jouw
Mooi spul!
Geplaatst: 07.01.2011 - 22:16
door kip88
Na lang overwegen heb ik vanavond xenon ingebouwd. Ik wilde een goed lichtbeeld en geen 'sjonny' look, heb daarom ook voor een kwalitatief goed setje 6000k gekozen.
Op de foto's lijkt het erg blauw, maar in het echt is het gewoon wit met een lichtblauwe gloed. Moet nu alleen wel mijn mistlicht- en dimlichten aanpassen, anders is het geen gezicht door het kleurverschil. Dit wil ik met ledlampen proberen. Vandaag gelijk de koplampen af laten stellen, wat echt nodig was.
Zal binnenkort nog wat foto's plaatsen van de totale montage en met de goede afstelling. Het lichtbeeld is echt een stuk verbeterd, ik kan gewoon verder kijken en ik zie meer.

Geplaatst: 08.01.2011 - 10:01
door Guidooo
Je ziet goed verschil zo ja
'Snachts goed kunnen zien vind ik wel belangrijk, hoeveel ben je nou kwijt voor zo'n setje als ik vragen mag? Want ik kwam ze al voor 20e tegen op marktplaats, dan vraag ik me af wat voor spul dat is...? Goedkoop = meer blauwachtig zegmaar?
Geplaatst: 08.01.2011 - 16:27
door kip88
Goed koop is niet direct meer blauwachtig, maar wel een slechtere kwaliteit. Ik was 90 euro kwijt voor een setje Hi/Lo H4 6000K. Heb zelf voor de pro versie gekozen aangezien deze kleinere ballasten heeft en je geen problemen krijg met het lichtcontrole systeem. Bij het in- uitschakelen zie je wel even het lampje daarvan op het dashboard oplichten, maar dat gaat na +/- 2 seconden weer uit.
H4 lampjes hebben groot licht en normale verlichting in 1. Grootlicht heb ik gewoon voor halogeen gekozen, als je dat ook xenon neemt gaan de lampen sneller kapot. Xenon lampen kunnen slecht tegen vaak aan/uit schakelen. Bij inschakelen merk je ook dat ze even op temperatuur moeten komen, voordat ze de volle lichtsterkte en kleur geven.
Geplaatst: 08.01.2011 - 18:33
door Guidooo
Aha oke, groot licht en normale verlichting in 1 maar toch nog losse halogeenlampjes voor groot licht? Je hebt zegmaar al veel licht dan en met de halogeenlampjes erbij nóg meer?
Wat kan er dan fout gaan met je lichtcontrolesysteem? Dingetjes die doorbranden door de grotere (piek)belasting?
Geplaatst: 10.01.2011 - 09:15
door kip88
De verlichting blijft hetzelfde principe en werking houden als standaard. Alleen heb ik nu 2 lampjes op 1 fitting. 1 xenonlamp voor normaal licht en 1 halogeen lampje voor groot licht.
Met het lichtcontrolesysteem kan niets fout gaan, allen het lampje op het dashboard kan blijven branden bij een slecht setje. En als ik ergens een hekel een heb is het wel dingen aan mijn auto die niet juist werken.
Ik heb mijn xenon setje trouwens bij xenonworld.nl vandaan.
Geplaatst: 13.01.2011 - 00:10
door kip88
Bij deze de foto's van hoe ik ballasten van Xenon verlichting heb weggewerkt. Ben toch blijk dat ik voor pro versie ben gegaan, de ballasten kan ik nu precies netjes wegwerken.
Een overzichtsfoto van de totale verlichting komt nog als de dim- en mistlichten ook de 6000K kleur hebben. Is nu geen gezicht zo, die 2 verschillende kleuren.

Geplaatst: 13.01.2011 - 23:59
door kip88
Gistermiddag ook nog wat leuks opgehaald; een verzinkte en gepoedercoate achteras. De verflaag is echt keihard, heb voorzichtig een stukje geprobeerd, maar dat krijg je er echt heel moeilijk af. De backplates voor schijven en de stabilisatorstang zijn op dezelfde manier behandeld.
Vandaag alle mogelijk rubbers en bussen van het onderstel besteld bij PFS parts.

