Pagina 3 van 7

Geplaatst: 03.12.2010 - 18:13
door 945i
Ja, Het is mogelijk.

Geplaatst: 03.12.2010 - 18:22
door V70/2.4D/2003
P.Mallegrom schreef:Je kunt toch over het algemeen ook wel zien aan het leer van het stuur en/of de bekleding van de bestuurdersstoel of een auto veel gereden heeft?
Beetje off topic maar ehm....als het leer door de tijd heen zijn verzorging heeft gehad dan zie je nagenoeg geen sporen van gebruik. Pedaalrubbers en een stuur is eenvoudig te vervangen om "slijtage" te laten verdwijnen. En software is nog steeds software, dat is ten alle tijde te manipuleren.

Een onafhanklijke en goede aankoopkeuring laten doen, meer mogelijkheden heb je niet.

Geplaatst: 03.12.2010 - 18:30
door 945i
Die grijze R is al van de site. :razz:

Geplaatst: 03.12.2010 - 19:38
door bartv70
945i schreef:Die grijze R is al van de site. :razz:
Welke is DEZE dan

Geplaatst: 03.12.2010 - 19:47
door 945i
Ik had het over de auto van TS, die maffiosi R.

Geplaatst: 03.12.2010 - 19:55
door bartv70
945i schreef:Ik had het over de auto van TS, die maffiosi R.
scusa novecentoquarantacinque I 8)

Geplaatst: 03.12.2010 - 20:05
door Black 2.4T awd
De mijne komt ook van Wegdam toentertijd met 95.000 km op de teller orgineel en niet mee geknoeit. Hij heeft een inkoper in dienst die specifiek zoekt naar een volvo V70 met lage km stand (maar ook toyota en nu ook saab). De meeste nederlandse V70-en hebben hoge km standen. Je kunt prima met hun onderhandelen. Ik heb mijn V70 gekocht voor de handelsprijs, zonder garantie en afleveringsbeurt en eerlijk gezegd geen problemen meegehad. Ik had de auto van te voren laten checken door een bevriende garagehouder en wist precies wat er moest gebeuren om hem tiptop in orde te krijgen.

Geplaatst: 03.12.2010 - 20:12
door V480-S60
Ik ben inderdaad bang dat de R van Wegdam niet meer te koop is!

En dat verhaal van Black 2.4T awd kan ik overigens ook bevestigen. Doen meer bedrijven hier in Nederland. (Zelfs officiële dealers 8) )
Mijn exemplaar komt bijvoorbeeld ook uit Italië, is na 1,5 jaar met 26.000 km geïmporteerd.

Geplaatst: 03.12.2010 - 22:44
door elianmars
crackedtooth schreef:Heheh, nou het intererieur vind ik juist wat minder van de italiaan,
Mocht je tegen een R met zo'n interieur aanlopen, koop 'm gerust. Ik heb een mooi zwart interieur voor je Afbeelding

Geplaatst: 03.12.2010 - 23:15
door Black 2.4T awd
italie schreef:
We zijn op dit forum al meerdere Italiaanse Volvo's tegen gekomen met lage, "terug gedraaide" km-standen
Ik snap er niks meer van .

Hier op het forum wordt beweerd dat de km op meerdere plaatsen in dde auto opgeslagen word (computer) en dat altijd de hoogste standn wordt weergegeven.

Wie verkoopt nou lariekoek ????????

Is het mogelijk om de km stand terug te draaien of niet.

Groet Bart
Naar mijn weten niet, ergens diep in de software wordt de km stand opgeslagen en is niet te manipuleren volgens mijn volvo specialist. Als dit wel zou gebeuren geeft het een foutcode.

