Pagina 3 van 4

Geplaatst: 16.02.2011 - 19:53
door BlackcurrantV70
Ja maar als ik de oude plaat erop zet zijn er gaten op de verkeerde plaats als de nieuwe plaat er achteraf op moet, omdat de oude plaat 6 digits heeft en de nieuwe 7.

Ik zie wel of morgen de documenten al toegekomen zijn bij de dealer.

Geplaatst: 16.02.2011 - 21:12
door Fulaks
Achterste plaat is los in de plaathouder geklemd, voortste plaat met dubbelzijdige dikke kleefband vastgezet. Je gaat inderdaad geen gaten zitten boren in een nieuwe auto als je niet zeker bent dat ze op de juiste plaats staan.

Geplaatst: 16.02.2011 - 21:55
door BlackcurrantV70
mmmm bij de huidige C70 staat de voorste plaat erop met parkerschroeven

Geplaatst: 16.02.2011 - 23:55
door Fulaks
Ik had over de oude platen die je tijdelijk even bevestigt in afwachting van de nieuwe. Alle truken zijn goed om de nieuwe auto zo spoedig mogelijk mee naar huis te kunnen nemen.

Geplaatst: 17.02.2011 - 08:09
door BlackcurrantV70
Ik snap em ("dure de comprenure" zegt men dan he)

Geplaatst: 17.02.2011 - 08:42
door S80 Executive
Die geartronics worden altijd bekritiseerd omdat ze zo traag zijn. Grappig dat ze in dit draadje juist als zeer kwiek worden bestempeld, dan moet die "slowershift" wel erg traag zijn.

Geplaatst: 17.02.2011 - 09:31
door Fulaks
Je zou haast gaan denken dat het ooit toch nog goed komt met de Geartronic.

Geplaatst: 17.02.2011 - 10:25
door BlackcurrantV70
Nou wij hebben een Slowershift en een geartonic nu en ik weet wel welke mijn voorkeur heeft !

het enige was "beter" is aan de slowershift is het opschakelen tijdens het rijden, dat gaat (als het goed gaat) echt boterzacht.

Geplaatst: 17.02.2011 - 10:29
door diesel01
Ik heb geen vergelijkings materiaal maar mijn GT vindt ik heerlijk schakelen.
Als ik vermogen vraag bij het inhalen dan schakelt hij vlot terug en als het allemaal niet zo snel hoeft zoeft hij boterzacht door de versnellingen.

Geplaatst: 17.02.2011 - 10:50
door BlackcurrantV70
Ik heb op de V70 ook de 6 trpas GT en die is goed, maar bij opschakelen vloe je nog een heel klein schokje, bij de powershift zie je het schakelen alleen op de toerenteller.

Maar om van R naar D te gaan of gas los en terug gas geven is een drama met de powershift

Geplaatst: 17.02.2011 - 10:54
door 945i
Maar ik kan mij ook weer niet voorstellen dat het probleem met jouw bak/auto maatgevend is voor alle PS bakken... Waarschijnlijk zijn er een aantal "foute" bakken gemaakt..

Geplaatst: 17.02.2011 - 11:52
door arnoud
De Powershift went ook. Het is inderdaad een heerlijk soepele bak als je gewoon aan het rijden bent, en je moet er gewoon aan wennen dat als je ineens een peut gas geeft, dat de bak niet altijd meteen doet wat je wilt.

Geplaatst: 17.02.2011 - 13:12
door BlackcurrantV70
Daar kunnen wij dus niet aan wennen, in een ogenblik dat je snel gas moet geven om vb iets of iemand te ontwijken, weet je nooit of de auto gaat reageren of niet, althans niet binnen de eerste 5 sec.

Al enkele keren een bumperklever achter me gehad die vond dat ik te traag optrok als het stoplicht plots van rood op groen ging toen we aan kwamen rijden, maar we gaven vol gas, alleen de auto moest weer even "nadenken".

waardeloos vind ik.

Geplaatst: 17.02.2011 - 13:46
door spooky202
Ivo, jouw omschrijving komt ook niet overeen met hoe ik de PS heb ervaren. Het kan niet anders of er was toch echt iets mis met die specifieke bak.

Ik heb nu ook een GT (wel wat ouder) maar vind 'm ergens fijner dan de PS. PS gaat prima als je de versnelling wilt hebben die de bak zelf verwacht. Als ie naar een versnelling moet die ie niet verwacht had duurt het wat mij betreft te lang.

Veel plezier met de nieuwe C70 iig! :)

Geplaatst: 17.02.2011 - 20:18
door Gast
945i schreef:Maar ik kan mij ook weer niet voorstellen dat het probleem met jouw bak/auto maatgevend is voor alle PS bakken... Waarschijnlijk zijn er een aantal "foute" bakken gemaakt..
Ook andere merken hebben verhoudingsgewijs veel problemen met de PS-bakken

Geplaatst: 17.02.2011 - 22:32
door Frederik Welvaert
Geen idee hoe het intussen zit, maar VW had in het begin inderdaad serieuze problemen met hun DSG bak (problemen die veel erger waren dan wat traag reageren van de bak)
Daar kunnen wij dus niet aan wennen, in een ogenblik dat je snel gas moet geven om vb iets of iemand te ontwijken, weet je nooit of de auto gaat reageren of niet, althans niet binnen de eerste 5 sec.
Reageert de motor niet, of reageert de bak niet? (moet de bak een versnelling lager gaan en doet 'ie dat niet?)
Ik zie het vaak als ik meerij met een kennis en z'n BMW 525i dat hij de bak liever in manuele bediening legt dan in automatisch, met een Powershift kan je dat toch ook?

Geplaatst: 19.02.2011 - 09:49
door BlackcurrantV70
Ik lig er niet meer wakker van, gisteren is de Slowershift omgeruild voor de D3 geartonic, een wereld van verschil, veeeel pittigere motor ook dan de 2.0D

vdotinga, hierbij zoals beloofd de fotos :-)

Geplaatst: 19.02.2011 - 11:20
door diesel01
Mijn complimenten in 1 woord fantastisch.
Veel veilige km toegewenst.
BTW je woont leuk..

Geplaatst: 19.02.2011 - 12:52
door tuftuf
Mooi hoor!

Geplaatst: 19.02.2011 - 14:01
door arnoud
Heel sjiek.

En je oude nummerplaten in een nieuwe houder? Dat kan ook :)