Pagina 3 van 3

Geplaatst: 22.11.2010 - 22:47
door MDA
zozo... heb heel wat teweeg gebracht met mijn opmerking over de GDI...

Maar om toch maar weer on-topic te blijven: Echt specifieke punten om op te letten heeft de V40 niet echt. Een relatief veel voorkomend probleem zou de bak kunnen zijn (moer bij de 5de versnelling), maar die is juist gereviseerd.

Iemand anders nog specifieke euvels?

Geplaatst: 22.11.2010 - 22:51
door bart simpson
de versnellingsbak van de GDi is echt een prettigere dan die van de normale 1.8

Geplaatst: 22.11.2010 - 23:00
door Ramon&Ramon
het is erg simpel,het onderhoud van een GDI motor is aanmerkelijk duurder dan van de RN motor(Volvo)
Bijv het vervangen van de distributieriem van de GDI motor is een drama opzich en veel duurder dan bij de Volvo motor.
En zo zijn er nog wel een paar problemen meer te bedenken die de GDI heeft en de Volvo motor niet..

Geplaatst: 22.11.2010 - 23:20
door Ramon&Ramon
gdriessen schreef:schrok al.we hebben 2 franse auto's gehad nooit meer

Een Volvo S en V 40 Diesel is ook voorzien van zeer veel Franse onderdelen,motor en bak,onderstel enz enz,niks mis mee toch?

Geplaatst: 22.11.2010 - 23:24
door Ramon&Ramon
En een 440,460,480 is een Renault met een Volvo embleem:)
Nu heb ik het ook gedaan natuurlijk:)

Geplaatst: 23.11.2010 - 07:37
door bart simpson
Ramon&Ramon schreef:het is erg simpel,het onderhoud van een GDI motor is aanmerkelijk duurder dan van de RN motor(Volvo)
Bijv het vervangen van de distributieriem van de GDI motor is een drama opzich en veel duurder dan bij de Volvo motor.
En zo zijn er nog wel een paar problemen meer te bedenken die de GDI heeft en de Volvo motor niet..
maar een distributieriem doe je niet zo vaak als b.v. tanken, een GDI deed 1 op 14.5 ipv 1 op 12 had een uitstoot van 167gr CO2/km ipv 193gr CO2/km)

Geplaatst: 23.11.2010 - 11:26
door Ramon&Ramon
Tja,dat is ook weer waar..