Geplaatst: 04.12.2010 - 17:37
door Philken
Is voor 98% zeker de auto die ik wou gaan halen in Italie voor ik de 2005 gekocht heb , ik ken zelfs nog de prijs waarvoor hij weg mocht in Italie 8) , was een 100% zuivere auto, stond te koop bij een officiële Volvo dealer in Italië,als ik het goed voorheb: eerste inschrijving maart of april 2005(nochtans voorfacelift)

ik heb paar keer contact gehad met de verkoper en ging de donderdag 'op en af'(kon niet vroeger, geld was maar de woensdag beschikbaar in de bank) toen ik dinsdag bericht kreeg: Venduto
gelukkig ging ik maar mijn tickets dinsdagavond reserveren

spijtig genoeg heb ik de foto's en mails al gewist die ik vanuit Italië gekregen had

Geplaatst: 04.12.2010 - 18:40
door crackedtooth
Philken schreef:Is voor 98% zeker de auto die ik wou gaan halen in Italie voor ik de 2005 gekocht heb , ik ken zelfs nog de prijs waarvoor hij weg mocht in Italie 8) , was een 100% zuivere auto, stond te koop bij een officiële Volvo dealer in Italië,als ik het goed voorheb: eerste inschrijving maart of april 2005(nochtans voorfacelift)

ik heb paar keer contact gehad met de verkoper en ging de donderdag 'op en af'(kon niet vroeger, geld was maar de woensdag beschikbaar in de bank) toen ik dinsdag bericht kreeg: Venduto
gelukkig ging ik maar mijn tickets dinsdagavond reserveren

spijtig genoeg heb ik de foto's en mails al gewist die ik vanuit Italië gekregen had
grappig.
Voor hoeveel stond ie daar te koop?
(lijkt erop bij wegdam al verkocht)
en heb je vaker bewust iets uit italie gehaald?

Geplaatst: 04.12.2010 - 19:11
door StephanD
Ik zie hem op de site van Wegdam nu weer staan.

Mooie auto. Op de foto's maakt de auto een goede indruk.
De eerste eigenaar reed kennelijk maar 10-15K per jaar.
De laatste 2 jaar is niets in het boekje bijgeschreven.

•Niveauregeling op achteras, automatisch
Dat bestaat toch niet in combinatie met Four-C?

Misschien kan je de dealer in Italie eens mailen voor meer info.

Geplaatst: 04.12.2010 - 19:54
door bartv70
Was deze al voorbij gekomen, iets verder Duitsland in, maar wel
bij off. dealer
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=li2usy1bpljq

Geplaatst: 04.12.2010 - 20:52
door sbv
Bij Four-C is geen nivo regeling mogelijk.

Geplaatst: 04.12.2010 - 21:08
door Wolfs XC
bartv70 schreef:Was deze al voorbij gekomen, iets verder Duitsland in, maar wel
bij off. dealer
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=li2usy1bpljq
Dat is een hele mooie!!!!

Spoilertje (dak) er op en genieten maar......

Geplaatst: 04.12.2010 - 22:53
door Philken
crackedtooth schreef:
Philken schreef:Is voor 98% zeker de auto die ik wou gaan halen in Italie voor ik de 2005 gekocht heb , ik ken zelfs nog de prijs waarvoor hij weg mocht in Italie 8) , was een 100% zuivere auto, stond te koop bij een officiële Volvo dealer in Italië,als ik het goed voorheb: eerste inschrijving maart of april 2005(nochtans voorfacelift)

ik heb paar keer contact gehad met de verkoper en ging de donderdag 'op en af'(kon niet vroeger, geld was maar de woensdag beschikbaar in de bank) toen ik dinsdag bericht kreeg: Venduto
gelukkig ging ik maar mijn tickets dinsdagavond reserveren

spijtig genoeg heb ik de foto's en mails al gewist die ik vanuit Italië gekregen had
grappig.
Voor hoeveel stond ie daar te koop?
(lijkt erop bij wegdam al verkocht)
en heb je vaker bewust iets uit italie gehaald?
zou de eerste keer geweest zijn, de meeneemprijs zonder garantie,zonder beurt, enkel met tenaamstelling erbij(is verplicht in Italië als particuliere koper)zonder transitplaten was 13K, transitplaten = verzekering was ongeveer 350€ voor 5 dagen

10à15000km is een normaal gemiddelde voor zo'n auto in Italië, een paar weken ervoor stond er een electric silver S60R van april 2006 met atacama (60km van Pisa) met amper 38000km op autoscout voor 16000€, meeneemprijs was daar 14500€

was iemand die regelmatig (dure) auto's importeert uit Italië die me er op attent maakte(heeft iets te maken met zware belastingen op benzineauto's met meer dan 2liter inhoud, waardoor ze 2ehands niet echt gewild zijn buiten de meer gewilde merken)
momenteel is Italië qua prijzen interessanter dan Mofrika(Duitsland)

vorige week stond er nog een 2004 S60 met 145000km geartronic(zilvergrijs) op voor 9000€ meeneemprijs

