Heb zelf vier jaar in een V50 2.4 gereden en dat voldeed inderdaad. Motor is wel iets genepen maar daar is iets aan te doen. Rijdt wel echt een stuk beter dan mijn huidige 1.6t in een opel insignia.
Heb nog de hoop dat er ineens een ocean race versie voorbij komt. Heeft de zegen van mijn vriendin al namelijk.
Aankooptip V70 benzine
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
- Discovery
- 5th Gear member
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
- Locatie: Delft
Deze dan: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bihpmoiqkpss , ex lease, dus hele onderhoudshistorie is bekend en waarschijnlijk dealer onderhouden.
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Deze advertentie is niet meer beschikbaar maar ik vermoed dat je een zeer mooie 2.0t ocean race bedoelt die bij leaseplan stond.
Was echt een super mooie bak met een betrouwbare historie.
Heb dit weekend besloten dat ik voor een 2.4d of D5 ga.
Was echt een super mooie bak met een betrouwbare historie.
Heb dit weekend besloten dat ik voor een 2.4d of D5 ga.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Dat was inderdaad de OR 2.0T. Wat ik persoonlijk minder vind bij de latere OR modellen is de blauwe middenconsole. Maar ieder zijn ding. 
Maar vanwaar die ommezwaai?

Maar vanwaar die ommezwaai?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Discovery
- 5th Gear member
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
- Locatie: Delft
Het diesel ocean race aanbod is op dit moment wel erg belabberd, een tijd terug stonden er veel meer op. Misschien gewoon even wachten, er zullen er binnenkort wel weer wat vrijkomen. De V70 uit mijn link staat nog wel online, alleen niet meer bij autoscout: http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v70/7491403 Ontzettend gevulde wagen voor een nette prijs, jammer dat je toch voor diesel gaat.
- P.Mallegrom
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 26.10.2010 - 20:02
- Locatie: Achterhoek :D
Met het aantal kilometers dat hij per jaar maakt, kan ik me juist heel goed voorstellen dat je voor diesel gaat. Benzine wordt namelijk wel een heel kostbaar geintje. Zeker als je er een leuke motor in wil hebben 

I can not argue with you unless you've paid (Monty Python)
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21225
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik weet niets van je budget, maar mocht je daar een beetje van hebben kan ik je van harte een sports edition aanbevelen.
Een zeer volle V70 met een surplus aan vermogen, enige min is dan weer het verbruik 7.9l/100km maar dat zal te maken hebben met de GT.
Een zeer volle V70 met een surplus aan vermogen, enige min is dan weer het verbruik 7.9l/100km maar dat zal te maken hebben met de GT.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Ik ben nog steeds zoekende naar wat ik wil.
Ik heb twee heel mooie diesels gezien maar na het zien van het verschil in brandstofverbruik tussen de GT en handbak ga ik voor de laatste. Dat maakt dat beide diesels afvallen. En verklaart waarschijnlijk waarom die diesels relatief goedkoop waren.
Het valt me langzamerhand op dat GT's goedkoper zijn dan handbak.
Ik ben dus gedeeltelijk terug bij af. Ik kijk nu weer naar benzine en een van de eerste auto's die me aansprak was een "oude" T5 met relatief weinig km en een fatsoenlijke prijs.
Helaas is het nu geen proefrit weer voor een auto met 250pk. De wegligging krijg je niet gevoeld nu..
Die V70 OR is wel weg op de eigen website overigens. Inderdaad een erg mooie auto.
Vriendin van me werkt bij een leasemij en daar moet begin januari toch ook wel een mooie V70 terugkomen lijkt me. Voordeel is dat je dan ook de onderhoudshistorie weet.
Graag heb ik snel een andere auto maar ik heb tevens het voordeel dat ik kan wachten tot eind maart. Rijden we in de tussentijd met de familie met een clio. Gaat ook prima als je wilt.
Ik heb twee heel mooie diesels gezien maar na het zien van het verschil in brandstofverbruik tussen de GT en handbak ga ik voor de laatste. Dat maakt dat beide diesels afvallen. En verklaart waarschijnlijk waarom die diesels relatief goedkoop waren.
Het valt me langzamerhand op dat GT's goedkoper zijn dan handbak.
Ik ben dus gedeeltelijk terug bij af. Ik kijk nu weer naar benzine en een van de eerste auto's die me aansprak was een "oude" T5 met relatief weinig km en een fatsoenlijke prijs.
Helaas is het nu geen proefrit weer voor een auto met 250pk. De wegligging krijg je niet gevoeld nu..
Die V70 OR is wel weg op de eigen website overigens. Inderdaad een erg mooie auto.
Vriendin van me werkt bij een leasemij en daar moet begin januari toch ook wel een mooie V70 terugkomen lijkt me. Voordeel is dat je dan ook de onderhoudshistorie weet.
Graag heb ik snel een andere auto maar ik heb tevens het voordeel dat ik kan wachten tot eind maart. Rijden we in de tussentijd met de familie met een clio. Gaat ook prima als je wilt.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21225
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Als het brandstofverbruik je wat minder "ahum" kan boeien, dan is een GT diesel wel een heerlijke/rustgevende optie.Bakboord1 schreef:Ik ben nog steeds zoekende naar wat ik wil.