Geplaatst: 14.01.2011 - 01:26
door Shockwave
Nog even, en hij is nieuwer dan toen die van de fabriek kwam

Maar had je problemen met je achteras, of is dit kwalitatief beter materiaal dan je er nu onder hebt zitten?
Geplaatst: 14.01.2011 - 12:22
door kip88
Mijn achteras is nog in redelijke staat, maar deze is beter

Het kost wat, maar dan heb je ook wat, dit is inderdaad beter als nieuw.
Wat bij mij de doorslag gaf was dat ik hier de backplates bijkreeg, die van mij waren slecht. 2 nieuwe kosten bij elkaar ruim 80 euro, belachelijk veel voor slecht geverfde stukjes blik. Deze zijn in betere (roestwerende) staat als nieuw.
Geplaatst: 14.01.2011 - 13:00
door Guidooo
Gewoon de hele auto kaal maken en laten schoperen

Beter dan nieuw
Deze as stond op volvo480forum ofniet? Hoe belangrijk zijn die backplates eigenlijk? Om de meeste rommel tegen te houden dat anders naar de remschijf gaat?
Geplaatst: 14.01.2011 - 13:22
door kip88
Deze achteras heb ik via het 480forum gekocht.
De backplates zorgen inderdaad voor bescherming van de remschijf. Dan komt er zo min mogelijk vuil tussen de schijven, blokken en remklauwen. Op deze manier gaat alles zo lang mogelijk mee, alhoewel dat in 1 opzicht ook een nadeel heeft.
Geplaatst: 17.01.2011 - 22:19
door Guidooo
Nadeel?
De boel al los intussen? Viel het een beetje te doen om de veren los te krijgen?
Geplaatst: 17.01.2011 - 22:47
door kip88
Het nadeel is dat de schijf door backplate iets minder gekoelt en dus heter wordt. De schijf en het remblokje aan de binnenkant slijten dus iets sneller, wat overigens bijna niet te zien is hoor.
Ik wacht nog even tot ik alle rubbers en bussen binnen heb, dan kan ik alles in 1 keer meenemen. T.z.t. post ik dat wel in dit topic.
Geplaatst: 21.01.2011 - 16:58
door kip88
Gisteravond ben ik nog even met mijn led verlichting bezig geweest, maar dat wilde niet echt lukken, de zekering vliegt er na een tijdje branden uit. Toen ik dat zat was heb ik mijn auto nog even lekker uitgelaten. Kwam helaas wel 2 gebreken tegen, lekke radiateur en een vastzittende remklauw rechtsachter. Ach, zo blijf ik van de straat af.
Vandaag een pakket van PFS binnengekregen met alle rubbers voor het onderstel en nog wat klein spul, dus heb weer genoeg te doen de komende tijd

Bij deze nog wat foto's van de motorruimte.
bij aanschaf

Forge 004 dumpvalve en oil catch can

BMC Carbon Dynamic Airbox en MSD Blaster SS bobine

grotere intercooler en 2 extra fans

Geplaatst: 21.01.2011 - 22:13
door Shockwave
Beauty
Heb je de luchtinlaat van je BMC ondertussen al via het zijscherm lopen? Of is de status nog under construction?
Geplaatst: 21.01.2011 - 22:58
door kip88
Under construction bij gebrek aan tijd en belangrijkere zaken.

Geplaatst: 24.01.2011 - 11:32
door kip88
Zo, afgelopen zaterdag weer aardig bezig geweest sinds lange tijd. Ik heb nog een 460 2.0I GL plus staan voor onderdelen. Van deze auto heb ik het onderstel en de benodigde interieurdelen gedemonteerd. Deze week word de auto afgevoerd naar de sloop.
alternatieve poelietrekker, alleen te gebruiken bij een sloopauto

op bokjes

het onderstel

interieur- en carosseriedelen

best handig zo'n heftruck!

klaar om naar de sloop te gaan

Geplaatst: 25.01.2011 - 15:52
door sven-
Goed bezig! Ook mooie ruimte heb je tot je beschikking!
Geplaatst: 25.01.2011 - 16:04
door Shockwave
Deze week word de auto afgevoerd naar de sloop.
Snik
Geintje, alle bruikbare onderdelen zijn er nu wel zo'n beetje af lijkt me.