Geplaatst: 04.12.2010 - 23:01
door elianmars
Philken schreef:
crackedtooth schreef:
Philken schreef:Is voor 98% zeker de auto die ik wou gaan halen in Italie voor ik de 2005 gekocht heb , ik ken zelfs nog de prijs waarvoor hij weg mocht in Italie 8) , was een 100% zuivere auto, stond te koop bij een officiële Volvo dealer in Italië,als ik het goed voorheb: eerste inschrijving maart of april 2005(nochtans voorfacelift)

ik heb paar keer contact gehad met de verkoper en ging de donderdag 'op en af'(kon niet vroeger, geld was maar de woensdag beschikbaar in de bank) toen ik dinsdag bericht kreeg: Venduto
gelukkig ging ik maar mijn tickets dinsdagavond reserveren

spijtig genoeg heb ik de foto's en mails al gewist die ik vanuit Italië gekregen had
grappig.
Voor hoeveel stond ie daar te koop?
(lijkt erop bij wegdam al verkocht)
en heb je vaker bewust iets uit italie gehaald?
zou de eerste keer geweest zijn, de meeneemprijs zonder garantie,zonder beurt, enkel met tenaamstelling erbij(is verplicht in Italië als particuliere koper)zonder transitplaten was 13K, transitplaten = verzekering was ongeveer 350€ voor 5 dagen
Zo dan. Aardig bedragje bij gekomen dan.....

Ik weet niet wat het bpm bedrag geweest is, maar dat is zeker geen 13K geweest (wat-ie nu dus duurder is).

Geplaatst: 04.12.2010 - 23:18
door bartv70
Op pagina 2 van dit topic staat een berekening..tussen 2100 en 3500 BPM..
Tel uit je winst/verlies

Geplaatst: 04.12.2010 - 23:21
door Philken
elianmars schreef:
Philken schreef:
crackedtooth schreef: grappig.
Voor hoeveel stond ie daar te koop?
(lijkt erop bij wegdam al verkocht)
en heb je vaker bewust iets uit italie gehaald?
zou de eerste keer geweest zijn, de meeneemprijs zonder garantie,zonder beurt, enkel met tenaamstelling erbij(is verplicht in Italië als particuliere koper)zonder transitplaten was 13K, transitplaten = verzekering was ongeveer 350€ voor 5 dagen
Zo dan. Aardig bedragje bij gekomen dan.....

Ik weet niet wat het bpm bedrag geweest is, maar dat is zeker geen 13K geweest (wat-ie nu dus duurder is).
je mag natuurlijk voor een garagebedrijf niet zo rekenen:

1) garantie: reken op een provisie van 1000 à 1500€
2) transport: reken ook op een 1000 à 1500€
3) provisie voor kleine herstellingen, zij gaan immers niet ter plaatse om kleine tekortkomingen op voorhand in te calculeren
4) garagebedrijf is geen liefdadigheidsinstelling, wil dus winst maken
5) Bpm

ik heb mijn 2005 V70R in B gekocht zonder garantie en zonder keuring voor verkoop en er ging ook een aardig bedrag van de vraagprijs af, ik wist dat er minstens 2 nieuwe banden op moesten(verkoper wou er Minerva op leggen :-x , ik wil een 'gekend' merk) kost: 450€ voor 2, ik heb er ineens 4 besteld, keuring voor verkoop met handelaarsplaten= 250€(indien er niks moet vervangen worden), ik reken ook op een 1000 à 1500€ 'onverwachte kosten' gedurende het eerste jaar, heb ik die niet, dan heb ik een schitterende zaak gedaan('t hielp wel dat ik op voorhand de volledige historie van de auto kende), moet ik de 1500€ ophoesten voor reparatie, dan kom ik nog iets goedkoper uit dan met 1 jaar garantie(verplicht in B tussen handelaar & particulier)en keuring voor verkoop