Ik heb twee heel mooie diesels gezien maar na het zien van het verschil in brandstofverbruik tussen de GT en handbak ga ik voor de laatste. Dat maakt dat beide diesels afvallen. En verklaart waarschijnlijk waarom die diesels relatief goedkoop waren.
Het valt me langzamerhand op dat GT's goedkoper zijn dan handbak.
Ik ben dus gedeeltelijk terug bij af. Ik kijk nu weer naar benzine en een van de eerste auto's die me aansprak was een "oude" T5 met relatief weinig km en een fatsoenlijke prijs.
Helaas is het nu geen proefrit weer voor een auto met 250pk. De wegligging krijg je niet gevoeld nu..
Die V70 OR is wel weg op de eigen website overigens. Inderdaad een erg mooie auto.
Vriendin van me werkt bij een leasemij en daar moet begin januari toch ook wel een mooie V70 terugkomen lijkt me. Voordeel is dat je dan ook de onderhoudshistorie weet.
Graag heb ik snel een andere auto maar ik heb tevens het voordeel dat ik kan wachten tot eind maart. Rijden we in de tussentijd met de familie met een clio. Gaat ook prima als je wilt.
Ik heb weleens een T5 meegehad als leenauto, elk verkeerslicht moet je een enorme zelfbeheersing hebben, het lukte mij iig niet

Reken zowiezo op een behoorlijk brandstofverbruik met een T5 en op een hoop fun, dat dan weer wel.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Brandstofverbruik is een breekpunt inderdaad. Met een diesel die 8l per 100 km nodig heeft wordt het omslagpunt erg hoog.
Ik heb nu 180pk en daarmee win je ook al behoorlijk wat sprintjes bij het stoplicht. Naar mate de jaren verstrijken en ik verstandiger word ga ik de sprintjes steeds minder aan.
Verbruik lijkt me niet heel meer te zijn dan bij bijv. een 2.4 of 2.4t.
Ik heb nu 180pk en daarmee win je ook al behoorlijk wat sprintjes bij het stoplicht. Naar mate de jaren verstrijken en ik verstandiger word ga ik de sprintjes steeds minder aan.
Verbruik lijkt me niet heel meer te zijn dan bij bijv. een 2.4 of 2.4t.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
- Locatie: Utrecht
Mja, dat is niet helemaal een goede vergelijking. Als een auto een dieselverbruik van 8L/100km heeft, dan zal het benzineverbruik navenant hoog zijn, richting de 13L/100km. In beide gevallen zit je met het gewicht en bijv. een automaat die dat verbruik omhoog brengen. Ik denk dat de verhouding tussen diesel- en benzineverbruik bij de meeste types/uitvoeringen redelijk gelijk is.
Volvo S60 D5 Edition MY2004
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Dan moet je wel heel hard blazen. Mijn T5 MY2005 is vrij stabiel qua verbruik, 10L/100km. Veel korte stukjes naar het werk (=20km) en zo nu en dan ritje @ snelweg. Is wel een handbak.JSS schreef:Mja, dat is niet helemaal een goede vergelijking. Als een auto een dieselverbruik van 8L/100km heeft, dan zal het benzineverbruik navenant hoog zijn, richting de 13L/100km. In beide gevallen zit je met het gewicht en bijv. een automaat die dat verbruik omhoog brengen. Ik denk dat de verhouding tussen diesel- en benzineverbruik bij de meeste types/uitvoeringen redelijk gelijk is.
- P.Mallegrom
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 26.10.2010 - 20:02
- Locatie: Achterhoek :D
@Bakboord:
Ik rij zelf een S60 D5 uit 2003 (163PK). Hiervoor had ik een Audi A6 2.5 TDI getuned naar 210 PK en ik moet zeggen dat ik die 47 PK niet eens erg mis.
Met die diesel rij ik zelf op dit moment (met de extreme kou) 1 op 14,5.
Dat is dus zo'n 6,9 liter per 100 KM. Komt dat omslagpunt ook weer wat lager te liggen. (wellicht dat een V70 iets meer gebruikt vanwege een hoger gewicht?).
Ik rij zelf een S60 D5 uit 2003 (163PK). Hiervoor had ik een Audi A6 2.5 TDI getuned naar 210 PK en ik moet zeggen dat ik die 47 PK niet eens erg mis.
Met die diesel rij ik zelf op dit moment (met de extreme kou) 1 op 14,5.
Dat is dus zo'n 6,9 liter per 100 KM. Komt dat omslagpunt ook weer wat lager te liggen. (wellicht dat een V70 iets meer gebruikt vanwege een hoger gewicht?).
I can not argue with you unless you've paid (Monty Python)
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Het verbruik bij mij ging puur om de GT. De twee diesels die ik had gezien hebben beide een GT.
Ik reken handgeschakeld met 1:10 voor benzine en 1:16 voor diesel.
Dit komt denk ik redelijk in de buurt van de praktijk.
