Pagina 3 van 3

Geplaatst: 14.02.2011 - 21:55
door elianmars
piotrV70 schreef:
elianmars schreef:Ik kan me bijna niet voorstellen dat je geen extra trillingen voelt nu. Ik werd al gek van een hardere motorsteun op de originele balk.

Ik ben van plan binnenkort deze aan te schaffen:

Afbeelding
En "deze" is ?
http://www.showoffimports.nl/product.ph ... ctid=33403

Re: kantelen wiebelen motorblok

Geplaatst: 15.02.2011 - 10:43
door piotrV70
nauticbluepearl schreef: Ik heb nu de 'ipd strut brace conversion' kit gekocht. hiermee word de motorsteunbalk star gemaakt.
verder een nieuwe volvo OEM steun bovenste motorsteun gekocht en gemonteerd.

Mijn ervaring: iets meer trilling, vooral in de versnellingspook. prima draaglijk. kantelen is minder, maar niet genezen. lijkt ook verandert in 'wiebelen' (3-4 keer heen en weer ipv 1-2 keer)
Mijn grootste irritatie is het feit dat het lastig is om soepel weg te rijden, zonder dat de boel gaat bokken en de motor gaat kantelen. Stuur- en rijgedrag vind ik verder prima. De bovenste motorsteun heb ik al vervangen (origineel volvo). Het kantelen is nog niet over. Wat kan ik nu eerst het beste doen: de baksteun vervangen (en door een originele of een stijvere) of de strutbar conversion toepassen ? En: waar heb je de conversion kit gekocht ?

Edit gevonden bij Europeantuning. Hebben van de dollars gewoon euro's gemaakt. Ik ga eerst dit http://forums.swedespeed.com/showthread.php?70274 proberen. Maar: wat is een "fender washer" en waar koop ik zulke ringen ? (niet bij de gamma denk ik)

Update: Boodschappenlijstje ziet er dan zo uit: (europese maten vet)

(4) 3/4" large fender washers - two per mount (underside) - at $0.29/each. = M20
(2) 7/16" flat washers - one per mount (topside) - at $0.14/each. = M10
(2) 7/16" black neoprene rubber washers - one per mount (topside) - at $0.69 for a bulk package. = M10

"fender washer" = carrosseriering, alleen de rubber M10 ringen heb ik nog niet gevonden.

Geplaatst: 15.02.2011 - 11:10
door FrankS60
Die conversion komt van IPD. IPDUSA.com of via european tuning, de Nederlandse dealer van IPD spullen.

Re: kantelen wiebelen motorblok

Geplaatst: 15.02.2011 - 11:17
door donald1957
piotrV70 schreef:
nauticbluepearl schreef: Ik heb nu de 'ipd strut brace conversion' kit gekocht. hiermee word de motorsteunbalk star gemaakt.
verder een nieuwe volvo OEM steun bovenste motorsteun gekocht en gemonteerd.

Mijn ervaring: iets meer trilling, vooral in de versnellingspook. prima draaglijk. kantelen is minder, maar niet genezen. lijkt ook verandert in 'wiebelen' (3-4 keer heen en weer ipv 1-2 keer)
Mijn grootste irritatie is het feit dat het lastig is om soepel weg te rijden, zonder dat de boel gaat bokken en de motor gaat kantelen. Stuur- en rijgedrag vind ik verder prima. De bovenste motorsteun heb ik al vervangen (origineel volvo). Het kantelen is nog niet over. Wat kan ik nu eerst het beste doen: de baksteun vervangen (en door een originele of een stijvere) of de strutbar conversion toepassen ? En: waar heb je de conversion kit gekocht ?
Is het niet een koppelingsprobleem/dualmass vliegwiel ?
Ik had (vroeger toen ik nog Volvo reed) hetzelfde probleem bij wegrijden met iets teveel gas. Ging de motor ook 'slaan', Was volgens mij het dualmass vliegwiel dat ten einde liep.

Re: kantelen wiebelen motorblok

Geplaatst: 15.02.2011 - 11:59
door piotrV70
donald1957 schreef:
piotrV70 schreef:
nauticbluepearl schreef: Ik heb nu de 'ipd strut brace conversion' kit gekocht. hiermee word de motorsteunbalk star gemaakt.
verder een nieuwe volvo OEM steun bovenste motorsteun gekocht en gemonteerd.

