Mooie boten hoor die Wellcrafts, 140pk?
Dat neuswiel ziet er niet fris uit, zou ik even een andere (grotere) voor halen.
Geplaatst: 16.11.2010 - 18:59
door Martin HSI
donald1957 schreef:
Martin HSI schreef:Nog even wat foto's
Veert die trailer nog wel ? De band zit zo hoog in het spatbord.
Volgens mij wel! Het ging allemaal goed.
Het neus wiel ziet er misschien niet fris uit maar alles werkt perfect.
In het voorjaar haal ik de boot op naar huis. (staat nu bij de Biesbosch in de winterstalling) Dan ga alle dingetjes nakijken en in orde maken.
Even terugkomend op het helling probleem.
Is het iets om andere banden te monteren met iets kleinere omtrek.
Is het ook mogelijk de kilometerteller anders af te stellen. (bij Volvo)
Dit omdat hij nu al ongeveer 10 km te veel aangeeft.
Alleen die krijgt geen enkele trailer eruit :signlol:
Geplaatst: 17.11.2010 - 00:00
door Gast
donald1957 schreef:
Martin HSI schreef:Nog even wat foto's
Veert die trailer nog wel ? De band zit zo hoog in het spatbord.
Idd, ik gok erop dat er een rubber geveerde as onder deze "aanhangwagen" zit?
Hoe oud is die trailer en wat is de max. toegestane massa voor de trailer volgens de papieren en de as?
Voor het uit het water halen zou ik gewoon een handliertje halen voor noodgevallen.
Komt wel vaker voor, zeker als je de 3e in rij bent. Dan laten wel meer merken het afweten.
Alhoewel ik een groot Volvoliefhebber ben denk ik dat de Subaru(met awd) voor dit soort dingen de betere optie is.
Of je koopt gebruikt een Volvo awd dat kan ook .
Geplaatst: 17.11.2010 - 09:25
door Ben
En dan hoeft dat geen XC90 te zijn. XC70 doet het ook prima.
Geplaatst: 17.11.2010 - 16:44
door cabriorijder
Ik heb geen ervaring met boottrailers uit het water trekken.
Wel met caravans uit de modder trekken.
Dat lukt meestal met een lang sterk touw en de auto op een stroeve ondergrond.
Deze situatie lijkt er op.
Ik zou het dus zo proberen.
Geplaatst: 17.11.2010 - 17:15
door Quota
cabriorijder schreef:Ik heb geen ervaring met boottrailers uit het water trekken.
Wel met caravans uit de modder trekken.
Dat lukt meestal met een lang sterk touw en de auto op een stroeve ondergrond.
Deze situatie lijkt er op.
Ik zou het dus zo proberen.
De eerste low budget, en tevens werkbare tip!
Je kunt ook een V70 AWD kopen, maar ik zou voor het langere touw gaan...
Geplaatst: 17.11.2010 - 18:50
door VolvoRob
Ik denk dat het inderdaad ligt aan enkele as versus tandem-as. Op dat moment is er veel minder druk, waardoor de voorwielen meer contact maken dus meer tractie. Wellicht kun je het een keer testen met een tandem-as aanhanger van een bevriende watersport-toerist?
Geplaatst: 17.11.2010 - 18:58
door 945i
Als het niet hoeft zou ik geen tandemasser nemen met zo'n boot(je). (qua gewicht)
Geplaatst: 17.11.2010 - 19:42
door Black 2.4T awd
Ga voor V70 AWD, ik trek zelf een caravan van 1700 kg. Op natte ondergrond gewoon wegrijden. Hellingrijden uit stilstand geen probleem. Afgelopen zomer op de camping een helling van +/- 15% had ik wat wielspin maar dat kwam meer door ondergrond. Klinkers met wat steenslag.
Geplaatst: 17.11.2010 - 22:56
door curtiss
Ik zag laatst iemand bij de helling die het had opgelost met een verlengde (er tussen te plaatsen) dissel... Hierdoor stond de auto vlak en werd de trailer zonder problemen uit het water getrokken. Wellicht een idee?
Succes
GERT
Geplaatst: 17.11.2010 - 23:09
door 945i
Is in ieder geval beter dan een touw, dat is imho een levensgevaarlijke oplossing.......
Geplaatst: 18.11.2010 - 08:17
door Quota
945i schreef:Is in ieder geval beter dan een touw, dat is imho een levensgevaarlijke oplossing.......
Als je zaken zonder gezond verstand doet, dan is in potentie alles wat je doet levensgevaarlijk... :roll:
Je moet een dergelijke exercitie wel doen met een elastische lijn waarvan de breuksterkte minimaal gelijk is aan het gewicht van de combinatie.
Geplaatst: 18.11.2010 - 08:37
door 945i
Oja, elastisch... Zodat als de trailer met boot net over het randje van de helling is en dus de lijn op de hoogste spanning staat, je niet lang daarna een dissel in je achterklep hebt staan..
Joh, imho. allemaal gepruts met een touwtje of elastiekje.
Vaste verbinding moet je hebben, dan heb je controle over waar het spul heen gaat, en grip is ook wel fijn..
Geplaatst: 18.11.2010 - 09:01
door Autogek
945i schreef:Oja, elastisch... Zodat als de trailer met boot net over het randje van de helling is en dus de lijn op de hoogste spanning staat, je niet lang daarna een dissel in je achterklep hebt staan..
Joh, imho. allemaal gepruts met een touwtje of elastiekje.
Vaste verbinding moet je hebben, dan heb je controle over waar het spul heen gaat, en grip is ook wel fijn..
Lijkt mij ook niet de meest veilige manier.
Geplaatst: 18.11.2010 - 09:13
door Quota
945i schreef:Oja, elastisch... Zodat als de trailer met boot net over het randje van de helling is en dus de lijn op de hoogste spanning staat, je niet lang daarna een dissel in je achterklep hebt staan..
Joh, imho. allemaal gepruts met een touwtje of elastiekje.
Vaste verbinding moet je hebben, dan heb je controle over waar het spul heen gaat, en grip is ook wel fijn..
Ja, en als je een andere auto aansleept, dan doe je dat ook met een vaste verbinding... :-x Gewoon nadenken en anticiperen. Je hoeft een trailer niet met >15 km/h uit het water te trekken hoor :shock: .
Met gewoon een beetje vernuft en gezond verstand kom je een heel eind. Drastische en kostbare maatregelen zijn makkelijk te verzinnen maar veelal iets minder makkelijk te realiseren. Een ander boothelling gebruiken is een nog meer voor de hand liggend alternatief.