Pagina 3 van 4

Geplaatst: 28.11.2010 - 18:57
door jds
casper schreef:
jds schreef:Heb zojuist een leasevergelijking opgesteld tussen gelijkaardig uitgeruste V60 en Audi A4 avant. Het bedrag was identiek hetzelfde. Volvo heeft zijn V60 wel hoog geprijsd en ik verwacht dan ook na een jaar wel hogere kortingen.
En wat kost City-Safety dan wel bij de Audi A4?

Ik heb hetzelfde gedaan en in alle gevallen is de A4 Avant duurder. Vergeet niet dat de basisuitrusting van een A4 Avant bijzonder kaal is.
Gelijkaardig uitgerust. City safety is een gadget.
Heb gewoon leasedirect gebruikt.
Vergeet niet dat de restwaarde een belangrijke rol speelt bij de leaserate.

Geplaatst: 28.11.2010 - 20:13
door pimp
Een gelijk samengestelde Audi 2.0TFSI automaat in vergelijk met een V60 T5 summum met Driving Support Line en Business Pro Pack is bijna 5000 euro duurder. Leaseprijzen houden natuurlijk rekening met afschrijving etc en daarin komen de duitse auto altijd goed uit. Dus de prijs is zodoende niet te hoog, maar de afschrijving is hoog in vergelijk met de duitse concurrentie. Daarnaast hebben leasemaatschappijen goede deals met goed verkopende merken met een ruim aanbod aan modellen zoals audi/volkswagen.
Vergelijk maar een een Renault Laguna met een Volkswagen passat. Passat duizende euro's duurder, maar goedkoper in de lease.

Geplaatst: 28.11.2010 - 20:22
door casper
jds schreef:
casper schreef:
jds schreef:Heb zojuist een leasevergelijking opgesteld tussen gelijkaardig uitgeruste V60 en Audi A4 avant. Het bedrag was identiek hetzelfde. Volvo heeft zijn V60 wel hoog geprijsd en ik verwacht dan ook na een jaar wel hogere kortingen.
En wat kost City-Safety dan wel bij de Audi A4?

Ik heb hetzelfde gedaan en in alle gevallen is de A4 Avant duurder. Vergeet niet dat de basisuitrusting van een A4 Avant bijzonder kaal is.
Gelijkaardig uitgerust. City safety is een gadget.
Heb gewoon leasedirect gebruikt.
Vergeet niet dat de restwaarde een belangrijke rol speelt bij de leaserate.
Leasedirect? Dat bestaat niet. Directlease bedoel je zeker.
Voor Belgie:
Goedkoopste Volvo V60 D3 163 pk : 623,57 Euro/maand
Goedkoopste Audi A4 2.0 TDI 163 pk : 643,79 Euro/maand
Dat noem ik niet hetzelfde.

De Audi is daarenboven minder uitgerust : mist onder andere : cruise-control, gescheiden klimaatregeling, city-safety... als standaard.

Geplaatst: 28.11.2010 - 20:49
door Ben
Afbeelding

Geplaatst: 28.11.2010 - 20:53
door bart simpson
magistrale strip!

Geplaatst: 28.11.2010 - 22:13
door Rob Bakker
:lol:

heb je die ook in een betere kwaliteit Ben?

Is geweldig voor op mijn werk :)

Geplaatst: 29.11.2010 - 08:09
door least
Back on topic: ja, er lijkt dus een intro edition te zijn. Nou maar hopen dat dit nog een paar maanden duurt dan kan ik er ook 1 bestellen met Business Pack Pro (want dat wil ik graag :razz:

Geplaatst: 29.11.2010 - 08:46
door Fulaks
Heb identiek dezelfde vergelijking gemaakt, maar dan qua aankoopprijs. Vertrekbasis was de door mij nu effectief bestelde V60 D3 MT Summum + enkele extra's. Bij gelijke uitrusting en gelkijkwaardige motorisatie, was de A4 in België zo'n 10.000 € duurder. En zonder city safety.

