Pagina 3 van 4
Geplaatst: 22.11.2010 - 17:00
door bart simpson
BillyBob schreef:Martinvh schreef:Ik vind dat we wel ver afdwalen van mijn oorspronkelijke vraag.
Het zal mij persoonlijk écht een zorg zijn hoeveel C02, NOX er het milieu in geblazen wordt. Met een beetje geluk is het klimaat, tegen de tijd dat ik met pensioen ga, zelfs tropisch hier!

Lekker egoïstische uitspraak. Tot je een kind/vrouw/familielid ... hebt dat astma of een andere fijne ziekte krijgt van al dat fijnstof. Die *schonere* wagens worden met een reden op de markt gebracht denk ik dan.
tekenende uitspraak voor veel "chippers"
Geplaatst: 22.11.2010 - 17:05
door 945i
Maar wel fijn dat de gemeenschap het mogelijk maakt überhaupt die auto te kunnen rijden dmv. kortingen..
Geplaatst: 22.11.2010 - 17:18
door Walter
bart simpson schreef:BillyBob schreef:Martinvh schreef:Ik vind dat we wel ver afdwalen van mijn oorspronkelijke vraag.
Het zal mij persoonlijk écht een zorg zijn hoeveel C02, NOX er het milieu in geblazen wordt. Met een beetje geluk is het klimaat, tegen de tijd dat ik met pensioen ga, zelfs tropisch hier!

Lekker egoïstische uitspraak. Tot je een kind/vrouw/familielid ... hebt dat astma of een andere fijne ziekte krijgt van al dat fijnstof. Die *schonere* wagens worden met een reden op de markt gebracht denk ik dan.
tekenende uitspraak voor veel "chippers"
is het niet tekenend voor de veregoïstisering van de Nederlander? Het interesseerd veel mensen niet wat een ander wil/denkt/vindt/voelt enz Hekel me er steeds mee aan, vooral het gehaaste in het verkeer. Gister iemand in een prius met 160/uur. Die loopt dan lekker zuinig...
Geplaatst: 22.11.2010 - 17:22
door bart simpson
Geen Prius is zuiniger dan 1 op 15, een flink deel komt niet verder dan 1 op 12, 90% van de Priae rijdt doorgaans op de snelweg en levert daardoor geen enkele milieubijdrage maar wel met die 14% bijtelling voor "niet bewezen diensten" op de linker baan knallen, de bijtelling zou dan ook gewoon naar 25% moeten
Geplaatst: 22.11.2010 - 17:31
door Paul
Helemaal mee eens!
Geplaatst: 22.11.2010 - 17:55
door 945i
Eigenlijk zouden A-label auto's een snelheidsbegrenzer moeten hebben.
Je kiest voor de voordelen en het milieu, of niet. :twisted:
Geplaatst: 22.11.2010 - 17:55
door bart simpson
lang geen raar idee
Geplaatst: 22.11.2010 - 17:58
door PeeJay
V70/2.4D/2003 schreef:Kleine aanvulling op Bart Simpson vanuit de politionele hoek:
Aan de hand van de typegoedkeuring is een kentekenbewijs afgegeven. In principe is het zo dat elke technische wijziging tot gevolg heeft dat het voertuig niet langer in overeenstemming is met het afgegeven kentekenbewijs. Los van de vraag hoe je dat in concrete gevallen (lees bv. tuning) vast zou moeten stellen is het nog altijd zo dat, als het voertuig niet langer in overeenstemming is met het afgegeven kentekenbewijs, het deel 1 ingevorderd wordt waarna het voertuig opnieuw ter keruing bij de Dienst Wegverkeer aangeboden dient te worden.
En voor de concrete invulling/wijze van vaststellen => inderdaad, de minister.
Op dit moment bepaalt het RDW of je auto voldoet aan het kentekenbewijs. Ze zijn duidelijk over de hoeveelheid vermogen.
Zolang het nieuwe vermogen binnen 140% van opgegeven vermogen ligt, dan is het kenteken geldig en is herkeuring niet nodig.
Het vermogen en de uitstoot wijzigt al bij het veranderen van de buitentemperatuur.
Verandering van brandstof ook. Als je kleppen ingesleten zijn, zal de uitstoot verhogen en je vermogen dalen. Ook maar een bekeuring als ze je auto controleren?
Teveel haken en ogen en gaat net zo kansloos falen als de laatste variant van de kilometerheffing.
Geplaatst: 22.11.2010 - 17:58
door 945i
@ Bart, Eens kijken of Paul het dan nog eens is.

Geplaatst: 22.11.2010 - 18:00
door PeeJay
945i schreef:Eigenlijk zouden A-label auto's een snelheidsbegrenzer moeten hebben.
Je kiest voor de voordelen en het milieu, of niet. :twisted:
Want een hoge snelheid is alleen een kwestie van vermogen en uitstoot?
Geplaatst: 22.11.2010 - 18:00
door Paul
Nou ik hou me niet altijd aan de snelheid, maar ik heb over de afgelopen 90.000km wel 5.4l/100km gereden met een gemiddelde snelheid van rond de 70km/u.
Dus je kan ook zuinig en hard rijden

Geplaatst: 22.11.2010 - 18:02
door PeeJay
Paul schreef:Nou ik hou me niet altijd aan de snelheid, maar ik heb over de afgelopen 90.000km wel 5.4l/100km gereden met een gemiddelde snelheid van rond de 70km/u.
Dus je kan ook zuinig en hard rijden

