Zo, vandaag het onderhoud gedaan. Wat heb ik allemaal gedaan:
-Olie en filter ververst/vernieuwd
-Luchtfilter vervangen en luchtfilterhuis leeggezogen.
-Remklauwen aan de linkerzijde gereviseerd. (Achter moet opnieuw, met de schroevendraaier door de stofhoes heen geprikt tijdens het monteren.

...)
-Remvloeistof ververst links, en de rechterkant even laten ontluchten.
(Rechts had ik de klauwen al een tijdje terug gereviseerd)
-Algemene check van de ophanging zoals stabi stangetjes, wiellagers, wielophanging etc.
-Handrem mechanisme en remdelen nagekeken, even met een scotch briteje(?) het vaste stof verwijdert.
-De (nieuwe (occasions hoor

)) winterwielen gemonteerd. Ik moet ze nog even laten balanceren, ik voel wat trilling in de stoelen als het boven de 90 komt..
Olie aftappen en wat bescherming om het remreservoir ivm verversen remolie.
Met alle pootjes de lucht in!
De handrem remschoenen maar even gecontroleerd na diverse berichten op het forum dat die wel eens afbrokkelen...
Het luchtfilter was erg vuil, en zo ook het filterhuis. Deze maar even leeggezogen.
Nog een paar kleine vraagjes:
-Ik ben er niet zeker van dat ik in het remsysteem alle leidingdelen ververst heb. Er zijn gedeelten van de electrische remkrachtverdeler die niet doorlopen zijn. Hoe doe ik dit?
-Ik heb het brandstoffilter niet afgetapt om condens te verwijderen. Hoe nodig is dit? Als het normaliter gebeurt, komt er dan veel vocht uit?
-Ik heb het idee dat er wat veel speling op een van de geleiderollen van de pompriem zit.. Hij is (als het goed gedaan is) 12000 km geleden vervangen. Hoeveel speling mag hier op zitten?
Nou, dat was het wel weer

Op naar de beurt van de MB van vrouwlief!