City safety afdoen als een gadget vind ik nogal kort door de bocht.

Geplaatst: 29.11.2010 - 08:51
door Walter
Fulaks schreef:City safety afdoen als een gadget vind ik nogal kort door de bocht.
Volledig mee eens, denk dat JDS eens naar zijn verdeler moet gaan en om een City Safety demonstratie moet vragen. Dit systeem zal veel kop-staartbotsingen voorkomen of de impact verkleinen. Dus geen gadget maar een super innovatie!

Geplaatst: 29.11.2010 - 09:02
door jds
casper schreef:Leasedirect? Dat bestaat niet. Directlease bedoel je zeker.
Voor Belgie:
Goedkoopste Volvo V60 D3 163 pk : 623,57 Euro/maand
Goedkoopste Audi A4 2.0 TDI 163 pk : 643,79 Euro/maand
Dat noem ik niet hetzelfde.

De Audi is daarenboven minder uitgerust : mist onder andere : cruise-control, gescheiden klimaatregeling, city-safety... als standaard.
Ik heb een volledig uitgeruste Momentum versie( getint glas etc) tegen gelijkaardig uitgeruste A4 geconfigureerd en kwam op 803€/m 15000km/j/5j aangezien ik het lichte leder niet neem en in een licht interieur een minder licht leder wil.

Geplaatst: 29.11.2010 - 09:06
door jds
Fulaks schreef:Heb identiek dezelfde vergelijking gemaakt, maar dan qua aankoopprijs. Vertrekbasis was de door mij nu effectief bestelde V60 D3 MT Summum + enkele extra's. Bij gelijke uitrusting en gelkijkwaardige motorisatie, was de A4 in België zo'n 10.000 € duurder. En zonder city safety.

City safety afdoen als een gadget vind ik nogal kort door de bocht.
10000 € verschil tussen een V60 en A4, dan wil ik eens weten welke prijs jij uitkomt voor welke wagen. Audi heeft ook packs zoals summum etc en het scheelt al 6000€ door bij Audi opties in een pack te steken.
Vergeet ook niet dat er onder Audi-dealers veel meer concurrentie is daar er veel minder Volvo dealers zijn, die dan nog eens in handen zijn van de zelfde eigenaar

Geplaatst: 29.11.2010 - 09:23
door Walter
@JDS: Ik vraag me werkelijk af wat jij hier op het Volvo forum wil bereiken... De meeste posts gaan over de sublimiteit van Audi of andere merken en de tekortkomingen van Volvo, onderstreept door een aantal in mijn ogen absurde en onderdoordachte stellingen.

Geplaatst: 29.11.2010 - 09:40
door Fulaks
Ik heb dit via de configarators op de resp. websites gedaan, dus los van eventuele kortingen. Heb nu de oefening nog eens even over gedaan met exact dezelfde specs, en dan zit je op een verschil van 7.000 €. Geen 10.000 dus, mea culpa. Had de eerste keer op de Audi wellicht een iets andere configuratie (adaptieve cc ter vervanging van City safety, ik weet dat dit niet hetzelfde is).

De korting die we op de Volvo krijgen is best OK.

Ik wil zeker niet afdingen op de kwaliteiten van de Audi, maar wij hebben nu eenmaal met volle overtuiging en na proefritten voor een V60 gekozen.

Geplaatst: 29.11.2010 - 11:08
door jds
Als ik configureer kom ik op een verschil in kostprijs van 1398€, daar waar Volvo het City safetysysteem heeft en Audi het start-stopsysteem.
En het heeft inderdaad geen zin te discussieren met personen die emotioneel gebonden zijn aan een merk. Bemerk wel dat veel mensen crossshoppen, daar waar ze de beste deals kunnen krijgen

Geplaatst: 29.11.2010 - 11:34
door Walter
jds schreef:Als ik configureer kom ik op een verschil in kostprijs van 1398€, daar waar Volvo het City safetysysteem heeft en Audi het start-stopsysteem.
En het heeft inderdaad geen zin te discussieren met personen die emotioneel gebonden zijn aan een merk. Bemerk wel dat veel mensen crossshoppen, daar waar ze de beste deals kunnen krijgen
Heeft niet zo veel vandoen met het crossshoppen of emotioneel gebonden zijn. Hetgeen ik bemerk is wat er ook geschreven wordt over Volvo, bij een ander merk is het altijd beter in uw optiek. Dat is de strekking van mijn verhaal.

