Pagina 3 van 3
Geplaatst: 26.06.2011 - 10:01
door mini2
vmcc schreef:CS,
Weet je wat je moet doen? Gewoon de gok wagen dat het alleen de mof is.
Heb ik ook gedaan.
De boel uit elkaar laten halen en dan kijken. Bij mij was het ook alleen de mof dus een paar 100 euro verder. Als ik was doorgereden had ik dat niet geweten. Maar belangrijker nog...dan had ik nooit 4X4 gereden.
En als het wel ook geartronic is dan moet je op dat moment beslissen of je veel geld wilt uitgeven of de boel (met nieuwe) mof weer terug laat zetten en door spaart voor een nieuwe geartronic.
Kun je gelijk de olie in de as laten bijvullen.
+1
Geplaatst: 27.06.2011 - 08:05
door Captain Slow
Heb inderdaad bij Volvo specialist (buurt Purmerend) mijn licht op gestoken en die zegt ook dat het zelden voorkomt dat de geartronic de geest geeft en gaat de reparatie uitvoeren (plm. 1000 euro totaal).
Eind 14e juli ben ik gerust op de uitkomst, word vervolgt........
C.S
Geplaatst: 27.06.2011 - 20:56
door mini2
Vind het wel wat prijzig. Onderdeel kost ca. €100,-. + Arbeidsloon (is wel aardig wat sleutelwerk ) was ik ca. €550,- €600,- kwijt.
Geplaatst: 27.06.2011 - 21:53
door Ramon&Ramon
De tussenbak demonteren is ongeveer en uur werk,de mof kost 91 euro ex btw,1 liter olie kost 23,40,waar halen ze die 1000 euro dan vandaan?
Monteren is ook een uur werk,het enige wat tegen kan zitten is,dat die mof erg vast zit,maar dan nog..
Als je nagaat dat een ruiltussen bak 1180 ex btw kost,dan kun je er beter een nieuwe gelijk onderzetten voor dat extra beetje geld wat je dan meer kwijt bent..
Ben er vandaag mee zoet geweest en alles bij elkaar drie uur bezig geweest.
Geplaatst: 28.06.2011 - 11:22
door Captain Slow
Er is ook nog sprake van nieuwe olie (versnellings bak olie?) en 1000 euro zou "worst case scenario" zijn , hoop ik.
Het is garage de Lange , heb er wel vertrouwen in.
Groet,
C.S
Geplaatst: 29.06.2011 - 23:57
door bjacobs
Ik was 780 euro kwijt bij de Volvo dealer maar heb ook de olie van de achteras gelijktijdig laten verversen.
Geplaatst: 01.07.2011 - 19:20
door Captain Slow
bjacobs schreef:Ik was 780 euro kwijt bij de Volvo dealer maar heb ook de olie van de achteras gelijktijdig laten verversen.
Beste bjacobs,
Wat is er gedaan voor dat bedrag ? en wat was de klacht?
Groet,
C.S
Geplaatst: 05.07.2011 - 23:14
door bjacobs
vervanging mof van tussenbak en cardanas aangezien de achterwielen niet meer aangedreven werden.
Geplaatst: 07.08.2011 - 07:57
door lkort
Bij mij is de awd ook defect, 140K gelopen. Lijkt erop dat Volvo ook hier weer een kwaliteitsprobleem heeft.
Geplaatst: 18.08.2011 - 20:37
door bjacobs
Klopt. Hier hebben vele XC70 en XC90 last van. Behalve de defecte mof had ik in 1 maand een lekkend spruitstuk, een gesprongen veerpoot (met als gevolg een gehele modificatie van de voortrein (Kassa!!) en versleten zelfregulerende achterschokdempers. Had er genoeg van en de XC70 weg gedaan. Rij nu minder luxe maar houdt gelukkig wel geld over voor belangrijkere en leukere dingen.
Geplaatst: 24.08.2011 - 09:55
door abbabak1
Ramon&Ramon schreef:De tussenbak demonteren is ongeveer en uur werk,de mof kost 91 euro ex btw,1 liter olie kost 23,40,waar halen ze die 1000 euro dan vandaan?
Voor alle duidelijkheid: Zit de mof waaraan je hebt gewerkt aan de voorzijde ? En is de tussenbak hetzelfde als deze ?:

?
Ik voelde speling op de achterzijde van de as, de bij de AOC. De dealer zei dat dit volkomen normaal is hoewel ik het persoonlijk niet fijn vind.
Technisch kan ik met goed voorstellen dat deze speling bij iedere keer optrekken/afremmen een behoorlijke klap aan de rest van het systeem uit deelt..
Geplaatst: 25.08.2011 - 22:49
door bjacobs
De volvo-dealer had mij uitgelegd dat de speling normaal is. Ik denk dat dit ook de oorzaak is van de snelle slijtage. Tevens bleek het uithardingsproces van serie in 2004 en 2005 niet goed te zijn geweest waardoor het materiaal van de inwendige tanden van de mof te zacht zijn. Tel 1 en 1 op...
Ik kan trouwens op jouw tekening niet de mof herkennen van de XC70.
Geplaatst: 12.09.2011 - 18:54
door abbabak1
Kan ik me voorstellen....het is wellicht dat we verkeerde zaken vergelijken vandaar mijn vraag en tekeningen:
1. De cardanas heeft bij de AOC, achteraan, een mof.
2. De tussenbak ?, die een aansluiting tussen versnellingbak en cardanas mogelijk maakt van bovenstaande tekening lijkt me de tussenbak. Bij deze tekening behoort het bijschrift: Angle gear awd, 2003-
Zou de mof nr 8 niet kunnen zijn ? Hoewel, waarschijnlijk zit 8 aan de cardan vast en als de bak los moet zal het de uitgang 18/19/20 wel zijn...