Dat doe je netjes. Ik zit met 100.000km rond de 5,9-6,0l/100km. Maar ik rijd ook veelal snelweg en bij 120-130 zit ik al rond de 6,0l/100km. En in de winter zit ik er dan boven.
Geplaatst: 22.11.2010 - 18:04
door Paul
Heb periodes gehad dat die op 4.7l/100km 4.9 zat.
En ook wel eens 5.8l/100km na een snel ritje naar Oostenrijk enzo.
Staat nu op 5.4l/100km.
Geplaatst: 22.11.2010 - 18:31
door 945i
Ik vind diesel dan weer anders dan benzine, maar met een verbruik van 6.0L zou ik als overheid geen voordelen weggeven. dus minimaal C label.
Geplaatst: 22.11.2010 - 18:49
door bart simpson
PeeJay schreef:V70/2.4D/2003 schreef:Kleine aanvulling op Bart Simpson vanuit de politionele hoek:
Aan de hand van de typegoedkeuring is een kentekenbewijs afgegeven. In principe is het zo dat elke technische wijziging tot gevolg heeft dat het voertuig niet langer in overeenstemming is met het afgegeven kentekenbewijs. Los van de vraag hoe je dat in concrete gevallen (lees bv. tuning) vast zou moeten stellen is het nog altijd zo dat, als het voertuig niet langer in overeenstemming is met het afgegeven kentekenbewijs, het deel 1 ingevorderd wordt waarna het voertuig opnieuw ter keruing bij de Dienst Wegverkeer aangeboden dient te worden.
En voor de concrete invulling/wijze van vaststellen => inderdaad, de minister.
Op dit moment bepaalt het RDW of je auto voldoet aan het kentekenbewijs. Ze zijn duidelijk over de hoeveelheid vermogen.
Zolang het nieuwe vermogen binnen 140% van opgegeven vermogen ligt, dan is het kenteken geldig en is herkeuring niet nodig.
Het vermogen en de uitstoot wijzigt al bij het veranderen van de buitentemperatuur.
Verandering van brandstof ook. Als je kleppen ingesleten zijn, zal de uitstoot verhogen en je vermogen dalen. Ook maar een bekeuring als ze je auto controleren?
Teveel haken en ogen en gaat net zo kansloos falen als de laatste variant van de kilometerheffing.
Die CO2 uitstoot is een fiscaal verhaal, de CO2 tax wordt per gram bepaald.
Het zou ook niet meer dan fair ziin dat iemand die bijtelling ontduikt daarvoor ook een sanctie gaat krijgen, ik wacht de Jager even af.
Geplaatst: 22.11.2010 - 18:52
door bart simpson
PeeJay schreef:945i schreef:Eigenlijk zouden A-label auto's een snelheidsbegrenzer moeten hebben.
Je kiest voor de voordelen en het milieu, of niet. :twisted:
Want een hoge snelheid is alleen een kwestie van vermogen en uitstoot?
hogere snelheid = hogere uitstoot, je moet wat voor een bijtelling van 14% over hebben, dus een top van 120km/uur is uiterst redelijk
Geplaatst: 22.11.2010 - 19:16
door Martinvh
VolvoMafia schreef:bart simpson schreef:BillyBob schreef:
Lekker egoïstische uitspraak. Tot je een kind/vrouw/familielid ... hebt dat astma of een andere fijne ziekte krijgt van al dat fijnstof. Die *schonere* wagens worden met een reden op de markt gebracht denk ik dan.
tekenende uitspraak voor veel "chippers"
is het niet tekenend voor de veregoïstisering van de Nederlander? Het interesseerd veel mensen niet wat een ander wil/denkt/vindt/voelt enz Hekel me er steeds mee aan, vooral het gehaaste in het verkeer. Gister iemand in een prius met 160/uur. Die loopt dan lekker zuinig...
En dat zegt iemand met een auto met F-label en 252 g/km uitstoot?
Dan kan ik met mijn 114 g/km zo'n beetje mijn hele leven 120 km/u in z'n 3 rijden om net zoveel uit te stoten als wanneer jij één keer boodschappen gaat doen.
De industriële revolutie startte 150 jaar geleden, met elke vorm van ellende uit te stoten. Het lijkt me toch niet dat mijn overgrootopa volop genoot van zijn steenkoolgestookte-stoomboot en ik vervolgens 100 km/u moet gaan rijden omdat ik anders 'gehaast overkom'.
Ik ben groen-moe
Geplaatst: 22.11.2010 - 19:37
door PeeJay
bart simpson schreef:PeeJay schreef:945i schreef:Eigenlijk zouden A-label auto's een snelheidsbegrenzer moeten hebben.
Je kiest voor de voordelen en het milieu, of niet. :twisted:
Want een hoge snelheid is alleen een kwestie van vermogen en uitstoot?
hogere snelheid = hogere uitstoot, je moet wat voor een bijtelling van 14% over hebben, dus een top van 120km/uur is uiterst redelijk
Geef dan een maximum uitstoot aan. Dan kunnen fabrikanten zelf kijken hoe zo'n hoge Vmax ze erbij kunnen sleutelen.
Geplaatst: 22.11.2010 - 19:39
door bart simpson
lastig he om zelf een poging te doen milieuvriendelijk te zijn door gewoon een rustigere rijstijl aan te wennen?
Geplaatst: 22.11.2010 - 19:49
door Paul
Martinvh schreef:Als je wegrijdt slaat hij bijna af omdat er geen koppel is onder de 1.500 toeren en bij doortrekken boven de 3.000 is er ook niets. Hele smalle powerband dus.
Om terug te komen op Martin zijn D2. Ik denk serieus dat dat blok van hem kapot is, als hij niet kan optrekken etc. Is er iets niet goed. Heeft niks met tuning te maken.