Is ook in lijn met spritmonitor.de.
Ik heb nu twee benzine auto's op het oog die ik vanavond zal posten voor een vergelijk. Ben alleen niet zo handig in het posten van linkjes.. (lukt wel maar wel even uitvogelen hoe het werkt.)
Ik reken handgeschakeld met 1:10 voor benzine en 1:16 voor diesel.
Dit komt denk ik redelijk in de buurt van de praktijk.
Is ook in lijn met spritmonitor.de.
Ik heb nu twee benzine auto's op het oog die ik vanavond zal posten voor een vergelijk. Ben alleen niet zo handig in het posten van linkjes.. (lukt wel maar wel even uitvogelen hoe het werkt.)
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21225
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Gewoon even de page in je browser(www balk) kopieren met een druk op je rechtermuisknop kun je kopieren aanvinken.
Daarna terug naar het forum, topic aanmaken en wederom op je rechtermuisknop drukken en dan plakken aanvinken en voila u hebt een link gepost.
Daarna terug naar het forum, topic aanmaken en wederom op je rechtermuisknop drukken en dan plakken aanvinken en voila u hebt een link gepost.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Ik heb nu twee benzine auto's gezien die me aanspreken.
deze en deze
De eerste is +/+ een nieuwere auto met leer en 170pk. Maar -/- meer km en geen garantie.
De tweede heeft +/+ minder km, mooiere velgen en garantie. Maar -/- anderhalfjaar ouder en geen leer.
Daarnaast lijken deze stoelen van auto twee wel erg vlak te zijn. Ik weet niet hoeveel dat uitmaakt. Ik heb tot nu toe alleen de stoelen met meer kuip gezeten.
Welke zaken mis ik om tot een goede beslissing te komen.
En welke zouden jullie nemen en waarom.
deze en deze
De eerste is +/+ een nieuwere auto met leer en 170pk. Maar -/- meer km en geen garantie.
De tweede heeft +/+ minder km, mooiere velgen en garantie. Maar -/- anderhalfjaar ouder en geen leer.
Daarnaast lijken deze stoelen van auto twee wel erg vlak te zijn. Ik weet niet hoeveel dat uitmaakt. Ik heb tot nu toe alleen de stoelen met meer kuip gezeten.
Welke zaken mis ik om tot een goede beslissing te komen.
En welke zouden jullie nemen en waarom.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
- Locatie: Utrecht
Ik zou gaan voor de eerste, hoewel ik het een hoop geld vind voor zo'n auto (maargoed, ik zit niet zo in de ocassionprijzen voor de V70).
Ik weet niet of je gereden hebt met beide motoren, maar een 140pk is krap hoor. Die 170pk zou ik persoonlijk niet als overbodige luxe zien! Daarnaast is die eerste een MY2004, waarin een paar esthetische verberingen zitten (tellerringen chroom, logo op stuur) en je ook een klapsleutel zult krijgen. Daarnaast, wat je zelf al zegt, volleer in plaats van stof.
De waarde van garantie zul je zelf moeten bepalen. Ik koop het liefste zonder, maar als je dat belangrijk vindt is het een ander verhaal. Die 150dkm in plaats van 90dkm zou ik me niet te druk om maken, dat kunnen die blokken en handbak makkelijk hebben. Duidt er ook op dat met de eerste minder korte ritjes zijn gemaakt dan met de tweede (meer km's in minder jaren). En persoonlijk vind ik de kleur van de eerste ook mooier
Ben je nu definitief voor benzine?
Edit: let wel even op de distributieriem; bij beiden zit deze eraan te komen. Bij de eerste omdat hij ongeveer op 160dkm zit en bij de tweede omdat hij bijna 10 jaar oud is. In beide gevallen meenemen in de onderhandelingen, dit kan je zomaar € 1000,- kosten bij de dealert.
Ik weet niet of je gereden hebt met beide motoren, maar een 140pk is krap hoor. Die 170pk zou ik persoonlijk niet als overbodige luxe zien! Daarnaast is die eerste een MY2004, waarin een paar esthetische verberingen zitten (tellerringen chroom, logo op stuur) en je ook een klapsleutel zult krijgen. Daarnaast, wat je zelf al zegt, volleer in plaats van stof.
De waarde van garantie zul je zelf moeten bepalen. Ik koop het liefste zonder, maar als je dat belangrijk vindt is het een ander verhaal. Die 150dkm in plaats van 90dkm zou ik me niet te druk om maken, dat kunnen die blokken en handbak makkelijk hebben. Duidt er ook op dat met de eerste minder korte ritjes zijn gemaakt dan met de tweede (meer km's in minder jaren). En persoonlijk vind ik de kleur van de eerste ook mooier

Ben je nu definitief voor benzine?
Edit: let wel even op de distributieriem; bij beiden zit deze eraan te komen. Bij de eerste omdat hij ongeveer op 160dkm zit en bij de tweede omdat hij bijna 10 jaar oud is. In beide gevallen meenemen in de onderhandelingen, dit kan je zomaar € 1000,- kosten bij de dealert.
Volvo S60 D5 Edition MY2004