Die online configurators laten helaas niet altijd alle meest actuele info zien. Volgens mij is een goed vergelijk alleen mogelijk met behulp van de dealers. Dus laat twee offertes uitwerken met eenzelfde kortingspercentage (of liefst geen) en dan eens kijkenw at er gebeurd.

Geplaatst: 29.11.2010 - 11:36
door casper
jds schreef:Als ik configureer kom ik op een verschil in kostprijs van 1398€, daar waar Volvo het City safetysysteem heeft en Audi het start-stopsysteem.
En het heeft inderdaad geen zin te discussieren met personen die emotioneel gebonden zijn aan een merk. Bemerk wel dat veel mensen crossshoppen, daar waar ze de beste deals kunnen krijgen
Jij probeert hier met foute vergelijkingen je punt te maken. De reacties hebben hier niets met emotionele gebondenheid te maken maar alles met realiteitszin. Sinds enkel maanden kan je hier trouwens geen goed woord meer schrijven over de S60 en V60, dat is de meesten hier niet ontgaan.
En zoals hier reeds gezegd : appelen en peren...

Geplaatst: 29.11.2010 - 13:40
door Fulaks
jds schreef:Als ik configureer kom ik op een verschil in kostprijs van 1398€, daar waar Volvo het City safetysysteem heeft en Audi het start-stopsysteem.
Basisprijs V60 D3 MT is 32.200 €. Basisprijs A4 Avant MT 163 PK is 34.410 €. Je vertrekt dus al met een verschil van 2.210 €.

Bij de Volvo komt er dan de Summum en het Xenium Pack bij en BLIS, bij Audi is dat het Lifestyle+ Pack en een hoop losse opties. Ik kwam op een verschil van ongeveer 6.850 €. Op de Audi heb je dan geen City Safety en geen BLIS. Het is me dus een raadsel hoe jij aan die 1.386 € verschil komt. Je kan natuurlijk een aantal zaken niet aankruisen, die wel op de Volvo zitten, maar dan is je vergelijking niet helemaal correct.

Hoe dan ook, en zoals reeds gezegd, is die Audi zeker ook een prima auto. Is er sprake van "emotionele merkbetrokkenheid" als je dan toch voor Volvo kiest ? En is daar dan iets mis mee ? De keuze voor deze of gene auto in deze klasse is altijd deels emotioneel.

Op een Volvo-forum een Volvo eerder negatief beoordelen tegenover een Audi mag best, maar verwacht dan geen grote schare medestanders.

Geplaatst: 29.11.2010 - 14:11
door jds
Ik ben eigenlijk een beetje teleurgesteld in de nieuwe S60/V60. Ik ga nog één proefrit maken met de V60 en moet mijn conclusies dan maar trekken. Wat de configuratie bij Audi betreft, doet deze de wagen duurder uitschijnen dan hij in werkelijkheid is, ik ben daar ook maar na een tijd achtergekomen. De Audi avant staat niet op mijn verlanglijstje, dus concurreert bij mij niet met de V60.

Geplaatst: 29.11.2010 - 14:29
door Walter
Als die Audi niet op het verlanglijstje staat, waarom prijs je 'm dan steeds de hemel in?

Geplaatst: 29.11.2010 - 14:42
door Fulaks
Volgens mij heeft JDS nergens gezegd dat hij de Audi wilde, wel dat deze goekoper uitkomt in leasing.

Wat staat er dan wel op je verlanglijstje, JDS ?