Pagina 3 van 4
Geplaatst: 08.12.2010 - 07:09
door kuupertie
Foto is op de A31 gemaakt.
Als ik 220 rij, wordt ik dikwijls nog ingehaald.
Idioten die daar hun auto naar links gooien om in te halen....zijn vrijwel altijd nederlanders. Elke Duitser weet waarvoor z'n spiegels zijn
Geplaatst: 08.12.2010 - 10:40
door DawnBlueED
wtr_s60 schreef:......
De topsnelheid van een 163PK D5 is in de ECU begrensd op 210km/h. Met eigen ogen gezien. Als 'ie écht sneller ging dan zal 't wel een zeer steile daling geweest zijn...
Jups, de top is begrenst. Maar word dacht ik wel beïnvloed door de afrol omtrek van de wielen.
Geplaatst: 08.12.2010 - 20:32
door kuupertie
Zit net temperatuur af te lezen op de foto.
Mooie tijd was dat
Geplaatst: 08.12.2010 - 21:52
door DawnBlueED
Qua temperatuur kan ik daar met gemak overheen
Maar goed, om on topic te blijven, filmpje .....
http://www.youtube.com/user/edwin55nl#p/u/2/REFV070pIa4
Geplaatst: 09.12.2010 - 20:42
door volvo-jan
de D5's zijn inderdaad begrenst op +-210kmh (sowieso de edition1's) en harder gaat die ook echt niet (eigen ervaring op A31

)
heb ze ook wel eens voorbij zien komen die op hogere snelheden begrenst waren maar dan waren het edition2's zal wel de 185pk geweest zijn denk ik
Geplaatst: 09.12.2010 - 21:43
door Peter-V50
Met de V70 D5 van mijn schoonouders haalden we op de A31 ook wel de 200. Wat ik belangrijk vind is dat de auto daarbij controleerbaar blijft en eventueel ook goed af te remmen is. Helaas hebben we dat laatste ook eens moeten proberen toen een of andere [ZELFCENSUUR] zijn busje ineens op de linker strook gooide. Schijnbaar met geen andere aanleiding dan om ons dwars te zitten. Anyway, de ankers van de V70 werkten goed...
Geplaatst: 09.12.2010 - 22:34
door VolvoRob
Mooie software, Photoshop.
Geplaatst: 10.12.2010 - 11:17
door kuupertie
Die laatste snap ik niet ?!
Geplaatst: 10.12.2010 - 11:50
door kmser
Heb de indruk dat de topsnelheden ruw te nemen zijn. Mijn auto raakt daar met een beetje geduld boven, alleen is het verbruik zel iets minder.
Geplaatst: 10.12.2010 - 12:19
door EVV
Op dat soort snelheden kon dat wel eens tegen vallen, dan blijken grotere motoren ineens zuiniger te zijn.
Geplaatst: 10.12.2010 - 22:31
door DawnBlueED
EVV schreef:Op dat soort snelheden kon dat wel eens tegen vallen, dan blijken grotere motoren ineens zuiniger te zijn.
De boordcomputer geeft hele hoge verbruikswaarden aan bij zo een spurtje naar de 200 km/h toe. Iets in de buurt van 20 liter per 100 km.
Geplaatst: 11.12.2010 - 00:11
door Thijs
Edwin@Amsterdam schreef:EVV schreef:Op dat soort snelheden kon dat wel eens tegen vallen, dan blijken grotere motoren ineens zuiniger te zijn.
De boordcomputer geeft hele hoge verbruikswaarden aan bij zo een spurtje naar de 200 km/h toe. Iets in de buurt van 20 liter per 100 km.
200 rijden en dan zuinig zijn?? :?
Geplaatst: 11.12.2010 - 00:14
door DawnBlueED
Dat heb je mij niet zien schrijven.

Geplaatst: 17.02.2011 - 23:39
door grazzhoppa480
Ik heb op de teller al 225km/h gerede en had nog iets over.
S60 2.4D rica chip 198pk
Geplaatst: 18.02.2011 - 00:11
door Snellebaksteen
Tsja, alle verhalen over begrenzingen ten spijt, mijn v70 D5 uit 2003, 163 pk loopt toch echt op de teller richting de 225km/u, op de tomtom 219. Dus of mijn tomtom is van slag of mijn begrenzing is een maandagmorgen exemplaar. Na meer dan 5 minuten op deze snelheid loopt hij trouwens wel langzaam terug naar 212 (tomtom) waar hij dan stabiel op blijft. Maar een volgende keer gaat hij weer vrolijk door naar de 219 om na een aantal minuten weer terug te vallen.
Ik zal eens kijken of ik hier een filmpje van kan maken, dan moet ik eerst een ander opname medium hebben dan m'n telefoon want die ga ik op die snelheden echt niet meer vasthouden.
Trouwens, een audi A6 of een benz E klasse is veel stabieler op dit soort snelheden. Over een A8 heb ik het dan helemaal niet eens.
Ik vind m'n D5 een enorm fijne wagen maar voor echte rijeigenschappen kun je beter een 850 hebben, veel meer beleving en controle.
Geplaatst: 18.02.2011 - 00:14
door Snellebaksteen
Oja, dit is allemaal in Duitsland natuurlijk want schijnheilig is alleen sinterklaas.

Geplaatst: 18.02.2011 - 07:16
door asta
Snellebaksteen schreef:Oja, dit is allemaal in Duitsland natuurlijk want schijnheilig is alleen sinterklaas.


Geplaatst: 18.02.2011 - 17:10
door The Rubberburner
Net met een gefikste wervelklep nog eens de Autobahn geprobeerd. Wind mee en een beetje berg af 235 km/h op de teller. Een groot verschil met de eerste test. Volgens de dealer is mijn D5 wel begrensd bij 210 km/h , echter bij chiptuning zou de begrenzing vervallen.
Geplaatst: 18.02.2011 - 20:40
door peentje
enkele weken geleden in Duitsland geweest, jammer dat het regenachtig was, persoonlijk geen goede omstandigheden om 200+ te rijden. Daarnaast zijn mijn winterbanden aan vervanging toe, hoogteslag en dergelijke. Gekocht op MP, maar de velgen zijn wel mooi 16 inch, denk erover om er 4 nieuwe zomerbanden om te laten zetten en de 15 inch op smallere winterbanden te zetten in oktober.
Kan dan echt een keer trappen in Dld.
Heeft het schoonbranden zeker een keer nodig.
Geplaatst: 18.02.2011 - 22:00
door chris_zweden
The Rubberburner schreef:Net met een gefikste wervelklep nog eens de Autobahn geprobeerd. Wind mee en een beetje berg af 235 km/h op de teller. Een groot verschil met de eerste test. Volgens de dealer is mijn D5 wel begrensd bij 210 km/h , echter bij chiptuning zou de begrenzing vervallen.
En zonder windmee en bergaf
Begrenzer gaat er inderdaad af, ik haal tevens 235 met de s80, zit nog pit in maar de turbo is te klein.
Wat was er met je wervelklep aan de hand dan? Mijne was vorig jaar onder garantie vervangen, was afgebroken.