Mijn ervaring: iets meer trilling, vooral in de versnellingspook. prima draaglijk. kantelen is minder, maar niet genezen. lijkt ook verandert in 'wiebelen' (3-4 keer heen en weer ipv 1-2 keer)
Mijn grootste irritatie is het feit dat het lastig is om soepel weg te rijden, zonder dat de boel gaat bokken en de motor gaat kantelen. Stuur- en rijgedrag vind ik verder prima. De bovenste motorsteun heb ik al vervangen (origineel volvo). Het kantelen is nog niet over. Wat kan ik nu eerst het beste doen: de baksteun vervangen (en door een originele of een stijvere) of de strutbar conversion toepassen ? En: waar heb je de conversion kit gekocht ?
Is het niet een koppelingsprobleem/dualmass vliegwiel ?
Ik had (vroeger toen ik nog Volvo reed) hetzelfde probleem bij wegrijden met iets teveel gas. Ging de motor ook 'slaan', Was volgens mij het dualmass vliegwiel dat ten einde liep.
Nee, het is echt het kantelen van de motor. Bovendien: 116.000km. Bij de laatste grote beurt is er ook naar gekeken en gezegd dat dit gebruikelijk is bij de V70. (komtie: produkteigenschap !)

Geplaatst: 19.02.2011 - 19:37
door piotrV70
Ik heb deze http://forums.swedespeed.com/showthread.php?70274 modificatie vandaag toegepast. Bij mijn V70 had ik genoeg aan 4 M20 ringen, eentje aan de bovenkant en eentje aan de onderkant.

Kosten: 80 cent en een halfuurtje werk. Effect: bovenverwachting ! Ik rij nu soepel weg en het kantelen/wiebelen is met 90% verminderd. Trillingen: geen.

Geplaatst: 20.02.2011 - 11:14
door edraket
Je kunt er ook een oring tussen stoppen, dan ben je ook van die beweging af.

Re: kantelen wiebelen motorblok

Geplaatst: 20.02.2011 - 11:53
door SuperKnutsel
piotrV70 schreef:
nauticbluepearl schreef: Ik heb nu de 'ipd strut brace conversion' kit gekocht. hiermee word de motorsteunbalk star gemaakt.
verder een nieuwe volvo OEM steun bovenste motorsteun gekocht en gemonteerd.

Mijn ervaring: iets meer trilling, vooral in de versnellingspook. prima draaglijk. kantelen is minder, maar niet genezen. lijkt ook verandert in 'wiebelen' (3-4 keer heen en weer ipv 1-2 keer)
Mijn grootste irritatie is het feit dat het lastig is om soepel weg te rijden, zonder dat de boel gaat bokken en de motor gaat kantelen. Stuur- en rijgedrag vind ik verder prima. De bovenste motorsteun heb ik al vervangen (origineel volvo). Het kantelen is nog niet over. Wat kan ik nu eerst het beste doen: de baksteun vervangen (en door een originele of een stijvere) of de strutbar conversion toepassen ? En: waar heb je de conversion kit gekocht ?

Edit gevonden bij Europeantuning. Hebben van de dollars gewoon euro's gemaakt. Ik ga eerst dit http://forums.swedespeed.com/showthread.php?70274 proberen. Maar: wat is een "fender washer" en waar koop ik zulke ringen ? (niet bij de gamma denk ik)

Update: Boodschappenlijstje ziet er dan zo uit: (europese maten vet)

(4) 3/4" large fender washers - two per mount (underside) - at $0.29/each. = M20
(2) 7/16" flat washers - one per mount (topside) - at $0.14/each. = M10
(2) 7/16" black neoprene rubber washers - one per mount (topside) - at $0.69 for a bulk package. = M10

"fender washer" = carrosseriering, alleen de rubber M10 ringen heb ik nog niet gevonden.
Heb ik er ook onder zitten deze conversion kit, kost wat maar dan heb je ook wat! Het verschil is enorm..........